Frlic Metod

Izobrazba

  • 1988: diplomiral iz kiparstva pri prof. Luju Vodopivcu na UL ALUO specialka na UL ALUO (Luj Vodopivec)
  • 1996: magistriral pri istem profesorju na UL ALUO

 

Izpopolnjevanja in rezidence

  • 2000: S-Air, Sapporo Artist in Residence, Japonska
  • 1995: Atelierhaus Worpswede, Nemčija

 

Samostojne razstave (izbor)

  • 2020: Šentjakob v Rožu avstrijska koroška, Kino Janach, To ni politična razstava in ni samo za otroke ll. (skupaj s slikarjem Dušanom Fišerjem)
  • 2019: Ptuj, Galerija mesta Ptuj, To ni politična razstava in ni samo za otroke (skupaj s slikarjem Dušanom Fišerjem)
  • 2018: Portorož, Razstavišče Monfort Portorož, Obalne galerije Piran, Morala je za ovce
  • 2016: Domžale, Galerija Domžale, Dajte nam že mir!
  • 2015: Škofja Loka, Galerija Ivana Groharja, Udi narodovega telesa ali fantje zavozili ste
  • 2013: Koper, Galerija Loža, Obalne galerije Piran, (gost na razstavi Huiqin Wang), Erozija časa
  • 2007:Ljubljana, Muzej novejše zgodovine Slovenije, Portret Jožeta Pučnika
  • Ljubljana, Galerija Hypo banke, Nagrada ZDSLU za leto 2007
  • 2003:
    • Umag (HR), Galerija Marin, Koža II.
    • Ljubljana, Galerija ZDSLU, Vizija časa II.
  • 2002: Rijeka (HR), Galerija O.K., Svjetlost kože – kožna svjetlost
  • 2001:
    • Szentgotthard (HU), Galerija Lipa, Odrezi
    • Zalaegerszeg (HU), Galerija gledališča Hevesi Sandor, Odrezi
  • 2000: Sapporo (JP), Temporary Space, The Skin
  • 1998: Ljubljana, Kiparska galerija Latobija, Portret
  • 1997:
    • Škofja Loka, Galerija Ivana Groharja, Svetloba kože
    • Ljubljana, Galerija Equrna, Svetloba kože
  • 1992:Ljubljana, Galerija Equrna, Gravitacija 0
  • 1990: Škofja Loka, Galerija Ivana Groharja, Prisotna odsotnost
  • 1989: Dunaj (AT), Domus Slovenica, Podobe

 

Skupinske razstave (izbor)

  • 2020: Nova Gorica, Mestna galerija Nova Gorica, Transgresije: prostor, meja, rob (mednarodna razstava)
  • 2019: Maasmechelen (B), Galerija v stavbi De Oude Burelen, Gostovanje umetnikov ZU Škofja Loka
  • 2018:
    • Slovenj Gradec, Koroška galerija likovnih umetnosti Slovenj Gradec, Smrt ni konec, Jože Tisnikar (1928-1998)
    • Piran, Mestna galerija & Galerija Hermana Pečariča Piran, mednarodna razstava: SELFIE/sh/ME
  • 2017:
    • Szentendre (HU), Művészet Malom, Ferenczy Múzeumi Centrum, MIG 21 (mednarodna razstava na temo migracij)
    • Škofja Loka, Loški Muzej – Galerija na gradu, Človek : stroj
    • Ljubljana, Ljubljanski grad, Kazemate, Razvoj slovenske kiparske misli
    • Slovenj Gradec, Koroška galerija likovnih umetnosti Slovenj Gradec, Vojna, Otto Dix in izbor mednarodnih avtorjev
  • 2016:
    • Piran, Mestna galerija Piran, Obalne galerije Piran, Pogledi na slovensko kiparstvo 1975-2015
    • Maribor, Kibla Portal, MIG 21 (mednarodna razstava na temo migracij)
  • 2014:
    • Ljubljana, Galerija Equrna, Umetnost osvobaja
    • Gornji Milanovac (RS), The cultural center of Gornji Milanovac, The Modern Gallery, 12th International Biennal of Miniature Art, Serbia
  • 2013: Maribor, Kibla Portal, »MATERIALNOST«, (selekcionirana razstava)
  • 2012: Lan Zhou (CN), »ARTS FESTIVAL« 2012 China Art Weekly
  • 2011: Kraguljevac (RS), Galerija Mostovi Balkana, »VIŠE OD FORME«, skulpture
  • 2009: Freising (AT), Kunstverein Galerie, »BEWAHRER UND SCHOPFER« ZU Škofja Loka
  • 2008:
    • Washington (US), Suva (FJ), Qiqih‘er (CN), Atlanta (US), 2008 Olympic Landscape Sculpture International Tour Exhibition
    • Ljubljana, Mestna hiša, Slovenska kiparska razstava »FIGURA KOT KIP, KIP KOT FIGURA«
    • Otoineppu (JP), ASIA PRINT ADVENTURE ‚ 08 IN OTOINEPPU
  • 2007:
    • Macao (MO), London (GB), Report, Hong Kong (HK), Wangjing CN), Karamay (CN), Seoul (KR), Los Angeles (US), Roma
    • (IT), Lausanne (CH), Gisborne (NZ), Wellington (NZ), Sacramento (US), Barcelona (ES), Chicago (US),  2008 Olympic Landscape Sculpture International Tour Exhibition
  • 2006:
    • Peking, Tianjin, Xiamen, Changchun, Lanzhou, Zhengzhou, Shijiazhuang, Xi‘an, Taiyuan, Nanning, Ningbo,
    • Shenzhen, Guangzhou (CN), 2008 Olympic Landscape Sculpture International Tour Exhibition
  • 2005:
    • Torino (IT), Vrt Palače Cisterna, Raznoterost plastičnega jezika
    • Gorica (IT)-Nova Gorica, Goriški grad – Kromberški grad, Mednarodna
      kiparska razstava – Materika
  • 2004:
    • Ljubljana, Moderna galerija, Towards Zero Gravity (spletna stran: http://zerogravity.mg-lj.si/ )
    • Innsbruck (AT), Erstes Tiroler stetnbildhauersymposion: In Innsbruck, Am Rennweg Gegenuber der Hungerburg – Talstation 2004-2005
  • 2003:
    • Szombathely (HU), Gallery Szombathely, III. Regionalna razstava male plastike
    • Varaždin (HR), Galerija Kovačič-Macolić, III. Regionalna razstava male plastike
    • Sapporo (JP), Hokkaido Museum of  Modern Art, Asian Print Adventure 2003
  • 2002:
    • Vrbovsko (HR), Razstava v parku, Keramo skulpture Plemenitaš
    • Zalaegerszeg (HU), Muzej Gocseji in Gledališče Hevesi Sandor, III. Regionalna razstava male plastike
  • 2001:
    • Ljubljana, Moderna galerija, Likovna zbirka Faktor banke
    • Kairo (EG), 8th International Cairo Biennale
    • Changchun (CN), Changchun Municipal Shengli Park, Changchun International Sculpture Symposium 2001
  • 1999:
    • Ljubljana, Galerija Equrna, Zbirka Faktor banke
    • Sydney (AU), Sir Herman Black Gallery, Štirje Slovenski umetniki
    • Wollongong (AU), Project Centre For Contemporary Arts, Štirje Slovenski umetniki
    • Brisbane (AU), The State Library of Queensland, Štirje Slovenski umetniki
  • 1998:
    • Hamburg (DE), Hafenkrankenhaus, Museum auf zeit
    • Hinden (DE), Kunst Raum, Sodobna slovenska umetnost
    • Sapporo (JP), Recent Museum of Contemporary Art, Ende-New
  • 1997:
    • Kranj, Galerija Prešernova hiša, 3. Bienale mesta Kranja
    • Kleinsassen, Fulda (DE), Galerija Kunststation, Sodobna slovenska umetnost
  • 1995: Trst (IT), Museo Revoltella-Nadia Bassanese Studio D‘Arte, Contrappunto
  • 1994:
    • Ljubljana, Moderna galerija, U3
    • Budimpešta (HU), Castle Museum Nagyteteny, Gallery of Budateteny, 3rd International Biennale of Sculpture Drawings
    • Udine (IT), Modern Gallery, Intart`94
  • 1991: Rijeka (HR), Moderna galerija, Bienale mladih Jugoslavije

