Grafenauer Petja

Šifra raziskovalke: 51219

Dr Petja Grafenauer je docentka na Katedri za teorijo UL ALUO.

Leta 2000 je diplomirala s temo Tavole parolibere: futuristična slikovna poezija pri Italijanih, Rusih in Slovencih(mentor dr. Lev Menaše) in leta 2010 doktorirala s temo Vzporedna slikarska linija: slovensko slikarstvo razširjenega statusa vizualnega 1926-2009 (mentor dr. Jure Mikuž).

Je specialistka za lokalno in regijsko umetnost po Drugi svetovni vojni, predvsem slikarstvo in sodobno umetnost. Od leta 2012 raziskuje tudi preseke ekonomije in umetnosti. Svoje raziskovanje redno objavlja v znanstvenih, strokovnih in poljudnih medijih. Napisala in uredila je več knjig o vizualni umetnosti, mdr. raziskavo obdobja pop arta v Sloveniji Neuvrščeni pop (2017), knjigo besedil Zdenke Badovinac Avtentični interes (2010) in monografijo slikarja Aleksija Kobala (2008).

Od 2005 do 2016 je bila nosilka modula Zgodovina sodobne umetnosti na Akademiji umetnosti Univerze v Novi Gorici. Med 2016 in 2017 je bila predstojnica Oddelka za fotografijo, VIST, Ljubljana. Leta 2017 se je zaposlila na ALUO.

Med leti 2001-2008 je bila članica Redakcije za kulturo in humanistične vede na Radiu Študent, med 2005 in 2006 urednica redakcije. Med 2006 in 2009 je vodila galerijski program Galerije Ganes Pratt. Med 2009 in 2015 je bila sourednica slovenske revije za vizualno umetnost Likovne besede. Od 2013 do 2014 je bila zaposlena kot kustosinja v Mestni galeriji v MGML v Ljubljani. Med 2015 in 2017 je vodila Galerijo Vodnikove domačije Šiška.

Kurirala je številne razstave, mdr. Neuvrščeni pop (2016–2017), Grafični bienale, z vami vse od 1955 (30. grafični bienale, 2013), Hočemo biti svobodni, kot so bili očetje (2010, z Božidarjem Zrinskim), Nestabilna realnost: 6 opic, 300 kuvert in 1 ljubezen: Nepopolno kot vedno (28. grafični bienale, 2009) in mnoge samostojne razstave, mdr. Žige Kariža, Viktorja Bernika, Dejana Kaludjerovića, Aleksija Kobala, Dušice Dražić, Saše Sedlačka, Ksenije Čerče, Ivana Fijolića, Jasmine Cibic, Igorja Eškinje, Marka Požlepa, Ištvana Išta Huzjana, Maje Smrekar, Connyja Bloma, Ibre Hasanovića, Ignacia Uriarteja, Sanele Jahić, Saše Vrabiča, Mihe Štruklja in drugih.

 

Reference

 

izbrana bibliografija

  • GRAFENAUER, Petja, IVANOVIĆ, Nataša, BARUT, Urška. Kako je Mala galerija prenehala biti društvena in postala moderna / How Mala Galerija stopped being social and became modern. Likovne besede : revija za likovno umetnost, ISSN 0352-7263, 2019, [Št.] 113, str. 33-38. [COBISS.SI-ID 3986798]
  • GRAFENAUER, Petja. Non-aligned pop : case of Slovenia. Open journal for studies in arts, ISSN 2620-0635, 2018, vol. 1, no. 1, str. 7-28.
  • GRAFENAUER, Petja. Reception of expressionism in Slovene art history : transformations 1979-2018. Zbornik Seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, ISSN 2217-3951, 2019, [Br.] 15, str. 181-193. [COBISS.SI-ID 3937134]
  • GRAFENAUER, Petja. Painting within the broader visual scope: the case of Slovenia. V: JANKOVIĆ, Ivana (ur.). Symposium Neverending Painting, Saturday, October the 3rd-Sunday, October the 4th, 2015, Museum of Contemporary Art Zagreb. Zagreb: Muzej suvremene umjetnosti. 2015, str. 6. [COBISS.SI-ID 4082939]

 

nagrade in priznanja

  • Priznanje Ivane Kobilca za sopotnike in podpornike, DLUL, 2020
  • Nagrada Slovenskega društva likovnih kritikov ‘kritiško pero’ za likovno kritiko in kuratorstvo, 2014
  • Zahvala MSS (NYCS) za mentorstvo pri magistrskem delu s področja mladih, 2014
  • Štipendija PATTERNS Lectures, Fundacija Erste, 2014/2015

 

članstvo v strokovnih in znanstvenih združenjih

  • Od 2019: podpredsednica Tiamsa CEE
  • Od 2018: predsednica Odbora Male galerije BS
  • Od 2015: članica AICA – Association Internationale des Critiques d’Art
  • Od 2014: članica IKT – International Association of Curators of Contemporary Art
  • Od 2006: članica Slovenskega društva za estetiko
  • Od 2006: članica Slovenskega društva likovnih kritikov

Zgonik Nadja

Šifra raziskovalke: 26150

Dr. Nadja Zgonik je umetnostna zgodovinarka in umetnostna kritičarka.

Izobrazba

  • 1988: diplomirala na Oddelku za umetnostno zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani
  • 1993: končala magistrski študij
  • 1997: postala doktorica znanosti na področju umetnostne zgodovine

 

Delovne izkušnje

  • 1998 – 2020: honorarna profesorica na Katedri za krajinsko arhitekturo Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani.
  • 1989–: predava umetnostno zgodovino, umetnostno teorijo in analizo sodobne umetnosti na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani.
  • 1988: med ustanovitelji in prva glavna urednica časopisa Moderne galerije M’ars (1989, prenehal izhajati 2001).
  • Še kot študentka je bila zaposlena v Moderni galeriji v Ljubljani na Oddelku za dokumentalistiko.

 

Izpopolnjevanja, rezidence

Študijsko se je izpopolnjevala v tujini: s štipendijo Fondacije Cini v Benetkah (1988), s štipendijo italijanskega Ministrstva za zunanje zadeve v Biblioteca Hertziana v Rimu (1992), s štipendijo francoskega Ministrstva za kulturo na pedagoškem oddelku v Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris (1993), bila dvakratna prejemnica Knafljeve štipendije za Kunsthistorisches Institut na Dunaju (1991, 1994) in izbrana za rezidenco v New Yorku Ministrstva za kulturo RS (2003). Leta 2016 je bila en semester gostujoča profesorica na College of Humanities and Arts, National Chiayi University, Tajvan, leta 2018 pa gostujoča raziskovalka na Augsburg University v Minneapolisu, MN, v ZDA.

 

Druga sodelovanja

Bila je kustosinja številnih razstav, avtorskih projektov in monografskih predstavitev slovenskih umetnikov, nekateri med njimi so bili pripravljeni kot projekti za specifične prostore (Gustav Gnamuš v Špitalski kapeli, Celje, 1995; Modra roka: umetnost – tehnologija – znanost, Likovno razstavišče Riharda Jakopiča, Ljubljana, 1997; Kabinet najdenih predmetov: razstava osebnih fetišev umetnikov, Obalne galerije Piran, Galerija Loža, Koper, 1997) in je doslej sodelovala z večino pomembnih slovenskih galerij, Moderno galerijo v Ljubljani, Umetnostno galerijo Maribor, Galerijo Božidarja Jakca v Kostanjevici na Krki, Mestno galerijo Nova Gorica in drugimi. Pripravila je več razstav slovenske umetnosti v tujini: Forma eterna, Galleria Civica d’Arte Moderna, Bologna, 1995; La doppiezza della luce, Galleria A+A, Benetke, 1999; Positionen des Körpers, Kunstforum, Bonn, prenos v Voipaala Art Center, Finska, 2000; The Different Same. Contemporary Slovene and Chinese Art (s Zhu Tongom), Duolun Museum of Modern Art, Šanghaj, 2003; Identikit. International exhibition. Muslim Mulliqi Prize (z Ganijem Llalloshijem), The Kosova Art Gallery, Priština, 2003.

