Gumilar Marjan

Izobrazba

  • Diplomiral na smeri slikarstva na UL ALUO
  • Med leti 1976-80: študiral na Visoki šoli za telesno kulturo v Ljubljani

 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • 2007–: Zaposlen kot profesor za slikanje in risanje, habilitiran za področje slikarstva na UL ALUO
  • 1987–2007: Deloval kot samostojni umetnik; v tem obdobju se je poleg slikarstva intenzivneje ukvarjal tudi z eksperimetalnim filmom in video filmom
  • 2016–2018: Predstojnik Oddelka za slikarstvo na UL ALUO
  • 2017–2018: Gostujoči prof. na Akademiji za likovno umetnost v Zagrebu

 

Pomembne štipendije in  rezidence

  • 2004: Študijsko bivanje v New Yorku s podporo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije in Zavoda za odprto družbo Soros
  • 1993: Študijsko bivanje v Parizu s štipendijo Ministrstva za kulturo Republike Francije
  • 1991: Študijsko bivanje v Parizu s štipendijo nagradnega sklada Zorana Mušiča
  • Večkratno študijsko bivanje v Parizu

 

Nagrade in priznanja

  • 2017: Nagrada Riharda Jakopiča za slikarski opus
  • 2005: priznanje pomembnih umetniških del Univerze v Ljubljani
  • 1993: Nagrado Rembrandtov cekin fundacije Rembrandt
  • Velika nagrada ZDSLU, Majski salon, 1993 Ljubljana
  • 1991: Velika nagrad za slikarstvo XVI. Jugoslovanskega bienala mladih na Reki

 

Izbor samostojnih razstav

  • 1987: Bensa, Z. Posega, M. Gumilar, Mestna galerija Ljubljana
  • 1989: Anatomija rdeče, Mala galerija, Ljubljana
  • 1992: Nove pridobitve Moderne galerije. Lojze Logar, Marjan Gumilar, Moderna galerija, Ljubljana
  • 1993:
    • Marjan Gumilar, Muzej novejše zgodovine, Ljubljana
    • Prenos: Koper, Galerija loža; Razst. salon Rotovž, Maribor
  • 1994: Marjan Gumilar, Brezpogojna sodba pogleda, Galerija A + A, Madrid, Španija
  • 1995:
    • Marjan Gumilar, Galerija Equrna, Ljubljana
    • Marjan Gumilar 1986-1995, Galerija Murska Sobota, Murska Sobota
    • Prenos: 1996 Galerija Lendava, Lendava
    • 1997 Mestna galerija Ljubljana in Obalne galerije Piran
  • 1997: Iz umetnikovega ateljeja. Marjan Gumilar. Skušnjava, (Evropske divje mačke), Moderna galerija Ljubljana. (Predstavitev slike v ICMG)
  • 1999: Marjan Gumilar, Horizontalni premiki, Galerija Žula, Maribor
  • 2000:
    • Marjan Gumilar, Horizontalni premiki, Galerija Equrna, Ljubljana
    • Marjan Gumilar.corpus artisti, Mestna galerija, Piran
  • 2002: Marjan Gumilar, Dnevnik, Galerija Miklova hiša, Ribnica
  • 2003:
    • Marjan Gumilar, painter. Roman Makše, sculptor. Arts place gallery, Amsterdam Nizozemska
    • Marjan Gumilar, Galerija Forum, Zagreb, Hrvaška
  • 2004:
    • Marjan Gumilar “O”, Bežigrajska galerija 2, Ljubljana
    • Marjan Gumilar, Razstava slik, Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki
  • 2005: Marjan Gumilar, Slike, Galerija Equrna, Ljubljana
  • 2006: Marjan Gumilar, Slike, Galerija Edita Mileta, Maribor
  • 2009:
    • Macchie, Galerija Loža, Koper
    • Prenos:  Galerija Equrna, Ljubljana
    • Organizmi, Izbor slik in risb, 1996-2009, Galerija Murska Sobota
  • 2010: Trans. Movimenti, Kunstlerhaus, Klagenfurt, prenos v Galerijo Equrna v Ljubljani
  • 2011: Iz likovne zbirke Riko, Galerija Miklova hiša, Ribnica
  • 2012:
    • Horizontalni premiki, Galerija Raziskovalnega centra ZRC SAZU, Petanjci
    • Organizmi, izbor slik in risb, 1996-2009 Galerija Murska Sobota, Murska Sobota
    • Zeichnung: raum, Kunstlerhaus Klagenfurt
  • 2013:
    • Fotografije, slike in polaroidi, Mestna galerija Nova Gorica, skupaj z Ano Sluga.
    • Izostritev, Galerija Božidar Jakac-nekdanja samostanska cerkev, Kostanjevica na Krki
    • Atopic body, Stadtisches galerie, Museum Konkrete kunst, Ingolstadt, Nemčija
  • 2014: Atopično telo, Galerija Equrna, Ljubljana
  • 2017:
    • Marjan Gumilar, Slike
    • Galerija Zlatni Ajngel, Varaždin
  • 2019:
    • Marjan Gumilar, CUTS
    • Galerija Academija Moderna, Institut za savremeno umetnost, Zagreb
    • Marjan Gumilar, CUTS
    • Mestna galerija, Ljubljana

 

