Projekt Migracije: Sébastien Morlighem

Vabljeni na javno predavanje francoskega tipografa Sébastiena Morlighema

Raba pisav in črk sans serif iz 19. stoletja v današnji Franciji.

V okviru projekta Migracije bo potekalo v torek, 15. novembra 2016, ob 18.00,

v Vodnikovi domačiji Šiška, Vodnikova cesta 65, Ljubljana.

Projekt Migracije smo s pomočjo Francosko-nemškega kulturnega sklada pripravili Akademija za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani (UL ALUO), Francoski inštitut v Sloveniji in Goethe Institut Ljubljana.

Vključuje dve delavnici, ki se ju bodo udeležili podiplomski študenti smeri Grafično oblikovanje Oddelka za oblikovanje vizualnih komunikacij UL ALUO, in dve javni predavanji gostujočih strokovnjakov, ki bosta vodila delavnici, francoskega tipografa Sébastiena Morlighema in nemškega oblikovalca Severina Wucherja.

Namen projekta je obravnava vloge grafičnega oblikovalca v kontekstu trenutnih družbenih migracij. Ali migracijski tokovi oblikujejo, določajo profesionalnega oblikovalca ali gre za obraten pojav: je mogoče, da oblikovalec na nek način vpliva na migracije? Kako oblikovalci predstavijo migracije? Katera vizualna sredstva in nosilce lahko uporabijo, kadar želijo na svetovna družbena in politična vprašanja odgovoriti z enostavnimi in jasnimi sporočili, umeščenimi v javnih prostorih.

 

Delavnica #1
Oblikovanje je politično dejanje

15.–18. november 2016
UL ALUO, Dolenjska cesta 83, predavalnica 110

Sébastien Morlighem, vodja delavnice, mentor
Domen Fras, koordinator

Delavnica bo omogočila in spodbudila študentovo razumevanje trenutnega položaja beguncev v Evropi in Sloveniji ter zbiranje njihovih zgodb in spominov, pri čemer bodo študenti z uporabo katerihkoli analognih in digitalnih sredstev, od tiska do kodiranja, ustvarili kolektivno delo in prostor.

 

Javno predavanje #1
Raba pisav in črk sans serif iz devetnajstega stoletja v današnji Franciji

15. november 2016, ob 18.00
Vodnikova domačija Šiška

Dandanes so črke sans serif povsod, tako na cestah kot na zaslonih. Pisanje zgodbe o njihovi (ponovni) rabi je zapleten, a tudi vznemirljiv proces. Predavatelj bo predstavil raziskavo, ki uporablja različne vire: tipografijo, litografijo, slikanje znakov, fotografijo itd.

Sébastien Morlighem (doktoriral leta 2014, University of Reading) je učitelj in raziskovalec zgodovine tipografije in grafičnega oblikovanja, koordinator podiplomskega študija tipografije in jezika na šoli École Supérieure d’Art et de Design d’Amiens. Pri založbi Ypsilon Éditeur je ustvaril in urejal zbirko Bibliothèque typographique.

 

Delavnica #2
Migracije

29. november–2. december 2016
UL ALUO, Dolenjska cesta 83, predavalnica 110

Severin Wucher, vodja delavnice, mentor
Primož Fijavž, koordinator

Oblikovalci so vedno gibljejo po prostoru – nazaj in naprej, zgoraj in spodaj. Poleg tega, da proučujejo preteklost, da bi razumeli sedanjost in oblikovali prihodnost, morajo oblikovalci najti tudi prostor, s katerega opazujejo dogajanje in njegov družbeni kontekst ter se poglabljajo v skrito ozadje.
Po poklicni dolžnosti se oblikovalci gibljejo iz kraja v kraj, od že znanega do novega konteksta, od že znanega do novega zornega kota, takšnega, ki jim omogoči nov vpogled v dogajanje.
Najboljše mesto za oblikovalce, ki si želijo pridobiti nov pogled na okolje in stroko, pa je vmesnost: na meji dveh držav bodo najbolje spoznali obe državi; položaj zunanjega opazovalca, ki istočasno razume interni ustroj neke institucije, jim omogoči oblikovanje sprememb njenega delovanja.
Vendar pa vmesnost ni edini prostor primeren za oblikovalce. Nihče in nobeno sredstvo nam ne služita za vedno. Ljudje, načini dela in prostori se nenehno spreminjajo. Na delavnici o migracijah bomo raziskovali in osvetlili vmesne prostore, ki omogočajo spremembe in prehode. Na osnovi lastnih raziskav, intervjujev in statističnih podatkov, bodo študentje analizirali migracijske izkušnje in preučevali navade, besedne izraze, predmete in prostore, ki so doživeli spremembe, ali se trenutno spreminjajo zaradi pojava migracij.
Eden od ciljev delavnice je predstavitev tovrstnih primerov. Drugi cilji pa so lahko analiza kod in reliktov, razgradnja zgodovinskih plasti in njihova umestitev v nove kontekste.

 

Javno predavanje #2
In-between: Pogledi na zelo osnovno razumevanje oblikovanja sporočil

2. december 2016, ob 18.00
Vodnikova domačija Šiška

Po poklicni dolžnosti se oblikovalci gibljejo iz kraja v kraj, od že znanega do novega konteksta, od že znanega do novega zornega kota, takšnega, ki jim omogoči nov vpogled v dogajanje. Najboljše mesto za oblikovalce, ki si želijo pridobiti nov pogled na okolje in stroko, pa je vmesnost: na meji dveh držav bodo najbolje spoznali obe državi; položaj zunanjega opazovalca, ki istočasno razume interni ustroj neke institucije, jim omogoči oblikovanje sprememb njenega delovanja.

Oblikovalec Severin Wucher prihaja iz Berlina. Deluje kor profesor vizualnih komunikacij na Oddelku za oblikovanje Univerze Anhalt, Kampus Dessau Bauhaus. Kot soustanovitelj združenja inovativnih komunikacijskih strokovnjakov Plural se ukvarja z blagovnimi znamkami, informacijskim oblikovanjem, korporativnim komuniciranjem in raziskovanjem oblikovanja.