Leta 2011 je bila komisarka Slovenskega paviljona na 54. Beneškem bienalu, leta 2014 komisarka za slovensko selekcijo na bienalu European Ceramic Context 2014, Bornholm Art Museum, Danska. Sodelovala je v mednarodnih žirijah Essl Award for CE Europe (2003, 2005, 2007), bila selektorica za prvo mednarodno razstavo na Kosovu Muslim Mulliqi Prize v Prištini (2003), leta 2007 pa članica mednarodne žirije in je večkrat vodila mednarodno žirijo ljubljanskega trienala keramike Unicum (2009, 2012, 2015, 2018).

 

Objave, raziskovanja in akademski preispevek

Raziskovalno se ukvarja s slovenskim modernizmom, postmodernizmom, sodobno umetnostjo, umetnostno teorijo in teorijo umetnostnega zgodovinopisja. Piše kritike, eseje, znanstvene razprave, spremne študije v razstavne kataloge. Doslej so izšle njene knjige: Marij Pregelj. Risba v sliko (1994), Zdenko Huzjan (2001), Podobe slovenstva (2002), Žarko Vrezec (2004), Marij Pregelj. Slike/Paintings 1957-1967 (2007, skupaj z J. Denegrijem) in Študije iz slovenskega modernizma po letu 1945 (2010). Uredila in ga pripravila s skupino študentov za objavo je Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945 (2009), najprej v knjižni izdaji, od leta 2013 pa je prosto dostopen na spletu www.pojmovnik.si.

Kot dolgoletna vodja Katedre za teoretične vede na ALUO je vodila projekt priprave na teoretični študij druge stopnje za področje Teorija likovnih umetnosti in s sodelavci izpeljala uvedbo znanstvenega doktorskega študija za področje Likovne vede v okviru interdisciplinarnega doktorskega študija Humanistika in družboslovje. Od leta 2007 do 2012 je bila predsednica Strokovne komisije za likovno umetnost pri MOL, od leta 2010 do 2012 predsednica Državne maturitetne komisije za predmet Umetnostna zgodovina, od leta 2008 do 2012 članica Upravnega odbora Prešernovega sklada, od leta 2011 do leta 2018 je bila članica Strokovnega sveta javnega zavoda Ljubljanski grad. Je članica Mednarodnega združenja likovnih kritikov AICA in Slovenske sekcije PEN. Od leta 2009 sodeluje pri raziskovalnem programu Gledališke in medumetnostne raziskave na UL AGRFT in od leta 2020 pri raziskovalnem projektu Modeli in prakse mednarodne kulturne izmenjave. Gibanja neuvrščenih: raziskovanje prostorsko-časovnih kulturnih dinamik na ALUO, oba financira ARRS.

Jeza Primož

Izobrazba:

  • Diplomant Fakultete za arhitekturo v Ljubljani.

 

Delovne izkušnje:

  • 2000–: predavatelj na Fakulteti za arhitekturo Univerze v Ljubljani.
  • 2014­–: predavatelj na UL ALUO, smer Industrijsko oblikovanje.
  • 1994: ustanovil je PRIMOZJEZASTUDIO, v okviru katerega je realiziral več kot 50 projektov s področja arhitekture in interiera.
  • V času študija se je ukvarjal z interierjem, grafičnem oblikovanjem (izdelal je več knjižnih oprem in promocijska gradiva založb DZS-ja ter Mladinske knjige) in filmsko scenografijo (realiziral je preko 40 scenografij reklamnih in kratkih filmov za domače in tuje produkcijske hiše).

 

Sodelovanja in projekti:

  • 2008: knjiga Interier Primož Jeza 9+1, knjigo spremlja istoimenska samostojna razstava; predstavitev knjige v Ljubljani, Mariboru, razstavi v Moskvi in Beogradu.
  • Je selektor Meseca oblikovanja Ljubljana za Perspektivne oblikovalce.
  • Član številnih žirij kot npr. leta 2017 za Unesco.

 

Delo v komisijah (2016-20)

  • predsednik natečajne komisije DUTB-ja za izvedbo študentskega natečaja “Natečaj za predlog opreme trosobnega stanovanja v soseski Celovški dvori”. Ljubljana 2016
  • selektor Meseca oblikovanja Ljubljana za Perspektivne oblikovalce leta 2016. Ljubljana, 2016
  • selektor Meseca oblikovanja Ljubljana za Perspektivne oblikovalce leta 2017. Ljubljana, 2017
  • član natečajne žirije Unessca za likovno podobo rudnikov živega srebra CC Almadén in Idrija. Ljubljana 2017.
  • selektor Meseca oblikovanja Ljubljana za Perspektivne oblikovalce leta 2018. Ljubljana, 2018.
  • selektor Meseca oblikovanja Ljubljana za Perspektivne oblikovalce 2019. Ljubljana, 2019.
  • selektor Meseca oblikovanja Ljubljana za Perspektivne oblikovalce 2020. Ljubljana, 2020.
  • član žirije javnega razpisa za  »Spodbujanje kreativnih kulturnih industrij – Center za kreativnost 2020- 2021«, ki ga izvaja Ministrstvo za kulturo RS. Ljubljana, 2020

 

Nagrade, nominacije in priznanja (2016-20)

V zadnjem obdobju je bilo njegovo najbolj izpostavljeno delo stol Nico less, ki je večkrat nagrajeno:

  • Red Dot Award 2016 winner (za stol Nico less)
  • Oblikovanje leta, Mesec oblikovanja Ljubljana 2016 (za stol Nico less)
  • Green Product Award 2018 (za stol Nico less)
  • Circular Design of the year 2019 Moveco award (za stol Nico less)
  • Iconic Awards 2019 Inovative interier (za stol Nico less)
  • zmaga v Benetkah na mednarodnem natečaju Artre Laguna Prize 2020 v sekciji design art (Artre Laguna Prize 2020 winner) za delo Miza Frankenstein’s Bride.

 

Nominacije

  • Design Europa awards 2018 finalist, EU-LAC Foundation 2018 (za stol Nico less)
  • Archiproducts 2016 , Maison & Objet Paris, Pariz 2016 (za stol Nico less)
  • ArchiExpo i-NOVO awards at Orgatec 2016, Koeln 2016 (za stol Nico less)
  • Archiproducts 2017, Salone del mobile Milano, Milano 2017 (za stol Nico less)

 

Priznanje

  • 2020: skupaj z doc. Barbaro Predan in Studiom Miklavc prejme Priznanje za oblikovalski dosežek leta 2020 od Društva oblikovalcev Slovenije za pregledno razstavo Ali ima prihodnost ponovitev? Interier 1990-2015.