Izbor skupinskih razstav

  • 1985: Art of today – II. International exhibition Budapest, FMK galeria
  • 1987:
    • Abstraktne,nepredmetne smeri v likovni umetnosti
    • Ljubljana, Lik. razst. R. Jakopič
  • 1988:
    • Kontrolirana/nadzorovana gesta.n.informel in abstrakt.ekspr., Galerija Koprivnica, Koprivnica
    • Prenos: Ljubljana, Moderna galerija; Maribor, Umetnostna galerija; Reka/Rijeka, Moderna galerija; Sarajevo, Collegium artisticum ; Subotica, Foaje narodnog pozorišta
  • 1989:
    • Translimina, Moderna galerija, Ljubljana
    • Prenos: Celovec/Klagenfurt, Kuenstlerhaus Klagenfurt
    • Gradišče ob soči/Gradisca d’is, Gal.reg.d’arte cont.l.spazzapa
    • Kunst-zum beispiel…Slowenien/umetnost-na primer.Slovenija, Galerie an der stadtmauer, Beljak/Villach
    • Prenos: Mestna galerija, Ljubljana
    • Izkušnja predmeta.mladi slovenski umetniki, Moderna galerija , Ljubljana
    • 1990 prenos v Mestno galerijo Piran
    • Pannonia 89, Kc Miško Kranjec de galerija, Murska Sobota,
    • Prenos: Železno/Eisenstadt, Dežel.gal.na gradu Esterhazy, ; Szombathely, Szombathelyi keptar
  • 1990:
    • zagrebački salon lijepih umjetnosti, Umjetnički paviljon, Zagreb, Hrvaška
    • Sodobna slovenska in hrvaška risba, Razstavni salon Rotovž, Maribor
    • 1991 prenos v Ljubljano, Moderna galerija
    • Prenos: Reka/Rijeka, Moderna galerija; Zagreb, Moderna galerija, Ljubljana
    • Izkušnja predmeta, Mladi slovenski umetniki, Mestna galerija Piran, Piran
    • celjski mednarodni slikarski tedni, Likovni salon, Celje
  • 1991:
    • hercegnovski zimski likovni salon, Galerija Josip-Bepo Benković, Hercegnovi
    • Z roba območja slovenske umetnosti 1985-1990, Umetnostna galerija Maribor
    • zagrebačka izložba jugoslavenskog crteža, Kabinet grafike JAZU, Zagreb, Hrvaška
    • biennale mladih, Moderna galerija, Reka/Rijeka, Hrvaška
    • Jeunes artistes Slovenes, Maison de l’europe de Paris, Pariz/Paris, Francija
    • Carta colore, Centro friulano arti plastiche,  Videm/Udine
    • Mladi slovenski umetniki, Galerija Ljubljana, Ljubljana
  • 1992:
    • Izbor iz ribniške likovne zbirke, Moderna galerija Ljubljana
    • Izbor iz ribniške likovne zbirke, Mestna galerija Piran. Izbor iz razstave v Moderni galeriji v Ljubljani
    • Pannonia ’92, Galerija Murska Sobota, Murska Sobota
    • Salon des 4.z’arts, Lons-le-saunier
  • 1993:
    • Didaktična zbirka-olje, Galerija ZDSLU, Ljubljana
    • Majski salon 93, Jakopičeva galerija, Ljubljana
    • Slovenian contemporary art – a fragmentary view, Stockholm, Palača umetnikov. Prenos v Ženevo/Galerija palače Združenih narodov, 1994; v Rim, 1995. Prenos: Helsingborg, Galleri gamla stan.
    • 1 likovna kolonija Rembrant, Galerija Radenske, Radenci
  • 1994:
    • Von uns aus…neue kunst aus Slowenien, Universitaetsmuseum, Marburg
    • Prenos v Bonn, Bruselj, Goettingen (1995), v Hanau (1996). Prenos: Wiesbaden, Umgang des hessischen landtags
    • U3, 1. trienale sodobne slovenske umetnosti, Moderna galerija, Ljubljana
    • Društvo likovnih umetnikov prekmurja in prlekije 1994
    • Murska Sobota, Galerija Murska Sobota
    • Prenos: Ljubljana, Muzej novejše zgodovine, Galerija ZDSLU; Maribor,
    • Galerija dlum
    • Slovenska sodobna umetnost – fragmentarni pogled.
    • Ženeva/Geneve, Palača združenih narodov. Prenos iz Stockholma/Palača
    • umetnikov, Helsigborga/Galerija Staro mesto, 1993; prenos v Rim, 1995
    • Razstava naj bi obiskala tudi Liechtenstein in Dansko
    • U3,1.trienale sodobne slovenske umetnosti
    • Ljubljana, Moderna galerija
  • 1995:
    • Von uns aus…neue kunst aus Slowenien
    • Bonn, Razna razstavišča. V Bonnu razstavljajo v Gaestehaus der  Landesvertretung Hessen, v Bruslju pa v Informationsbuero des Landes Hessen. Prenos iz Marburga in Wiesbadna (1994), prenos v Hanau (1996)
    • Prenos: Bruselj/brussel/bruxelles, Razna razstavišča; Goettingen, Altes Rathaus
    • Salon grands et jeunes d’aujourd’hui, Pariz/Paris
    • Stalna zbirka MGL. originalna dela na papirju izbranih avtorjev, Mestna galerija, Ljubljana
  • 1996:
    • Dunajski slikarski simpozij (prekmursi slikarji), Slovenski kulturni center Korotan, Dunaj/Wien, Avstrija
    • Resnične prisotnosti, Galerija Equrna, Ljubljana
    • Majski salon 96, Jakopičeva galerija, Ljubljana
    • Von uns aus neue kunst aus Slowenien, Stadhale Hanau, Hanau – prenos iz Marburga, Wiesbadna (leta 1994), Bonna, Bruslja in Goettingena (leta 1995)
    • Prekmurci na Dunaju, Slovenski kulturni center Korotan, Dunaj / Wien
    • Prenos: Galerija Murska Sobota, Murska Sobota
    • Salon grands et jeunes d’aujourd’hui, Pariz/Paris, selektor Pattrick- Gilles Persin
  • 1997:
    • Salon grands et jeunes d’aujourd’hui, Pariz/Paris, Francija
    • Prenos: Luksemburg/Louxembourg, Galerie d’art contemporaine
    • Sublimno in romanticizem v sodobnem slovenskem slikarstvu
    • Koper, Galeriji Loža in Meduza. Gal.Loža: Šalamun, Oblak, Simčič, Sever, Kobal, Kirbiš, Gorenec, Meduza: Žido, Červek, Prančič, Fišer, Skrinar
    • Celjski mednarodni slikarski tedni 1988-1997, Galerija Keleia, Celje
  • 1998:
    • A+A 1992-1997, Madrid, Circulo de bellas artes. Izbor del iz razstavnega programa galerije M+M v Madridu. Prenos: Benetke/venezia, Galleria A+A
    • Pais Gallery, Osaka
    • EXPO ‘98, Lizbona
    • Pogledi/Regards, Tours, St. Etien. Prenos: Bruselj/Brussel/Bruxelles, Centre d’art contemporain; Koper, Galerija Loža
    • Deset let pozneje, Galerija Murska Sobota, Murska Sobota, prenos: Galerija Lendava, Mestna galerija Ljubljana, Galerija Loža Koper, Umetnostna galerija Maribor
  • 1999:
    • Likovna zbirka Factor banke za leto 1999, Galerija Equrna, Ljubljana
    • Art in slovenia 1976-1999, Piran, Mestna galerija. Razstava je bila tudi v Pretorski palači ter v galerijah Loža in Meduza v Kopru
  • 2000:
    • Majski salon 2000, Prvinski d-o-t-i-k, Jakopičeva galerija, Ljubljana
    • Sublimno in romanticize v sodobnem slovenskem slikarstvu, Galerija Loža in Meduza, Koper (prenos: Mestna galerija, Ljubljana)
  • 2001:
    • Likovna zbirka Factor banke, Ljubljana, Moderna galerija
    • Oko in njegova resnica.spektakel in resničnost v slovenski…, Ljubljana, Moderna galerija
  • 2002:
    • Pogled na slikarstvo v času prehoda iz 80-ih v 90-ta leta, Ribnica na dolenjskem, Galerija Miklova hiša.
    • Črno- belo, Galerija Žula, Ljubljana
    • Pogled na slikarstvo v času prehoa iz 80-ih v 90-ta leta, Galerija Miklova hiša, Ribnica
    • Zbirka galerije Žula, Umetnostna galerija Maribor, Maribor
    • Slovenska umetnost v kabinetu komisarja Verheugna, Bruselj/Brussel/Bruxelles. V kabinetu komisarja Guenterja Verheugna v  Evropskem parlamentu. Izbor G. Verheugen, v sodelovanju z galerijo Equrna.
  • 2004:
    • Abstraktno slikarstvo od Mušiča do Rimeleja, Galerija Loža, Koper
    • Politike slikarstva, Mestna galerija, Piran
    • Izbor del iz zbirke Riko Ribnica, Galerija Miklova hiša, Ribnica
    • Izkušna Krajine v slikarstvu pomurskih likovnih umetnikov, Galerija Murska Sobota, Murska Sobota
    • Deset let pozneje, Galerija ULUS, Beograd
    • Slika, gesta i materia, Muzej moderne i suvremene umetnosti, Rijeka
  • 2005:
    • Politike slikarstva, Piran, Mestna galerija. Prenos: Ljubljana, Cankarjev dom,
    • Lyon, galerija sodobne umetnosti
    • Slovenska umetnost  85 – 95, Ljubljana, Moderna galerija
  • 2006:
    • Figura na začetku stoletja, Razstava Slovenskega društva likovnih kritikov, Velenje, Galerija
    • slovenski bienale mesta Kranj, Galerija Prešernove hiše, Kranj
  • 2008:
    • Fragmenti – ( izbor djela slovenačkih umetnika iz zbirki MMSU, Mali salon, Rijeka
    • Razstava del članov Društva likovnih umetnikov Prekmurja in Prlekije, Kulturni center, Budimpešta
  • 2009:
    • Risba na slovenskem II, Ljubljana, Mestna galerija
    • Izbor del iz zbirke Riko
    • Piran, Mestna galerija
    • Risba na Slovenskem I, Ljubljana, Mestna galerija
    • Zeichnung: raum, Kunstlerhaus, Klagenfurt
    • Med-dejanja, Profesorji in njihovi izbrani študenti drugega letnika magistreskega študija ALUO
    • Ribnica, Miklova hiša
  • 2010:
    • Izbor slik 2010
    • Ljubljana, Galerija Equrna
  • 2011:
    • Krog v podobi, Ljubljana, Bežigrajska galerija
    • Postavitev, Ljubljana, Galerija Isis
    • Nova dela,  Ljubljana, galerija Equrna (Arne in Tomaž Brejc)
  • 2012: Naključja II, Galerija Murska Sobota, Murska Sobota
  • 2013:
    • Buena Onda/ Hommage a Damjan Cavazza, Galerija Equrna, Ljubljana
    • Razstava, 50. Let Mestne galerije, Ljubljana
    • Cultureshutdown, Public Call- Day of museum solidarity
  • 2014:
    • Magija umetnosti: Protagonisti slovenske sodobne umetnosti 1968-2013, Villa Manin, Passariano- Codroipo
    • Podobe telesa, Ekspresivna figuralika v slovenski in avstrijski umetnosti, Koroška galerija likovnih umetnosti – Werner Berg Museum
    • 60! Panorama, razstava zbirke UGM ob 60. Letnici, Maribor
  • 2015: Magija umetnosti…..Kunstlerhaus, WIEN….
  • 2016: Flat and Distant, China and Slovenia Contemporary Art Exhebition,  Today Art Museum, Peking
  • 2017: Noč kratkih filmov, M. Gumilar, Pogled 2002, Slovenska kinoteka,  Ljubljana
  • 2020: Osamljenosti. Izraz tesnobe v “prekmurski” likovni umetnosti, Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki, Pilonova galerija, Ajdovščina

Sedlaček Sašo

Šifra raziskovalca: 56151

Izredni profesor Sašo Sedlaček je novomedijski in konceptualni umetnik s širokim spektrom medijskega zanimanja, raziskovanja in odkrivanja na področjih, kjer se prepletajo znanost, družba in umetnost. Je angažiran ustvarjalec, ki svoja dela razstavlja po vsem svetu in je prejemnik različnih domačih in tujih nagrad.

