Šeme Blaž

Šifra raziskovalca: 29453

Izobrazba

  • 2006: opravil podoktorsko raziskovalno delo v inštitucijah New Europe College v Bukarešti in ICCROM v Rimu, s temo The Problem of Decay of Exterior Wall Paintings on Monuments: Comparative Study of Medieval Painted Churches of Bukovina (Romania) and Slovenia
  • 2005: doktoriral iz likovne umetnosti/restavratorstva na UL ALUO s temo Metoda ugotavljanja ohranjenosti in ogroženosti stenskih poslikav na zunanjščinah v Sloveniji na izbranem segmentu.
  • 2003: magistriral iz restavratorstva na UL ALUO, s temo Eruptivni pojavi v ometih stenskih slik
  • 1999: diplomiral iz slikarstva na UL ALUO

 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • 2000–2007: asistent na UL ALUO
  • 2007–: visokošolski učitelj, docent na UL ALUO
  • 2007–: raziskuje v okviru Raziskovalnega inštituta Akademije za likovno umetnost in oblikovanje
  • 2020–: raziskuje v okviru interdisciplinarnega medfakultetnega Inštituta Univerze v Ljubljani za trajnostno varstvo dediščine (IULzTDV)
  • 2010-2020: podpredsednik mednarodnega znanstvenega odbora za stenske slike pri ICOMOS (ISC MP)
  • 2018–: recenzent mednarodne strateške mreže CELSA (Center European Leuven Strategic Alliance)
  • 2010–: član strokovne skupine SEE Mosaics (Mosaic Conservation and Training of Conservators in Southeast Europe)
  • 2006, 2015, 2017 gostujoči predavatelj na univerzah v Bukarešti, Dubrovniku in Vidmu
  • 1999–2000: konservator-restavrator na Zavodu za varstvo kulturne dediščine Slovenije, OE Kranj
  • Več kot 20 let je vodil več konservatorsko-restavratorskih projektov na stenskih slikah, mozaikih, kamnitih kipih in štukaturah

 

Znanstvena bibliografija (izbor 2016-2020)

  • ŠEME, Blaž. Conservation of exterior wall paintings in Slovenia : deficiencies in traditional practice and solutions for more sustainable preservation. Studies in conservation, ISSN 2047-0584. [Spletna izd.], 2020, ilustr.
  • ŠEME, Blaž. Ohranjanje in konserviranje-restavriranje modernih in sodobnih stenskih poslikav in mozaikov. V: NEMEČEK, Nataša (ur.). Konservator-restavrator: povzetki mednarodnega strokovnega srečanja 2019 = Summaries of the International Meeting of Conservatos-Restorers 2019, (Konservator-restavrator, ISSN 1854-5289). Ljubljana: Društvo restavratorjev Slovenije: Skupnost muzejev Slovenije. 2019, str. 54-63, ilustr.
  • ŠMUC, Andrej, DOLENEC, Matej, KIKELJ, Martina L., LUX, Judita, PFLAUM, Miran, ŠEME, Blaž, ŽUPANEK, Bernarda, GALE, Luka, DOLENEC, Sabina. Variety of black and white limestone tesserae used in ancient mosaics in Slovenia. Archaeometry, ISSN 0003-813X. [Tiskana izd.], 2017, vol. 59, iss. 2, str. 205-221.
  • ŠEME, Blaž, PRISTOV, Tjaša (avtor, fotograf). Conservation of mural paintings in secular buildings in Slovenia. Acta Academiae Artium Vilnensis, ISSN 1392-0316, Pasauiletini pastatu sienu tapyba: aktualios restauravimo teorijos, metodikos ir problemos = Mural painting in secular buildings: relevant theories, methods and problems of restoration / sudarytoja, edited by Dalia Klajumiene. – Vilnius : Vilniaus dailąes akademija, 2016, 2016, 82, str. 23-41, ilustr.

 

Reference, konserviranje-restavriranje likovnih umetnin in drugi projekti (izbor 2016-2020)

  • Vodenje konservatorsko-restavratorskega posega: moderni mozaik v Mestni hranilnici ljubljanski; Predstavljeno v: Mozaik v poslovalnici Mestne hranilnice ljubljanske na Čopovi 3 v Ljubljani: poročilo o konservatorsko-restavratorskem posegu, Ljubljana 2018.
  • Vodenje interdisciplinarnega projekta Študentska forma viva: študentski inovativni projekti za družbeno korist (ŠIPK), Ljubljana, 2018; Predstavljeno v: ŠEME, Blaž (ur.). Študentska forma viva. Zbornik, Ljubljana 2018.
  • Vodenje konservatorsko-restavratorskih posegov: več fragmentov emonskih stenskih poslikav, ki jih hranijo v Muzeju in galerijah mesta Ljubljana; Predstavljeno v posameznih poročilih o posegih za fragmente z delovnimi oznakami MGML1 – MGML8, Ljubljana 2017.
  • Vodenje interdisciplinarnega projekta Razvoj, obdelava in preizkušanje novih materialov za izdelavo in konserviranje-restavriranje mozaikov: Po kreativni poti do znanja (PKPZ); Predstavljeno v: VIDRAJZ Mateja (ur.). Razvoj, obdelava in preizkušanje novih materialov za izdelavo in konserviranje-restavriranje mozaikov: Končno poročilo o doseženih ciljih.
  • Vodenje konservatorsko-restavratorskega posega: moderna stenska slika na hodniku Srednje frizerske šole v Ljubljani; Predstavljeno v: ZGONIK, Nadja. Restavrirana socrealistična poslikava: nujno potreben marketing enakosti. Dnevnik, 10. junij 2017; Stenska slika “Mladina se vključuje v proizvodnjo” Maksima Sedeja in Dane Pajnič; poročilo o konservatorskem-restavratorskem posegu, Ljubljana 2017.

