Škerlep Andrej
Kamnik Andrej
Izobrazba
- 2006: magistriral na UL ALUO
- 2003: diplomiral na UL ALUO
Delovne izkušnje in sodelovanja
- Deluje na področju slikarstva, intermedijske umetnosti (interaktivne arhitekture), videa in animacije.
- 2018: redno zaposlen kot asistent na oddelku Slikarstva, študijski smeri Video in novi mediji na UL ALUO; predava na smeri Ilustracija, področje animacije.
- 2010–2018: zunanji predavatelj na Inštitutu in akademiji za multimedije (I.A.M.), s področja video grafike in animacije.
- 2015–2018: zunanji predavatelj na Fakulteti za dizajn (pridružene članice Univerze na Primorskem), predmet Video v oblikovanju ter predmet Risanje in slikanje.
- Producent in kreativni video grafik televizijske produkcije v podjetju Pro plus.
- 2003: avtor večjega števila animiranih reklam, glasbenih spotov, telopov, televizijskih video grafičnih celostnih podob in filmskih promocijskih spotov.
Razstave (izbor)
- Alma Maksimilijana Karlin – pisateljica, predstavitev animiranega filma Alma, neuklonljiva ženska, Haus am Dom. (Frankfurt, Nemčija 2023).
- Alma spet potuje (razstava Huiqin Wang), predstavitev animiranega filma Alma, neuklonljiva ženska in soavtor ilustracij animiranega filma Alma, neuklonljiva ženska. (Galerija Lek, Ljubljana 2023).
- Expression: Along The Silk Road (the Belt and Road International Art Invitational Exhebition) Mednarodna slikarska razstava, (Nantong Art Museum, Nantong, Kitajska 2023).
- Predstavitev animiranega filma Alma, neuklonljiva ženska. (Goethe institut, Tokio, Japonska 2022).
- Sodobna slovenska ilustracija, Razstava 14. Slovenskega bienala ilustracije 2022, Alma spoznava Kitajsko (Alma encountering China), predstavitev animiranega filma, (Umetnostna galerija Maribor, 2022).
- 14. Slovenski bienale ilustracije 2022, Alma spoznava Kitajsko (Alma encountering China), predstavitev animiranega filma. (Galerija CD, Ljubljana 2022).
- Out of the loop, (razstava Zore Stančič), soavtor video grafične animacije, galerija Monfort 2020.
- Sekvence narave, (razstava Monochrome arhitekti), avtor montaže videa in postavitve video projekcij (Mestni muzej Ljubljana 2018).
- Kiparstvo danes, perfomativna telesa in okolja. (Center Sodobnih Umetnosti, Celje 2013).
- Koda (pred) podobe, Miklova hiša (Ribnica 2010).
- Tehnologije v likovni umetnosti (galerija Velenje 2009).
- Artcircolo project – Overturest: Kulturraume im postfossilen zeitalter, razstava in predstavitev projekta Wind Code Image, galerija Glockenbachwerkstatt, Muenchen, Nemčija 2009).
- Arzenal depo 2K9 – Sodobna raziskovalna umetnost 80 let po Delaku (studio Viba film, Ljubljana 2009).
- Načrt, Umestitev, Podoba (Bežigrajska galerija 2, Ljubljana 2008).
- Incorporation of image, (razstava in predstavitev v galeriji lju cosinus brx. Berlaymont, Bruselj, Belgija 2008).
- Wind Code image, (Galerija Kapelica, Ljubljana 2008).
- Wind Code Image, Ars electronica – Ecology of techno mind (Kunstmuseum Lentos, Linz, Avstrija 2008).
- Flow 5.0 – Wind model, (Galerija Kapelica, Ljubljana 2007).
- Image incorporation (Flow 5.0), U3 – 5. trienale sodobne slovenske umetnosti. (Moderna galerija, Ljubljana 2006/2007).
- Projekt skupine diplomantov ALUO “Observatory” VV2 – 50. mednarodni beneški biennale (IUAV, univerza v Benetkah. Benetke, Italija 2003).