 

Javne postavitve (izbor)

  • 2020:
    • Portret zdravnice Marije Bračko, Škofja Loka
    • Portret Janeza Stanovnika, Ljubljana
  • 2019: Portret dirigenta Antona Nanuta, Kanal ob Soči
  • 2018:Portret biologa in naravovarstvenika Frana Jesenka, Škofja Loka
  • 2017:
    • Portret dr. FRANCETA BUČARJA, Ljubljana
    • Portret dr. IVANA TAVČARJA, Grobnica na Visokem v Poljanski dolini
    • Žalostni del rožnega venca, prostorska postavitev, Nova kapelica, Poljane nad Škofjo Loko
    • Vatikan, Portret papeža Frančiška, Vatikanski muzej
  • 2016:
    • Kip SOKOLA na Sokolskem domu, Gorenja vas
    • Portret stomatologa dr. JOŽETA RANTA, Škofja Loka
  • 2015:
    • Portret poslovneža VINKA STANONIKA, Poljane nad Škofjo Loko
    • Portret škofa ANDREJA KARLINA, Stara Loka
  • 2013:Fontana »MISLI SRCE«, Vrsar (atrij osnovne šole)
  • 2011: Kip »POLJUB«, Gornja Radgona (mestni park)
  • 2010: VODNJAK LJUBEZNI V ČASU MURENČKOV, Gorenja vas
  • 2008: Fontana »POMLAD«, Trzin
  • 2006:
    • OBELEŽJE KNEZU KOCLJU, Zalavar, Madžarska
    • Portret vojaka ANTONA HAFNERJA, Škofja Loka
  • 2005:
    • BREZ NASLOVA 2033, Dubaj, Združeni Arabski Emirati
    • Portret ANTONA AŽBETA, Škofja Loka
    • DVA 2021, Forma viva Portorož, Portorož (Park sonce Lucija)
    • NJEGOVA GLOBINA 2077, Kranjska Gora
  • 2004: MEHKOST TRDNEGA, Caorle, Italija
  • 2003: SANJE SE POTOPIJO V KOSU JUTRA, Changchun, Kitajska
  • 2002:
    • VIZIJA ČASA VI., Lendava
    • ČAKANJE, Plemenitaš, Hrvaška
  • 2001: DELNI POGLED, Tržič
  • 1999:
    • SONČNI MRK, Szentgotthard, Madžarska
    • ROJSTVO VERZA, Ios, Grčija
  • 1994: Portret skladatelja ANTONA JOBSTA, Žiri
  • 1990: KRIŽ, Kočevski Rog
  • 1989: Fontana KOITUS, Hotavlje

 

Simpoziji in kolonije (izbor):

  • 2018: 46. MEDNARODNA LIKOVNA KOLONIJA, Lendava
  • 2007: 4. Mednarodna umetniška delavnica GENIUS LOCI LERA 2007, (Obalne galerije Piran), Krajinski park Sečoveljske soline na Leri
  • 2006: 34. MEDNARODNA LIKOVNA KOLONIJA, Lendava
  • 2005:
    • EMMAR INTERNATIONAL ART SYMPOSIUM, Dubaj, Združeni Arabski Emirati
    • Mednarodni kiparski simpozij FORMA VIVA PORTOROŽ 2005 (Obalne galerije Piran), Portorož (Seča)
  • 2004: SCOGLIERA VIVA, Caorle, Italija
  • 2002:
    • CERAMIC SCULPTURE, Plemenitaš, Hrvaška
    • 30. MEDNARODNA LIKOVNA KOLONIJA, Lendava
  • 2001: HUN INTERNATIONAL SCULPTURE SYMPOSIUM, Changchun, Kitajska
  • 1999:
    • 1st INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF SCULPTURE, Szentgotthard, Madžarska
    • 1st INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF SCULPTURE ON IOS ISLAND, Ios, Grčija
  • 1993: TIROL IM STEIN, 3. Simpoziji, Innsbruck, Avstrija

 

Nagrade (izbor)

  • 2017: Prva nagrada na natečaju za portret dr. Franceta Bučarja, Ljubljana
  • 2009: Prva nagrada na natečaju za portret Staneta Kavčiča, Ljubljana
  • 2008:
    • »EXCELLENCE AWARD«, 2008 Olympic Landscape Sculpture Design Contest, Peking, Kitajska
    • Županova nagrada 2008, Ljubljana
  • 2007:
    • Nagrada ZDSLU za leto 2007, Ljubljana;
    • Nagrada Majskega salona, Ljubljana
  • 2002: Prva nagrada za postavitev kipa v TR3, Trzin
  • 2000: Artist in Residenc Sapporo (štipendija), Sapporo, Japonska
  • 1997: Grand Prix na 3. bienalu mesta Kranja, Kranj
  • 1995: Atelierhaus Worpswede, DAAD (štipendija), Nemčija
  • 1993: Nagrada Majskega salona, Ljubljana

 

Sedlaček Sašo

Šifra raziskovalca: 56151

Izredni profesor Sašo Sedlaček je novomedijski in konceptualni umetnik s širokim spektrom medijskega zanimanja, raziskovanja in odkrivanja na področjih, kjer se prepletajo znanost, družba in umetnost. Je angažiran ustvarjalec, ki svoja dela razstavlja po vsem svetu in je prejemnik različnih domačih in tujih nagrad.

 

Izobrazba

  • 2000: diplomiral iz kiparstva na UL ALUO

 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • 2015­–: poučuje UL ALUO, smeri Video, animacija in novi mediji
  • 2017–2021: prodekan za razvojne naloge na UL ALUO
  • 2022–: predstojnik Oddelka za slikarstvo UL ALUO

 

Nagrade

  • Nagrada 26. Aleksandrijskega bienala, Aleksandrija, Egipt, 2014
  • Nagrada TREND, Nagrajeni presežki vizualne ustvarjalnosti, Ljubljana, Slovenija, 2012
  • Nagrada Siement Art Lab-a, Dunaj, Avstrija, 2009
  • Nagrada VIDA 11, nagrada Fundación Telefónica, Madrid, Španija , 2008
  • Nagrada SPAPORT Muzeja savremene umjetnosti Republike Srbske, Banja Luka, BiH, 2008
  • Nagrada YVAA-Yourh visual artis avard / Nagrada OHO za mlade vizualne umetnike iz vzhodne Evrope, Foundation for Civil Society in Trust, Slovenija/ZDA, 2006

 

Reference (izbor 2015-2020)