Prinčič Barbara

Izobrazba

2007 – umetniški magisterij na temo Ekologija kot način življenja na UL ALUO

1993 – pridobi štipendijo nizozemske vlade za podiplomsko izpopolnjevanje v European Design Centre (EDC), Eindhoven, v sodelovanju z The Design Academy Eindhoven

1991 – diplomira na Oddelku za oblikovanje UL ALU, smer Industrijsko oblikovanje

 

Delovne izkušnje in gostovanja

2024 – redna profesorica za industrijsko oblikovanje na ALUO

2018 – gostujoča predavateljica na National Yunlin University of Science and Technology, Tajvan

2016 – izredna profesorica za industrijsko oblikovanje na ALUO

2010 – docentka za industrijsko oblikovanje na ALUO

2008 – dve študijski leti vabljeni pedagog na HTBL Ferlach Design College, Avstrija

1997 – UL ALUO; asistentka na smeri Industrijsko oblikovanje

1993 – samostojna oblikovalka; področja dela: oblikovanje vizualnih komunikacij in embalaže, raziskave State of the Art

1992 – DPC-CETRA=Design Promotion Center-China External Trade Development Council, Tajpej, Tajvan; svetovanje na področju strokovnih in promocijskih aktivnosti za pripravno svetovnega kongresa ICSID v Tajpeju, svetovanje na področju izobraževanja in osveščanja lokalnih proizvajalcev/podjetij o industrijskem oblikovanju kot strateškem orodju za doseganje višje dodane vrednosti v izdelkih in s tem večje konkurenčne prednosti na mednarodnih trgih.

1991 – Agencija Formitas; oblikovanje vizualnih komunikacij in vodenje projektov

1990 – Sekretariat 17. kongresa ICSID pri GZS; glavna urednica periodične publikacije At the Crossroads News

 

Projekti (od 2015 dalje)

2023 – Hm, le kam bi dal. Projekt iz razpisa PDPPIZŠDO. Vodja projekta viš pred. mag. Nevenka Ferfila, Zdravstvena fakulteta UL.

2023 – projekt Inženirski expo v sklopu projekta Inženirka leta. Oblikovanje razstavnih stojal in sodelovanje pri postavitvi razstave. Naročnik Mediade d.o.o., v sodelovanju s podjetjem MG Rohr.

2022/23 – projekt oblikovanja in izvedbe razstave Prepletanja, v sodelovanju s študenti ALUO.

2022 – projekt Re-Lax; razvoj dveh izdelkov (klop in stol) iz zavrženih transportnih trakov za zunanjo ali notranjo uporabo v sodelovanju z Luko Koper.

2022 – projekt umetniške inštalacije T-60 za mednarodni festival Svetlobna gverila. Matic Čič, Boštjan Drinovec, Žan Girandon, Pia Groleger, Luka Pleskovič, Barbara Prinčič, Vid Lebič, Jo Zornik.

2021 – projekt Podaljšanje življenjske dobe ostankov iz proizvodnje gumenih izdelkov podjetja Lonstroff d.o.o. (študentski R&R projekt).

2020/21 – projekt Študentski kotiček (študentski R&R aplikativni projekt). Izvedeno delo za ALUO.

2020 – projekt oblikovanja in izvedbe razstave projekta ŠIPK Reci NE! izdelkom za enkratno uporabo. Sodelavka Tina Nunar (grafična izvedba).

2020 – To bo moj dom. Projekt iz razpisa PKP. Vodja projekta: prof. mag. Tadej Glažar, Fakulteta za arhitekturo

2019 – Inovativne rešitve za zmanjševanje količine embalaže. Vodenje projekta v okviru razpisa ŠIPK.

2019 – Inovativna obravnava gospodinjskih odpadkov v kuhinji. Projekt iz razpisa PKP. Vodja projekta izr. prof. dr. Joško Valentinčič, Fakulteta za strojništvo UL.

2019 – projekt Juta-projekt razvoja novega materiala iz zavrženih jutastih kavnih vreč ter razvoj možnih aplikacij; v sodelovanju z Drogo Kolinsko in z Inštitutom za celulozo in papir, Ljubljana. Sodelavec Andrej Šinkovec.

2018 – projekt oblikovanja in izvedbe razstave Drugi krog-pregledne razstave študentov ALUO pri predmetih s trajnostnimi vsebinami.

2017/18 – projekt Možnosti uporabe odpadkov/ostankov iz izbranega (proizvodnega) procesa (študentski R&R projekt v sodelovanju s Filc d.o.o.).

2016/17 – projekt Smart Shelter Research v sodelovanju z nizozemskim arhitektom Martinom Schieldkampom, delujočim v Aziji, ki je prispeval razpis (študentski R&R projekt).

2016 – konceptualni razvoj igral za blagovno znamko Gardi, kot prvi izdelek realizirana hiška za otroke Shroomko.  V sodelovanju s podjetjem Exor Eti d.o.o.

2015 – Praktična uporaba zavrženih materialov s poudarkom na izdelkih tekstilnega porekla. Vodenje projekta v okviru razpisa PKP. Izvedeno delo za ALUO.

 

Razstave (od 2015 dalje)

  • doma

2022/23 – razstava Prepletanja. Mala loža, Koper, 29.11.-19.12.2022 in Mestna hiša Ljubljana, Desni atrij, 12.1.-16.2.2023

2021 – Ko zaprem oči. Samostojna razstava slik iz zavrženega tekstila. Mestna hiša, Stekleni atrij, Ljubljana

2020 – Razstava Reci NE! izdelkom za enkratno uporabo. Predstavitev desetih mentoriranih študentskih rezultatov iz razpisa ŠIPK v okviru projekta Inovativne rešitve za zmanjševanje količine embalaže. Cankarjev dom, Ljubljana

2018 – O…oblikovanje, med vizijo in realnostjo. Bienalna razstava Društva oblikovalcev Slovenije, Cankarjev dom, Ljubljana

2016 – Oblikovalska identiteta; samostojna predstavitev ‘Dajmo les otrokom’, Cankarjev dom, Ljubljan

2016 – Podobe časa; pregledna bienalna razstava Društva oblikovalcev Slovenije, Cankarjev dom, Ljubljana

 

  • v tujini

2022 – Guiltlessplastic. Razstava finalistov za RO Plastic Prize 2022, Galleria Rossana Orlandi v okviru Milano Design Week. Milano, Italija

2017 – Venice Design; kurirana spremljevalna razstava beneškega bienala. Organizacija GAA Foundation v sklopu European Cultural Centre. Palazzo Michiel in Marinaressa Garden, Benetke, Italija

2017 – Bumerang 7; češki in slovenski umetniški projekt v organizaciji Instituta AAMI, Quadrium Center, Praga

2016 – Slovenian Design – razstava slovenskega oblikovanja v Milanu; Slovenia Design Showroom, Milano, Italija. Organizatorja GZS in agencija SPIRIT.

2015 – Razstava A’Design Award nagrajenih projektov in izdelkov (LED lestenec 5×5) v bivši cerkvi sv. Frančiška, Como, Italija. Razstava jeseni 2015 predstavljena tudi na World Design Hub 2015 ter Irish Design 2015 v Dublinu na Irskem ter na Shengzu Industrial Design Fair na Kitajskem.

 

Nagrade in nominacije

2022 – European Product Design Award-zmagovalec

2022 – Ro Guilt Plastic Prize 2022-finalist, Italija

2022 – A’Design Award and Competition 2022-runner up, Italija

2015 – zlata nagrada A’Design, Italija

2014 – srebrna nagrada A’Design, Italija

2010 – Industrial Design Excellence Awards  (IDEA 2010) Finalist: izdelek-Stol 5×5 je umeščen v stalno zbirko Henry Ford Museum v zvezni državi Michigan, ZDA

1996 – BIO 15, častna nagrada ICSID (skupinska),

1987 – Prešernova nagrada  ALU, 1987                 

1986 – BIO 11, posebna pohvala

 

Konference, predavanja, delavnice (od 2015 dalje)

2023 – organizacija tri-dnevne študentske delavnice na temo biomimetike, ki jo je vodila nizozemska vabljena strokovnjakinja Saskia van der Muijsenberg.

2022 – vabljeno predavanje z naslovom Pot do zelenega proizvoda-kakšen je zeleni proizvod? na posvetu 2022 SRIP MATPRO »Pot do zelenega proizvoda – trajnost izven okvirjev« Portorož. Organizacija SRIPMAT in Gospodarska zbornica Slovenije. Predavanje je dostopno tukaj.

2022 – Zgodba o juti. Vabljeno predavanje kot javni dogodek v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje v Ljubljani, organiziran v okviru spremljevalnih aktivnosti BIO 27. Na dogodku je sodelovala tudi magistrska kandidatka Julija Karas

2022 – sodelovanje na mednarodni znanstveni konferenci Mediteranean Islands Conference-Vis 2022, Hrvaška, s prispevkom Sustainable Design in Practice at ALUO – Reducing Waste, Saving Resources, Minimising Costs by Developing and Making Multifunctional Units as Equipment for Students. Vis, Hrvaška, 14.-17.9.2022

2020  – vabljeno predavanje z naslovom Izziv za krožno gospodarstvo; namesto na smetišče, na tržišče. Čas za inovacijo – »circular design« ali »trajnostno načrtovanje«. Organizacija GZS v okviru projekta Interreg Srednja Evropa, Coco4CCI.  

2020 – sodelovanje na mednarodni znanstveni konferenci Mediterranean Islands Conference s prispevkom From Inicineration to New Design Solutions Based on a Circular Economy. Organizacija Institut društvenih znanosti Ivo Pilar in Grupa Vern. Vis, Hrvaška.

2020 – Trajnostno oblikovanje, vabljeno predavanje za člane Rotary kluba Triglav Ljubljana.

2020 – organizacija dvo-dnevne študentske delavnice na temo Co-Creation, ki jo je vodila nizozemska vabljena strokovnjakinja Liesbeth Scholten

2019 – izvedba celodnevne delavnice z naslovom Creative Green Action Workshop za študente Creative Design Department, College of Design, Yun-tech, Tajvan.

2018 – gostujoči vabljeni predavanji in delavnica na temo Upcycling, Sustainability and Aesthetics na Tainan University of Technology, Fashion Design Department ter na National Chiayi University, oboje na Tajvanu.

2018 – Our Responsible Journey, vabljeno ključno predavanje na mednarodni konferenci z naslovom International Conference on Cross-Boundary and Integration & Symposium on Sustainable Products and Industrial Management. Organizacija National Yunlin University of Science and Technology, Tajvan.

2018 – Vabljeno predavanje z naslovom Ekodizajn in dodana vrednost izdelka v okviru strokovne delavnice Od materiala do ekodizajana-embalaža v krožnem gospodarstvu. Organizator Fit media d.o.o., Celje.

2017 – Zavedanje o pomenu okoljsko odgovornega oblikovanja med oblikovalci. Vabljeno predavanje na Simpoziju o plastiki. Organizator Muzej za arhitekturo in oblikovanje, grad Fužine, Ljubljana.

2017 – Practicing Upcycling-Oriented Projects for a Circular Economy. Vabljeno predavanje na srečanju partnerjev projekta Retrace v Ljubljani. Organizator Služba vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko.

 

Mentorstva, somentorstva (diplome in nagrajeni projekti od 2015 dalje)

2023 – GIRANDON, Žan, GROLEGER, Pia, PLESKOVIČ, Luka. Načrtovanje predlogov in rešitev za dvig ozaveščenosti in odpravo problema onesnaženosti vode pri lokalnih skupnostih z lastnim vodnim zajemom: magistrsko delo A. Ljubljana. Tudi prejemniki priznanja Daljnogled, ki ga podeljuje Društvo oblikovalcev Slovenije.

2023 – JARH, Bor. Oblikovanje produkta z optimizacijo geometrije : diplomsko delo. Ljubljana: [B. Jarh], 2023. 45 str., ilustr. Mentorica Lidija Pritržnik. [COBISS.SI-ID 149620483]

2022 – Matic Čič, Žan Girandon, Pia Groleger, Vid Lebič, Tena Palian, Satya Pene, Luka Pleskovič, Daša Šešerko, Jo Zornik. Somentor doc. Boštjan Drinovec. Prejemniki Prešernove nagrade ALUO za projekt T-60 in Odsev.

2022 – DIETNER, Jan. Embalaža za ponovno polnjenje za trajnostno uporabo : diplomsko delo. Ljubljana: [J. Dietner], 2022. 77 str., ilustr. [COBISS.SI-ID 130263811]       

2021 – MERŠE, Lea. Trajnostni vidiki problematike zavrženega tekstila : diplomsko delo. Ljubljana: [L. Merše], 2021. 56 str., ilustr. Mentorica Lidija Pritržnik. [COBISS.SI-ID 77386755]  

2021 – Dea Beatovikj, Tino Duralija, Martin Pevec, Valeska Rimele, Jon Schwarzmann, Žiga Žalec; mentorstvo na projektu Študentski kotiček, za katerega so prejeli priznanje Daljnogled Društva oblikovalcev Slovenije.

2020 – LESNIKA, Alja. Trajnostno pohištvo : diplomsko delo. Ljubljana: [A. Lesnika], 2020. 63 str., ilustr. Mentor Rok Kuhar. [COBISS.SI-ID 28387843]

2019 – Julija Karas in Neža Medved. Prejemnici priznanja Daljnogled za projekt Možnosti uporabe odpadkov/ostankov iz izbranega (proizvodnega) procesa. Razvoj novega biopolimera.

2019 – Ajda Auer, Ajda Bertok, Jernej Kapus, Ambrož Močnik. Sedala iz zavrženih cerad. Uvrstitev v polfinale na Young Balkan Designers 2019: Circular Design. Beograd. Srbija.

2017 – Valentina Arčan in Maja Grobler. Mentorstvo na projektu Bio lončki za sadike. Prejemnici 1. nagrade na festivalu (in natečaju) Reci:Design, podobe recikliranja, Celje. Organizator revija Outsider.

2017 – Špela Čuk in Katarina Merslavič. Mentorstvo na projektu Potovalna torba iz zavrženih avtomobilskih pasov. Prejemnici 2. nagrade na festivalu (in natečaju) Reci:Design, podobe recikliranja, Celje. Organizator revija Outsider.

2017 – Lin Gerkman in Jakob Koncut. Mentorstvo na projektu Multifunkcionalno svetilo (tudi kot obešalnik) KLO. Prejemnika 3. nagrade na festivalu (in natečaju) Reci:Design, podobe recikliranja, Celje. Organizator revija Outsider.                 

2016 – JERMANČIČ, Damijan. Siesta-momenti : ležalni razvajalniki in udobni dotikalniki : diplomsko delo B. Ljubljana: [ D. Jermančič], 2016. 96 str., ilustr. [COBISS.SI-ID 3560046]

2016 – SEVER, Maja. Indukcijska plošča v žarnih napravah : diplomsko delo B. Ljubljana: [ M. Sever], 2016. 43 str., [1] zganj. f. pril., ilustr. [COBISS.SI-ID 3560302]

2016 – TURK, Katja. Modularna počitniška prikolica s poudarkom na razvoju funkcionalnih izvlečnih modulov : diplomsko delo B. Ljubljana: [ K. Turk], 2016. 131 str., ilustr. [COBISS.SI-ID 3519598

2016 – ČERVEK, Katjuša. Embalaža za hitro prehrano : diplomsko delo. Ljubljana: [K. Červek], 2016. 98 str., [5] zganj. f. pril., ilustr. Mentor Vladimir Pezdirc. [COBISS.SI-ID 3545710]  

2016 – KAKER, Jelka. Ponovna uporaba odpadnih predmetov in materialov : diplomsko       delo. Ljubljana: [ J. Kaker], 2016. 90 str., ilustr. Mentor Vladimir Pezdirc. [COBISS.SI-ID 3546734]                 