Projekti s področja animacije (izbor)
- Alma, neuklonljiva ženska (kratki animirani film), Slovenska kinoteka, Ljubljana 2022. Mednarodni festival animiranega filma Animateka, Ljubljana 2022. Festival slovenskega filma, Portorož 2022. Večer sveže slovenske produkcije kratkih filmov (Slovenski filmski center in Kinoatelje), Kinemax. (Gorica/Gorizia, Italija 2022).
- Alma spoznava Kitajsko (Alma encountering China, kratki animirani film), Baturu international Cultural festival. (Peking, Kitajska 2022).
- Janko in Metka SNG Nova Gorica, v režiji Andreja Jusa. Video in animacija za video scenografijo (Nova Gorica 2020).
- Out of the loop, (režija Zora Stančič), soavtor video grafične animacije, mednarodni festival animiranega filma Animateka 2020.
- Baal, (Andrej Rozman Roza, Slovensko mladinsko gledališče, režija Vito Taufer).
Video grafične animacije za predstavo, po predlogah Zore Stančič, 2019. - V pomladi slovenskega knjižnega jezika”, animirana video grafika in maping projekcija (Peterokotni stolp, Ljubljanski grad 2017).
- Čarobna piščal”, Video grafično oblikovanje in animacija za video ozadje operetne predstave. Produkcija: Hiša kulture Celje, režija Damjan M. Trbovc, (Kino Metropol, Celje 2015).
- Video poezija – VJ projekcije, v koprodukciji Zavoda za sodobne umetnosti in kulture z galerijo Škuc (živa književnost) z avtorji: Jana Putrle Srdič, Zoran Srdič Janežič, Alja Adam, Tone Škrjanec, (Ljubljana 2014).
- Sneguljčica (J.W. Grimm), SLG Celje, v režiji Andreja Jusa. Video in animacija za video scenografijo (Celje 2014).
- COIN project, (Videolectures.net, Inštitut Jožef Štefan). Animirani info-grafični spot, (2011).
- Studioroosegarde, Flow 0,5 (animacija za razvoj programske opreme Flow 5,0 in video grafična predstavitev projekta Rotterdam, NL, 2008).
- Transatlantik 05, (režija Igor Vrtačnik) Izdelava grafičnih animacij za dokumentarni film (2008).
Nagrade, priznanja in uvrstitve
- 2023: Nagrada za najboljši slovenski kratki film, 39. Festival LGBT filma – Alma, neuklonljiva ženska (Ljubljana, Slovenija).
- 2023: Nominacija za najboljši kratki film, K3 Film festival – Alma, neuklonljiva ženska (Villach, Avstrija).
- 2023: Nominacija za najboljši kratki film, – Alma, neuklonljiva ženska, The NGO international film festival (Nairobi Kenya).
- 2023: Nominacija za najboljši kratki film, Women producing from Anatolia to the Balkans, international short film festival – Alma, neuklonljiva ženska (Ankara, Turčija).
- 2022: Nominacija za najboljši kratki animirani film, Festival slovenskega filma – Alma, neuklonljiva ženska (Portorož, Slovenija).
- 2018: Priznanje za pomembna umetniška dela na področju slikarstva Univerze v Ljubljani.
- 2016: Priznanje za pomembna umetniška dela za področje vizualne kulture in komunikacije, Fakultete za dizajn, pridružene članice Univerze na Primorskem.
- 2010: Finalist evropskih nagrad agencije Promax / BDA za kreativno video grafiko (Lizbona, Portugalska).
- 2007: Dobitnik 6. Trimove raziskovalne nagrade.
- 2004: Finalist evropskih nagrad agencije Promax / BDA za kreativno video grafiko (London, Velika Britanija).
- 2003: Dobitnik nagrade za posebne umetniške dosežke Akademije za likovno umetnost v Ljubljani za študijsko leto 2002/2003.
- 2001: Dobitnik prve nagrade, odkupna nagrada 12. kolonije diplomantov ALUO (Velenje).
Mednarodna sodelovanja
- Studioroosegarde (Daan Roosegarde, Rotterdam, Nizozemska).
- Artcircolo project (Dr, Serafine Lindemann, Muenchen, Nemčija).
- Fantastificio SRL (Produkcijska hiša, Trst, Italija).
Štipendije in rezidence
- 2004–2005: Štipendist Ministrstva za kulturo Republike Slovenije.
- 2012: Rezident ministrstva za kulturo Republike Slovenije, s področja video umetnosti (Berlin).
Članstvo v združenjih in komisijah
- Član Društva slovenskega animiranega filma.
- Strokovni mentor žirije študentskega tekmovalnega programa ‘Mladi talenti Evrope’, mednarodnega festivala Animateka.
Predan Barbara
Šifra raziskovalke: 51216
Dr. Barbara Predan, teoretičarka, raziskovalka in oblikovalka. Diplomirala je iz industrijskega oblikovanja ter magistrirala iz teorije in razvoja oblikovanja na Oddelku za oblikovanje Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Leta 2012 je prejela naziv doktorica znanosti za področje interkulturnih študijev – primerjalnih študijev idej in kultur na Znanstvenoraziskovalnem centru SAZU na Univerzi v Novi Gorici. Trenutno vodi Raziskovalni inštitut ALUO, je vodja raziskovalnega programa Vizualna pismenost (P5-0452) in je prodekanja za razvojno in raziskovalno področje.
Je soavtorica knjig Nazaj k oblikovanju: Antološki pregled teorije oblikovanja v slovenskem prostoru (Litera in Pekinpah, 2007) in Trajnostne alternative v oblikovanju: skrajni čas, da začnemo izgubljati čas (MAO in Pekinpah, 2009), soavtorica knjig in razstav Iskra: neuvrščeno oblikovanje 1946–1990 (MAO in Pekinpah, 2009; Muzej istorije Jugoslavije, 2013), Niko Kralj: neznani znani oblikovalec (MAO, 2011; Architekturzentrum Wien, 2012), Past Future Perfect (SKICA in Österreichisches Museum für Volkskunde, Dunaj, 2014–15), Smrt v oblikovanju (Galerija Srečišče, 2017; Library & Information Center (UPAT), Patras, Grčija, 2019), Misliti pogoje našega časa (Triennale di Milano, 2019), 2074 (Galerija Škuc, 2019), Marx After Marxu: Kunst-Marx (Goethe-Institut Ljubljana, 2019), Papiro-logía: Krožno oblikovanje in uporaba papirja v interjerju (Mestna hiša Ljubljana, 2019, Ambient, 2019) in The Questions Raised by Design (Avtomatik delovišče, 2020), Ali ima prihodnost ponovitev? Interier 1990-2015 (Galerija Kresija, 2020; Galerija Studij Dizajna, Zagreb, 2024), Sustainable Cultural Production: Museum (MAO, 2022), Zakaj je vaza podobna hiši? Od sistemskega do fantazijskega z oblikovalko Janjo Lap (MAO, 2023) in Odmevi jutrišnjega dne (BASE Milano, 2024); avtorica razstav Gorenje z vizijo (Gorenje in Galerija Velenje, 2012), Les25 (razstave so bile v Parizu, Ljubljani, Trstu, Berlinu, Zagrebu, Moskvi in Sankt Peterburgu, 2016–19), Slovenia Design Showroom Milano 2017: Design as the Capacity for Change (Galleria San Fedele, Milano, 2017). Skupaj z dr. Petro Černe Oven od leta 2010 pod okriljem društva Pekinpah ureja knjižno zbirko 42, katere rdeča nit je oblikovanje. Doslej je izšlo devet zvezkov (pri vseh sta sodelovali kot avtorici ali urednici): Storitveno in informacijsko oblikovanje (2010), Utopični seminar (2011), Oblikovanje agende ali kako se izogniti reševanju problemov, ki to niso (2013), Javni sektor: nosilec napredka? (2014), Buckminster Fuller: Priročnik za vesoljsko ladjo Zemlja (2016), Smrt v oblikovanju in Death in Design (2017, 2020), Edvard Ravnikar: Design (2017), Norman Potter: Kaj je oblikovalec. Stvari, prostori, sporočila (2018), Marx po Marxu: Kunst-Marx (2019), Vsak dan je petek: Kako z oblikovanjem opolnomočiti skupnost pri spopadanju s podnebnim zlomom (2024).