  • ALGOTAYLORISM: RAGE AGAINST THE MACHINE, ESPACE MULTIMEDA GANTNER, Borougne, Francija, 2020
  • OBLOMO, RIJEKA 2020- Evropska prestolnica kulture 2020, Reka, Hrvaška, 2020
  • HUMAN SUVEREIGNITY, PISTORI PALACE, Bratislava, Slovaška, 2020
  • OBLOMO, AKSIOMA projektni prostor, Ljubljana, 2020
  • VELIKI IZKLOP, HANDEL STREET PROJECTS, London, VB, 2020
  • EXHIBIT A, MESTNA GALERIJA LJUBLJANA, Ljubljana, 2019
  • THE IRRESPONSIBLE EYE, PALAZZO TORRIANI, Gradisca d’isonzo, Italija, 2018
  • THE FUTURE OF BORDERS, AUTOSTRADA BIENNALE, Prizren, Kosovo, 2017
  • ART OF THE POSTCARDS, HANDEL STREET PROJECTS, London, VB, 2017
  • THE GROTESQUE OF OUR TIME, UGM – UMETNOSTNA GALERIJA MARIBOR, Maribor, 2017
  • SHAME -100 REASONS FOR TURNING RED, DHMD – DEUTSCHES HYGIENE-MUSEUM’S, Dresden, Nemčija, 2016
  • MÖGLICHKEIT MENSCH, ZEPELLIN MUSEUM, Friedrichshafen, Nemčija, 2016
  • BEYOND THE GLOBE, U3 – 8.TRIENALE SODOBNE UMETNOSTI, Moderna galerija, Lj., 2016
  • LOW BUDGET UTOPIAS, MSUM, Museum of Contemporary art, Ljubljana, 2016
  • DIVA STATION SCREENING, UNION DOCS CENTER FOR DOCUMENTARY ART, New York, ZDA, 2016
  • Odkup dela Žicar v zbirko MGML- Muzeji in galerije mesta Ljubljane, 2016
  • ORIGAMI SPACE RACE, ABANDON NORMAL DEVICES FESTIVAL, Manchester, VB, 2015
  • CRISES AND NEW BEGINNINGS: ART IN SLOVENIA 2005-2015, MSUM, Museum of Contemporary art, Ljubljana, 2015
  • WHAT IF AND BEYOND, WUK PROJEKTRAUM, Dunaj, Avstrija, 2015
  • 16th MEDIA ART BIENNALE, WRO ART CENTER, Wroclaw, Poljska, 2015
  • SUPERTRASH, SPACIO ULTRA, Videm, Italija, 2015

Černe Oven Petra

Šifra raziskovalke: 34928

Petra Černe Oven je oblikovalka, učiteljica, teoretičarka in avtorica s posebnim zanimanjem za tipografijo, oblikovanje informacij in oblikovanje vizualnih komunikacij.
Prejela je nagrado za tipografsko odličnost Kluba režiserjev New Yorka (Type Directors Club of New York), je tudi prejemnica nagrade najlepša slovenska knjiga (2011, 2017, 2018) in številnih drugih nagrad. Zmagala je na natečaju za oblikovanje vizualne identitete za Unescov dogodek Ljubljana − svetovna prestolnica knjige 2010. Poleg tega je prejela več nagrad za najbolje oblikovano slovensko knjigo (2011, 2017, 2018) in nagrade Društva oblikovalcev Slovenije.

Petra Černe Oven je doktorirala na Oddelku za tipografijo in grafično komunikacijo na Univerzi v Readingu (Združeno kraljestvo) na področju zgodovine, tipografije in jezika. Postala je raziskovalka, sodelovala je s profesorjem Paulom Stiffom pri projektu »The Optimism of Modernity: Recovering Modern Reasoning in Typography« (Optimizem modernosti: Odkrivanje sodobnega utemeljevanja v tipografiji), za katerega je med drugim kurirala razstavo o britanskem umetniku in tipografu Edwardu Wrightu in uredila spremno knjigo Edward Wright: Readings, Writings (Hyphen Press, 2007).

Leta 2009 je razvila koncept za mednarodno serijo predavanj »Information Design (Informacijsko oblikovanje) 2009/2010«, ki so bila organizirana v sodelovanju s slovenskim muzejem za arhitekturo in oblikovanje in Društvom Pekinpah. Leta 2011 je sodelovala pri obsežnem raziskovalnem projektu o slovenskem oblikovalcu Miljenku Liculu, ki je dosegel vrhunec z razstavo v Narodni galeriji Slovenije v Ljubljani, za katero je uredila spremno knjigo o oblikovalcu.

Od leta 2010 se je Černe Ovnova združila s sodelavko Barbaro Predan pri urejanju zbirke z naslovom 42 (izdalo jo je društvo Pekinpah), ki vsebuje knjige na temo teorije oblikovanja. Do zdaj je v seriji izšlo 20 knjig. Knjige so vedno del večjih projektov, seminarjev, delavnic in razstav. Leta 2012 sta z Barbaro Predan razvili projekt »Oblikovanje agende ali kako se izogniti reševanju težav, ki to niso« (društvo Pekinpah in Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije), ki je področje storitev in oblikovanja informacij obravnaval tako v teoretičnem kot v praktičnem smislu. Leta 2013 sta izdali znanstveno monografijo z istim naslovom. Leta 2014 sta bila Černe Ovnova in Predanova povabljeni, da prispevata k besedilu Information design: research and practice (Oblikovanje informacij: raziskave in praksa) (Routledge 2017). Istega leta sta zaključili projekt Death in Design (Smrt v oblikovanju) (različne delavnice v 4 državah, knjiga, razstava), ki preučuje prednosti in slabosti sveta brez smrti ter ponuja napotke, kako odkriti, upodobiti, razložiti, ubiti in preživeti smrt.

Petra Černe Oven je objavljala tudi strokovne in znanstvene članke v reviji Eye, Typography Papers, Baseline, 2+3D, Emzin, Typomag, HyphenOris, Likovne besede in v drugih časnikih in akademskih revijah.

Černe Ovnova je ustanovna članica in članica nadzornega sveta fundacije Brumen, vodja oddelka za informacijsko oblikovanje društva Pekinpah in soustanoviteljica znanstveno raziskovalne organizacije z imenom Institute of design (Inštitut za oblikovanje). Je slovenska predstavnica in članica upravnega odbora v globalnem mednarodnem tipografskem združenju (ATypI).

Petra Černe Oven je članica več odborov mednarodnih konferenc (International Conference on Typography & Visual Communication, Ciper, Grčija; CIDI: Mednarodna konferenca o oblikovanju informacij, Brazilija; konferenca Information+, Vancouver, Berlin; ATypI, Antwerpen, Tokio) in redna recenzentka za znanstvene revije (Revija za oblikovanje informacij/Revija za oblikovanje informacij, Raziskovalna mreža za načela in prakse oblikovanja/Raziskovalna mreža za načela in prakse oblikovanja, Revija AR). Leta 2021 je bila članica žirije Evropske nagrade za oblikovanje.

Pod okriljem različnih institucij in dogodkov v Sloveniji sta Petra Černe Oven in Barbara Predan gostili več kot trideset svetovno priznanih strokovnjakov na področju oblikovanja. Černe Ovnova redno predava na simpozijih in akademskih konferencah doma in v tujini. Predava zgodovino in teorijo oblikovanja na Oddelku za oblikovanje vizualnih komunikacij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, kjer je tudi prodekanka za mednarodno sodelovanje.

Močnik Ramovš Lucija

Šifra raziskovalke: 55083

Izr. prof. mag. Lucija Močnik Ramovš se strokovno ukvarja s konserviranjem-restavriranjem slik na platnenih nosilcih, s poudarkom na strukturnih posegih in estetski prezentaciji. Je nosilka predmetov s področja konserviranja-restavriranja slik na prvi in drugi stopnji univerzitetnega študijskega programa.