2015 – BARBARIĆ, Rina. Serija ovitkov za glasbene albume Elle Fitzgerald in Louisa Armstronga : diplomsko delo. Ljubljana: [R. Barbarić], 2015. 35 str., ilustr.  Mentor Ranko Novak. [COBISS.SI-ID 3431278]   

 

Delovne funkcije na Akademiji in Univerzi

2023-25 Predstojnica Oddelka za industrijsko in unikatno oblikovanje ALUO

2023 na podlagi sklepa dekana ALUO o imenovanju – članica delovne skupine za trajnost na ALUO

2022-2023 (oktober-februar) na prošnjo predstojnika matičnega oddelka koordinatorica prenove študijskega programa industrijsko in unikatno oblikovanje v skladu s strategijo A1 ALUO

2022 dalje na predlog rektorja UL predsednica univerzitetne Disciplinske komisije 2. stopnje za študente

2022 dalje na predlog dekana članica univerzitetne Komisije za obštudijske dejavnosti

2020-2022 vodja Katedre za razvoj izobraževanja na področjih oblikovanja

2019 dalje članica komisije za kakovost ALUO

2017-2019 članica Komisije za priznavanje izobrazbe ALUO

2015-2019 skrbnica študijskega programa Industrijsko in unikatno oblikovanje (tudi v obdobju jesen 2020 do spomladi 2021)

2015-2019 vodja smeri Industrijsko oblikovanje

Kamnik Andrej

Izobrazba

  • 2006: magistriral na UL ALUO
  • 2003: diplomiral na UL ALUO

 

Delovne izkušnje in sodelovanja

  • Deluje na področju slikarstva, intermedijske umetnosti (interaktivne arhitekture), videa in animacije.
  • 2018­: redno zaposlen kot asistent na oddelku Slikarstva, študijski smeri Video in novi mediji na UL ALUO; predava na smeri Ilustracija, področje animacije.
  • 2010–2018: zunanji predavatelj na Inštitutu in akademiji za multimedije (I.A.M.), s področja video grafike in animacije.
  • 2015–2018: zunanji predavatelj na Fakulteti za dizajn (pridružene članice Univerze na Primorskem), predmet Video v oblikovanju ter predmet Risanje in slikanje.
  • Producent in kreativni video grafik televizijske produkcije v podjetju Pro plus.
  • 2003: avtor večjega števila animiranih reklam, glasbenih spotov, telopov, televizijskih video grafičnih celostnih podob in filmskih promocijskih spotov.

 

Razstave (izbor)

  • Alma Maksimilijana Karlin – pisateljica, predstavitev animiranega filma Alma, neuklonljiva ženska, Haus am Dom. (Frankfurt, Nemčija 2023).
  • Alma spet potuje (razstava Huiqin Wang), predstavitev animiranega filma Alma, neuklonljiva ženska in soavtor ilustracij animiranega filma Alma, neuklonljiva ženska. (Galerija Lek, Ljubljana 2023).
  • Expression: Along The Silk Road (the Belt and Road International Art Invitational Exhebition) Mednarodna slikarska razstava, (Nantong Art Museum, Nantong, Kitajska 2023).
  • Predstavitev animiranega filma Alma, neuklonljiva ženska. (Goethe institut, Tokio, Japonska 2022).
  • Sodobna slovenska ilustracija, Razstava 14. Slovenskega bienala ilustracije 2022, Alma spoznava Kitajsko (Alma encountering China), predstavitev animiranega filma, (Umetnostna galerija Maribor, 2022).
  • 14. Slovenski bienale ilustracije 2022, Alma spoznava Kitajsko (Alma encountering China), predstavitev animiranega filma. (Galerija CD, Ljubljana 2022).
  • Out of the loop, (razstava Zore Stančič), soavtor video grafične animacije, galerija Monfort 2020.
  • Sekvence narave, (razstava Monochrome arhitekti), avtor montaže videa in postavitve video projekcij (Mestni muzej Ljubljana 2018).
  • Kiparstvo  danes, perfomativna telesa in okolja. (Center Sodobnih Umetnosti, Celje 2013).
  • Koda (pred) podobe, Miklova hiša (Ribnica 2010).
  • Tehnologije v likovni umetnosti (galerija Velenje 2009).
  • Artcircolo project – Overturest: Kulturraume im postfossilen zeitalter, razstava in predstavitev projekta Wind Code Image, galerija Glockenbachwerkstatt, Muenchen, Nemčija 2009).
  • Arzenal depo 2K9 – Sodobna raziskovalna umetnost 80 let po Delaku (studio Viba film, Ljubljana 2009).
  • Načrt, Umestitev, Podoba (Bežigrajska galerija 2, Ljubljana 2008).
  • Incorporation of image, (razstava in predstavitev v galeriji lju cosinus brx. Berlaymont, Bruselj, Belgija 2008).
  • Wind Code image, (Galerija Kapelica, Ljubljana 2008).
  • Wind Code Image, Ars electronica – Ecology of techno mind (Kunstmuseum Lentos, Linz, Avstrija 2008).
  • Flow 5.0 – Wind model, (Galerija Kapelica,  Ljubljana 2007).
  • Image incorporation (Flow 5.0), U3 – 5. trienale sodobne slovenske umetnosti. (Moderna galerija, Ljubljana 2006/2007).
  • Projekt skupine diplomantov ALUO “Observatory” VV2 – 50. mednarodni beneški biennale (IUAV, univerza v Benetkah. Benetke, Italija 2003).

 

Projekti s področja animacije (izbor)

  • Alma, neuklonljiva ženska (kratki animirani film), Slovenska kinoteka, Ljubljana 2022. Mednarodni festival animiranega filma Animateka, Ljubljana 2022. Festival slovenskega filma, Portorož 2022. Večer sveže slovenske produkcije kratkih filmov (Slovenski filmski center in Kinoatelje), Kinemax. (Gorica/Gorizia, Italija 2022).
  • Alma spoznava Kitajsko (Alma encountering China, kratki animirani film), Baturu international Cultural festival. (Peking, Kitajska 2022).
  • Janko in Metka SNG Nova Gorica, v režiji Andreja Jusa. Video in animacija za video scenografijo (Nova Gorica 2020).
  • Out of the loop, (režija Zora Stančič), soavtor video grafične animacije, mednarodni festival animiranega filma Animateka 2020.
  • Baal, (Andrej Rozman Roza, Slovensko mladinsko gledališče, režija Vito Taufer).
    Video grafične animacije za predstavo, po predlogah Zore Stančič, 2019.
  • V pomladi slovenskega knjižnega jezika”, animirana video grafika in maping projekcija (Peterokotni stolp, Ljubljanski grad 2017).
  • Čarobna piščal”, Video grafično oblikovanje in animacija za video ozadje operetne predstave. Produkcija: Hiša kulture Celje, režija Damjan M. Trbovc, (Kino Metropol, Celje 2015).
  • Video poezija – VJ projekcije, v koprodukciji Zavoda za sodobne umetnosti in kulture z galerijo Škuc (živa književnost) z avtorji: Jana Putrle Srdič, Zoran Srdič Janežič, Alja Adam, Tone Škrjanec, (Ljubljana 2014).
  • Sneguljčica (J.W. Grimm), SLG Celje, v režiji Andreja Jusa. Video in animacija za video scenografijo (Celje 2014).
  • COIN project, (Videolectures.net, Inštitut Jožef Štefan). Animirani info-grafični spot, (2011).
  • Studioroosegarde, Flow 0,5 (animacija za razvoj programske opreme Flow 5,0 in video grafična predstavitev projekta Rotterdam, NL, 2008).
  • Transatlantik 05, (režija Igor Vrtačnik) Izdelava grafičnih animacij za dokumentarni film (2008).

 

Nagrade, priznanja in uvrstitve

  • 2023: Nagrada za najboljši slovenski kratki film, 39. Festival LGBT filma – Alma, neuklonljiva ženska (Ljubljana, Slovenija).
  • 2023: Nominacija za najboljši kratki film, K3 Film festival – Alma, neuklonljiva ženska (Villach, Avstrija).
  • 2023: Nominacija za najboljši kratki film, – Alma, neuklonljiva ženska, The NGO international film festival (Nairobi Kenya).
  • 2023: Nominacija za najboljši kratki film, Women producing from Anatolia to the Balkans, international short film festival – Alma, neuklonljiva ženska (Ankara, Turčija).
  • 2022: Nominacija za najboljši kratki animirani film, Festival slovenskega filma – Alma, neuklonljiva ženska (Portorož, Slovenija).
  • 2018: Priznanje za pomembna umetniška dela na področju slikarstva Univerze v Ljubljani.
  • 2016: Priznanje za pomembna umetniška dela za področje vizualne kulture in komunikacije,  Fakultete za dizajn, pridružene članice Univerze na Primorskem.
  • 2010: Finalist evropskih nagrad agencije Promax / BDA za kreativno video grafiko (Lizbona, Portugalska).
  • 2007: Dobitnik 6. Trimove raziskovalne nagrade.
  • 2004: Finalist evropskih nagrad agencije Promax / BDA za kreativno video grafiko (London, Velika Britanija).
  • 2003: Dobitnik nagrade za posebne umetniške dosežke Akademije za likovno umetnost v Ljubljani za študijsko leto 2002/2003.
  • 2001: Dobitnik prve nagrade, odkupna nagrada 12. kolonije diplomantov ALUO (Velenje).

 

Mednarodna sodelovanja

  • Studioroosegarde (Daan Roosegarde, Rotterdam, Nizozemska).
  • Artcircolo project (Dr, Serafine Lindemann, Muenchen, Nemčija).
  • Fantastificio SRL (Produkcijska hiša, Trst, Italija).

 

Štipendije in rezidence

  • 2004–2005: Štipendist Ministrstva za kulturo Republike Slovenije.
  • 2012: Rezident ministrstva za kulturo Republike Slovenije, s področja video umetnosti (Berlin).

 

Članstvo v združenjih in komisijah

  • Član Društva slovenskega animiranega filma.
  • Strokovni mentor žirije študentskega tekmovalnega programa ‘Mladi talenti Evrope’, mednarodnega festivala Animateka.

Predan Barbara

Šifra raziskovalke: 51216

Dr. Barbara Predan, teoretičarka, raziskovalka in oblikovalka. Diplomirala je iz industrijskega oblikovanja ter magistrirala iz teorije in razvoja oblikovanja na Oddelku za oblikovanje Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Leta 2012 je prejela naziv doktorica znanosti za področje interkulturnih študijev – primerjalnih študijev idej in kultur na Znanstvenoraziskovalnem centru SAZU na Univerzi v Novi Gorici. Trenutno vodi Raziskovalni inštitut ALUO, je vodja raziskovalnega programa Vizualna pismenost (P5-0452) in je prodekanja za razvojno in raziskovalno področje.