Njena strokovna in znanstvena besedila so objavljena v zbornikih in revijah, kot so Design Issues, The Design Journal, Sustainability, Design Principles and Practices, The International Journal of Design in Society, Filozofski vestnik, Dialogi, ČKZ, 2+3D, Oris, Piranesi idr. Skupaj z dr. Petro Černe Oven je bila povabljena k pripravi besedila za znanstveno monografijo Information design: research and practice (Routledge, New York 2017). Leta 2019–2020 pa je na povabilo organizatorjev skupaj s Tevfikom Balcıoğluom souredila in sopredsedovala sklopu z naslovom »Politics and Design: Past, Present, Future« na mednarodni konferenci International Committee for Design History and Design Studies (ICDHS 12) v Zagrebu, oktober 2020. S strani Victorja Margolina in založbe Bloomsbury Press, je skupaj z dr. Petro Černe Oven prejela vabilo k pripravi poglavja o zgodovini slovenskega oblikovanja za obdobje 1945–2000. Poglavje se bo pripravilo za knjigo World History of Design, Volume III (Bloomsbury Press, 2025).
Kot izredna profesorica poučuje predmet Razvoj in teorija oblikovanja in izbirni predmet Storitveno oblikovanje na Oddelku za industrijsko in unikatno oblikovanje Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Je soustanoviteljica in vodja sekcije za teorijo oblikovanja pri društvu Pekinpah ter soustanoviteljica mednarodnega združenja za oblikovanje CODEC. Med leti 2014–2024 je bila direktorica znanstvenoraziskovalnega Inštituta za oblikovanje. Redno predava na mednarodnih znanstvenih in strokovnih konferencah, skupaj z dr. Petro Černe Oven pa doma in v tujini vodita tudi številne mednarodne delavnice s področja storitvenega in informacijskega oblikovanja. V okviru različnih institucij in dogodkov sta skupaj z dr. Petro Černe Oven v Slovenijo pripeljali že več kot 30 vrhunskih in svetovno priznanih strokovnjakov s področja oblikovanja.
Nagrade
- 2023 – AIAP WOMEN IN DESIGN AWARD 2023, prva nagrada med raziskovalkami: “PhD, Researchers and Teachers” za raziskovalno delo “Zakaj je vaza podobna hiši? Od sistemskega do fantazijskega z oblikovalko Janjo Lap” (skupaj s Špelo Šubic)
- 2023 – ZLATA PLAKETA Univerze v Ljubljani
- 2022 – PRIZNANJE FUNDACIJE BRUMEN ZA ODLIČNO SLOVENSKO OBLIKOVANJE 2022, za razstavo in knjigo “Ali ima prihodnost ponovitev? Interier 1990-2015” (skupaj s Primožem Jezo in Studiem Miklavc)
- 2020 – PRIZNANJE DOS OBLIKOVALSKI DOSEŽEK, za razstavo in knjigo “Ali ima prihodnost ponovitev? Interier 1990-2015” (skupaj s Primožem Jezo in Studiem Miklavc)
- 2020 – Design Principles & Practices International Award for Excellence: Award Winner for Volume 13
- 2019 – AIAP WOMEN IN DESIGN AWARD 2019, nominacija v kategoriji: “PhD, Researchers and Teachers” (skupaj z dr. Petro Černe Oven)
- 2018 – Priznanje Univerze v Ljubljani za posebne dosežke in udejstvovanje na področju obštudijskih dejavnosti
- 2017 – Nagrada Društva oblikovalcev Slovenije: Oblikovalski presežek četrtletja za področje »teorije in kritike oblikovanja ter strokovne publicistike« (skupaj z dr. Petro Černe Oven)
- 2017 – Nagrada Fundacije Brumen v kategoriji: informacijsko oblikovanje, 6. bienale vidnih sporočil Slovenije, Narodna Galerija, Ljubljana (več soavtorjev)
- 2013 – Pohvala četrtletja Društva oblikovalcev Slovenije − za teoretični prispevek k oblikovanju (skupaj z dr. Petro Černe Oven)