 

Izobrazba

  • 1999: končala študij na specialki za restavratorstvo pri profesorju Francetu Kokalju.
  • 1996: diplomirala na UL ALUO pri profesorju Andreju Jemcu.

 

Izpopolnjevanja

  • Študijsko se je izpopolnjevala doma in v tujini.

 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • 1999 –: predavateljica na UL ALUO, od leta 2013 izredna profesorica.
  • 2023-2025: Predstojnica Oddelka za restavratorstvo UL ALUO.
  • 2017–2021: dekanja UL ALUO.
  • 2013–2017: prodekanja za študijske zadeve.
  • Poleg strokovnega dela je vpeta tudi v številne delovne skupine na Univerzi v Ljubljani.
  • Strokovno sodeluje s številnimi nacionalnimi ustanovami na področju varstva kulturne dediščine.
  • 2020–: predsednica strokovne komisije za področje nepremične kulturne dediščine.
  • 2013 – 2018: predsednica delovne skupine ZVKDS za strokovne izpite za področje konservatorstva-restavratorstva in poročevalka za Ministrstvo za kulturo ter članica oz. izpraševalka izpitne skupine za konservatorsko-restavratorsko podpodročje likovna dediščina – štafelajno slikarstvo na Ministrstvu za kulturo.
  • Skupaj z Restavratorskim centrom ZVKDS je organizirala in izvedla več strokovnih usposabljanj s ciljem izobraževanja in izpopolnjevanja konservatorjev-restavratorjev.

 

Nagrade in priznanja

  • 2008: Priznanje Mirka Šubica za strokovno delo – organiziranje, vodenje in delo pri konserviranju-restavriranju likovnega gradiva gradu Snežnik.

 

Reference – restavrirane umetnine (izbor)

  • Vodenje konservatorsko-restavratorskih posegov na dveh dioramah v Prirodoslovnem muzeju Slovenije v letih 2018 in 2019.
  • Konservatorsko-restavratorska dela na slikah iz galerijske zbirke Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Narodne galerije in Državnega zbora RS.
  • Vodenje in konserviranje-restavriranje baročnih slik iz cikla Štirje letni časi (Alegorija zime, poletja in jeseni) iz zbirke ZRC SAZU, 2014- 2017.
  • Konserviranje-restavriranje sliki in vodenje del na 11 slikah iz likovne zbirke gradu Strmol, Crklje na Gorenjskem, 2012.
  • Konserviranje-restavriranje slik za projekt Izzvenevanje nekega obdobja, Oris poznobaročnega slikarstva na Kranjskem (avtor: Ferdinand Šerbelj). Razstava: Narodna galerija, Ljubljana, 2011
  • Vodenje konservatorsko-restavratorskega posega na notranji opremi ortneške kapele, stalna postavitev stranskih oltarjev v Narodni galeriji, 1999 do 2002.

 

Bibliografija (izbor)

Berlot Pompe Uršula

Šifra raziskovalke: 34059

Izobrazba

  • 2010: Doktorat znanosti, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Univerza v Ljubljani
  • 2002: Magisterij umetnosti, Akademija za likovno umetnost, Univerza v Ljubljani
  • 2000: DNSAP – diploma École Nationale Supérieure des Beaux-Arts, Pariz
  • 1998: Diploma – akademska slikarka, Akademija za likovno umetnost, Univerza v Ljubljani
  • 1992 – 1994: študij filozofije, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani

 

Delovne izkušnje

  • 2009 – danes: poučuje na Katedri za teoretične vede UL ALUO
  • 2006 – 2010: Predavateljica na Visoki šoli za dizajn, Ljubljana
  • 2003 – 2006: Predavateljica na Istituti Callegari, Italijanska šola oblikovanja, Ljubljana

 

Članstva in sodelovanja

  • 2012–: članica uredniškega odbora revije Časopis za kritiko znanosti, domišljijo in novo antropologijo
  • 2016–: članica uredniškega odbora revije Likovne besede
  • 2010–: članica Društva za estetiko v Ljubljani
  • 1999–: članica ZDSLU

 

Nagrade in priznanja

  • 2021: Priznanje Riharda Jakopiča, ZDSLU, Ljubljana
  • 2020: mednarodno priznanje ‘Featured Artist’, ADA – Archive of Digital Arts, Avstrija
  • 2006: nagrada – štipendija Schering Stiftung, rezidenca v Kunstlerhaus Bethanien 2007, Berlin
  • 2005: nagrada fundacije Pollock-Krasner, New York
  • 2004: nagrada Henkel Art Award, KulturKontakt Austria, Dunaj

 

Razstave

V umetniškem delu se Uršula Berlot Pompe ukvarja s presečišči umetnosti, znanosti in filozofije. Raziskuje razmerja med realnim in virtualnim, med neposredno in tehnološko posredovano zaznavno izkušnjo realnosti, pri čemer pogosto uporablja tehnološko napredna optična raziskovalna orodja (radiologija, mikroskopija). V eksperimentalni in raziskovalno naravnani umetniški praksi prepleta različne medije in žanre, v video delih, svetlobno-kinetičnih instalacijah ali risbah raziskuje oblike mentalnih prostorov, vprašanje simulirane narave ter odnose med umom, telesom in tehnološkimi mediji.

Mednarodne razstave vključujejo razstavišča in muzeje, kot so Today Art Museum v Pekingu, Kunstlerhaus Bethanien v Berlinu, BA-CA Kunstforum Tresor na Dunaju Living Art Museum v Reykjaviku, Haus der Kulturen der Welt v Berlinu. Razstavljala je tudi v nacionalnih razstaviščih kot so Moderna galerija, UGM Maribor, Center sodobnih umetnosti Celje, Galerija Loža, Mestna galerija Nova Gorica, Koroška galerija likovnih umetnosti, Galerija Equrna, Galerija Škuc).

 

Izbor mednarodnih razstav:

  • 2021: ‘Triennial of Central European Culture and Art: The Universal’, Olomouc Museum of Art, Olomouc, Češka (prihodnja)
  • 2019: ‘Endemic vs. Global’, C3 Science Complexity Center, National Autonomous University of Mexico, Mexico
  • 2018: ‘Extra/Ordinary’ Plug-in New Media Art – Contemporary Istanbul, IKM Istnabul Congress Center, Istanbul
  • 2016: ‘Flat and Distant – China and Slovenia Contemporary Art’, Today Art Museum, Peking
  • 2013: ‘Museo Illuminato’, Museo Revoltella, Trst, Italija
  • 2012: ‘Scatole sonore/Sound Boxes, Palinsesti 2012’, Palazzo Altan, San Vito al Tagliamento,
  • Italija
  • 2009: ‘Biennale Quadrilaterale 3: Media Art – Angles and Intersections’, Muzej moderne in
  • sodobne umetnosti, Rijeka, Hrvaška
  • 2009:  ‘SCI-ART’, Galerija Enrico Astuni, Bologna, Italija
  • 2008: ‘Glow: Forum of Light in Art and Architecture’, Eindhoven, Nizozemska
  • 2008: ‘Transmediale 08: Conspire’, Haus der Kulturen der Welt, Berlin, Nemčija
  • 2007: ‘Pulzija/Presečišča’, Kunstlerhaus Bethanien, Berlin, Nemčija (solo)
  • 2006: ‘Art’Fab: L’art/ la femme/ L’Europe’, La Citadelle, Saint-Tropez, Francija
  • 2006: ‘Our House is the House That Moves’, Living Art Museum, Reykjavik, Islandija
  • 2001: ‘Sakaide Art Grand Prix 2001’, Sakaide Civic Art Museum, Sakaide, Japonska