 

Industrijsko oblikovanje:

  • JEZA, Primož. Načrtovanje idejnega in izvedbenega projekta modularne večfunkcijske zofe Venice. Ljubljana, 2017. Za: Prostoria d.o.o.
  • JEZA, Primož. Načrtovanje in izvedba stola iz filca ter lesa W22. Ljubljana, 2018. Za: Donar d.o.o.
  • JEZA, Primož. Načrtovanje in izvedba žametnega dvoseda Lars On Ljubljana, 2019. Za: Idiom d.o.o.
  • JEZA, Primož. Načrtovanje in izvedba nahrbtnika s stolom Backpack-a iz filca in kompozita ali lesene vezane plošče. Ljubljana, 2019. Za: Donar d.o.o.
  • JEZA, Primož. Načrtovanje in izvedba pisarniškega filc stola Nico ofice + – . Ljubljana, 2020. Za: Donar d.o.o.
  • JEZA, Primož. Načrtovanje in izvedba kovinskega barskega stola Nicolino. Ljubljana, 2020. Za: Donar d.o.o.
  • JEZA, Primož. Načrtovanje in izvedba stola Onemilionandhalfchiar (stol iz razrezanih bankovcev v vrednosti 1,5 miljona eur). Ljubljana, 2020. Za: Banka Slovenije

 

Razstave:

Razstavlja na samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini:

  • JEZA, Primož. Razstava slovenskega oblikovanja v Milanu, Odprto -100% odprto v galeriji Ventura futura v organizaciji MAO, z zofo Venice in stolom Nico less.  Milano, 2019
  • JEZA, Primož. Skupinski nastop slovenskega oblikovanja na Maison & Object v  organizaciji MAO, z zofo Venice in stolom Nico less. Pariz, 2019.
  • JEZA, Primož. “We ‘re open!” razstava slovenskega oblikovanja v galeriji Kunsthall Oslo, v organizaciji MAO, z zofo Venice in stolom Nico less.  Oslo, 2019.
  • JEZA, Primož. The Circle (Krog), skupinski nastop slovenskega oblikovanja na 3 days of design Danska, v organizaciji MAO, z zofo Venice, stoloma Nico less in W22. Kopenhagen, 2020.
  • JEZA, Primož. Tunel 29, Oblikovanje za postapokaliptični svet, skupinska razstava slovenskega oblikovanja v galeriji MAO, s predstavitvijo nahrbtnikom Backpack. Ljubljana, 2020.
  • JEZA, Primož. Pregledna razstava slovenskega interierja Ali ima prihodnost ponovitev? Interier 1990-2015, v galeriji Kresija, s predstavitvijo kluba Propaganda, Administrativnega prostora PR- Slovenija in multimedijskega centra Kibla. Ljubljana, 2020.

 

Arhitektura:

  • JEZA, Primož. Idejni projekt LMH (lesene modularne hiše) za prototip pri Laškem. Ljubljana, 2016. Za: Paron lesna industrija d.o.o.
  • JEZA, Primož. Idejni in izvedbeni projekt mobilne hiše Felt house (Hiša iz filca). Ljubljana, 2017. Za: Adria dom d.o.o.
  • JEZA, Primož. Idejni projekt za pridobitev projekta za gradbeno dovoljene hiše na Vrhovčevi ulici v Ljubljani. Ljubljana, 2017. Za: S-INVESTPROJEKT, inženiring d.o.o.
  • JEZA, Primož. Projekt in izvedba razstavnega prostora na dogodku Salone del mobile Milano. Ljubljana, 2017. Za: Donar d.o.o.
  • JEZA, Primož. Idejni projekt preureditve, prenove in nadzidave poslovne zgradbe Triglav na Dunajski cesti 22. Ljubljana, 2018. Za: Triglav upravljanje d.o.o.
  • JEZA, Primož. Projekt atrijske hiše na Mirju z. Ljubljana, 2020. Za: Zasebni investitor

 

Konference, izobraževanja, predavanja:

S področja arhitekture in oblikovanja redno predava doma in v tujini.

  • 2013: na povabilo University Colorado Denver v Aspnu predstavi Slovensko alpsko arhitekturo (skupaj s predsednico DAL-a Majo Ivanič).
  • 2016: Konferenca Prenova za kreativni turizem, organizator Zavod Big, Mesec oblikovanja 2016, Mesto oblikovanja, Ljubljana.
  • 2018: Znanstvena konferenca »Vloga znanosti pri inovacijah v lesarstvu«, organizator InnoRenew CoE z Oddelkom za lesarstvo v okviru prireditve Čar lesa 2018, Štihova dvorana CD, Ljubljana.

 

Mentorstvo pri interdisciplinarnih projektih:

Arheološki park Situla, študijsko leto 2015/16 (so sodelovali UL ALUO-IO, UL FA, UL BF in Mestna občina Novo Mesto). Tip projekta: Študentska interdisciplinarna delavnica prostorske, urbane, krajinske in vizualne ureditve arheološkega parka v Novem mestu.

Projekt Bovec, študijsko leto 2015/16 (sodelovali UL ALUO-IO, UL FA, UL EF in LTO Bovec). Tip projekta: Študentska interdisciplinarna raziskovalna naloga.

Naslov projekta: Mobilna bivalna enota za celoletno bivanje, študijsko leto: 2016/17 (sodelovali UL ALUO-IO, UL FA, Adria dom d.o.o. in ID interier design d.o.o.). Tip projekta: Študentska raziskava in eksperimentalno načrtovanje novih mobilnih enot za celoletno bivanje

PKP. Naslov projekta: Zelena dnevna soba, študijsko leto: 2017/18 (sodelovali Podjetje Tisa d.o.o., Zavod Bob, UL ALUO-IO in UL FA). Tip projekta: Trajnostno oblikovanje.

Naslov projekta: Mobilni delovni prostor, študijsko leto 2018/19 (sodelovali Podjetje Donar d.o.o., Ministudio d.o.o., UL ALUO-IO in UL FA), tip projekta: Produktno oblikovanje sodobnega pisarniškega pohištva.

Miklavc Jure

Šifra raziskovalca: 54286

Jure Miklavc je diplomant Akademije za likovno umetnost in oblikovanje in je eden najvidnejših strokovnjakov na področju industrijskega oblikovanja z več kot dvajsetletnimi izkušnjami v praksi. Vodi Studio Miklavc – oblikovalski studio, ki je specializiran za področje industrijskega oblikovanja, vizualnih komunikacij, razvoja blagovnih znamk in svetovanja. Studio uspešno sodeluje z različnimi domačimi in tujimi naročniki s področja gospodarstva, kulture ali javne uprave. V zadnjem času največ razvijajo rešitve na področju zdravstva, osvetlitve, elektronskih naprav, uporabniških vmesnikov, transporta, pohištva in strojegradnje. Še posebej so uspešne rešitve, ki so jih razvijali na področju obutve za tek na smučeh za podjetje Alpina. Ti izdelki zavzemajo tretjinski svetovni tržni delež in so eni izmed globalno najbolj prepoznavnih izdelkov. Studio je v letu 2014 začel sodelovati s svetovno prepoznavnim in uglednim italijanskim podjetjem Bimota, ki izdeluje prestižna motorna kolesa. Oblikujejo tudi za naročnike iz Avstrije, Nemčije in Kalifornije. Posebej odmevne so tudi domače in tuje postavitve razstav, ki jih je zasnoval studio.

Miklavc poučuje na ALUO že od leta 1998, najprej kot zunanji sodelavec in od leta 2001 kot asistent pri izrednem profesorju Janezu Smerdelju. Od leta 2012 vodi svoj seminar in je vodja smeri Industrijsko oblikovanje. Med leti 2015 in 2019 je bil predstojnik Oddelka za Industrijsko in unikatno oblikovanje. Redno tudi predava na Univerzi Hongik na Mednarodni oblikovalski šoli za napredne študije (IDAS) v Seulu v Južni Koreji ter v Berlin international University of Applied Sciences v Nemčiji.

Kot uveljavljeni mednarodni strokovnjak sodeluje v žirijah za najodmevnejše mednarodne nagrade, med drugimi za prestižno nagrado Red dot product design v Essnu, Red dot design concept v Singapurju in Contemporary Good Design v Xiamenu na Kitajskem.

Miklavc je za svoja dela prejel številne mednarodne oblikovalske nagrade in njegovi izdelki so bili razstavljeni na številnih mednarodnih dogodkih in razstavah.

 

Reference

  • Nagrada Good design award, Chicago, 2009, izdelki in blagovna znamka Binom.
  • Nagrada Red dot award: product design, Essen, 2009, izdelki in blagovna znamka Binom.
  • Red dot award: product design, Essen, 2010, čevlji za tek na smučeh Alpina Promise.
  • Nagrada Prešernovega sklada, 2011.
  • Nagrada Red dot award: product design, Essen, 2020, čevlji za tek na smučeh Alpina Elite 3.0.

