izr. prof. dr. Barbara Predan

Govorilne ure: Ponedeljek od 13.00 do 14.00, obvezna najava po e-mailu. Kabinet: seminar IO
Lokacija: Dolenjska cesta 83

Šifra raziskovalke: 51216

Dr. Barbara Predan, teoretičarka, raziskovalka in oblikovalka. Diplomirala je iz industrijskega oblikovanja ter magistrirala iz teorije in razvoja oblikovanja na Oddelku za oblikovanje Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Leta 2012 je prejela naziv doktorica znanosti za področje interkulturnih študijev – primerjalnih študijev idej in kultur na Znanstvenoraziskovalnem centru SAZU na Univerzi v Novi Gorici.

Je soavtorica knjig Nazaj k oblikovanju: Antološki pregled teorije oblikovanja v slovenskem prostoru (Litera in Pekinpah, 2007) in Trajnostne alternative v oblikovanju: skrajni čas, da začnemo izgubljati čas (MAO in Pekinpah, 2009), soavtorica knjig in razstav Iskra: neuvrščeno oblikovanje 1946–1990 (MAO in Pekinpah, 2009; Muzej istorije Jugoslavije, 2013), Niko Kralj: neznani znani oblikovalec (MAO, 2011; Architekturzentrum Wien, 2012), Past Future Perfect (SKICA in Österreichisches Museum für Volkskunde, Dunaj, 2014–15), Smrt v oblikovanju (Galerija Srečišče, 2017; Library & Information Center (UPAT), Patras, Grčija, 2019), Misliti pogoje našega časa (Triennale di Milano, 2019), 2074 (Galerija Škuc, 2019), Marx After Marxu: Kunst-Marx (Goethe-Institut Ljubljana, 2019), Papiro-logía: Krožno oblikovanje in uporaba papirja v interjerju (Mestna hiša Ljubljana, 2019, Ambient, 2019) in The Questions Raised by Design (Avtomatik delovišče, 2020); avtorica razstav Gorenje z vizijo (Gorenje in Galerija Velenje, 2012), Les25 (razstave so bile v Parizu, Ljubljani, Trstu, Berlinu, Zagrebu, Moskvi in Sankt Peterburgu, 2016–19), Slovenia Design Showroom Milano 2017: Design as the Capacity for Change (Galleria San Fedele, Milano, 2017). Skupaj z dr. Petro Černe Oven od leta 2010 pod okriljem društva Pekinpah ureja knjižno zbirko 42, katere rdeča nit je oblikovanje. Doslej je izšlo devet zvezkov (pri vseh sta sodelovali kot avtorici ali urednici): Storitveno in informacijsko oblikovanje (2010), Utopični seminar (2011), Oblikovanje agende ali kako se izogniti reševanju problemov, ki to niso (2013), Javni sektor: nosilec napredka? (2014), Buckminster Fuller: Priročnik za vesoljsko ladjo Zemlja (2016), Smrt v oblikovanju in Death in Design (2017, 2020), Edvard Ravnikar: Design (2017), Norman Potter: Kaj je oblikovalec. Stvari, prostori, sporočila (2018).

Njena strokovna in znanstvena besedila so objavljena v zbornikih in revijah, kot so Design Issues, Design Principles and Practices, The International Journal of Design in Society, Filozofski vestnik, Dialogi, ČKZ, 2+3D, Oris, Piranesi idr. Skupaj z dr. Petro Černe Oven je bila povabljena k pripravi besedila za znanstveno monografijo Information design: research and practice (Routledge, New York 2017). Leta 2019–2020 pa je na povabilo organizatorjev skupaj s Tevfikom Balcıoğluom souredila in sopredsedovala sklopu z naslovom »Politics and Design: Past, Present, Future« na mednarodni konferenci International Committee for Design History and Design Studies (ICDHS 12) v Zagrebu, oktober 2020. S strani Victorja Margolina in založbe Bloomsbury Press, je skupaj z dr. Petro Černe Oven prejela vabilo k pripravi poglavja o zgodovini slovenskega oblikovanja za obdobje 1945–2000. Poglavje se bo pripravilo za knjigo World History of Design, Volume III (Bloomsbury Press).