 

Izbor nacionalnih razstav:

  • 2020: ‘Bodyfraction’, Mestna galerija Nova Gorica (solo)
  • 2019: ‘New window. Duplicate extension’ by Urs Bold, Equrna Gallery, Ljubljana (duo)
  • 2019: ‘SELFIE/sh/me – avtoportreti’, Mestna Galerija Piran
  • 2017: ‘Polimorfni odtis’, UGM studio, Maribor (solo)
  • 2017: ‘Epilog – prostor, telo in mediji v prehajanju’, Dvorec Novo Celje pri Žalcu
  • 2016:  ‘Zemlja je ploščata – Sodobna slovenska in kitajska umetnost’, Umetnostna galerija Maribor (UGM), Maribor
  • 2015: ‘Pixxelpoint 2015: Predmet – 16. mednarodni festival medijskih umetnosti’, Mestna Galerija Nova Gorica
  • 2014:  ‘La magia dell’arte; I protagonisti dell’arte Slovena contemporanea 1968 – 2013’, Villa Manin, Passariano di Codroipo
  • 2012: ‘Skoraj pomlad – 100 let slovenske umetnosti’, UGM, Maribor
  • 2012: ‘Vanitas’, Galerija Equrna, Ljubljana, Slovenija (solo)
  • 2012: ‘Bodyscope’, Kibla – multimedijski center, Maribor (solo)
  • 2011: ‘Contemporary Art From Slovenia’, Evropska centralna banka, Frankfurt am Main
  • 2010: ‘Risba na Slovenskem II. 1940 – 2009’, Muzej sodobne umetnosti, Zagreb
  • 2008: ‘Prehodnost’, Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki (solo)
  • 2008: ‘Poetika’, Koroška Galerija Slovenj Gradec
  • 2005: ‘Slovenska umetnost 1995-2005: Teritoriji, identitete, mreže’, Moderna galerija, Ljubljana
  • 2005: ‘Towards Zero Gravity’, Moderna galerija, Ljubljana, Slovenija. http://zerogravity.mg-lj.si/eng/svetloba/berlot.htm
  • 2002: ‘Odsev’, Mala galerija – Moderna Galerija, Ljubljana (solo)

 

Je avtorica monografije o Duchampu in tudi člankov s področja teorije umetnosti, ki tematsko obravnavajo vprašanja percepcije in reprezentacije prostora v likovni umetnosti,  tehnologijo in nevroestetiko, ter koncepte tradicionalne estetike, kot so reprezentacija, simulacija in mimesis.

 

Izbor

  • Berlot Pompe, Uršula. Topologija virtualnosti in tehnoumetnost. Umetnost med prakso in teorijo; Teoretski pogledi na umetnostno realnost na pragu tretjega tisočletja, Ljubljana: Založba Univerze v Ljubljani, 2021
  • Berlot Pompe, Uršula. Kompleksnost in tehnološki biomorfizem v sodobnem abstraktnem slikarstvu. Zbornik za Tomaža Brejca: Posebna izdaja Zbornika za umetnostno zgodovino, Ljubljana: Slovensko umetnostnozgodovinsko društvo, 2020
  • Berlot Pompe, Uršula. Pictorial Abstractions: Visualizing Space in the Eras of Modernism and Information, AR / Architecture Research I/2018 “Correspondences”. Ljubljana: Fakulteta za arhitekturo, Univerza v Ljubljani, 2018
  • Berlot Pompe, Uršula. Prostor in gledalec: utelešena zaznava v umetnosti instalacije. Časopis za kritiko znanosti, domišljijo in novo antropologijo XLVI/274: 27-54. Ljubljana: Inštitut Časopis za kritiko znanosti, 2018
  • Berlot Pompe, Uršula. Intuicija v sodobni umetnosti. Likovne besede/Art Words, 106. Ljubljana: ZDSLU, 2017
  • Berlot Pompe, Uršula. Nevroumetnost, nevroestetika in vprašanje zavesti. ČKZ, let. XLIV/265. Ljubljana: Inštitut Časopis za kritiko znanosti, 2016
  • Berlot Pompe, Uršula. Minimalna razlika in moderna mimesis. Likovne besede/Art Words, 103. Ljubljana: ZDSLU, 2016
  • Berlot Pompe, Uršula. Prostor in svetloba v umetniških instalacijah 20. stoletja. Praznine 08/2015. Ljubljana: Umetniško izobraževalno društvo Praznine, 2015
  • Berlot Pompe, Uršula. Duchamp in mimesis. Ljubljana: Raziskovalni inštitut Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, 2011
  • Berlot, Uršula. Duchamp and the Notion of Optical Tactility. Art, Emotion and Value. 5th Mediterranean Congress of Aesthetics. University of Murcia, 2011
  • Berlot, Uršula. Biomimesis in sodobna umetnost. Časopis za kritiko znanosti, domišljijo in antropologijo, let. XXXIX, 2011, št. 244. Ljubljana: Študentska založba, 2011

 

Mentorstva

 

Mentorstvo doktorske naloge:

  • GOLOB, Urška. Vpliv digitalnih medijev na ustvarjalni proces v likovni umetnosti : doktorska disertacija. Ljubljana, NTF, Univerza v Ljubljani, 2018

 

Mentorstvo teoretičnega dela pri magistrskih delih:

  • TAHIR, Helena. Poetika otroštva, ALUO, 2021
  • LEKŠE, Lene. Strategije in pričakovanja, ALUO, 2021
  • ERJAVEC, Nika. Senzorične zaznave v preseku umetnosti in znanosti, ALUO, 2021
  • ŠVET, Teodora. Plasti realnosti, ALUO, 2021
  • ZORZUT, Neja. Fuzija amorfnega objekta; Alohton, ALUO, 2020
  • HOZJAN, Veronika. Nevrološke osnove zaznavanja in umetniškega ustvarjanja ; Glej me!, ALUO, 2020
  • MILOVANOVIĆ, Danilo. Artivizem – angažirana urbana umetnost v javnem prostoru, ALUO, 2020
  • KOSI, Janja. Vsakdanjost heterotopičnega prostora, ALUO, 2020
  • KOCMUR, Tatjana. Telesna instalacija – med performansom in objektom, ALUO, 2020
  • PREK, Urša. Gibanje v mnogoterosti Časa in Prostora, ALUO, 2020
  • VUČKO, Teja. Odlivanje prezence v večno in (ponotranjeni) prostori krajine ; Onkraj, ALUO, 2019
  • DRVARIČ, Živa. Razširitev kroga ; (Ne)sreča, ALUO, 2018
  • GRUDNIK, Jasmina. Ujetje časa ; Maketa mojega življenja, ALUO, 2018
  • PORI, Zala. Umetnost kot intuitivna praksa ; Transparenca in abstraktno polje, ALUO, 2018
  • RESNIK, Mira. Vplivi formalnih in konceptualnih širitev slikarskega prostora v šestdesetih letih na sodobno umetnost ; Moja dela v prostoru in času, ALUO, 2018
  • KLEVA IVANČIĆ, Rok. Portfolio ilustracije – od koncepta do izdaje, ALUO, 2016

 

Somentorstvo pri magistrskih delih

  • PREZELJ, Tim. Mikroskop kot most med znanostjo in umetnostjo, BF, 2020
  • BELTRAN, Jana. Prostori barve in svetlobe, ALUO, 2016

 