Je soavtorica knjig Nazaj k oblikovanju: Antološki pregled teorije oblikovanja v slovenskem prostoru (Litera in Pekinpah, 2007) in Trajnostne alternative v oblikovanju: skrajni čas, da začnemo izgubljati čas (MAO in Pekinpah, 2009), soavtorica knjig in razstav Iskra: neuvrščeno oblikovanje 1946–1990 (MAO in Pekinpah, 2009; Muzej istorije Jugoslavije, 2013), Niko Kralj: neznani znani oblikovalec (MAO, 2011; Architekturzentrum Wien, 2012), Past Future Perfect (SKICA in Österreichisches Museum für Volkskunde, Dunaj, 2014–15), Smrt v oblikovanju (Galerija Srečišče, 2017; Library & Information Center (UPAT), Patras, Grčija, 2019), Misliti pogoje našega časa (Triennale di Milano, 2019), 2074 (Galerija Škuc, 2019), Marx After Marxu: Kunst-Marx (Goethe-Institut Ljubljana, 2019), Papiro-logía: Krožno oblikovanje in uporaba papirja v interjerju (Mestna hiša Ljubljana, 2019, Ambient, 2019) in The Questions Raised by Design (Avtomatik delovišče, 2020), Ali ima prihodnost ponovitev? Interier 1990-2015 (Galerija Kresija, 2020; Galerija Studij Dizajna, Zagreb, 2024), Sustainable Cultural Production: Museum (MAO, 2022), Zakaj je vaza podobna hiši? Od sistemskega do fantazijskega z oblikovalko Janjo Lap (MAO, 2023) in Odmevi jutrišnjega dne (BASE Milano, 2024); avtorica razstav Gorenje z vizijo (Gorenje in Galerija Velenje, 2012), Les25 (razstave so bile v Parizu, Ljubljani, Trstu, Berlinu, Zagrebu, Moskvi in Sankt Peterburgu, 2016–19), Slovenia Design Showroom Milano 2017: Design as the Capacity for Change (Galleria San Fedele, Milano, 2017). Skupaj z dr. Petro Černe Oven od leta 2010 pod okriljem društva Pekinpah ureja knjižno zbirko 42, katere rdeča nit je oblikovanje. Doslej je izšlo devet zvezkov (pri vseh sta sodelovali kot avtorici ali urednici): Storitveno in informacijsko oblikovanje (2010), Utopični seminar (2011), Oblikovanje agende ali kako se izogniti reševanju problemov, ki to niso (2013), Javni sektor: nosilec napredka? (2014), Buckminster Fuller: Priročnik za vesoljsko ladjo Zemlja (2016), Smrt v oblikovanju in Death in Design (2017, 2020), Edvard Ravnikar: Design (2017), Norman Potter: Kaj je oblikovalec. Stvari, prostori, sporočila (2018), Marx po Marxu: Kunst-Marx (2019), Vsak dan je petek: Kako z oblikovanjem opolnomočiti skupnost pri spopadanju s podnebnim zlomom (2024).

Njena strokovna in znanstvena besedila so objavljena v zbornikih in revijah, kot so Design Issues, The Design Journal, Sustainability, Design Principles and Practices, The International Journal of Design in Society, Filozofski vestnik, Dialogi, ČKZ, 2+3D, Oris, Piranesi idr. Skupaj z dr. Petro Černe Oven je bila povabljena k pripravi besedila za znanstveno monografijo Information design: research and practice (Routledge, New York 2017). Leta 2019–2020 pa je na povabilo organizatorjev skupaj s Tevfikom Balcıoğluom souredila in sopredsedovala sklopu z naslovom »Politics and Design: Past, Present, Future« na mednarodni konferenci International Committee for Design History and Design Studies (ICDHS 12) v Zagrebu, oktober 2020. S strani Victorja Margolina in založbe Bloomsbury Press, je skupaj z dr. Petro Černe Oven prejela vabilo k pripravi poglavja o zgodovini slovenskega oblikovanja za obdobje 1945–2000. Poglavje se bo pripravilo za knjigo World History of Design, Volume III (Bloomsbury Press, 2025).

Kot izredna profesorica poučuje predmet Razvoj in teorija oblikovanja in izbirni predmet Storitveno oblikovanje na Oddelku za industrijsko in unikatno oblikovanje Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Je soustanoviteljica in vodja sekcije za teorijo oblikovanja pri društvu Pekinpah ter soustanoviteljica mednarodnega združenja za oblikovanje CODEC. Med leti 2014–2024 je bila direktorica znanstvenoraziskovalnega Inštituta za oblikovanje. Redno predava na mednarodnih znanstvenih in strokovnih konferencah, skupaj z dr. Petro Černe Oven pa doma in v tujini vodita tudi številne mednarodne delavnice s področja storitvenega in informacijskega oblikovanja. V okviru različnih institucij in dogodkov sta skupaj z dr. Petro Černe Oven v Slovenijo pripeljali že več kot 30 vrhunskih in svetovno priznanih strokovnjakov s področja oblikovanja.