Pak Tanja

Tanja Pak se ustvarjalno posveča kiparstvu, prostorskim umetniškim postavitvam in oblikovanju uporabnih steklenih predmetov. V umetniških delih zadnjih let raziskuje predvsem občutke osamljenosti in samosti, pri čemer izpostavlja iskanje bližine, krhko naravo medsebojnih vezi in razmerij, in ob tem seveda izmuzljivost naše celosti.

 

Izobrazba

  • UL ALUO, univ. dipl. ind. obl.
  • Royal College of Art, London, magistra umetnosti (MA Ceramics and Glass)

 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • 2014: redna profesorica na UL ALUO
  • 2009–: vodja smeri Unikatno oblikovanje / steklo in keramika UL ALUO
  • 2002–: predavateljica na UL ALUO
  • 1997-2001: samostojna ustvarjalka na področju kulture
  • 2006-: vodja galerije Glesia
  • 1997-: samostojni umetniški in oblikovalski projekti
  • 1998-: mednarodna projektna sodelovanja in umetniško-raziskovalni projekti, mednarodnini oblikovalski projekti in predavanja, vodenja ustvarjalnih delavnic

 

Pomembne štipendije in rezidence

  • Maradiva / Arte Laguna Prize 2019, Mavricij, 2019 (nagrada in rezidenca)
  • Umetniška rezidenca Cill Rialaigh, projekt Transartis, Irska, 2019
  • Umetniška rezidenca v MusVerre, Sars-Poteries, Francija, 2018
  • Prejemnica umetniškega ateljeja MOL v ustvaralnem centru Švicarija v Ljubljani za dobo petih let, Slovenija, 2017
  • Umetniška rezidenca Cill Rialaigh, projekt Transartis, Irska, 2018
  • Umetniška rezidenca Cill Rialaigh, projekt Transartis, Irska, 2017
  • International Glass Kanazawa, finalist, Japonska, 2016
  • International Glass Symposium, aktivna udeleženka, Novy Bor, Češka, 2015
  • Arctic Glass Studio Norway, umetniška rezidenca, Norveška, 2015
  • University of Washington, univerzitetna izmenjava, ZDA, 2014
  • Creative Glass Center of America, umetniška rezidenca s štipendijo, ZDA, 2014
  • Corning Museum of Glass Studio, umetniška rezidenca s štipendijo, ZDA, 2014
  • Bullseye R&E center, Artist Exchange Program, umetniška rezidenca z vabilom, Portland, OR, ZDA, 2013
  • New Mexico, umetniška rezidenca z vabilom, NM, ZDA, 2012
  • Seminar z arhitektom James Carpenterjem, Bornholm, Danska, 2012
  • Northlands Glass Center, umetniška rezidenca z vabilom, Škotska, 2011
  • Pilchuck, umetniška rezidenca s štipendijo, ZDA, 2009
  • Mesečna štipendija in atelje Ministrstva za kulturo RS v New Yorku, ZDA, 2008
  • Creative Glass Center of America, umetniška rezidenca s štipendijo, ZDA, 2001
  • Seminar z Judy Hill, Jacksonville, ZDA, 1999
  • Pilchuck, poletna šola s štipendijo, ZDA, 1999
  • Chevening štipendija britanske vlade, 1995
  • Valvasor – Chevening štipendija britanske in slovenske vlade, 1994

 

Razstave

 

Samostojne razstave (izbor)

  • Prehodi, Mala Galerija Kos, Ljubljana, 2021
  • Predih, Galerija Velenje, 2021
  • Tanja Pak, artist in residence / Maradiva Resort & Spa, Mavricij, 2019
  • Med-dih, Galerija TR3, Ljubljana, 2018
  • Zgodbe o dihu, Stekleni atrij, Mestna hiša Ljubljana, 2018
  • Poti, Atelje galerija, Ljubljana, 2017
  • Tanja Pak, Znamke in znamenja, Mesec oblikovanja, Ljubljana, 2017
  • Meddih, Galerija Kresija, Ljubljana, 2015–2016
  • Pot v puščavi, Atelje Galerija, Ljubljana, 2013
  • Znotraj / I held my breath but the world kept on dreaming, večmedijska prostorska postavitev, Ljubljanski grad, 2011–2012
  • Pointé, prostorska postavitev, Ljubljanski grad, 2011–2012
  • Dreaming Odsanjanja, večmedijska prostorska postavitev, Ljubljanski grad, 2010–2011
  • The Moment After-Alina., večmedijska prostorska postavitev, Ljubljanski grad, 2010–2011
  • Flow, Red Dot 2009, Galerija Glesia, Ljubljana, 2009
  • Tanja Pak, Svet Evrope, Strassbourg, Francija, 2009
  • Lara, Red Dot 2008, Galerija Glesia, Ljubljana, 2008
  • Spet valovanja, Galerija Glesia, Ljubljana, 2006
  • Sledi, cerkev sv. Vida, KGLU Slovenj Gradec, 2004
  • Rdeče in črno, galerija Marjan Lovšin, Ljubljana, 2003
  • Iskanja, Galerija Miklova Hiša, Ribnica, 1999
  • Šepetanja, Ljubljanski grad, Ljubljana, 1998

 

Skupinske razstave in predstavitve / izbor

  • European Glass Context 2021, Danska (kurirana), 2021
  • Collect 2021, London (Joanna Bird Gallery), London, Združeno kraljestvo, 2021
  • Made in (z MAO), Dunaj, Avstrija, 2021
  • Venice Glass Week Hub, Palazzo Loredan, Benetke, Italija, 2021
  • Arte Laguna Prize 2021, Arsenale, Benetke, Italija, 2021
  • Arte Laguna Prize 2020, Arsenale, Benetke, Italija, 2021
  • Tunnel 29, Milan Design Fair 2020 (z Muzejem za arhitekturo in oblikovanje Ljubljana), Milano, Italija, 2021
  • Venice Glass Week Hub, Palazzo Loredan, Benetke, Italija, 2020
  • Tunnel 29, MAO, Ljubljana, Slovenija, 2020
  • Collect 2020, London, Združeno kraljestvo, 2020
  • Beauty and His Beast, Legnice in Łodz, Poljska, 2020
  • Beauty and His Beast, Wroclaw, Poljska, 2019
  • Venice Glass Week Hub, Palazzo Loredan, Benetke, Italija, 2019
  • Arte Laguna Prize 2019, Arsenale, Benetke, Italija, 2019
  • Slovenska kreativnost / Slovenski etnografski muzej, Umetnostni muzej v Xi’anu, Kitajska, 2019
  • 45th International Invitational, Habatat Gallery, Michigan, ZDA, 2017
  • International Glass Kanazawa, Japonska, 2016
  • International Glass Symposium, (Breathing), Muzej stekla, Novy Bor, Češka, 2015
  • Vitraria Glass +A Museum, inavguracija, Benetke, Italija, 2014
  • Design+, Mesec oblikovanja, Ljubljana, Slovenija, 2014
  • Bullseye Project, Bergstrom-Mahler Museum of Glass, ZDA
  • Chroma Culture, Bullseye Gallery, Portland, ZDA, 2013
  • Inspired by Nature, Hempel Glass Museum, Danska, 2013
  • Hot Glass, CAA, London, Združeno kraljestvo, 2013
  • Silent Revolutions – Contemporary Design in Slovenia, Moskva, Rusija, 2013, Helsinki, Finska, 2012; Tent Gallery, London, Združeno kraljestvo, 2011; Eindhoven, Nizozemska, 2011
  • Glass in Context 2012, Bornholm Art Museum, Danska, 2012
  • Naključja II / Razstava slovenskih sodobnih umetnikov, Galerija Murska Sobota, Slovenija, 2012
  • Mesec Oblikovanja – All Awards Design, Ljubljana, Slovenija, 2011
  • Modern Art in Slovenia, Evropska centralna banka, Frankfurt, Nemčija, 2011
  • AllAwardsDesign, Zavod Big, Viba, Ljubljana, Slovenija, 2010
  • Talents 2010, Ambiente, Frankfurt Messe, Frankfurt, Nemčija, 2010
  • Rotovž, Lemberg pri Šmarju, z Mirsadom Begićem, Slovenija, 2009
  • Red Dot 2009, Red Dot Design Museum, Essen, Nemčija, 2009
  • RedDot.si, Mestni muzej Ljubljana, Slovenija, 2008
  • Red Dot 2008, Red Dot Design Museum, Essen, Nemčija, 2008
  • Glass in Context 2008, Bornholm Art Museum, Danska, 2008
  • CGCA Fellowship Alumni, Museum of American Glass, ZDA, 2007
  • 20.BIO, Bienale industrijskega oblikovanja, Ljubljana, Slovenija, 2006
  • Postavitve na travi, Kogl, Velika Nedelja, Slovenija, 2005
  • BIO / Bienale industrijskega oblikovanja Biennial of Industrial Design, Ljubljana, Slovenija, 2004
  • 20/20 Vision, Creative Glass Center of America, ZDA, 2003
  • Lux Europae 2002, Copenhagen, Danska, 2002
  • Contemporary Glass Exhibition, China Millennium Museum in Beijing, Kitajska, 2001
  • Contemporary Glass Exhibition , Shanghai Museum of Fine Art, Kitajska, 2001
  • 29th International Glass Invitational, Habatat Galleries, Pontiac, ZDA, 2001
  • BIO / Bienale industrijskega oblikovanja Ljubljana, Slovenija, 2000
  • A Gathering of Glass, Sable V Fine Art Gallery, Wimberley, ZDA, 1999
  • Glass Art Society Expo International II, Tampa, ZDA, 1999
  • Expo ‘98, Lizbona, Portugalska, 1998
  • Oblikovanje iz Slovenije, Rokus, Ljubljana, Slovenija, 1997
  • Centenary Degree Show, Royal College of Art, London, Združeno kraljestvo, 1996
  • Celebrating Slovenia, Liberty’s, London, Združeno kraljestvo, 1993