Mentorstvo pri diplomskih delih

  • AREH, Marko. Notranje in zunanje led-luči, VŠD, 2011
  • JORDEVA, Marija. Enkratnost barvnega učinka : subjektivni vpliv barv pri notranjem opremljanju prostorov, VŠD, 2010

 

Somentorstvo pri diplomskih delih

  • MIHEVC, Matej. Nevronske mreže in prihodnost kulturne produkcije, ALUO, 2021
  • KUCLER, David. Lažje si je predstavljati konec sveta, ALUO, 2021
  • KOBAL, Pia. Taksonomija vizualnega, ALUO, 2021
  • PRISLAN, Katarina. Sodobni človek išče, ALUO, 2021
  • KLINAR, Ema. Paradoks portret, ALUO, 2021
  • BOJANIĆ, Maja. Od doma, s pozdravi, ALUO, 2020
  • TOVORNIK, Nina. Vse je vredno, da propade, ALUO, 2020
  • BAUMAN, Inja. Dopuščanje svetlobe in naravovarstvena etika v slikarstvu, ALUO, 2019
  • LEKŠE, Lene. Gora, ALUO, 2018
  • KOCMUR, Tatiana. Podoba telesa v moji praksi, ALUO, 2015
  • OBLAK, Jerca. Vloga risbe v sodobni umetnosti in moji praksi, ALUO, 2014
  • MEGLIČ, Maruša. Izpovedna umetnost Louise Bourgeois. odkrivanje aspektov ženskega skozi umetnost, ALUO, 2012
  • KUMAR, Voranc. Projekcija in prostor razlike, ALUO, 2012
  • HRUP, Anamari. Sinteza med predmetnim in abstraktnim v slikovnem polju skozi analizo lastnega dela in del izbranih avtorjev, ALUO, 2012

Djukić Emina

Izobrazba

  • 2006: študijska izmenjava Univerza za umetnost in oblikovanje, Cluj Napoca, Romunija
  • 2008: diplomira na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, UL, študijski program: oblikovanje, smer: vizualne komunikacije
  • 2013: magistrira na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Bratislavi (VŠVU), študijski program: fotografija. Študij zaključi z odliko (summa cum laude) in nominacijo za rektorjevo nagrado
  • 2014: Priznanje pomembnih umetniških del na področju fotografije (UL)

 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • 2002 – 2004: honorarno zaposlena kot snemalka in oblikovalka na lokalni Televiziji Medvode
  • 2004 – 2007: honorarno zaposlena kot oblikovalka in fotografinja na agenciji Pristop
  • 2005 – 2011: aktivno deluje v Mladinskem kulturnem društvu Medvode, vodi fotografsko sekcijo, organizira in vodi fotografske delavnice in razstave ter sodeluje pri programskih vsebinah društva. V letu 2009 aktivno sodeluje pri spremembi društva v Javni zavod Mladinski center Medvode. 2010/2011 zaposlena kot programska vodja zavoda.
  • 2007 in 2008: kot strokovna gostja sodeluje pri projektu UŽU MDM, Cene Štupar (Usposabljanje za življenjsko uspešnost) ter izvaja delavnice v Zavodu za prestajanje kazni zapora DOB, Slovenska vas ter Zavodu za prestajanje kazni zapora Povšetova, Ljubljana
  • 2008: pridobi status samozaposlene v kulturi s plačanimi prispevki, poklicni naziv: oblikovalka in fotografinja
  • 2011 – 2012: Vodenje video delavnic za romske otroke v romskih naseljih na Dolenjskem (Hudeje, Smrekec, Rosalnice, Kerinov grm) in v Prekmurju (Vanča Vas – Borejci) / v sklopu projekta Dvig socialnega in kulturnega kapitala v okoljih, kjer živijo predstavniki romske skupnosti, v sodelovanju z INV Inštitutom za narodnostna vprašanja)
  • 2007 – 2013: mentorica na poletni fotografski delavnici Celje Fokus (2013: umetniška vodja poletne fotografske delavnice Celje Fokus)
  • od 2013: Strokovna zunanja sodelavka na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, OVK, smer fotografija
  • od 2016: članica uredniškega odbora Revije Fotografija, Membrana
  • od 2017: zaposlena na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, OVK, smer fotografija

 

Umetniška dejavnost

 

Javna izvedba, objava ali predstavitev lastnega umetniškega dela

  • 2001: Transgeneracija / festival Transgeneracija / Cankarjev dom, Ljubljana (SI)
  • 2004: Srečko Kosovel / Moderna galerija Ljubljana (SI)
  • 2005: Slovenski pregovori / Slovenski etnografski muzej, Ljubljana (SI)
  • 2005: Brumen, bienale vidnih sporočil 2. / Narodna galerija, Ljubljana (SI)
  • 2006  Emocije / Mladinski kulturni center Medvode (SI)
  • 2006: BoxRo / Sinangoga gallery, Center Madžarskih študentov / Cluj Napoca, (RO)
  • 2006: Unnoticed / University of Art and Design, Cluj Napoca (RO)
  • 2006: Egosistem / festival Memefest, Ljubljana (SI)
  • 2006: Okupator / Celje (SI)
  • 2006: Simboli / Artcamp Tarsa / Rikard Benčič, Reka (HR)
  • 2007: Brumen, bienale vidnih sporočil 3. / Narodna galerija, Ljubljana (SI)
  • 2008: Studio je oder! / Mladinski kulturni center Medvode (SI)
  • 2008: The surface of Susak / EKOS, Susak (HR)
  • 2008: Vajkard / Grad Snežnik (SI)
  • 2009: Izgubljena v oblakih / Kulturni center Medvode (SI)
  • 2009: Izgubljena v oblakih II. / Erbergovi paviljoni graščine Dol, Dol pri Ljubljani (SI)
  • 2009: Brumen, bienale vidnih sporočil 4. / Narodna galerija, Ljubljana (SI)
  • 2009: Vajkard / Grad Snežnik (SI)
  • 2010: Lahkost bivanja / Dober fokus, dobrodelna dražba / Stari grad Celje (SI)
  • 2010: Mentorji / Celje fokus / Mladinski kulturni center Medvode (SI)
  • 2010: Iskanje obzorja / Erbergovi paviljoni graščine Dol, Dol pri Ljubljani (SI)
  • 2010: Izgubljena v oblakih / MIKK, Murska sobota (SI)
  • 2011: Iskanje obzorja / Muzej Primoža Trubarja, Rašica (SI)
  • 2011: Jumbomanija / prostorska intervencija ob predstavitvi istoimenske knjige / festival Lieber.ac / Foersterjev vrt, Ljubljana (SI)
  • 2011: Fokus v prerezu / Galerija Plevnik – Kronkowska, Celje (SI)
  • 2011: Atelier 339 / Kursalone, Pieštany (SK)
  • 2011: Sledi Barv, Sledi časa / Medvode (SI)
  • 2012: Secret passage / Clutch gallery, Bratislava (SK)
  • 2012: Novesta / Batovi zavodi, Partizanske (SK)
  • 2012: Coexistence / festival Emzin 2011, Cankarjev dom, Ljubljana (SI)
  • 2012: Fokus v prerezu II. / Galerija Plevnik – Kronkowska, Celje (SI)
  • 2012: Coexistence / Fstop.zc 2012 / Kafe Kokpit, Praga (CZ)
  • 2012: Fragile history / Academy of Fine Arts, Katowice (PL)
  • 2012: Magic moments / festival OFF, Bratislava (SK)
  • 2012: Fresh news delivery / SEDF, Srednje evropski dom fotografije, Bratislava (SK)
  • 2013: Magic moments / Emzin 2012, Cankarjev dom, Ljubljana (SI)
  • 2013: Fokus v prerezu III. / Galerija Plevnik – Kronkowska, Celje (SI)
  • 2013: Bratislavske megle / samostojna fotografska razstava (soavtor Aljaž Velički) / Slovensko veleposlaništvo na Slovaškem, Bratislava (SK)
  • 2013: Iskanje obzorja / samostojna fotografska razstava (s soavtorjem pesmi Jakom  Krambergerjem), Mala galerija, Cankrajev dom, Ljubljana (SI)
  • 2014: Breme svobode / samostojna fotografska razstava, Galerija Photon, Ljubljana (SI)
  • 2015: Margine: Slovenska sodobna fotografija / skupinska fotografska razstava, Muzej savremene umjetnosti RS, Banja Luka (BIH)
  • 2016: Najlepši kraj na svetu : sodobna slovenska fotografija / skupinska fotografska razstava, Klovićevi dvori, Zagreb (HR)
  • 2016: Color: Nove stare kompozicije / samostojna razstava, Cankarjev dom, Ljubljana (SI)
  • 2017: Družinska skupnost, Praznovanje / soavtor Jaka Kramberger / performance v okviru razstave Peter Rauch: Paviljon v seriji Prepih, MSUM, Ljubljana (SI)
  • 2018: Družinska skupnost 2. / samostojna razstava / soavtor Jaka Kramberger / Umetniški projekt Hiša na hribu, Žlebe (SI)
  • 2021: Festival Folio / Predstavitev avtorske prakse / Centro de la imagen / Mehika (MEX)

 

Filmografija

  • 2005: Homo cadacus / animirani film / avtor (mentor prof. Zdravko Papič)
  • 2006: Egosistem / animirani film / scenarij, režija in animacija
  • 2006: Okupator / animirani film / asistent, trik kamera
  • 2006: Mozaik / kratki dokumentarni film / FDV / soavtor, scenarij, kamera
  • 2007: Point of view / animirani film / soavtor, scenarij, animacija, trik kamera
  • 2008: Genesis /animirani film / montaža
  • 2009: Dlake na jeziku / serija dokumentarnih oddaj / vest.si / soavtor
  • 2009: G. Pozdavest / kratki igrani film (režija Urška Djukić) / direktor fotografije, kamera
  • 2010: Prvi dan v službi / kratki igrani film (režija Urška Djukić) / direktor fotografije, kamera, asistent režije
  • 2010: Endless loop / animirani film / soavtor, animacija
  • 2010: Afnam se z besedami / kratki dokumentarni film / soavtor, scenarij, režija, kamera
  • 2011: Šport in šola z roko v roki / kratki dokumentarni film / ŠC PET, Ljubljana / soavtor, scenarij, režija, kamera
  • 2013: Slovenija znižuje CO2, Dobre prakse / serija animiranih filmov za istoimenski evropski projekt, UKOM in Umanotera, predvajane na RTV in objavljene na speltni strani projekta
  • 2013: Korak bliže / kratki dokumentarni film / INV, Ljubljana / soavtor, scenarij, režija, kamera, montaža
  • 2013: Video portreti Zoisovih in Puchovih nagrajencev za podelitev nagrad in priznanj Republike Slovenije v znanosti 2013 / soavtor, scenarij, režija, kamera, montaža / (režija prireditve: Maruša Kink, režija TV prenosa: Slavko Hren)

 

Bibliografija

 

Monografije

  • 2011: avtorska knjiga Jumbomanija
  • Emina Djukić in Anton Kramberger, Jumbomanija : sociološka in oblikovalska kritika             veleplakatov,  znanstvena monografija, 2011, Ljubljana : Fakulteta za družbene vede,            ISBN 978-961-235-435-0
  • 2013: avtorska knjiga Iskanje obzorja
  • misli Jaka Kramberger ; podobe Emina Djukić, 2013, Ljubljana : Zavod Oink, ISBN 978-     961-281-123-5
  • 2014: avtorska knjiga Burden of freedom : a story about life, chaos and other casual things
  • Ljubljana, 2014, samozaložba, ISBN 978-961-276-939-0
  • 2016: avtorska knjiga Color : A Slice in Time of a Certain Ground
  • Ljubljana 2016, Rostfreipublishing, ISBN – 978-961-94082-0-9

 

Članki

  • 2008: Objava prispevka o oglasnih panojih (v sklopu članka Sogovorniki z idejami in             argumenti) / Ljubljana, glasilo Mestne občine Ljubljana, december
  • 2015: Skupina Shilo : v slogi je moč ali fotografija kot politična participacija / Fotografija: revija slovenskih fotografov. ISSN 1408-3566. – Št. 64/65 (2015), str. 28-31
  • 2017: Kaj je (dobra) fotoknjiga? ali Fotoknjige z domačih knjižnih polic / Fotografija : revija   slovenskih fotografov. ISSN 1408-3566. – [Št.] 75/76 (2017), str. 6-11
  • 2018: Studijski portret kot konstrukt : intervju z Ano Peraico / Fotografija : revija slovenskih       fotografov. ISSN 1408-3566. – [Št.] 82/83 (2018), str. 14-17, 91, 93
  • 2019: Homo Photographicus: intervju z Juanom Foncuberto / soavtorica Jasna Jernejšek / Fotografija : revija slovenskih fotografov.
  • 2020: Dvoumne reči : intervju z Jasonom Fulfordom / soavtor Peter Rauch / Fotografija : revija   slovenskih fotografov.

 

Objave o delih v strokovni literaturi

  • 2006: Objava plakatov Azbest  mori država molči
  • Božidar Flajšman, Vizualna ekologija : ekološki nagovori vidnih sporočil / [predgovor Stane Bernik], znanstvena monografija, 2006, Ljubljana : Akademija za likovno umetnost in oblikovanje : Liberalna akademija, 2006  ISBN 961-91062-4-5
  • 2010: Objava nagrajenega dela Egosistem
  • Oliver Vodeb, Nikola Janović, Demonstrating relevance: response-ability : teorija, praksa in imaginacija družbeno odzivnega komuniciranja = theory, practice and imagination of socially responsive communication / uredila in kurirala, edited and curated by Oliver Vodeb, Nikola Janović, znanstvena monografija, 2010, Ljubljana: Fakulteta za družbene vede, Založba FDV : Memefest, ISBN 978-961-235-411-4T

 

Nagrade in priznanja

  • 2004: Študijsko priznanje za posebne dosežke, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Ljubljana (SI)
  • 2004: Priznanje odličnosti Bienale vizualnih komunikacij Brumen (SI)
  • 2004: Slovenska finalistka za nagrado D&AD, mednarodni študentski oblikovalski natečaj             (VB)
  • 2005: Študijsko priznanje za posebne dosežke, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Ljubljana (SI)
  • 2006  Prva nagrada v kategoriji gibljiva vidna sporočila (animirani film Egosistem), Memefest, international festival of Socially Responsive Communication and Art (SI)
  • 2007: Priznanje odličnosti Bienale vizualnih komunikacij Brumen (SI)
  • 2009: Priznanje odličnosti Bienale vizualnih komunikacij Brumen (SI)
  • 2009: Nominacija za nagrado FSF, kategorija študentski filmi (za film G. Podzavest) (SI)
  • 2011: Dvoletna štipendija za podiplomski študij v tujini / Ministrstvo za kulturo (SI)
  • 2011: Nominacija za nagrado FSF, kategorija študentski filmi (za film Prvi dan v službi)
  • 2011: Nominacija za Essl Award 2011 (za študentska filma G. Podzavest in Prvi dan v službi)
  • 2012: Ožji izbor festival Emzin – Fotografija leta 2011 (SI)
  • 2012: Prva nagrada direktorja Novesta, za projekt Novesta, Partizanske (SK)
  • 2012: Študijska pohvala in motivacijska štipendija za posebne dosežke, Academy of fine arts and design, Bratislava (SK)
  • 2013: Ožji izbor festival Emzin – Fotografija leta 2012 (SI)

Čehovin Eduard

Izobrazba

  • Diplomiral grafične komunikacije in tipografijo na Oddelku za grafično oblikovanje, Fakulteta uporabnih umetnosti, Univerza za umetnost v Beogradu.

