Odprte prijave za tretjo znanstveno konferenco Katedre za teoretske vede UL ALUO

Tretja znanstvena konferenca Katedre za teoretske vede UL ALUO
VIZUALNA PISMENOST KOT PREDMET TEORETSKIH RAZISKOVANJ

Izraz »vizualna pismenost« je John Debes, ustanovitelj Mednarodnega združenja za vizualno pismenost, opredelil kot »sposobnost branja, pisanja in ustvarjanja vizualnih podob«. Vizualna pismenost je ključna na področju umetnosti, z njo povezanih praks in s poučevanjem o njej. S slednjim se aktivira transformativno učenje, ki bi moralo biti dostopno vsem. V tem konstekstu »pismenosti« (oz. »nepismenosti«) ne razumemo pejorativno, temveč kot izziv stroki, da odpira prostore interdisciplinarnega in holističnega sodelovanja, ki bo generiralo boljše razumevanje in pozitivno vključevanje umetniških področij na vseh nivojih družbe.

Vizualna pismenost je torej koncept, ki se nanaša na umetnost in oblikovanje, vendar ima tudi veliko širšo uporabo. Povezuje se z jezikom, komunikacijo in interakcijo, povezana je z našim razumevanjem kompleksnega sveta okoli nas in s sposobnostjo vizualiziranja kompleksnih znanstvenih vsebin. Po drugi strani se povezuje tudi s čisto realnimi potrebami in pravicami ljudi, da se lahko demokratično informirajo in s tem vplivajo na svojo pozicijo v družbi. Razumevanje je tako časovno kot kulturno pogojeno in odpira vprašanja, kako različne kulturne sredine različno razbirajo vizualne podobe.

Izbrana tema se načrtno povezuje tudi z raziskovalnim projektom Modeli in prakse mednarodne kulturne izmenjave Gibanja neuvrščenih, saj nam pomaga misliti in kritično osvetliti vizualne pristope v prikazu in diseminaciji prostorsko-časovnih kulturnih dinamik, ki jih raziskujemo na Katedri v okviru ARRS projekta. Hkrati nam bo izbrani konferenčni fokus preko heterogenosti raziskovanja in raznolikosti prispevkov tvoril temelj za nadaljnje poglabljanje izbrane raziskovalne tematike.

 

Širok pojem vizualne pismenosti bomo poskušali nasloviti preko različnih vhodnih področij, ki vključujejo, vendar niso omejeni na:

  • interpretacija in hermenevtika umetnosti
  • estetika
  • prostor in prezentacija umetnosti
  • razvijanje odnosa do našega okolja
  • vizualno kot agent sprememb
  • trajnostno in holistično izobraževanje
  • digitalizacija
  • vernakularnost
  • dekolonizacija
  • interpretacija zgodovinskih vizualnih ključev
  • ohranjanje vizualnih spomenikov naše kulture
  • zgodovinski razvoj vizualne pismenosti
  • vizualno komuniciranje znanosti
  • odziv, preučevanje in merjenje odziva na vizualno
  • vloga vizualnega v didaktičnih metodah

 

Datum: 27. 9. 2022
Lokacija: Pedagoška fakulteta, Univerza na Primorskem, Koper

Nosilna organizacija:
Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje

Soorganizator:
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

Časovnica:

– Rok za oddajo povzetka in kratke biografije: 26. avgust 2022
(dolžina povzetka: največ 300 besed; dolžina biografije: največ 50 besed)
– Konferenca: torek, 27. september 2022, predstavitve imajo dolžino 15 min.

Kotizacija:
Udeležba na konferenci je brezplačna

Prevoz:
Prevoz bo glede na potrebe organizirala UL Akademija za likovno umetnost in oblikovanje.
Za lekturo povzetkov in oblikovanje knjižice bo poskrbljeno.

Konferenca bo potekala v slovenskem jeziku.

Kontakt:
Petra Černe Oven, Petra.CerneOven@aluo.uni-lj.si

 

 


Znanstveno konferenco v okviru raziskovalnega projekta: Modeli in prakse mednarodne kulturne izmenjave Gibanja neuvrščenih: raziskovanje prostorsko-časovnih kulturnih dinamik (J7-2606)
delno sofinancirata Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARRS).