Brati ali ne brati nove knjige UL ALUO ni vprašanje!

Zimski semester 2024/25 je bil na UL ALUO z založniškega vidika zelo ploden. Izdali smo kar 8 svežih umetniških in oblikovalskih publikacij, od tega 5 monografij, učbenik, zbirko vaj in katalog. Ker so vse elektronske različice prosto dostopne na spletu, toplo vabimo k branju!

Slovenska umetnost od leta 1950 do 2010 v geslih, 1. del Skupine, ki jo je uredila Nadja Zgonik, v zgoščenih zapisih predstavlja dvanajst skupin, ki so v drugi polovici 20. stoletja oblikovale, nekatere pa še vse do danes oblikujejo, dogajanje na slovenskem umetniškem prizorišču. Delo, ki smo ga začeli s to knjigo, želimo nadaljevati in pregledati delovanje umetniških skupin po letu 2000 pa vse do danes.

INTROSPEKTIVA V.S.S.D. +/- Alen Ožbolt 1985–1995/1995–2018, ki jo je uredil Alen Ožbolt, je monografski katalog izčrpno prikaže opus umetniškega dvojca Veš slikar svoj dolg (V.S.S.D.) in nadaljnjega samostojnega umetniškega delovanja Alena Ožbolta. Tu so prvič objavljena izvirna besedila Branka Cerovca, Andreja Dekkerja, Bojana Gorenca, Toma Staniča, Tomislava Vignjeviča in Alenke Zupančič ter ponatisa besedila Mladena Dolarja in intervjuja Borisa Čibeja z V.S.S.D.-jem.

Vizualnost v času posthumanizma: Okoljska etika, ekofeminizem, kibernetika in digitalna humanistika v umetnosti in oblikovanju, ki jo je uredila Uršula Berlot Pompe, temeljitost razkroja humanizma raziskuje v prostoru med znanostjo in umetnostjo, ki je primerljiva s tisto, ki je botrovala nastopu humanizma, ko se je človek postavil v pozicijo gospodarja. Avtorice in avtorji krizno stanje raziskujejo na stiku med znanostjo in umetnostjo z namenom prehoda k novi, posthumanistični podobi sveta.

100 študentskih grafičnih listov predstavnic ljubljanske grafične šole Tinca Stegovec, Adriana Maraž, Metka Krašovec, Zora Stančič, ki jo je uredila Nadja Zgonik, je digitalna knjiga 100 študentskih grafičnih listov štirih predstavnic ljubljanske grafične šole. Iz Umetniške zbirke UL ALUO začenjamo novo zgodbo, ki naj bo dostopna, sistematično urejena, poglobljeno predstavljena, predvsem pa naj bodo umetniška dela v njej živo tkivo, ki spodbuja k raziskovanju in učenju o različnih ustvarjalnih praksah in umetniških ter pedagoških pristopih.

Who’s Afraid of Pink Colour? / Kdo se boji roza barve? avtorice Ksenije Čerče naslavlja slikarski razmislek o položaju slikarstva v aktualni situaciji. Dejstvo je, da se je obstoj slikarstva, vključno z lastno negacijo, v preteklosti konstituiral v različnih pojavnih oblikah in da so danes, v postdigitalni in postinternetni situaciji, v slikarstvu na preizkušnji ne le njegova elastičnost, temveč predvsem mehanizmi in potenciali njegove absorbne transgresije.

Umetnost in znanost v likovni anatomiji: univerzitetni učbenik avtorice Uršule Berlot Pompe je namenjen študentom likovne umetnosti, da pridobijo teoretsko in praktično znanje s področja anatomije, fizionimije in morfologije človeškega telesa, ki je osnova likovnim upodobitvam figure. Prvi del učbenika predstavi razmerje med umetnostjo in anatomijo v zgodovini in sodobnih umetniških praksah. Drugi del podaja analitično znanje o anatomski zgradbi osteoloških in mioloških struktur človeškega telesa ter znanja s področja konstrukcijske risarske analize in morfologije.

Črke in oblike: zbirka tipografskih vaj avtorja Domna Frasa je rezultat desetletja razvoja študijskih procesov pri predmetih s področja tipografije in oblikovanja črkovnih vrst. Ponuja širok nabor vsebin, ki izhajajo iz tradicije kaligrafije in visokega tiska, modernističnih načel 20. stoletja, preprostih likovnih eksperimentov, aktualnih tehnoloških možnosti in, nenazadnje, izmenjav pedagoških izkušenj s kolegi. Vaje in naloge so razvrščene po ustaljenem vrstnem redu izvedbe, ki omogoča pridobitev veščin s slojenjem povezanih znanj.

Katalog Projekt Denton/The Denton Project kot zaključek raziskovalnega in razstavnega projekta poleg besedila Nine Dragičević zaobjema rezultate projekta Denton. Z raziskovanjem dvoličnosti floriologije so študenti in študentke magistrskega programa Prostor in komunikacija na ženevski HEAD in diplomskega ter magistrskega študija industrijskega in unikatnega oblikovanja ter oblikovanja vizualnih komunikacij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani (UL ALUO) v majhnih skupinah kot dvojne agentke in dvojni agenti ustvarili cvetlične podobe, ki prenašajo politična, feministična in kvirovska sporočila.

 

 


Publikacije so bile sofinancirane s sredstvi dejavnosti Institucionalnega stebra financiranja UL ALUO, Razvojnega stebra financiranja, v sklopu ukrepa »Uvajanje in razvoj odprtih izobraževalnih virov znotraj pedagoškega procesa (A.II.1)«, HES-SO, Veleposlaništva Švice v Sloveniji ter raziskovalnega programa »P5-0452, Vizualna pismenost« na UL ALUO, ki ga sofinancira Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARIS).

Skip to content