 

Izobrazba

  • 2000: diplomiral iz kiparstva na UL ALUO

 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • 2015­–: poučuje UL ALUO, smeri Video, animacija in novi mediji
  • 2017–2021: prodekan za razvojne naloge na UL ALUO
  • 2022–: predstojnik Oddelka za slikarstvo UL ALUO

 

Nagrade

  • Nagrada 26. Aleksandrijskega bienala, Aleksandrija, Egipt, 2014
  • Nagrada TREND, Nagrajeni presežki vizualne ustvarjalnosti, Ljubljana, Slovenija, 2012
  • Nagrada Siement Art Lab-a, Dunaj, Avstrija, 2009
  • Nagrada VIDA 11, nagrada Fundación Telefónica, Madrid, Španija , 2008
  • Nagrada SPAPORT Muzeja savremene umjetnosti Republike Srbske, Banja Luka, BiH, 2008
  • Nagrada YVAA-Yourh visual artis avard / Nagrada OHO za mlade vizualne umetnike iz vzhodne Evrope, Foundation for Civil Society in Trust, Slovenija/ZDA, 2006

 

Reference (izbor 2015-2020)

  • ALGOTAYLORISM: RAGE AGAINST THE MACHINE, ESPACE MULTIMEDA GANTNER, Borougne, Francija, 2020
  • OBLOMO, RIJEKA 2020- Evropska prestolnica kulture 2020, Reka, Hrvaška, 2020
  • HUMAN SUVEREIGNITY, PISTORI PALACE, Bratislava, Slovaška, 2020
  • OBLOMO, AKSIOMA projektni prostor, Ljubljana, 2020
  • VELIKI IZKLOP, HANDEL STREET PROJECTS, London, VB, 2020
  • EXHIBIT A, MESTNA GALERIJA LJUBLJANA, Ljubljana, 2019
  • THE IRRESPONSIBLE EYE, PALAZZO TORRIANI, Gradisca d’isonzo, Italija, 2018
  • THE FUTURE OF BORDERS, AUTOSTRADA BIENNALE, Prizren, Kosovo, 2017
  • ART OF THE POSTCARDS, HANDEL STREET PROJECTS, London, VB, 2017
  • THE GROTESQUE OF OUR TIME, UGM – UMETNOSTNA GALERIJA MARIBOR, Maribor, 2017
  • SHAME -100 REASONS FOR TURNING RED, DHMD – DEUTSCHES HYGIENE-MUSEUM’S, Dresden, Nemčija, 2016
  • MÖGLICHKEIT MENSCH, ZEPELLIN MUSEUM, Friedrichshafen, Nemčija, 2016
  • BEYOND THE GLOBE, U3 – 8.TRIENALE SODOBNE UMETNOSTI, Moderna galerija, Lj., 2016
  • LOW BUDGET UTOPIAS, MSUM, Museum of Contemporary art, Ljubljana, 2016
  • DIVA STATION SCREENING, UNION DOCS CENTER FOR DOCUMENTARY ART, New York, ZDA, 2016
  • Odkup dela Žicar v zbirko MGML- Muzeji in galerije mesta Ljubljane, 2016
  • ORIGAMI SPACE RACE, ABANDON NORMAL DEVICES FESTIVAL, Manchester, VB, 2015
  • CRISES AND NEW BEGINNINGS: ART IN SLOVENIA 2005-2015, MSUM, Museum of Contemporary art, Ljubljana, 2015
  • WHAT IF AND BEYOND, WUK PROJEKTRAUM, Dunaj, Avstrija, 2015
  • 16th MEDIA ART BIENNALE, WRO ART CENTER, Wroclaw, Poljska, 2015
  • SUPERTRASH, SPACIO ULTRA, Videm, Italija, 2015

Černe Oven Petra

Šifra raziskovalke: 34928

Petra Černe Oven je oblikovalka, učiteljica, teoretičarka in avtorica s posebnim zanimanjem za tipografijo, oblikovanje informacij in oblikovanje vizualnih komunikacij.
Prejela je nagrado za tipografsko odličnost Kluba režiserjev New Yorka (Type Directors Club of New York), je tudi prejemnica nagrade najlepša slovenska knjiga (2011, 2017, 2018) in številnih drugih nagrad. Zmagala je na natečaju za oblikovanje vizualne identitete za Unescov dogodek Ljubljana − svetovna prestolnica knjige 2010. Poleg tega je prejela več nagrad za najbolje oblikovano slovensko knjigo (2011, 2017, 2018) in nagrade Društva oblikovalcev Slovenije.

Petra Černe Oven je doktorirala na Oddelku za tipografijo in grafično komunikacijo na Univerzi v Readingu (Združeno kraljestvo) na področju zgodovine, tipografije in jezika. Postala je raziskovalka, sodelovala je s profesorjem Paulom Stiffom pri projektu »The Optimism of Modernity: Recovering Modern Reasoning in Typography« (Optimizem modernosti: Odkrivanje sodobnega utemeljevanja v tipografiji), za katerega je med drugim kurirala razstavo o britanskem umetniku in tipografu Edwardu Wrightu in uredila spremno knjigo Edward Wright: Readings, Writings (Hyphen Press, 2007).

Leta 2009 je razvila koncept za mednarodno serijo predavanj »Information Design (Informacijsko oblikovanje) 2009/2010«, ki so bila organizirana v sodelovanju s slovenskim muzejem za arhitekturo in oblikovanje in Društvom Pekinpah. Leta 2011 je sodelovala pri obsežnem raziskovalnem projektu o slovenskem oblikovalcu Miljenku Liculu, ki je dosegel vrhunec z razstavo v Narodni galeriji Slovenije v Ljubljani, za katero je uredila spremno knjigo o oblikovalcu.

Od leta 2010 se je Černe Ovnova združila s sodelavko Barbaro Predan pri urejanju zbirke z naslovom 42 (izdalo jo je društvo Pekinpah), ki vsebuje knjige na temo teorije oblikovanja. Do zdaj je v seriji izšlo 20 knjig. Knjige so vedno del večjih projektov, seminarjev, delavnic in razstav. Leta 2012 sta z Barbaro Predan razvili projekt »Oblikovanje agende ali kako se izogniti reševanju težav, ki to niso« (društvo Pekinpah in Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije), ki je področje storitev in oblikovanja informacij obravnaval tako v teoretičnem kot v praktičnem smislu. Leta 2013 sta izdali znanstveno monografijo z istim naslovom. Leta 2014 sta bila Černe Ovnova in Predanova povabljeni, da prispevata k besedilu Information design: research and practice (Oblikovanje informacij: raziskave in praksa) (Routledge 2017). Istega leta sta zaključili projekt Death in Design (Smrt v oblikovanju) (različne delavnice v 4 državah, knjiga, razstava), ki preučuje prednosti in slabosti sveta brez smrti ter ponuja napotke, kako odkriti, upodobiti, razložiti, ubiti in preživeti smrt.

Petra Černe Oven je objavljala tudi strokovne in znanstvene članke v reviji Eye, Typography Papers, Baseline, 2+3D, Emzin, Typomag, HyphenOris, Likovne besede in v drugih časnikih in akademskih revijah.

Černe Ovnova je ustanovna članica in članica nadzornega sveta fundacije Brumen, vodja oddelka za informacijsko oblikovanje društva Pekinpah in soustanoviteljica znanstveno raziskovalne organizacije z imenom Institute of design (Inštitut za oblikovanje). Je slovenska predstavnica in članica upravnega odbora v globalnem mednarodnem tipografskem združenju (ATypI).

Petra Černe Oven je članica več odborov mednarodnih konferenc (International Conference on Typography & Visual Communication, Ciper, Grčija; CIDI: Mednarodna konferenca o oblikovanju informacij, Brazilija; konferenca Information+, Vancouver, Berlin; ATypI, Antwerpen, Tokio) in redna recenzentka za znanstvene revije (Revija za oblikovanje informacij/Revija za oblikovanje informacij, Raziskovalna mreža za načela in prakse oblikovanja/Raziskovalna mreža za načela in prakse oblikovanja, Revija AR). Leta 2021 je bila članica žirije Evropske nagrade za oblikovanje.

Pod okriljem različnih institucij in dogodkov v Sloveniji sta Petra Černe Oven in Barbara Predan gostili več kot trideset svetovno priznanih strokovnjakov na področju oblikovanja. Černe Ovnova redno predava na simpozijih in akademskih konferencah doma in v tujini. Predava zgodovino in teorijo oblikovanja na Oddelku za oblikovanje vizualnih komunikacij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, kjer je tudi prodekanka za mednarodno sodelovanje.

