Oliver Vodeb | Hrana, umetnost in dizajn: kritične družbene prakse z užitkom

Na povabilo Oddelka za kiparstvo se na Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje (UL ALUO) vrača Oliver Vodeb, izjemni poznavalec oblikovanja, komuniciranja in umetnosti kot kritičnih družbenih praks, ustanovitelj znane globalne mreže za radikalni dizajn Memefest, profesor na melbournski univerzi RMIT in tudi naš nekdanji predavatelj.

V okviru gostovanja na UL ALUO bo Vodeb v prvem semestru letošnjega študijskega leta vodil odprti seminar s serijo izrednih predavanj z naslovom Hrana, umetnost in dizajn: kritične družbene prakse z užitkom, namenjen vsem študentkam in študentom UL ALUO. Seminar bo potekal enkrat tedensko do konca januarja.

Seminar se odvija ob torkih, med 16. in 18. uro, v Mali predavalnici, UL ALUO, Erjavčeva 23. Vabljene_i!

 


Hrana, umetnost in dizajn: kritične družbene prakse z užitkom
Odprti seminar in serija izrednih predavanj

Zakaj so fotografije hrane med najbolj popularnimi podobami na internetu in zakaj ne npr. fotografije čevljev ali pa motornih koles? Od vizualne kulture hitre hrane (fast food), oglaševanja, dizajniranja hrane in brendinga do delovanja javnega prostora, naše samopodobe ter visoko dizajniranih umetniških razstav o hrani v prestižnih galerijah: kapitalizem uporablja hrano kot ključno orodje za vladanje. Kakšna je pri tem vloga umetnosti in oblikovanja?

Vodeb vidi hrano kot osrednji medij kapitalizma a hkrati tudi kot medij, ki nam lahko omogoča ustvarjanje novih pogojev vsakdanjega življenja. Pri tem zagovarja kritično prakso, usmerjeno k užitku, ki ga povezuje s širšimi družbenimi in etičnimi odgovornostmi. Hrana je vpeta v zapleteno mrežo dejavnosti, družbenih odnosov in doživetij, zato jo moramo razumeti kot kolektivni dogodek, v katerem se oblikujejo naš položaj v družbi, naši medosebni odnosi, odnos do narave, medijev, kapitala in še kaj. Ali lahko užitek, namesto da bi bil zgolj razvajanje ali pobeg pred realnostjo, podpira kritično mišljenje in spodbuja transformativne družbene prakse? Kako lahko pri tem uporabimo umetnost in oblikovanje?

V intimnem – odprtem seminarju in seriji izrednih predavanj bomo poskušali osvetliti te povezave in morda celo napravili projekt, ki bo naše ugotovitve preskusil v praksi. Odprtost seminarja omogoča tudi možnosti za nenapovedana, presenetljiva sodelovanja s študenti, kolegi, institucijami in skupnostmi. O tem se bomo v duhu avtonomnega sodelovanja skupaj odločali sproti.

 


Dr. Oliver Vodeb se podrobno ukvarja z oblikovanjem, komuniciranjem in umetnostjo kot kritičnimi družbenimi praksami. Predava na podiplomskem študiju komunikacijskega dizajna na univerzi RMIT v Melbournu, Avstralija. Je ustanovitelj in kurator globalne mreže za radikalni dizajn Memefest in umetniškega projekta Lipstick + Bread, avtor in oblikovalec mnogih javnih intervencij, komunikacijskih kampanj in pedagoških iniciativ v Evropi, Amerikah, Aziji, in Avstraliji. Njegove zadnje tri knjige so: What is Post-Branding? (2023, Set Margins’ (with Jason Grant)), Radical Intimacies: Designing Non-Extractive Relationalities (2023, Intellect) in Food Democracy: Critical Lessons in Food, Communication, Design, and Art (2017, Intellect).

Vodeb je doktoriral iz sociologije na UL FDV (2007) in je med 2005 in 2011 v Ljubljani so-vodil studio za javno komuniciranje Poper, ki je kot alternativa v slovenskem prostoru dizajna in oglaševanja za svoje naročene in tudi za samoiniciirane projekte sistematično uporabljal kritični dizajn in družbeno odzivno komuniciranje. ​Med 2004 -2011 je predaval na UL ALUO, sedaj živi in dela v Melbournu, Avstraliji.

www.memefest.org

 


Na sliki: kolaž »Pleasure«: Ben Mangan iz knjige Food Democracy.

Skip to content