izr. prof. dr. Nadja Zgonik

Govorilne ure: sreda od 13.15 do 14. ure, kabinet 18
Lokacija: Erjavčeva cesta 23

Šifra raziskovalke: 26150

Dr. Nadja Zgonik je umetnostna zgodovinarka in umetnostna kritičarka.

Izobrazba

  • 1988: diplomirala na Oddelku za umetnostno zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani
  • 1993: končala magistrski študij
  • 1997: postala doktorica znanosti na področju umetnostne zgodovine

 

Delovne izkušnje

  • 1998 – 2020: honorarna profesorica na Katedri za krajinsko arhitekturo Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani.
  • 1989–: predava umetnostno zgodovino, umetnostno teorijo in analizo sodobne umetnosti na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani.
  • 1988: med ustanovitelji in prva glavna urednica časopisa Moderne galerije M’ars (1989, prenehal izhajati 2001).
  • Še kot študentka je bila zaposlena v Moderni galeriji v Ljubljani na Oddelku za dokumentalistiko.

 

Izpopolnjevanja, rezidence

Študijsko se je izpopolnjevala v tujini: s štipendijo Fondacije Cini v Benetkah (1988), s štipendijo italijanskega Ministrstva za zunanje zadeve v Biblioteca Hertziana v Rimu (1992), s štipendijo francoskega Ministrstva za kulturo na pedagoškem oddelku v Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris (1993), bila dvakratna prejemnica Knafljeve štipendije za Kunsthistorisches Institut na Dunaju (1991, 1994) in izbrana za rezidenco v New Yorku Ministrstva za kulturo RS (2003). Leta 2016 je bila en semester gostujoča profesorica na College of Humanities and Arts, National Chiayi University, Tajvan, leta 2018 pa gostujoča raziskovalka na Augsburg University v Minneapolisu, MN, v ZDA.

 

Druga sodelovanja

Bila je kustosinja številnih razstav, avtorskih projektov in monografskih predstavitev slovenskih umetnikov, nekateri med njimi so bili pripravljeni kot projekti za specifične prostore (Gustav Gnamuš v Špitalski kapeli, Celje, 1995; Modra roka: umetnost – tehnologija – znanost, Likovno razstavišče Riharda Jakopiča, Ljubljana, 1997; Kabinet najdenih predmetov: razstava osebnih fetišev umetnikov, Obalne galerije Piran, Galerija Loža, Koper, 1997) in je doslej sodelovala z večino pomembnih slovenskih galerij, Moderno galerijo v Ljubljani, Umetnostno galerijo Maribor, Galerijo Božidarja Jakca v Kostanjevici na Krki, Mestno galerijo Nova Gorica in drugimi. Pripravila je več razstav slovenske umetnosti v tujini: Forma eterna, Galleria Civica d’Arte Moderna, Bologna, 1995; La doppiezza della luce, Galleria A+A, Benetke, 1999; Positionen des Körpers, Kunstforum, Bonn, prenos v Voipaala Art Center, Finska, 2000; The Different Same. Contemporary Slovene and Chinese Art (s Zhu Tongom), Duolun Museum of Modern Art, Šanghaj, 2003; Identikit. International exhibition. Muslim Mulliqi Prize (z Ganijem Llalloshijem), The Kosova Art Gallery, Priština, 2003.

Leta 2011 je bila komisarka Slovenskega paviljona na 54. Beneškem bienalu, leta 2014 komisarka za slovensko selekcijo na bienalu European Ceramic Context 2014, Bornholm Art Museum, Danska. Sodelovala je v mednarodnih žirijah Essl Award for CE Europe (2003, 2005, 2007), bila selektorica za prvo mednarodno razstavo na Kosovu Muslim Mulliqi Prize v Prištini (2003), leta 2007 pa članica mednarodne žirije in je večkrat vodila mednarodno žirijo ljubljanskega trienala keramike Unicum (2009, 2012, 2015, 2018).

 

Objave, raziskovanja in akademski preispevek

Raziskovalno se ukvarja s slovenskim modernizmom, postmodernizmom, sodobno umetnostjo, umetnostno teorijo in teorijo umetnostnega zgodovinopisja. Piše kritike, eseje, znanstvene razprave, spremne študije v razstavne kataloge. Doslej so izšle njene knjige: Marij Pregelj. Risba v sliko (1994), Zdenko Huzjan (2001), Podobe slovenstva (2002), Žarko Vrezec (2004), Marij Pregelj. Slike/Paintings 1957-1967 (2007, skupaj z J. Denegrijem) in Študije iz slovenskega modernizma po letu 1945 (2010). Uredila in ga pripravila s skupino študentov za objavo je Pojmovnik slovenske umetnosti po letu 1945 (2009), najprej v knjižni izdaji, od leta 2013 pa je prosto dostopen na spletu www.pojmovnik.si.

Kot dolgoletna vodja Katedre za teoretične vede na ALUO je vodila projekt priprave na teoretični študij druge stopnje za področje Teorija likovnih umetnosti in s sodelavci izpeljala uvedbo znanstvenega doktorskega študija za področje Likovne vede v okviru interdisciplinarnega doktorskega študija Humanistika in družboslovje. Od leta 2007 do 2012 je bila predsednica Strokovne komisije za likovno umetnost pri MOL, od leta 2010 do 2012 predsednica Državne maturitetne komisije za predmet Umetnostna zgodovina, od leta 2008 do 2012 članica Upravnega odbora Prešernovega sklada, od leta 2011 do leta 2018 je bila članica Strokovnega sveta javnega zavoda Ljubljanski grad. Je članica Mednarodnega združenja likovnih kritikov AICA in Slovenske sekcije PEN. Od leta 2009 sodeluje pri raziskovalnem programu Gledališke in medumetnostne raziskave na UL AGRFT in od leta 2020 pri raziskovalnem projektu Modeli in prakse mednarodne kulturne izmenjave. Gibanja neuvrščenih: raziskovanje prostorsko-časovnih kulturnih dinamik na ALUO, oba financira ARRS.