 

Stalne javne postavitve in zbirke:

  • InBetweenness II, zasebna zbirka, Bruselj, Belgija, 2020
  • Breath, Lah Art Foundation, Ljubljana, Slovenija, 2019
  • Whiteness, umetniška zbirka RIKO, Slovenija, 2017
  • Reveries / Od tod, Center Poezije Tomaž Šalamun, Ljubljana, Slovenija, 2016
  • Breathing – I, zasebna zbirka, Ljubljana, Slovenija, 2016
  • Breathing, IGS, Uměleckoprůmyslové museum v Praze, Češka, 2016
  • In My World, Evropska centralna banka, Frankfurt, 2011
  • Fontana / prostorska postavitev, Thermana Laško wellness in kongresni center, Laško, Slovenija, 2009–2011
  • Kaplje 365, Lestenec / prostorska postavitev, Thermana Laško wellness in kongresni center, Laško, Slovenija, 2008
  • Dela v oblikovanju, Narodni muzej Slovenije, zbirka stekla, Slovenija, 2008
  • Ladjice, prostorska postavitev, Upravna stavba BTC, Ljubljana, Slovenija, 2007
  • Valovanja – Soči., Knjižnica Kobarid, Slovenija, 2002
  • Drevesa, Nova Ljubljanska Banka, umetniška zbirka NLB, Ljubljana, Slovenija, 2001
  • Fluid, multimedijska prostorska postavitev, Ljubljanski grad, Slovenija, 1999

 

Nagrade in priznanja

  • Arte Laguna Prize 2019, Benetke, Italija, 2019
  • New Glass Review 37, 2016 (uvrstitev v svetotni pregled najpomembnejših del v steklu v preteklem letu, Corning Museum of Glass)
  • New Glass Review 35, 2014
  • New Glass Review 33, 2012
  • Oblikovalka leta 2011, Slovenija, 2011
  • Red Dot Honorable Mention Design Award 2009
  • Red Dot Honorable Mention Design Award 2008
  • New Glass Review 29, 2008

 

Pomembnejša javna predavanja / izbor

  • Predih, Galerija Velenje, 2021International Glass Symposium, Novy Bor, Češka, 2015
  • Corning Museum of Glass Studio, ZDA, 2014
  • GSOI, Glass Society of Ireland conference, Cork, Irska, 2013
  • BeCon, International Glass Conference, plenarno predavanje, Portland, ZDA, 2013
  • SOFA, Behind the Glass Curtain panel, Museum of Arts and Design, New York, ZDA, 2003
  • ECERS World Conference, plenarno predavanje, Portorož, Slovenija, 2005

 

Strokovne afiliacije (članstva v društvih in strokovnih komisijah)

  • 2016–2019: zunanja ocenjevalka programa v postopku evalvacij, National College of Art and Design, Dublin, Irska
  • 2016–: NAKVIS, strokovnjakinja v postopkih akreditacij
  • 2015: zunanja članica strokovne komisije AZVO v postopku izredne evalvacije APURI, Rijeka, Hrvaška
  • 1999­–: članica Glass Art Society
  • 1996–: članica Royal College of Art Alumni Club

 

Bibliografija

(izbor avtorskih monografij, zbornikov, člankov, intervjujev)

  • 2021:
    • Duša, Zdravko, Pak, Tanja. PREDIH. Ljubljana, 2021. ISBN 978-961-91771-5-0
    • Prezelj, Pia. Na tone mavca, gline, peska. Delo, 28. 4. 2021, str. 15.
    • Podergajs, Klara. Med vdihom in izdihom. Večer, 12. 5. 2021, str. 16.
    • Miše, Miklavčič, Elvira. Prepoznavnost se gradi počasi, od ene do druge točke. Reporter, 29. 3. 2021, str. 62-67.
  • 2020:
    • »Joanna Bird Contemporary Collections.« COLLECT. London, 2020, str. 73.
    • Ferjanič, Erna. ODSEVI V STEKLU. Celje, 2020: str.186-191, ISBN:978-961-6992-76-3.
  • 2019:
    • ARTE LAGUNA PRIZE 2018.19 – Finalists Collective exhibition, Nappe Arsenale, Italy, 2019: str. 164, 170.
    • BEAUTY AND HIS BEAST– European Glass Festival. Krakow, Poljska: Anita Bialic, Galeria BB, 2019.

2018

Ivanović, Nataša, Tanja Pak and Miklavž Komelj. TANJA PAK – MEDDIH, Galerija TR3. Ljubljana: Ceeref naložbe d. o. o., 2018.

2017

HABATAT – 45th Annual International Glass Invitational. Royal Oak, Michigan: Habatat Galleries, 2017: str. 69, ISBN: 978-1-928572-06-0.

Kos, Mateja, Cvetka Požar. UMETNOST ZA VSAKDAN: SLOVENSKO MODERNISTIČNO STEKLO = Art for Everyday Life: Modernist Glass Design in Slovenia. Ljubljana: Narodni muzej Slovenije, 2017: str. 92–94, ISBN 978-961-6981-14-9.

2016

THE INTERNATIONAL EXHIBITION OF GLASS KANAZAWA 2016, Executive committee of the IEGK, Kanazawa, Japan, 2016: str. 49, 69.

Hlaveš, Milan. XII INTERNATAIONAL GLASS SYMPOSIUM, Novy Bor, 2016: str. 13, 72, 128, ISBN 978-80-905263-8-9.

NEW GLASS REVIEW. vol. 37. Corning Museum of Glass, 2016. str. 40, ISSN: 0275:469X.

2016

THE INTERNATIONAL EXHIBITION OF GLASS KANAZAWA 2016, str. 49, 69, Executive committee of the IEGK, 2016.

XII INTERNATAIONAL GLASS SYMPOSIUM NOVY BOR, Milan Hlaveš, str. 13, 72, 128, Town of Novy Bor, 2016, ISBN 978-80-905263-8-9.

NEW GLASS REVIEW 37, The Corning Museum of Glass.

2014

NEW GLASS REVIEW 35, The Corning museum of Glass, str. 36, ISBN 978-0-87290-197-1, ISSN 0275:469X

2013

DESIGN; Jiry Pelcl, Academy of Arts, Design and Architecture.