 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • Leta 1999 začne poučevati na UL ALUO.
  • Od leta 2003 dalje zaposlen na UL ALUO.
  • Član komisije za habilitacijo in komisije za implementacijo CGP UL.
  • Predava in piše tekste o grafičnem oblikovanju in je član številnih mednarodnih žirij na področju vizualnih komunikacij.

 

Štipendije in izpopolnjevanje

  • Prejel štipendijo IREXa (International Research and Exchanges Board) in eno leto študiral na Univerzi Buffalo v Buffalu, ZDA in na Parsons School of Design v New Yorku, ZDA.

 

Nagrade in priznanja

  • Prejel je različne strokovne nagrade, med njimi Type Directors Club (TDC), Art Directors Club Award (ADC), Good Design Awards, Graphis Annuals Awards in Design Quarterly, vse v ZDA ter nagrado D&AD, Velika Britanija.

 

Publikacije

  • Objavljena dela v mednarodnih oblikovalskih publikacijah, kot so Graphis Annuals, Communications Arts, Print, HOW, Visible Language, Typo Directors Club Annual, Art Directors Club Annual, Creative Quartely, vse v ZDA ter Linea Grafica v Italiji, tudi Novum v Nemčiji in Etapes v Franciji.

 

Razstave

  • Razstavlja na samostojnih in skupinskih razstavah v Sloveniji in po svetu, med drugim v Argentini, Avstraliji, na Cipru, v Egiptu, v Iraku, na Japonskem, v Kanadi, na Kitajskem, v Kolumbiji, Koreji, Mehiki, Peruju, Poljski, Rusiji, Slovaški, Srbiji, na Tajvanu, v ZAE in v ZDA.
  • Njegova dela so vključena v stalne zbirke: International Trademark Centre v Zandhovenu, Belgija; Muzej uporabne umetnosti v Zagrebu, Hrvaška; Les Silos – Maison du livre et l Affiche – Sodobna zbirka v Chaumontu, Francija; Muzej uporabne umetnosti v Beogradu, Srbija; MGLC – Mednarodni grafični likovni center v Ljubljani, Slovenija; Museum of Design (Poster Collection) v Zürichu, Švica; The Chicago Athenaeum v Chicagu, ZDA in privatni zbirki Merill C. Berman v Rye, ZDA.

 

Članstvo

  • Član TDC (Type Directors Club), New York, ZDA.

Fras Domen

Grafični oblikovalec in tipograf, ki se med študenti počuti odlično, še posebej kadar nanje prenaša znanja o tipografiji in pisavah − polju njegove prakse, študija in raziskav. www.fras.si www.aparat.org  

Izobrazba

  • 1998: diplomiral je na Fakulteti za arhitekturo Univerze v Ljubljani
  • 2000: magistriral na Central Saint Martins University of Arts London
 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • 2109 gostujoči profesor na Umjetnički akademiji v Splitu, Hrvaška
  • 2017 zaposlitev na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, izredni profesor
  • 2011: zaposlitev na Naravoslovnotehniški fakulteti Univerze v ljubljani, docent
  • 2002: soustanovitelj Zavoda za prostorsko kulturo Trajekt Zavoda za prostorsko kulturo Trajekt (2002)
  • 2001–2011: status samozaposlenega v kulturi; ustanovil studio Aparat type&design
  • 2000–: sodeloval pri številnih javnih in kulturnih projektih v različnih medijih, ki povezujejo arhitekturno, grafično in tipografsko načrtovanje; večkratni mentor na mednarodnih tipografskih delavnicah Tipo Brda, član ATypI)
  • Organizira mednarodne poletne šole, mentor pri tipografskih delavnic Tipo Brda, vodenje izobraževalnih delavnic
 

Udeležba s prispevkom na konferencah

  • 2014: govorec na konferenci Association Typographique Internationale, Barcelona 2014
  • 2020: govorec na konferenci ATypi All Over (online)
 

Članstvo

  • 2018–: strokovni član komisije Prešernovega sklada za oblikovanje in arhitekturo
  • 2016–2020: član žirije za Knjigo leta Zbornice knjižnih založnikov in knjigotržcev
  • član mednarodnega združenja tipografov Associtaion Typographique Internationale
 

Nagrade

  • Nagrada na 21. Salonu Arhitekture, Novi Sad, 2018
  • BVSS Ljubljana; Priznanje odličnosti 2005, 2009, 2013, 2015
  • BVSS Ljubljana: Pohvala žirije, 2015
  • Slovenski knjižni sejem; Najlepša slovenska knjiga, 2008
 

Reference (izbor)

  • Š. Kuhar & R. Potokar: Zgodbe slovenske arhitekture, oblikovanje strokovne monografije, Beltrina, Ljubljana, 2020
  • Types and Faces of Ljubljana (Type Walk), kratki film za online konferenco ATypi All Over, 2020
  • D. Fras: Nazaj od blizu: Aparatove črke & oblike 1998–2018, strokovna monografija, 2019
  • N. Charney: Večni arhitekt; življenje in delo Jožeta Plečnika, modernističnega mistika; oblikovanje monografije, Muzeji in galerije mesta Ljubljane & Totaliteta (Nagrada na 21. Salonu arhitekture, Novi Sad), 2018
  • Impresionisti Draga Tršarja; celostno oblikovanje stalne razstave, Pomurski muzej Murska Sobota (pohvala žirije, 7. Bienale vidnih sporočil Slovenije), 2014
  • 20. obletnica osamosvojitve Republike Slovenije; oblikovanje spominskih kovancev, Banka Slovenije, Ljubljana (1. nagrada na javnem natečaju), 2011
  • Š. Kuhar & R. Potokar: Gremo v mesto Ljubljana; oblikovanje arhitekturnega vodnika, Ustanova Fundacija Piranesi, Ljubljana (Najlepša slovenska knjiga, 24. Slovenski knjižni sejem), 2008
  • Avtobusna postajališča LPP v Ljubljani; oblikovanje informacijske grafike, Proreklam –Europlakat, Ljubljana (priznanje odličnosti, 2. Bienale vidnih sporočil Slovenije), 2005
 

Razstave (izbor)

  • Mladi smo in živi: 100 let šole za arhitekturo v Ljubljani (10. mar.–23. avg. 2020); skupinska razstava študentskih del UL Fakulteta za arhitekturo & Cankarjev dom
  • Nazaj od blizu – samostojna pregledna razstava, Galerija Domžale, februar 2019, Galerija UMAS/DVK Split, Hrvaška, maj 2019, Razstavišče na gradu, Ravne na Koroškem, marec 2020
  • 9 kovancev; samostojna razstava, (z Majo B. Jančič), 8. dec. 2009–31. dec. 2009, Mestni muzej Ljubljana, Ljubljana