Močnik Ramovš Lucija

Šifra raziskovalke: 55083

Izr. prof. mag. Lucija Močnik Ramovš se strokovno ukvarja s konserviranjem-restavriranjem slik na platnenih nosilcih, s poudarkom na strukturnih posegih in estetski prezentaciji. Je nosilka predmetov s področja konserviranja-restavriranja slik na prvi in drugi stopnji univerzitetnega študijskega programa.

 

Izobrazba

  • 1999: končala študij na specialki za restavratorstvo pri profesorju Francetu Kokalju.
  • 1996: diplomirala na UL ALUO pri profesorju Andreju Jemcu.

 

Izpopolnjevanja

  • Študijsko se je izpopolnjevala doma in v tujini.

 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • 1999 –: predavateljica na UL ALUO, od leta 2013 izredna profesorica.
  • 2023-2025: Predstojnica Oddelka za restavratorstvo UL ALUO.
  • 2017–2021: dekanja UL ALUO.
  • 2013–2017: prodekanja za študijske zadeve.
  • Poleg strokovnega dela je vpeta tudi v številne delovne skupine na Univerzi v Ljubljani.
  • Strokovno sodeluje s številnimi nacionalnimi ustanovami na področju varstva kulturne dediščine.
  • 2020–: predsednica strokovne komisije za področje nepremične kulturne dediščine.
  • 2013 – 2018: predsednica delovne skupine ZVKDS za strokovne izpite za področje konservatorstva-restavratorstva in poročevalka za Ministrstvo za kulturo ter članica oz. izpraševalka izpitne skupine za konservatorsko-restavratorsko podpodročje likovna dediščina – štafelajno slikarstvo na Ministrstvu za kulturo.
  • Skupaj z Restavratorskim centrom ZVKDS je organizirala in izvedla več strokovnih usposabljanj s ciljem izobraževanja in izpopolnjevanja konservatorjev-restavratorjev.

 

Nagrade in priznanja

  • 2008: Priznanje Mirka Šubica za strokovno delo – organiziranje, vodenje in delo pri konserviranju-restavriranju likovnega gradiva gradu Snežnik.

 

Reference – restavrirane umetnine (izbor)

  • Vodenje konservatorsko-restavratorskih posegov na dveh dioramah v Prirodoslovnem muzeju Slovenije v letih 2018 in 2019.
  • Konservatorsko-restavratorska dela na slikah iz galerijske zbirke Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Narodne galerije in Državnega zbora RS.
  • Vodenje in konserviranje-restavriranje baročnih slik iz cikla Štirje letni časi (Alegorija zime, poletja in jeseni) iz zbirke ZRC SAZU, 2014- 2017.
  • Konserviranje-restavriranje sliki in vodenje del na 11 slikah iz likovne zbirke gradu Strmol, Crklje na Gorenjskem, 2012.
  • Konserviranje-restavriranje slik za projekt Izzvenevanje nekega obdobja, Oris poznobaročnega slikarstva na Kranjskem (avtor: Ferdinand Šerbelj). Razstava: Narodna galerija, Ljubljana, 2011
  • Vodenje konservatorsko-restavratorskega posega na notranji opremi ortneške kapele, stalna postavitev stranskih oltarjev v Narodni galeriji, 1999 do 2002.

 

Bibliografija (izbor)

Berlot Pompe Uršula

Šifra raziskovalke: 34059

Izobrazba

  • 2010: Doktorat znanosti, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Univerza v Ljubljani
  • 2002: Magisterij umetnosti, Akademija za likovno umetnost, Univerza v Ljubljani
  • 2000: DNSAP – diploma École Nationale Supérieure des Beaux-Arts, Pariz
  • 1998: Diploma – akademska slikarka, Akademija za likovno umetnost, Univerza v Ljubljani
  • 1992 – 1994: študij filozofije, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani

 

Delovne izkušnje

  • 2009 – danes: poučuje na Katedri za teoretične vede UL ALUO
  • 2006 – 2010: Predavateljica na Visoki šoli za dizajn, Ljubljana
  • 2003 – 2006: Predavateljica na Istituti Callegari, Italijanska šola oblikovanja, Ljubljana

 

Članstva in sodelovanja

  • 2012–: članica uredniškega odbora revije Časopis za kritiko znanosti, domišljijo in novo antropologijo
  • 2016–: članica uredniškega odbora revije Likovne besede
  • 2010–: članica Društva za estetiko v Ljubljani
  • 1999–: članica ZDSLU

 

Nagrade in priznanja

  • 2021: Priznanje Riharda Jakopiča, ZDSLU, Ljubljana
  • 2020: mednarodno priznanje ‘Featured Artist’, ADA – Archive of Digital Arts, Avstrija
  • 2006: nagrada – štipendija Schering Stiftung, rezidenca v Kunstlerhaus Bethanien 2007, Berlin
  • 2005: nagrada fundacije Pollock-Krasner, New York
  • 2004: nagrada Henkel Art Award, KulturKontakt Austria, Dunaj

 

Razstave

V umetniškem delu se Uršula Berlot Pompe ukvarja s presečišči umetnosti, znanosti in filozofije. Raziskuje razmerja med realnim in virtualnim, med neposredno in tehnološko posredovano zaznavno izkušnjo realnosti, pri čemer pogosto uporablja tehnološko napredna optična raziskovalna orodja (radiologija, mikroskopija). V eksperimentalni in raziskovalno naravnani umetniški praksi prepleta različne medije in žanre, v video delih, svetlobno-kinetičnih instalacijah ali risbah raziskuje oblike mentalnih prostorov, vprašanje simulirane narave ter odnose med umom, telesom in tehnološkimi mediji.

Mednarodne razstave vključujejo razstavišča in muzeje, kot so Today Art Museum v Pekingu, Kunstlerhaus Bethanien v Berlinu, BA-CA Kunstforum Tresor na Dunaju Living Art Museum v Reykjaviku, Haus der Kulturen der Welt v Berlinu. Razstavljala je tudi v nacionalnih razstaviščih kot so Moderna galerija, UGM Maribor, Center sodobnih umetnosti Celje, Galerija Loža, Mestna galerija Nova Gorica, Koroška galerija likovnih umetnosti, Galerija Equrna, Galerija Škuc).

 

Izbor mednarodnih razstav:

  • 2021: ‘Triennial of Central European Culture and Art: The Universal’, Olomouc Museum of Art, Olomouc, Češka (prihodnja)
  • 2019: ‘Endemic vs. Global’, C3 Science Complexity Center, National Autonomous University of Mexico, Mexico
  • 2018: ‘Extra/Ordinary’ Plug-in New Media Art – Contemporary Istanbul, IKM Istnabul Congress Center, Istanbul
  • 2016: ‘Flat and Distant – China and Slovenia Contemporary Art’, Today Art Museum, Peking
  • 2013: ‘Museo Illuminato’, Museo Revoltella, Trst, Italija
  • 2012: ‘Scatole sonore/Sound Boxes, Palinsesti 2012’, Palazzo Altan, San Vito al Tagliamento,
  • Italija
  • 2009: ‘Biennale Quadrilaterale 3: Media Art – Angles and Intersections’, Muzej moderne in
  • sodobne umetnosti, Rijeka, Hrvaška
  • 2009:  ‘SCI-ART’, Galerija Enrico Astuni, Bologna, Italija
  • 2008: ‘Glow: Forum of Light in Art and Architecture’, Eindhoven, Nizozemska
  • 2008: ‘Transmediale 08: Conspire’, Haus der Kulturen der Welt, Berlin, Nemčija
  • 2007: ‘Pulzija/Presečišča’, Kunstlerhaus Bethanien, Berlin, Nemčija (solo)
  • 2006: ‘Art’Fab: L’art/ la femme/ L’Europe’, La Citadelle, Saint-Tropez, Francija
  • 2006: ‘Our House is the House That Moves’, Living Art Museum, Reykjavik, Islandija
  • 2001: ‘Sakaide Art Grand Prix 2001’, Sakaide Civic Art Museum, Sakaide, Japonska

 

Izbor nacionalnih razstav:

  • 2020: ‘Bodyfraction’, Mestna galerija Nova Gorica (solo)
  • 2019: ‘New window. Duplicate extension’ by Urs Bold, Equrna Gallery, Ljubljana (duo)
  • 2019: ‘SELFIE/sh/me – avtoportreti’, Mestna Galerija Piran
  • 2017: ‘Polimorfni odtis’, UGM studio, Maribor (solo)
  • 2017: ‘Epilog – prostor, telo in mediji v prehajanju’, Dvorec Novo Celje pri Žalcu
  • 2016:  ‘Zemlja je ploščata – Sodobna slovenska in kitajska umetnost’, Umetnostna galerija Maribor (UGM), Maribor
  • 2015: ‘Pixxelpoint 2015: Predmet – 16. mednarodni festival medijskih umetnosti’, Mestna Galerija Nova Gorica
  • 2014:  ‘La magia dell’arte; I protagonisti dell’arte Slovena contemporanea 1968 – 2013’, Villa Manin, Passariano di Codroipo
  • 2012: ‘Skoraj pomlad – 100 let slovenske umetnosti’, UGM, Maribor
  • 2012: ‘Vanitas’, Galerija Equrna, Ljubljana, Slovenija (solo)
  • 2012: ‘Bodyscope’, Kibla – multimedijski center, Maribor (solo)
  • 2011: ‘Contemporary Art From Slovenia’, Evropska centralna banka, Frankfurt am Main
  • 2010: ‘Risba na Slovenskem II. 1940 – 2009’, Muzej sodobne umetnosti, Zagreb
  • 2008: ‘Prehodnost’, Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki (solo)
  • 2008: ‘Poetika’, Koroška Galerija Slovenj Gradec
  • 2005: ‘Slovenska umetnost 1995-2005: Teritoriji, identitete, mreže’, Moderna galerija, Ljubljana
  • 2005: ‘Towards Zero Gravity’, Moderna galerija, Ljubljana, Slovenija. http://zerogravity.mg-lj.si/eng/svetloba/berlot.htm
  • 2002: ‘Odsev’, Mala galerija – Moderna Galerija, Ljubljana (solo)

 

Je avtorica monografije o Duchampu in tudi člankov s področja teorije umetnosti, ki tematsko obravnavajo vprašanja percepcije in reprezentacije prostora v likovni umetnosti,  tehnologijo in nevroestetiko, ter koncepte tradicionalne estetike, kot so reprezentacija, simulacija in mimesis.

 

Izbor

  • Berlot Pompe, Uršula. Topologija virtualnosti in tehnoumetnost. Umetnost med prakso in teorijo; Teoretski pogledi na umetnostno realnost na pragu tretjega tisočletja, Ljubljana: Založba Univerze v Ljubljani, 2021
  • Berlot Pompe, Uršula. Kompleksnost in tehnološki biomorfizem v sodobnem abstraktnem slikarstvu. Zbornik za Tomaža Brejca: Posebna izdaja Zbornika za umetnostno zgodovino, Ljubljana: Slovensko umetnostnozgodovinsko društvo, 2020
  • Berlot Pompe, Uršula. Pictorial Abstractions: Visualizing Space in the Eras of Modernism and Information, AR / Architecture Research I/2018 “Correspondences”. Ljubljana: Fakulteta za arhitekturo, Univerza v Ljubljani, 2018
  • Berlot Pompe, Uršula. Prostor in gledalec: utelešena zaznava v umetnosti instalacije. Časopis za kritiko znanosti, domišljijo in novo antropologijo XLVI/274: 27-54. Ljubljana: Inštitut Časopis za kritiko znanosti, 2018
  • Berlot Pompe, Uršula. Intuicija v sodobni umetnosti. Likovne besede/Art Words, 106. Ljubljana: ZDSLU, 2017
  • Berlot Pompe, Uršula. Nevroumetnost, nevroestetika in vprašanje zavesti. ČKZ, let. XLIV/265. Ljubljana: Inštitut Časopis za kritiko znanosti, 2016
  • Berlot Pompe, Uršula. Minimalna razlika in moderna mimesis. Likovne besede/Art Words, 103. Ljubljana: ZDSLU, 2016
  • Berlot Pompe, Uršula. Prostor in svetloba v umetniških instalacijah 20. stoletja. Praznine 08/2015. Ljubljana: Umetniško izobraževalno društvo Praznine, 2015
  • Berlot Pompe, Uršula. Duchamp in mimesis. Ljubljana: Raziskovalni inštitut Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, 2011
  • Berlot, Uršula. Duchamp and the Notion of Optical Tactility. Art, Emotion and Value. 5th Mediterranean Congress of Aesthetics. University of Murcia, 2011
  • Berlot, Uršula. Biomimesis in sodobna umetnost. Časopis za kritiko znanosti, domišljijo in antropologijo, let. XXXIX, 2011, št. 244. Ljubljana: Študentska založba, 2011

 

Mentorstva

 

Mentorstvo doktorske naloge:

  • GOLOB, Urška. Vpliv digitalnih medijev na ustvarjalni proces v likovni umetnosti : doktorska disertacija. Ljubljana, NTF, Univerza v Ljubljani, 2018

 

Mentorstvo teoretičnega dela pri magistrskih delih:

  • TAHIR, Helena. Poetika otroštva, ALUO, 2021
  • LEKŠE, Lene. Strategije in pričakovanja, ALUO, 2021
  • ERJAVEC, Nika. Senzorične zaznave v preseku umetnosti in znanosti, ALUO, 2021
  • ŠVET, Teodora. Plasti realnosti, ALUO, 2021
  • ZORZUT, Neja. Fuzija amorfnega objekta; Alohton, ALUO, 2020
  • HOZJAN, Veronika. Nevrološke osnove zaznavanja in umetniškega ustvarjanja ; Glej me!, ALUO, 2020
  • MILOVANOVIĆ, Danilo. Artivizem – angažirana urbana umetnost v javnem prostoru, ALUO, 2020
  • KOSI, Janja. Vsakdanjost heterotopičnega prostora, ALUO, 2020
  • KOCMUR, Tatjana. Telesna instalacija – med performansom in objektom, ALUO, 2020
  • PREK, Urša. Gibanje v mnogoterosti Časa in Prostora, ALUO, 2020
  • VUČKO, Teja. Odlivanje prezence v večno in (ponotranjeni) prostori krajine ; Onkraj, ALUO, 2019
  • DRVARIČ, Živa. Razširitev kroga ; (Ne)sreča, ALUO, 2018
  • GRUDNIK, Jasmina. Ujetje časa ; Maketa mojega življenja, ALUO, 2018
  • PORI, Zala. Umetnost kot intuitivna praksa ; Transparenca in abstraktno polje, ALUO, 2018
  • RESNIK, Mira. Vplivi formalnih in konceptualnih širitev slikarskega prostora v šestdesetih letih na sodobno umetnost ; Moja dela v prostoru in času, ALUO, 2018
  • KLEVA IVANČIĆ, Rok. Portfolio ilustracije – od koncepta do izdaje, ALUO, 2016

 

Somentorstvo pri magistrskih delih

  • PREZELJ, Tim. Mikroskop kot most med znanostjo in umetnostjo, BF, 2020
  • BELTRAN, Jana. Prostori barve in svetlobe, ALUO, 2016

 

Mentorstvo pri diplomskih delih

  • AREH, Marko. Notranje in zunanje led-luči, VŠD, 2011
  • JORDEVA, Marija. Enkratnost barvnega učinka : subjektivni vpliv barv pri notranjem opremljanju prostorov, VŠD, 2010

 

Somentorstvo pri diplomskih delih

  • MIHEVC, Matej. Nevronske mreže in prihodnost kulturne produkcije, ALUO, 2021
  • KUCLER, David. Lažje si je predstavljati konec sveta, ALUO, 2021
  • KOBAL, Pia. Taksonomija vizualnega, ALUO, 2021
  • PRISLAN, Katarina. Sodobni človek išče, ALUO, 2021
  • KLINAR, Ema. Paradoks portret, ALUO, 2021
  • BOJANIĆ, Maja. Od doma, s pozdravi, ALUO, 2020
  • TOVORNIK, Nina. Vse je vredno, da propade, ALUO, 2020
  • BAUMAN, Inja. Dopuščanje svetlobe in naravovarstvena etika v slikarstvu, ALUO, 2019
  • LEKŠE, Lene. Gora, ALUO, 2018
  • KOCMUR, Tatiana. Podoba telesa v moji praksi, ALUO, 2015
  • OBLAK, Jerca. Vloga risbe v sodobni umetnosti in moji praksi, ALUO, 2014
  • MEGLIČ, Maruša. Izpovedna umetnost Louise Bourgeois. odkrivanje aspektov ženskega skozi umetnost, ALUO, 2012
  • KUMAR, Voranc. Projekcija in prostor razlike, ALUO, 2012
  • HRUP, Anamari. Sinteza med predmetnim in abstraktnim v slikovnem polju skozi analizo lastnega dela in del izbranih avtorjev, ALUO, 2012

Čehovin Eduard

Izobrazba

  • Diplomiral grafične komunikacije in tipografijo na Oddelku za grafično oblikovanje, Fakulteta uporabnih umetnosti, Univerza za umetnost v Beogradu.

 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • Leta 1999 začne poučevati na UL ALUO.
  • Od leta 2003 dalje zaposlen na UL ALUO.
  • Član komisije za habilitacijo in komisije za implementacijo CGP UL.
  • Predava in piše tekste o grafičnem oblikovanju in je član številnih mednarodnih žirij na področju vizualnih komunikacij.