2012

PIRANESI / 1st Central – European Architectural Magazine for the Culture of the Environment; 30 (20), str. 94-99; Light Captured in Glass; Robert Potokar.

NEW GLASS REVIEW 33, ISSN 0275-469X, The Corning museum of Glass.

EUROPEAN GLASS CONTEXT 2012, Susanne Joker Johnsen, ISBN 978-87-89059-79-2, Bornholm Kunstmuseum.

2011

CONTEMPORARY ART FROM SLOVENIA, European Central Bank in cooperation with Banka Slovenije, ISBN 978-92-899-0802-3.

2009

RED DOT DESIGN YEARBOOK 2009/2010 – LIVING, Peter Zec, Red Dot publishing

2008

CONTEMPORARY GLASS, Craig, Blanche, ISBN 978 906155 360, Black Dog Publishing.

EUROPEAN GLASS CONTEXT 2008, Susanne Joker Johnsen, ISBN 978-87-89059-79-2, str.112-113, Bornholm Kunstmuseum.

RED DOT DESIGN YEARBOOK 2008/2009 – LIVING, Peter Zec, ISBN 978-3-89939-097-1, str. 259, Red Dot publishing .

2007

NEW GLASS REVIEW 28, ISSN 0275-469X, str. 36 (Black With a Rim), The Corning Museum of Glass.

2005

Ecers, str. 24, abstract

2004

Pak, Tanja. Sledi : [Cerkev Sv. Vida, 7. April – 5. Maj 2004]. Koroška galerija likovnih umetnosti; Občina, 2004, p. 20.

2003

20/20 VISION, katalog, ISBN 0-9742107-0-6  str. 22, Museum of American Glass.

2002

LUX EUROPAE 2002, ISBN 87 7429 096 7 str. 28-29, 68, The Danish Cultural Institute.

INTERNATIONAL GLASS ART, R. W Yelle, ISBN 0-7643-1834-9 str. 238-239, A Schiffer Art Book

2001

The 29th Annual International Glass Invitational; The Creative Process, ISBN 1-928572-00-6 str.108-109, Habatat Galleries.

2000

International Contemporary Art Interflow Exhibition Comitee, Kitajska.

L’Eurofeu au Pays de Liege, ISBN D2000/4540/03 str. 103, Office Povincial desMetiers d’Art de Liege, Belgija.

Jingsu Art Monthly, ISSN 1005-689, str. 11-13, Kitajska

1999

SEARCHINGS, dr. Stane Bernik, dr. Jure Mikuž.

FLUID – TANJA PAK, dr. Stane Bernik, ISSN 1318-9026.-ŠT. 43, STR. 22, UDK 748:929 Pak T. (064), COBBIS.SI-ID 123352064

 

 

Publicistika

2021

Felicijan, Tina. »Odsevi svetov v steklu«. NAŠ ČAS., 25. 3. 2021, str. 10

Miše, Miklavčič, Elvira, »Prepoznavnost se gradi počasi, po korakih, od ene do druge točke«. REPORTER. Intervju. 29.3.2021, str. 62-67

2020

Mehle, Borut. »Namesto z domačo Rogaško dela s Čehi«, DNEVNIK. Intervju.

11.3.2020, str. 16.

Morel, Guillaume. »Tanja Pak poesis en verre«. CONNAISSANCE DES ARTS. 2020

2018

»Tanja Pak – Zgodbe o Dihu.« OUTSIDER 13, 2018: 146–151.

2017

Palčnik Narat, Petra. ‘Ko mislim skozi steklo, mislim občutke.’ Intervju. EKO HIŠA & STIL, maj – junij 2017: p. 88–93.

2016

Uta Klotz, Tanja Pak. »Tanja Pak: Between Being and Non-Being.« Interview. NUES GLAS – NEW GLASS: ART & ARCHITECTURE No. 2/2016: p. 10–15.

2016

NEW GLASS, Glass Art& Architecture, No. 2/2016, Uta Klotz, Tanja Pak: Between Being and Non-Being, interview, ISSN 0723-2454

2014

MESEC OBLIKOVANJA / MONTH OF DESIGN, 2014, p. 115, ISSN 1581-9051

2013

DESIGN; Jiry Pelcl, Academy of Arts, Design and Architecture

2012

New Glass / Neues Glass; number 3/12; p.9; European Glass Context 2012

THE GLASS QUATERLY HOT SHEET; Tanja Pak brings two new multimedia installations to Ljubljana castle, by Andrew Page, http://blog.glassquarterly.com/2011/12/23/tanja-pak-brings-two-new-mutimedia-installations-to-ljubiljana-castle-in-her-native-slovenia/

2011

NEW GLASS / NEUES GLASS; number 1/2011, spring 2011; p. 57,59; Personalia

THE GLASS QUATERLY HOT SHEET, Three Questions for Tanja Pak, http://blog.glassquaterly.com/2011/01/18/three-questions-for-tanja-pak/

JUTARNJI LIST, 8. 1. 2011, p. 42, 43; B. Blašković; Trenutak zamrznutog vremena ili snovidenje

2009

NEW GLASS; number 2/2009, summer 2009; p. 59; Personalia

GLASS, Urban Glass Quarterly, ISSN 1064-900X, number 114, spring 2009; p. 23, Hourglass: Glass Installation Adorns European Spa

GLASS; Urban Glass Quarterly, ISSN 1064-900X, No.113, winter 2008/2009, p. 80; Tanja Pak, European Studio Glass / A Search for Identity

2006

GLASS; Urban Glass Quarterly, No. 105, Winter 2006/2007, p. 59, Fluid – a review by Gediminas Gasparavicius, Glass Quarterly NY

Bricelj Suzi

Izobrazba

  • 1998: Diplomirala na Oddelku za oblikovanja vizulnih komunikacij, UL ALU

 

Delovne izkušnje

  • 2018-: Zaposlena na ALUO kot pedagoginja na smeri Ilustracija
  • 2016: Docentka za področje oblikovanja vizualnih komunikacij UL ALUO
  • 2014: Asistentka za področje oblikovanja vizualnih komunikacij UL ALUO
  • 2018: Samozaposlena v kulturi, pri Ministrstvu za kulturo

 

Izpopolnjevanja

 

Izobraževanje v tujini:

  • 2001–2002: École nationale supérieure des Arts Décoratifs, smer Ilustracija, Pariz
  • 2000–2001: École supérieure des Arts graphiques
  • 1996: Vysoka škola vytvarnych umeni, smer grafično oblikovanje, Bratislava (Cepus)

 

Projekti (izbor)

  • 2018: Svetlana Makarovič: Sovica oka, likovna podoba lutkovne predstave. Lutkovno gledališče Ljubljana
  • 2014: Novoletne voščilnice, Ljubljana, Sidarta
  • 2004: Ilustracija za Bibliobus knjižnjice Goriške knjižnjica Franceta Bevka, Nova Gorica (oblikovanje Jana Pečečnik)
  • 2003: Ilustracije za etiketi vina Sutor, Ljubljana (oblikovanje Jasna Andrić)

 

Izbor razstav

  • 2021: 14. Slovenski bienale ilustracije, (SBI), Ljubljana, Slovenija
  • 2021: Bienale ilustracije Bratislava (BIB), Bratislava Slovaška
  • 2018: Suzi Bricelj – ilustracije, Galerija Lek, Ljubljana, Slovenija
  • 2018: 6. Hrvatski biennale ilustracije, Zagreb, Hrvaška
  • 2017: Suzi Bricelj Z ďalekej krajiny, Toto! je galéria, Bratislava, Slovaška
  • 2017: 49. Zlatno pero Beograda, 14. MeđunarodniI bijenale ilustracije, Beograd, Srbija
  • 2015:  Allstars, Bienale neodvisnih, Washington DC, ZDA
  • 2012: Razstava slovenske ilustracije, 5. knjižji sejem BuchWien, Dunaj, Avstrija
  • 2004: Biennale of illustrations 2004 / OBI’04, Oita, Japonska
  • 2002: Salon du livre et de la presse jeunesse, Figures futur 2002, Pariz, Francija
  • Članica ZDSLU