 

Nagrade

  • 2023 – AIAP WOMEN IN DESIGN AWARD 2023, prva nagrada med raziskovalkami: “PhD, Researchers and Teachers” za raziskovalno delo “Zakaj je vaza podobna hiši? Od sistemskega do fantazijskega z oblikovalko Janjo Lap” (skupaj s Špelo Šubic)
  • 2023 – ZLATA PLAKETA Univerze v Ljubljani
  • 2022 – PRIZNANJE FUNDACIJE BRUMEN ZA ODLIČNO SLOVENSKO OBLIKOVANJE 2022, za razstavo in knjigo “Ali ima prihodnost ponovitev? Interier 1990-2015” (skupaj s Primožem Jezo in Studiem Miklavc)
  • 2020 – PRIZNANJE DOS OBLIKOVALSKI DOSEŽEK, za razstavo in knjigo “Ali ima prihodnost ponovitev? Interier 1990-2015” (skupaj s Primožem Jezo in Studiem Miklavc)
  • 2020 – Design Principles & Practices International Award for Excellence: Award Winner for Volume 13
  • 2019 – AIAP WOMEN IN DESIGN AWARD 2019, nominacija v kategoriji: “PhD, Researchers and Teachers” (skupaj z dr. Petro Černe Oven)
  • 2018 – Priznanje Univerze v Ljubljani za posebne dosežke in udejstvovanje na področju obštudijskih dejavnosti
  • 2017 – Nagrada Društva oblikovalcev Slovenije: Oblikovalski presežek četrtletja za področje »teorije in kritike oblikovanja ter strokovne publicistike« (skupaj z dr. Petro Černe Oven)
  • 2017 – Nagrada Fundacije Brumen v kategoriji: informacijsko oblikovanje, 6. bienale vidnih sporočil Slovenije, Narodna Galerija, Ljubljana (več soavtorjev)
  • 2013 – Pohvala četrtletja Društva oblikovalcev Slovenije − za teoretični prispevek k oblikovanju (skupaj z dr. Petro Černe Oven)
  • 2013 – Nagrada Fundacije Brumen v kategoriji: spletne in mobilne aplikacije, 6. bienale vidnih sporočil Slovenije, Narodna Galerija, Ljubljana (več soavtorjev)
  • 2012 – Nagrada Društva oblikovalcev Slovenije: Oblikovalski presežek četrtletja za področje »teorije in kritike oblikovanja ter strokovne publicistike« (skupaj z dr. Petro Černe Oven)

 

Vodstvene funkcije

Univerza v Ljubljani

  • 2021–2025: Članica Komisije za raziskovalno in razvojno delo Univerze v Ljubljani
  • 2021–2025: Članica Sveta za založništvo
  • 2019–2024: Predsednica programskega sveta za Interdisciplinarni doktorski program UMETNOST

Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Oddelek za industrijsko in unikatno oblikovanje

  • 2024–do nadaljnjega: Vodja raziskovalnega programa »Vizualna pismenost«
  • 2023–do nadaljnjega: Vodja Skupine za trajnost UL ALUO
  • 2022–do nadaljnjega: Vodja Raziskovalnega inštituta UL ALUO
  • 2021–2025: Prodekanja za razvojno in raziskovalno področje na UL ALUO
  • 2020–2023: Vodja temeljnega raziskovalnega projekta »Modeli in prakse mednarodne kulturne izmenjave Gibanja neuvrščenih: raziskovanje prostorsko-časovnih kulturnih dinamik«
  • 2019–2020: Predstojnica Oddelka za industrijsko in unikatno oblikovanje
  • 2018–2019: Komisarka slovenskega paviljona na XXII Triennale di Milano – mednarodni razstavi Broken Nature: Design Takes on Human Survival
  • 2017–2018: Vodja slovenskega partnerstva in članica raziskovalne skupine v evropskem raziskovalnem projektu Co-Create: Co-Design Education and Training for Creative Professionals

Mednarodna znanstvena konferenca International Committee for Design History and Design Studies: ICDHS 12 Zagreb 2020

  • 2019–2020: Sopredsedovanje sklopa na konferenci ICDHS 12 v Zagrebu 2020

Znanstvena revija Hyphen, Institute for the Study of Typography and Visual Communication (ISTVC), Ciper

  • 2019–do nadaljnjega: Članica mednarodnega uredniškega odbora

Fundacija Brumen

  • 2018–2020: Članica upravnega odbora
  • 2005–2010: Vodja projektov

CODEC: mednarodna mreža za oblikovanje

  • 2016–do nadaljnjega: Soustanoviteljica in članica upravnega odbora

Mednarodni raziskovalni projekt Design for Europe (glavni partner: londonski Design Council v okviru platforme European Design Innovation Platform (EDIP), financiran s strani Evropske komisije)

  • 2015–2016: Slovenska ambasadorka projekta

Znanstvena revija The Design Journal, Bloomsbury Publishing, London (VB)

  • 2015–do nadaljnjega: Editorial Manager

Inštitut za oblikovanje, Ljubljana (raziskovalna organizacija)

  • 2014–2024: soustanoviteljica in direktorica

Cankarjev dom (kulturni in kongresni center)

  • 2013–2019: Članica Sveta Cankarjevega doma

Zbirka 42 (knjižna zbirka za področje oblikovanja)

  • 2010–do nadaljnjega: Sourednica knjižne zbirke

Znanstvena revija Design Principles and Practices. An International Journal, Common Ground Publishing LLC, Champaign (ZDA)

  • 2010 and 2019–do nadaljnjega: Editorial Manager

Društvo Pekinpah (društvo za kulturno, založniško in producentsko dejavnost)

  • 2013–do nadaljnjega: Vodja sekcije za teorijo oblikovanja
  • 2007–2013: Predsednica društva Pekinpah

Bienale mladih umetnikov MEDITERRANEA

  • 2007–2018: Vodja slovenske strokovne komisije za oblikovanje

Bienale industrijskega oblikovanja – BIO

  • 2006–2010: Članica strokovne komisije