 

Štipendije in izpopolnjevanje

  • Prejel štipendijo IREXa (International Research and Exchanges Board) in eno leto študiral na Univerzi Buffalo v Buffalu, ZDA in na Parsons School of Design v New Yorku, ZDA.

 

Nagrade in priznanja

  • Prejel je različne strokovne nagrade, med njimi Type Directors Club (TDC), Art Directors Club Award (ADC), Good Design Awards, Graphis Annuals Awards in Design Quarterly, vse v ZDA ter nagrado D&AD, Velika Britanija.

 

Publikacije

  • Objavljena dela v mednarodnih oblikovalskih publikacijah, kot so Graphis Annuals, Communications Arts, Print, HOW, Visible Language, Typo Directors Club Annual, Art Directors Club Annual, Creative Quartely, vse v ZDA ter Linea Grafica v Italiji, tudi Novum v Nemčiji in Etapes v Franciji.

 

Razstave

  • Razstavlja na samostojnih in skupinskih razstavah v Sloveniji in po svetu, med drugim v Argentini, Avstraliji, na Cipru, v Egiptu, v Iraku, na Japonskem, v Kanadi, na Kitajskem, v Kolumbiji, Koreji, Mehiki, Peruju, Poljski, Rusiji, Slovaški, Srbiji, na Tajvanu, v ZAE in v ZDA.
  • Njegova dela so vključena v stalne zbirke: International Trademark Centre v Zandhovenu, Belgija; Muzej uporabne umetnosti v Zagrebu, Hrvaška; Les Silos – Maison du livre et l Affiche – Sodobna zbirka v Chaumontu, Francija; Muzej uporabne umetnosti v Beogradu, Srbija; MGLC – Mednarodni grafični likovni center v Ljubljani, Slovenija; Museum of Design (Poster Collection) v Zürichu, Švica; The Chicago Athenaeum v Chicagu, ZDA in privatni zbirki Merill C. Berman v Rye, ZDA.

 

Članstvo

  • Član TDC (Type Directors Club), New York, ZDA.

Fras Domen

Grafični oblikovalec in tipograf, ki se med študenti počuti odlično, še posebej kadar nanje prenaša znanja o tipografiji in pisavah − polju njegove prakse, študija in raziskav. www.fras.si www.aparat.org  

Izobrazba

  • 1998: diplomiral je na Fakulteti za arhitekturo Univerze v Ljubljani
  • 2000: magistriral na Central Saint Martins University of Arts London
 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • 2109 gostujoči profesor na Umjetnički akademiji v Splitu, Hrvaška
  • 2017 zaposlitev na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, izredni profesor
  • 2011: zaposlitev na Naravoslovnotehniški fakulteti Univerze v ljubljani, docent
  • 2002: soustanovitelj Zavoda za prostorsko kulturo Trajekt Zavoda za prostorsko kulturo Trajekt (2002)
  • 2001–2011: status samozaposlenega v kulturi; ustanovil studio Aparat type&design
  • 2000–: sodeloval pri številnih javnih in kulturnih projektih v različnih medijih, ki povezujejo arhitekturno, grafično in tipografsko načrtovanje; večkratni mentor na mednarodnih tipografskih delavnicah Tipo Brda, član ATypI)
  • Organizira mednarodne poletne šole, mentor pri tipografskih delavnic Tipo Brda, vodenje izobraževalnih delavnic
 

Udeležba s prispevkom na konferencah

  • 2014: govorec na konferenci Association Typographique Internationale, Barcelona 2014
  • 2020: govorec na konferenci ATypi All Over (online)
 

Članstvo

  • 2018–: strokovni član komisije Prešernovega sklada za oblikovanje in arhitekturo
  • 2016–2020: član žirije za Knjigo leta Zbornice knjižnih založnikov in knjigotržcev
  • član mednarodnega združenja tipografov Associtaion Typographique Internationale
 

Nagrade

  • Nagrada na 21. Salonu Arhitekture, Novi Sad, 2018
  • BVSS Ljubljana; Priznanje odličnosti 2005, 2009, 2013, 2015
  • BVSS Ljubljana: Pohvala žirije, 2015
  • Slovenski knjižni sejem; Najlepša slovenska knjiga, 2008
 

Reference (izbor)

  • Š. Kuhar & R. Potokar: Zgodbe slovenske arhitekture, oblikovanje strokovne monografije, Beltrina, Ljubljana, 2020
  • Types and Faces of Ljubljana (Type Walk), kratki film za online konferenco ATypi All Over, 2020
  • D. Fras: Nazaj od blizu: Aparatove črke & oblike 1998–2018, strokovna monografija, 2019
  • N. Charney: Večni arhitekt; življenje in delo Jožeta Plečnika, modernističnega mistika; oblikovanje monografije, Muzeji in galerije mesta Ljubljane & Totaliteta (Nagrada na 21. Salonu arhitekture, Novi Sad), 2018
  • Impresionisti Draga Tršarja; celostno oblikovanje stalne razstave, Pomurski muzej Murska Sobota (pohvala žirije, 7. Bienale vidnih sporočil Slovenije), 2014
  • 20. obletnica osamosvojitve Republike Slovenije; oblikovanje spominskih kovancev, Banka Slovenije, Ljubljana (1. nagrada na javnem natečaju), 2011
  • Š. Kuhar & R. Potokar: Gremo v mesto Ljubljana; oblikovanje arhitekturnega vodnika, Ustanova Fundacija Piranesi, Ljubljana (Najlepša slovenska knjiga, 24. Slovenski knjižni sejem), 2008
  • Avtobusna postajališča LPP v Ljubljani; oblikovanje informacijske grafike, Proreklam –Europlakat, Ljubljana (priznanje odličnosti, 2. Bienale vidnih sporočil Slovenije), 2005
 

Razstave (izbor)

  • Mladi smo in živi: 100 let šole za arhitekturo v Ljubljani (10. mar.–23. avg. 2020); skupinska razstava študentskih del UL Fakulteta za arhitekturo & Cankarjev dom
  • Nazaj od blizu – samostojna pregledna razstava, Galerija Domžale, februar 2019, Galerija UMAS/DVK Split, Hrvaška, maj 2019, Razstavišče na gradu, Ravne na Koroškem, marec 2020
  • 9 kovancev; samostojna razstava, (z Majo B. Jančič), 8. dec. 2009–31. dec. 2009, Mestni muzej Ljubljana, Ljubljana

Botas Kenda Boštjan

Šifra raziskovalca: 50460

Izobrazba

  • diplomiral iz založniškega oblikovanja na Istituto Europeo di Design (IED), Milano

 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • 2022 – 2024: vodja učne enote Design+Science v sklopu univerz EUTOPIA
  • 2020 – aktualno: soustanovitelj poletne šole Design+Science
  • 2017- aktualno: redni profesor za vizualne komunikacije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani (UL ALUO)
  • 2017-2019: prorektor za področje umetnosti na Univerzi v Ljubljani
  • 2017: predsedoval komisiji za nacionalni strateški dokument o oblikovanju.
  • 2015 – aktualno: sodelovanje pri uveljavljanju umetniškega doktorata, ki temelji na raziskovanju v praksi, s pomočjo programov CA²RE, ADAPT-r (PRS) in doktorskega programa umetnosti na Univerzi v Ljubljani
  • 2013-2017: dekan Akademije za likovno umetnost in oblikovanje
  • 2011-2013: predstojnik oddelka za vizualne komunikacije na UL ALUO
  • 1994: ustanovitelj in partner podjetja studiobotas, studia grafičnega oblikovanja, ki se osredotoča na oblikovanje knjig in označevanje v javnem prostoru

 

Reference, razstave (izbor)

  • 2011: samostojna razstava Jeste li mislili studiobotas? Galerija ULUPUH, Zagreb,
  • 2010: razstava All Shades of Green, studiobotas v sodelovanju z AKKA zastopal Slovenijo na 12. beneškem arhitekturnem bienalu,
  • 2006: samostojna razstava Nevidno oblikovanje v Cankarjevem domu, v Ljubljani

 

Nagrade

  • 2018, 2019: 4x Najlepša slovenska knjiga, Ljubljana
  • 2018: IDA/International Design Awards, Los Angeles, ZDA
  • 2018: Plečnikovo odličje, Ljubljana
  • 2017, 2018: Zlati svinčnik, ZAPS, Ljubljana
  • 2015: ADI Compasso d’oro – Design for Food and Nutrition, Milano, Italija
  • 2013: Best of Alpe Adria Awards, Benetke, Italija
  • 2009: 2x Najlepša slovenska knjiga, Ljubljana
  • 1997: Premio d’Arte Filatelica, Asiago, Italija

 