 

Nagrade in priznanja

  • 2020: (tudi 2004, 2006, 2014, 2015, 2017) Zlata hruška, Ljubljana
  • 2017: Plaketa Hinka Smrekarja, Ljubljana
  • 2015: Priznanje pomembnih umetniških del na področju oblikovanja vizualnih komunikacij
  • 2011: Mednarodno priznanje White Ravens selection 2011, München
  • 2009: Nagrada Izvirna slovenska slikanica, Ljubljana
  • 2008: Mednarodno priznanje White Ravens selection 2008, München
  • 2005: Levstikova nagrada, Ljubljana
  • 2004: Nagrada Najlepša knjiga, v kategoriji za otroke in mladino, Ljubljana
  • 2004: Plaketa Hinka Smrekarja, Ljubljana
  • 1999: Univerzitetna Prešernova nagrada, Ljubljana
  • 1998: Nagrada Zlata ptica, Ljubljana, Ljubljana
  • 1995: Študentska Prešernova nagrada

 

Bibliografija (izbor publikacij v ilustracijah Suzi Bricelj)

  • 2021: Mav Hrovat, Nina, O kraljeviču, ki ni maral brati, Mladinska knjiga, Ljubljana
  • 2018: Dekleva, Milan, Knjigožer, Morfemplus, Jezero
  • 2017: Makarovič, Svetlana, Medena pravljica, Mladinska knjiga, Ljubljana.
  • 2016: Sepúlveda, Luis. Zgodba o polžu, ki je odkril pomen počasnosti, Mladinska knjiga, Ljubljana
  • 2015: Möderndorfer Vinko, Pesmi in pesmičice, Mladinska knjiga, Ljubljana
  • 2010: Pavček, Tone. Po morju plava kit, Založba Miš, Dob pri Domžalah
  • 2009: Jančar, Drago. Novele, Modrijan, Ljubljana
  • 2008: Milčinski, Fran. Gospod in hruška, Sanje, Ljubljana
  • 2005: Andersen, H. C. Pravljice, Mladinska knjiga, Ljubljana
  • 2004: Tellegen, Toon. Mala nočna torta, Mladinska knjiga, Ljubljana
  • 2003: Rabelais, François. Gargantua in Pantagruel, Modrijan, Ljubljana

Nabernik Marija

Izobrazba:

  • 2007: diplomirala na UL ALUO, smer oblikovanje
  • 2012: magistrirala na UL ALUO

 

Izpopolnjevanja:

  • 2006:  izpopolnjevanje na področju ilustracije in grafike med študijsko izmenjavo na praški Akademiji za umetnost, arhitekturo in oblikovanje (UMPRUM)

 

Delovne izkušnje in sodelovanja:

  • 2020–: vodja Katedre za razvoj ilustracije
  • 2015: habilitacija za področje oblikovanje vizualnih komunikacij ter vodenje študijske smeri Ilustracija na UL ALUO
  • 2013: sodelovanje z UL ALUO
  • 2013: habilitacija za področje medijska produkcija
  • 2011: pridobila naziv predavateljice za višje šole
  • 2009–2015: samozaposlena v kulturi kot oblikovalka vidnih sporočil in ilustratorka
  • 2008–2015: kot predavateljica sodelovala z Inštitutom in akademijo za multimedije (IAM) v Ljubljani
  • Področja njenega delovanja so znanstvena ilustracija, ilustracija ter grafično oblikovanje. Svoja dela predstavlja na nacionalnih in mednarodnih selekcijah, ustvarja za naročnike ter sodeluje na javnih natečajih. Njeno delo je usmerjeno v ilustratorske projekte kot tudi v teoretsko raziskovanje področja in poučevanje.

 

Priznanja in nagrade:

  • 2016: Častna omemba v mednarodni selekciji znanstvenih ilustratorjev, Illustraciencia 4, Barcelona, Španija
  • 2014: Priznanje za pomembna umetniška dela na področju vizualnih komunikacij, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani
  • 2011: Nagrada Primavera (Vabljeni mladi 2011), Društvo likovnih umetnikov Maribor
  • 2007: Nagrada Akademije za likovno umetnost in oblikovanje
  • 2005: Priznanje Akademije za likovno umetnost in oblikovanje
  • 2005: (skupinska) Nagrada združenja European Educational Publishers Group za najboljši evropski učbeniški komplet 2005

 

Razstave:

  • MINI CASTRA 2020. Mednarodni festival akvarela malega formata, AJDOVŠČINA, SLOVENIJA, 28.08. – 3. 10. 2020
  • 8., 9., 10., 11., 12., in 13. Slovenski bienale ilustracije / Slovenian Biennial of Illustration, CANKARJEV DOM-GALERIJA, LJUBLJANA, SLOVENIJA, 2008 – 2019
  • 3., 4., 5. in  6., Illustraciencia, BARCELONA, ŠPANIJA, 2015 – 2018
  • 46., 47., in 49. Zlato pero Beograda – 11., 12.,14. mednarodni bienale ilustracije, BEOGRAD, SRBIJA, 2011 – 2017
  • Navdihujoča racionalnost. Kratek pregled razvoja znanstvene ilustracije na Slovenskem, GALERIJA VODNIKOVA DOMAČIJA, LJUBLJANA, SLOVENIJA, 04.10.2018 • 24.11.2018
  • MARIJA NABERNIK. Podoba stvarnosti, BOTANIČNI VRT, LJUBLJANA, SLOVENIJA, 15.06.2018 • 2018
  • CASTRA 2015. Mednarodni bienale akvarela, LIČNA HIŠA, AJDOVŠČINA, SLOVENIJA, 29.08.2015 • 30.09.2015
  • TRENUTEK /Augenblick / Moment. Izbrana dela koroških likovnih umetnikov, KOROŠKA GALERIJA LIKOVNIH UMETNOSTI, SLOVENJ GRADEC, SLOVENIJA, 21.12.2012 • 15.02.2013
  • TRENUTEK /Augenblick / Moment. Izbrana dela koroških likovnih umetnikov, GALERIJA RAVNE, RAVNE NA KOROŠKEM, SLOVENIJA, 19.12.2012 • 15.02.2013
  • NAGRAJENCI PRIMAVERA 2011, GALERIJA MEDIA NOX, MARIBOR, SLOVENIJA, 04.07.2012 • 31.07.2012
  • VIZIONARJI, MODERNA GALERIJA, LJUBLJANA, SLOVENIJA, 18.03.2004 • 18.04.2004

 

Bibliografija:

  • The importance of scientific illustration : an analysis of the developement of scientific illustration through historical, political, sociological and technological context in Slovenia. Petra Černe Oven, Marija Nabernik. Prispevek na konferenci: 13. International Conference on Design Principles & Practices, St. Petersburg University, 1 – 3. marec 2019.  COBISS.SI-ID 3883118
  • Teoretski in zgodovinski vidiki botanične ilustracije, Marija Nabernik & Petra Černe Oven (str. 60 – 81). Kreuzer, Vinzenz; Kreuzer, Conrad. Zbirka ampelografskih upodobitev Vinzenza in Conrada Kreuzerja / [besedila Jože Mlinarič … [et al.] ; uredil Primož Premzl ; prevod v hrvaščino Poliglotka d. o. o. ; prevod v nemščino in angleščino Ksenija Vidic ; preslikava Vojko Stiplovšek, Marjan Smerke] 2., dopolnjena izd. Založništvo in izdelava Maribor : Umetniški kabinet Primož Premzl, 2019 (Maribor : Florjančič). ISBN – 978-961-6055-51-2, COBISS.SI-ID97074433
  • Likovna in vsebinska obravnava endemičnih in ogroženih rastlinskih vrst v Sloveniji = Illustrations and descriptions of endemic and endangered plant species in Slovenia / [uredniki Marija Nabernik … [et al.] ; opisi rastlin Janoš Portir in Annasibila Požrl ; prevodi Urška Lisjak ; ilustracije Marina Gabor … et al.]. Založništvo in izdelava Ljubljana : Botanični vrt Univerze v Ljubljani, Oddelek za biologijo, Biotehniška fakulteta, 2019 ([Škofja Loka] : Nonparel). ISBN – 978-961-6822-56-5, COBISS.SI-ID 298790912.