- 2013 – Nagrada Fundacije Brumen v kategoriji: spletne in mobilne aplikacije, 6. bienale vidnih sporočil Slovenije, Narodna Galerija, Ljubljana (več soavtorjev)
- 2012 – Nagrada Društva oblikovalcev Slovenije: Oblikovalski presežek četrtletja za področje »teorije in kritike oblikovanja ter strokovne publicistike« (skupaj z dr. Petro Černe Oven)
Vodstvene funkcije
Univerza v Ljubljani
- 2021–2025: Članica Komisije za raziskovalno in razvojno delo Univerze v Ljubljani
- 2021–2025: Članica Sveta za založništvo
- 2019–2024: Predsednica programskega sveta za Interdisciplinarni doktorski program UMETNOST
Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Oddelek za industrijsko in unikatno oblikovanje
- 2024–do nadaljnjega: Vodja raziskovalnega programa »Vizualna pismenost«
- 2023–do nadaljnjega: Vodja Skupine za trajnost UL ALUO
- 2022–do nadaljnjega: Vodja Raziskovalnega inštituta UL ALUO
- 2021–2025: Prodekanja za razvojno in raziskovalno področje na UL ALUO
- 2020–2023: Vodja temeljnega raziskovalnega projekta »Modeli in prakse mednarodne kulturne izmenjave Gibanja neuvrščenih: raziskovanje prostorsko-časovnih kulturnih dinamik«
- 2019–2020: Predstojnica Oddelka za industrijsko in unikatno oblikovanje
- 2018–2019: Komisarka slovenskega paviljona na XXII Triennale di Milano – mednarodni razstavi Broken Nature: Design Takes on Human Survival
- 2017–2018: Vodja slovenskega partnerstva in članica raziskovalne skupine v evropskem raziskovalnem projektu Co-Create: Co-Design Education and Training for Creative Professionals
Mednarodna znanstvena konferenca International Committee for Design History and Design Studies: ICDHS 12 Zagreb 2020
- 2019–2020: Sopredsedovanje sklopa na konferenci ICDHS 12 v Zagrebu 2020
Znanstvena revija Hyphen, Institute for the Study of Typography and Visual Communication (ISTVC), Ciper
- 2019–do nadaljnjega: Članica mednarodnega uredniškega odbora
Fundacija Brumen
- 2018–2020: Članica upravnega odbora
- 2005–2010: Vodja projektov
CODEC: mednarodna mreža za oblikovanje
- 2016–do nadaljnjega: Soustanoviteljica in članica upravnega odbora
Mednarodni raziskovalni projekt Design for Europe (glavni partner: londonski Design Council v okviru platforme European Design Innovation Platform (EDIP), financiran s strani Evropske komisije)
- 2015–2016: Slovenska ambasadorka projekta
Znanstvena revija The Design Journal, Bloomsbury Publishing, London (VB)
- 2015–do nadaljnjega: Editorial Manager
Inštitut za oblikovanje, Ljubljana (raziskovalna organizacija)
- 2014–2024: soustanoviteljica in direktorica
Cankarjev dom (kulturni in kongresni center)
- 2013–2019: Članica Sveta Cankarjevega doma
Zbirka 42 (knjižna zbirka za področje oblikovanja)
- 2010–do nadaljnjega: Sourednica knjižne zbirke
Znanstvena revija Design Principles and Practices. An International Journal, Common Ground Publishing LLC, Champaign (ZDA)
- 2010 and 2019–do nadaljnjega: Editorial Manager
Društvo Pekinpah (društvo za kulturno, založniško in producentsko dejavnost)
- 2013–do nadaljnjega: Vodja sekcije za teorijo oblikovanja
- 2007–2013: Predsednica društva Pekinpah
Bienale mladih umetnikov MEDITERRANEA
- 2007–2018: Vodja slovenske strokovne komisije za oblikovanje
Bienale industrijskega oblikovanja – BIO
- 2006–2010: Članica strokovne komisije