Izbrana bibliografija

  • 2006: Monografija studiobotas isbn 961-238-649-8,
  • 2010: Jeste li mislili studiobotas?
  • 2015: studiobackstage isbn 978-961-281-853-1

 

Prinčič Barbara

Izobrazba

2007 – umetniški magisterij na temo Ekologija kot način življenja na UL ALUO

1993 – pridobi štipendijo nizozemske vlade za podiplomsko izpopolnjevanje v European Design Centre (EDC), Eindhoven, v sodelovanju z The Design Academy Eindhoven

1991 – diplomira na Oddelku za oblikovanje UL ALU, smer Industrijsko oblikovanje

 

Delovne izkušnje in gostovanja

2024 – redna profesorica za industrijsko oblikovanje na ALUO

2018 – gostujoča predavateljica na National Yunlin University of Science and Technology, Tajvan

2016 – izredna profesorica za industrijsko oblikovanje na ALUO

2010 – docentka za industrijsko oblikovanje na ALUO

2008 – dve študijski leti vabljeni pedagog na HTBL Ferlach Design College, Avstrija

1997 – UL ALUO; asistentka na smeri Industrijsko oblikovanje

1993 – samostojna oblikovalka; področja dela: oblikovanje vizualnih komunikacij in embalaže, raziskave State of the Art

1992 – DPC-CETRA=Design Promotion Center-China External Trade Development Council, Tajpej, Tajvan; svetovanje na področju strokovnih in promocijskih aktivnosti za pripravno svetovnega kongresa ICSID v Tajpeju, svetovanje na področju izobraževanja in osveščanja lokalnih proizvajalcev/podjetij o industrijskem oblikovanju kot strateškem orodju za doseganje višje dodane vrednosti v izdelkih in s tem večje konkurenčne prednosti na mednarodnih trgih.

1991 – Agencija Formitas; oblikovanje vizualnih komunikacij in vodenje projektov

1990 – Sekretariat 17. kongresa ICSID pri GZS; glavna urednica periodične publikacije At the Crossroads News

 

Projekti (od 2015 dalje)

2023 – Hm, le kam bi dal. Projekt iz razpisa PDPPIZŠDO. Vodja projekta viš pred. mag. Nevenka Ferfila, Zdravstvena fakulteta UL.

2023 – projekt Inženirski expo v sklopu projekta Inženirka leta. Oblikovanje razstavnih stojal in sodelovanje pri postavitvi razstave. Naročnik Mediade d.o.o., v sodelovanju s podjetjem MG Rohr.

2022/23 – projekt oblikovanja in izvedbe razstave Prepletanja, v sodelovanju s študenti ALUO.

2022 – projekt Re-Lax; razvoj dveh izdelkov (klop in stol) iz zavrženih transportnih trakov za zunanjo ali notranjo uporabo v sodelovanju z Luko Koper.

2022 – projekt umetniške inštalacije T-60 za mednarodni festival Svetlobna gverila. Matic Čič, Boštjan Drinovec, Žan Girandon, Pia Groleger, Luka Pleskovič, Barbara Prinčič, Vid Lebič, Jo Zornik.

2021 – projekt Podaljšanje življenjske dobe ostankov iz proizvodnje gumenih izdelkov podjetja Lonstroff d.o.o. (študentski R&R projekt).

2020/21 – projekt Študentski kotiček (študentski R&R aplikativni projekt). Izvedeno delo za ALUO.

2020 – projekt oblikovanja in izvedbe razstave projekta ŠIPK Reci NE! izdelkom za enkratno uporabo. Sodelavka Tina Nunar (grafična izvedba).

2020 – To bo moj dom. Projekt iz razpisa PKP. Vodja projekta: prof. mag. Tadej Glažar, Fakulteta za arhitekturo

2019 – Inovativne rešitve za zmanjševanje količine embalaže. Vodenje projekta v okviru razpisa ŠIPK.

2019 – Inovativna obravnava gospodinjskih odpadkov v kuhinji. Projekt iz razpisa PKP. Vodja projekta izr. prof. dr. Joško Valentinčič, Fakulteta za strojništvo UL.

2019 – projekt Juta-projekt razvoja novega materiala iz zavrženih jutastih kavnih vreč ter razvoj možnih aplikacij; v sodelovanju z Drogo Kolinsko in z Inštitutom za celulozo in papir, Ljubljana. Sodelavec Andrej Šinkovec.

2018 – projekt oblikovanja in izvedbe razstave Drugi krog-pregledne razstave študentov ALUO pri predmetih s trajnostnimi vsebinami.

2017/18 – projekt Možnosti uporabe odpadkov/ostankov iz izbranega (proizvodnega) procesa (študentski R&R projekt v sodelovanju s Filc d.o.o.).

2016/17 – projekt Smart Shelter Research v sodelovanju z nizozemskim arhitektom Martinom Schieldkampom, delujočim v Aziji, ki je prispeval razpis (študentski R&R projekt).

2016 – konceptualni razvoj igral za blagovno znamko Gardi, kot prvi izdelek realizirana hiška za otroke Shroomko.  V sodelovanju s podjetjem Exor Eti d.o.o.

2015 – Praktična uporaba zavrženih materialov s poudarkom na izdelkih tekstilnega porekla. Vodenje projekta v okviru razpisa PKP. Izvedeno delo za ALUO.

 

Razstave (od 2015 dalje)

  • doma

2022/23 – razstava Prepletanja. Mala loža, Koper, 29.11.-19.12.2022 in Mestna hiša Ljubljana, Desni atrij, 12.1.-16.2.2023

2021 – Ko zaprem oči. Samostojna razstava slik iz zavrženega tekstila. Mestna hiša, Stekleni atrij, Ljubljana

2020 – Razstava Reci NE! izdelkom za enkratno uporabo. Predstavitev desetih mentoriranih študentskih rezultatov iz razpisa ŠIPK v okviru projekta Inovativne rešitve za zmanjševanje količine embalaže. Cankarjev dom, Ljubljana

2018 – O…oblikovanje, med vizijo in realnostjo. Bienalna razstava Društva oblikovalcev Slovenije, Cankarjev dom, Ljubljana

2016 – Oblikovalska identiteta; samostojna predstavitev ‘Dajmo les otrokom’, Cankarjev dom, Ljubljan

2016 – Podobe časa; pregledna bienalna razstava Društva oblikovalcev Slovenije, Cankarjev dom, Ljubljana

 

  • v tujini

2022 – Guiltlessplastic. Razstava finalistov za RO Plastic Prize 2022, Galleria Rossana Orlandi v okviru Milano Design Week. Milano, Italija

2017 – Venice Design; kurirana spremljevalna razstava beneškega bienala. Organizacija GAA Foundation v sklopu European Cultural Centre. Palazzo Michiel in Marinaressa Garden, Benetke, Italija

2017 – Bumerang 7; češki in slovenski umetniški projekt v organizaciji Instituta AAMI, Quadrium Center, Praga

2016 – Slovenian Design – razstava slovenskega oblikovanja v Milanu; Slovenia Design Showroom, Milano, Italija. Organizatorja GZS in agencija SPIRIT.

2015 – Razstava A’Design Award nagrajenih projektov in izdelkov (LED lestenec 5×5) v bivši cerkvi sv. Frančiška, Como, Italija. Razstava jeseni 2015 predstavljena tudi na World Design Hub 2015 ter Irish Design 2015 v Dublinu na Irskem ter na Shengzu Industrial Design Fair na Kitajskem.

 

Nagrade in nominacije

2022 – European Product Design Award-zmagovalec

2022 – Ro Guilt Plastic Prize 2022-finalist, Italija

2022 – A’Design Award and Competition 2022-runner up, Italija

2015 – zlata nagrada A’Design, Italija

2014 – srebrna nagrada A’Design, Italija

2010 – Industrial Design Excellence Awards  (IDEA 2010) Finalist: izdelek-Stol 5×5 je umeščen v stalno zbirko Henry Ford Museum v zvezni državi Michigan, ZDA

1996 – BIO 15, častna nagrada ICSID (skupinska),

1987 – Prešernova nagrada  ALU, 1987                 

1986 – BIO 11, posebna pohvala

 

Konference, predavanja, delavnice (od 2015 dalje)

2023 – organizacija tri-dnevne študentske delavnice na temo biomimetike, ki jo je vodila nizozemska vabljena strokovnjakinja Saskia van der Muijsenberg.

2022 – vabljeno predavanje z naslovom Pot do zelenega proizvoda-kakšen je zeleni proizvod? na posvetu 2022 SRIP MATPRO »Pot do zelenega proizvoda – trajnost izven okvirjev« Portorož. Organizacija SRIPMAT in Gospodarska zbornica Slovenije. Predavanje je dostopno tukaj.

