Izšla je monografija INTROSPEKTIVA V.S.S.D. +/- Alen Ožbolt 1985–1995/1995–2018
11.03.2025
Ta mesec je izšla tiskana izdaja nove znanstvene monografije UL ALUO, naslovljene INTROSPEKTIVA V.S.S.D. +/- Alen Ožbolt 1985–1995/1995–2018, ki jo je uredil prof. Alen Ožbolt.
Monografski katalog ponuja izčrpen prikaže opus umetniškega dvojca Veš slikar svoj dolg (V.S.S.D.) in nadaljnjega samostojnega umetniškega delovanja Alena Ožbolta.
V knjigi (prosto dostopna e-izdaja je izšla konec leta 2024) so prvič objavljena izvirna besedila Branka Cerovca, Andreja Dekkerja, Bojana Gorenca, Toma Staniča, Tomislava Vignjeviča in Alenke Zupančič ter ponatisa besedila Mladena Dolarja in intervjuja Borisa Čibeja z V.S.S.D.-jem.
Beseda Umetnika: Zakaj monografija?
MONOGRAFIJA kot objekt, telesna podoba, podoba iz materiala. Katalog kot »objekt podobe in besede«.
MONOGRAFIJA je debela knjiga, debeli anahronizem.
Ideja je, da bi v hitro, zelo hitro, zelo gosto, nepregledno, zelo nepregledno, tekočo, instant, vsesmerno, bučno, digitalno …, torej internetno medijsko pokrajino s knjigo/katalogom umestili snov (material) in čas, čas počasnega rokovanja, počasnega gledanja. Da bi torej umestili nekaj počasnosti in nekaj malega prostora in nekaj malega debeline v mikrosekundno hitrost in mikro tankost informacije.
Oblika knjige/kataloga je oblika zaustavitve časa.
Čeprav je knjiga/katalog znana in še vedno uveljavljena forma, vendarle postaja sodobnosti neprilagojena, okorna, nerodna, neskladna oblika. Materializirana podoba je mikroelektroniki neskladen material.
Knjiga/katalog je – manjši – objekt. Monografski katalog je večji, saj povezuje, združuje in prepleta podobe in besede. V dobi tankih ekranov je knjiga/katalog tudi vprašanje volumna podobe in besede. In šelestenje listov knjige je glas in tisk barv je vonj. Ustvarjanje fizičnega prostora besedam in podobam. Ustvarjanje trirazsežnega prostora besedi in sliki. Katalog kot objekt, telesna podoba, podoba iz materiala. Katalog kot »objekt podobe in besede«.
Umetniki se ukvarjamo − seveda ne le vsebinsko, ne le risarsko, tudi rokovali smo, roke in dlani, modelirali, rokovalsko = oblikovalsko − z obliko in formatom ter debelino in velikostjo pisma, vabila, plakata, kataloga, knjige …, ker oblika = vsebina, ni le sporočilo.
Knjiga ima vedno tudi debelino. Vprašanje prostora in vprašanje debeline knjige. Debelina prostora kot zasnova: prostor spodaj in zgoraj, spredaj/zadaj, nad in spodaj in s strani.
Zakaj je zanimivo in zakaj je treba poudariti, da ima knjiga/katalog debelino in tri dimenzije? Obstaja namreč notranjščina knjige, nekaj znotraj, kar površina, ovitek knjige/kataloga skriva; tisto, kar vidimo, namreč nekaj tudi skriva. Obstaja tudi zadaj, nek zadaj knjige/kataloga.
In tudi spodaj knjige/kataloga in hrbet, ki odpre ovitek – kot vrata – v knjigo. In hrbet, ki drži liste, strani knjige, ki kot dlani nosijo podobe.
In še: vsaka oseba je danes objekt, vsak objekt je lahko tudi oseba.
Alen Ožbolt, INTROSPEKTIVA V.S.S.D. +/- Alen Ožbolt 1985–1995/1995–2018, str. 6