Koštrun Peter

2007: diplomiral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani

Redno razstavlja v domačem in mednarodnem prostoru vse od leta 2003, sodeloval je tudi na skupinski razstavi Photonic Moments III – salon sodobne fotografije vzhodne in jugovzhodne Evrope (2007), ki na letni bazi predstavlja vzhajajoče umetnike tega geografskega področja.

 

Erič Milan

  • 1979: Diplomiral leta na Oddelku za slikarstvo Akademije za likovno umetnost Univerze v Ljubljani, v letniku prof. Janeza Bernika.
  • 1980: Prejel študentsko Prešernovo nagrado za risbo.
  • 1981: Končal slikarsko specialko na UL ALUO.
  • Po končanem študiju se je ukvarjal s slikarstvom, risanim filmom in ilustracijo. Svoja slikarska dela in risbe predstavlja na samostojnih in skupinskih razstavah od leta 1980 v Sloveniji in tujini.
  • 1981: Sodeloval na razstavah » Podobe-Immagini« v galeriji Loža v Kopru, v kuratorstvu Andreja Medveda.
  • 1981–1982: Obiskoval študij grafične specialke v letniku prof. Bogdana Borčiča.
  • V tem času z akademskim slikarjem Zvonkom Čohom posnameta risani film »Poskušaj migati 2x«.
  • 1982: Sodeloval na razstavi »Jugoslovanska in Italijanska Nova podoba« ravno tako v galeriji Loža.
  • 1983: Prejel nagrado »Zlata ptica« tednika Mladina za risani film »Poskušaj migati 2x« (skupaj z Zvonetom Čohom).
  • 1986: Opravil docenturo na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, istega leta se je zaposlil na Fakulteti za naravoslovje in tehnologijo kot predavatelj za predmet Risanje na Katedri za modno oblikovanje.
  • 1988: Prejel Zupančičevo nagrado (skupaj z Zvonetom Čohom) za risani film »Poskušaj migati 2x«. Ravno tako prejemnik nagrade mednarodnega festivala v Stuttgartu.
  • 1988–1990: Intenzivno se je ukvarjal s časopisno ilustracijo v tedniku Mladina in knjižno ilustracijo za založbo Mladinska knjiga.
  • 1994: Zaposlil se na Oddelku  za oblikovanje na ALUO v Ljubljani kot profesor za predmet Risanje in slikanje.
  • 1995–1998: Nastal animirani risani film »Socializacija bika, v soavtorstvu z akademskim slikarjem Zvonetom Čohom (končan leta 1998).
  • 1998: Prejel nagrado Grand prix na Festivalu slovenskega filma za animirani risani film »Socializacija bika«.
  • 2000: Prejel nagrado Prešernovega sklada za animirani risani film »Socializacija bika«.
  • 2001: Prejel nagrado za humor na festivalu animiranega filma v Stuttgartu.
  • 2001: Prejel nagrado za humor na festivalu animiranega filma v Stuttgartu.
  • 2006: Prejel plaketo Hinka Smrekarja na 9. Slovenskem bienalu ilustracije
  • 2014: Pregledna razstava v Mestni galeriji v Ljubljani.
  • 2019: Prejel nagrado Hinka Smrekarja na 13. Bienalu slovenske ilustracije.
  • 2019: Prejel nagrado Riharda Jakopiča za življenjsko delo in z Zvonkom Čohom  nagrado Društva slovenskih ustvarjalcev animiranega filma.

Milan Erič je član Društva slovenskih likovnih umetnikov.

Jenko Radovan

Izobrazba

  • 1969 – 1973: Srednja šola za oblikovanje in fotografijo
  • 1976 – 1981: Študij na Akademiji za likovno umetnost v Varšavi
  • junij 1981: magistriral iz grafičnega oblikovanja (specializacija plakat – prof. Henryk Tomaszewski) in slikarstva (prof. Teresa Pągowska)

 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • Aero, Design studio Aero, 1973 – 1976; oblikovalec
  • Aero, Design studio Aero, 1981 – 1986; umetniški direktor in oblikovalec
    Od leta 1986 1998  deluje kot samostojni umetnik na področju grafičnega oblikovanja
  • Od leta 1991 do 1998 honorarno poučuje vizualne komunikacije na Oddelku za vizualne komunikacije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje
  • Od leta 1998 zaposlen na UL ALUO, leta 2004 je pridobil status profesorja
  • Leta 2003 soustanovi Fundacijo Brumen (FB), neprofitno organizacijo s statusom ustanove v javnem interesu. FB se zavzema za promocijo kakovostnega oblikovanja, obenem pa širšo javnost opozarja, da je oblikovanje vse okrog nas in ključno vpliva na kakovost bivanja. Z bienalom slovenskega oblikovanja Brumen, osrednjim dogodkom na področju oblikovanja v Sloveniji, ter nagradami Brumen, najvišjimi nacionalnimi priznanji v stroki, Fundacija Brumen nagrajuje odlične slovenske oblikovalce, kakovostna vidna sporočila ter naročnike, ki v oblikovanju vidijo pomembno konkurenčno prednost.
  • Leta 2009 v okviru FB ustanovi Mednarodni festival plakata Ljubljana, deluje kot njegov umetniški vodja. Študentje Oddeleka za vizualne komunikacije, sodelujejo na dveh mednarodnih festivalih plakata, leta 2009 na temo Klimatske spremembe in leta 2011 na temo Razkriti obrazi rasizma.

 

Izbor udeležb na mednarodnih dogodkih

  • Povabljen kot govorec med žiranti mednarodnega bienala plakata v Varšavi, 2021
  • Povabljen kot govorec na agIdeas, International Design Forum, Melburne, 2015
  • Mednarodni sodnik, nominiran na različnih tekmovanjih, med drugim na:
    Mednarodnem trienalu plakatov v Lahtiju na Finskem 2014
  • Mednarodnem bienalu plakatov v Varšavi, 2006
    Trienalu plakatov Trnava, Slovaška, 2004
  • Dvakratni član ocenjevalne komisije magistrskih del na ESAG Penninghen, Design School v Parizu, Francija, 2013, 2003

 

Član

  • Radovan Jenko je član Alliance Graphique Internationale (AGI)

 

Nagrade in priznanja

Radovan Jenko je dosegel širše mednarodno priznanje in osvojil številne nagrade, med drugimi:

  • Grand Prix na mednarodnem trienalu gledališkega plakata v Sofiji, 2016
  • Srebrna nagrada na Mednarodnem bienalu plakata v Ekvadorju, 2016
  • Zmagovalec 19. Mednarodne vabljene razstave plakata v Koloradu, 2015
  • Dvakratni dobitnik tretje nagrade na Mednarodni razstavi gledališkega plakata v Rzeszowu, 2020, 2015
  • Tretja nagrada na Mednarodnem tekmovanju plakatov na temo Mednarodni Rdeči križ, v Venezueli, 2013
  • Prva nagrada na Mednarodni razstavi grafičnega oblikovanja in vizualnih komunikacij ZGRAF, Zagreb, Hrvaška, 2012
  • Srebrna nagrada na Mednarodnem trienalu plakatov Toyama, Japonska 2012
  • Prva nagrada na trienalu eko plakatov “The 4th Block” v Harkovu, Ukrajina, 2006
  • Srebrna kocka na Art. Directors Club New York, ZDA, 1991
  • Nagrada Prešernovega sklada za oblikovalske dosežke zadnjih dveh let, 1991