2022 – Zgodba o juti. Vabljeno predavanje kot javni dogodek v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje v Ljubljani, organiziran v okviru spremljevalnih aktivnosti BIO 27. Na dogodku je sodelovala tudi magistrska kandidatka Julija Karas

2022 – sodelovanje na mednarodni znanstveni konferenci Mediteranean Islands Conference-Vis 2022, Hrvaška, s prispevkom Sustainable Design in Practice at ALUO – Reducing Waste, Saving Resources, Minimising Costs by Developing and Making Multifunctional Units as Equipment for Students. Vis, Hrvaška, 14.-17.9.2022

2020  – vabljeno predavanje z naslovom Izziv za krožno gospodarstvo; namesto na smetišče, na tržišče. Čas za inovacijo – »circular design« ali »trajnostno načrtovanje«. Organizacija GZS v okviru projekta Interreg Srednja Evropa, Coco4CCI.  

2020 – sodelovanje na mednarodni znanstveni konferenci Mediterranean Islands Conference s prispevkom From Inicineration to New Design Solutions Based on a Circular Economy. Organizacija Institut društvenih znanosti Ivo Pilar in Grupa Vern. Vis, Hrvaška.

2020 – Trajnostno oblikovanje, vabljeno predavanje za člane Rotary kluba Triglav Ljubljana.

2020 – organizacija dvo-dnevne študentske delavnice na temo Co-Creation, ki jo je vodila nizozemska vabljena strokovnjakinja Liesbeth Scholten

2019 – izvedba celodnevne delavnice z naslovom Creative Green Action Workshop za študente Creative Design Department, College of Design, Yun-tech, Tajvan.

2018 – gostujoči vabljeni predavanji in delavnica na temo Upcycling, Sustainability and Aesthetics na Tainan University of Technology, Fashion Design Department ter na National Chiayi University, oboje na Tajvanu.

2018 – Our Responsible Journey, vabljeno ključno predavanje na mednarodni konferenci z naslovom International Conference on Cross-Boundary and Integration & Symposium on Sustainable Products and Industrial Management. Organizacija National Yunlin University of Science and Technology, Tajvan.

2018 – Vabljeno predavanje z naslovom Ekodizajn in dodana vrednost izdelka v okviru strokovne delavnice Od materiala do ekodizajana-embalaža v krožnem gospodarstvu. Organizator Fit media d.o.o., Celje.

2017 – Zavedanje o pomenu okoljsko odgovornega oblikovanja med oblikovalci. Vabljeno predavanje na Simpoziju o plastiki. Organizator Muzej za arhitekturo in oblikovanje, grad Fužine, Ljubljana.

2017 – Practicing Upcycling-Oriented Projects for a Circular Economy. Vabljeno predavanje na srečanju partnerjev projekta Retrace v Ljubljani. Organizator Služba vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko.

 

Mentorstva, somentorstva (diplome in nagrajeni projekti od 2015 dalje)

2023 – GIRANDON, Žan, GROLEGER, Pia, PLESKOVIČ, Luka. Načrtovanje predlogov in rešitev za dvig ozaveščenosti in odpravo problema onesnaženosti vode pri lokalnih skupnostih z lastnim vodnim zajemom: magistrsko delo A. Ljubljana. Tudi prejemniki priznanja Daljnogled, ki ga podeljuje Društvo oblikovalcev Slovenije.

2023 – JARH, Bor. Oblikovanje produkta z optimizacijo geometrije : diplomsko delo. Ljubljana: [B. Jarh], 2023. 45 str., ilustr. Mentorica Lidija Pritržnik. [COBISS.SI-ID 149620483]

2022 – Matic Čič, Žan Girandon, Pia Groleger, Vid Lebič, Tena Palian, Satya Pene, Luka Pleskovič, Daša Šešerko, Jo Zornik. Somentor doc. Boštjan Drinovec. Prejemniki Prešernove nagrade ALUO za projekt T-60 in Odsev.

2022 – DIETNER, Jan. Embalaža za ponovno polnjenje za trajnostno uporabo : diplomsko delo. Ljubljana: [J. Dietner], 2022. 77 str., ilustr. [COBISS.SI-ID 130263811]       

2021 – MERŠE, Lea. Trajnostni vidiki problematike zavrženega tekstila : diplomsko delo. Ljubljana: [L. Merše], 2021. 56 str., ilustr. Mentorica Lidija Pritržnik. [COBISS.SI-ID 77386755]  

2021 – Dea Beatovikj, Tino Duralija, Martin Pevec, Valeska Rimele, Jon Schwarzmann, Žiga Žalec; mentorstvo na projektu Študentski kotiček, za katerega so prejeli priznanje Daljnogled Društva oblikovalcev Slovenije.

2020 – LESNIKA, Alja. Trajnostno pohištvo : diplomsko delo. Ljubljana: [A. Lesnika], 2020. 63 str., ilustr. Mentor Rok Kuhar. [COBISS.SI-ID 28387843]

2019 – Julija Karas in Neža Medved. Prejemnici priznanja Daljnogled za projekt Možnosti uporabe odpadkov/ostankov iz izbranega (proizvodnega) procesa. Razvoj novega biopolimera.

2019 – Ajda Auer, Ajda Bertok, Jernej Kapus, Ambrož Močnik. Sedala iz zavrženih cerad. Uvrstitev v polfinale na Young Balkan Designers 2019: Circular Design. Beograd. Srbija.

2017 – Valentina Arčan in Maja Grobler. Mentorstvo na projektu Bio lončki za sadike. Prejemnici 1. nagrade na festivalu (in natečaju) Reci:Design, podobe recikliranja, Celje. Organizator revija Outsider.

2017 – Špela Čuk in Katarina Merslavič. Mentorstvo na projektu Potovalna torba iz zavrženih avtomobilskih pasov. Prejemnici 2. nagrade na festivalu (in natečaju) Reci:Design, podobe recikliranja, Celje. Organizator revija Outsider.

2017 – Lin Gerkman in Jakob Koncut. Mentorstvo na projektu Multifunkcionalno svetilo (tudi kot obešalnik) KLO. Prejemnika 3. nagrade na festivalu (in natečaju) Reci:Design, podobe recikliranja, Celje. Organizator revija Outsider.                 

2016 – JERMANČIČ, Damijan. Siesta-momenti : ležalni razvajalniki in udobni dotikalniki : diplomsko delo B. Ljubljana: [ D. Jermančič], 2016. 96 str., ilustr. [COBISS.SI-ID 3560046]

2016 – SEVER, Maja. Indukcijska plošča v žarnih napravah : diplomsko delo B. Ljubljana: [ M. Sever], 2016. 43 str., [1] zganj. f. pril., ilustr. [COBISS.SI-ID 3560302]

2016 – TURK, Katja. Modularna počitniška prikolica s poudarkom na razvoju funkcionalnih izvlečnih modulov : diplomsko delo B. Ljubljana: [ K. Turk], 2016. 131 str., ilustr. [COBISS.SI-ID 3519598

2016 – ČERVEK, Katjuša. Embalaža za hitro prehrano : diplomsko delo. Ljubljana: [K. Červek], 2016. 98 str., [5] zganj. f. pril., ilustr. Mentor Vladimir Pezdirc. [COBISS.SI-ID 3545710]  

2016 – KAKER, Jelka. Ponovna uporaba odpadnih predmetov in materialov : diplomsko       delo. Ljubljana: [ J. Kaker], 2016. 90 str., ilustr. Mentor Vladimir Pezdirc. [COBISS.SI-ID 3546734]                 

2015 – BARBARIĆ, Rina. Serija ovitkov za glasbene albume Elle Fitzgerald in Louisa Armstronga : diplomsko delo. Ljubljana: [R. Barbarić], 2015. 35 str., ilustr.  Mentor Ranko Novak. [COBISS.SI-ID 3431278]   

 

Delovne funkcije na Akademiji in Univerzi

2023-25 Predstojnica Oddelka za industrijsko in unikatno oblikovanje ALUO

2023 na podlagi sklepa dekana ALUO o imenovanju – članica delovne skupine za trajnost na ALUO

2022-2023 (oktober-februar) na prošnjo predstojnika matičnega oddelka koordinatorica prenove študijskega programa industrijsko in unikatno oblikovanje v skladu s strategijo A1 ALUO

2022 dalje na predlog rektorja UL predsednica univerzitetne Disciplinske komisije 2. stopnje za študente

2022 dalje na predlog dekana članica univerzitetne Komisije za obštudijske dejavnosti

2020-2022 vodja Katedre za razvoj izobraževanja na področjih oblikovanja

2019 dalje članica komisije za kakovost ALUO

2017-2019 članica Komisije za priznavanje izobrazbe ALUO

2015-2019 skrbnica študijskega programa Industrijsko in unikatno oblikovanje (tudi v obdobju jesen 2020 do spomladi 2021)

2015-2019 vodja smeri Industrijsko oblikovanje