Kot docentka poučuje predmet Razvoj in teorija oblikovanja in izbirni predmet Storitveno oblikovanje na Oddelku za industrijsko in unikatno oblikovanje Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Je soustanoviteljica in vodja sekcije za teorijo oblikovanja pri društvu Pekinpah, soustanoviteljica mednarodnega združenja za oblikovanje CODEC in od leta 2014 direktorica znanstvenoraziskovalnega Inštituta za oblikovanje. Redno predava na mednarodnih znanstvenih in strokovnih konferencah, skupaj z dr. Petro Černe Oven pa doma in v tujini vodita tudi številne mednarodne delavnice s področja storitvenega in informacijskega oblikovanja. V okviru različnih institucij in dogodkov sta skupaj z dr. Petro Černe Oven v Slovenijo pripeljali že več kot 30 vrhunskih in svetovno priznanih strokovnjakov s področja oblikovanja.

 

Nagrade

  • 2020 – Design Principles & Practices International Award for Excellence: Award Winner for Volume 13
  • 2019 – AIAP WOMEN IN DESIGN AWARD 2019, nominacija v kategoriji: “PhD, Researchers and Teachers” (skupaj z dr. Petro Černe Oven)
  • 2018 – Priznanje Univerze v Ljubljani za posebne dosežke in udejstvovanje na področju obštudijskih dejavnosti
  • 2017 – Nagrada Društva oblikovalcev Slovenije: Oblikovalski presežek četrtletja za področje »teorije in kritike oblikovanja ter strokovne publicistike« (skupaj z dr. Petro Černe Oven)
  • 2017 – Nagrada Fundacije Brumen v kategoriji: informacijsko oblikovanje, 6. bienale vidnih sporočil Slovenije, Narodna Galerija, Ljubljana (več soavtorjev)
  • 2013 – Pohvala četrtletja Društva oblikovalcev Slovenije − za teoretični prispevek k oblikovanju (skupaj z dr. Petro Černe Oven)
  • 2013 – Nagrada Fundacije Brumen v kategoriji: spletne in mobilne aplikacije, 6. bienale vidnih sporočil Slovenije, Narodna Galerija, Ljubljana (več soavtorjev)
  • 2012 – Nagrada Društva oblikovalcev Slovenije: Oblikovalski presežek četrtletja za področje »teorije in kritike oblikovanja ter strokovne publicistike« (skupaj z dr. Petro Černe Oven)

 

Vodstvene funkcije

Univerza v Ljubljani

  • 2019–do nadaljnjega: Predsednica programskega sveta za Interdisciplinarni doktorski program UMETNOST

Univerza v Ljubljani, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Oddelek za industrijsko in unikatno oblikovanje

  • 2020–2023: Vodja temeljnega raziskovalnega projekta »Modeli in prakse mednarodne kulturne izmenjave Gibanja neuvrščenih: raziskovanje prostorsko-časovnih kulturnih dinamik«
  • 2019–do nadaljnjega: Predstojnica Oddelka za industrijsko in unikatno oblikovanje
  • 2018–2019: Komisarka slovenskega paviljona na XXII Triennale di Milano – mednarodni razstavi Broken Nature: Design Takes on Human Survival
  • 2017–2018: Vodja slovenskega partnerstva in članica raziskovalne skupine v evropskem raziskovalnem projektu Co-Create: Co-Design Education and Training for Creative Professionals

Mednarodna znanstvena konferenca International Committee for Design History and Design Studies: ICDHS 12 Zagreb 2020

  • 2019–2020: Sopredsedovanje sklopa na konferenci ICDHS 12 v Zagrebu 2020

Znanstvena revija Hyphen, Institute for the Study of Typography and Visual Communication (ISTVC), Ciper

  • 2019–do nadaljnjega: Članica mednarodnega uredniškega odbora

Fundacija Brumen

  • 2018–do nadaljnjega: Članica upravnega odbora
  • 2005–2010: Vodja projektov

CODEC: mednarodna mreža za oblikovanje

  • 2016–do nadaljnjega: Soustanoviteljica in članica upravnega odbora

Mednarodni raziskovalni projekt Design for Europe (glavni partner: londonski Design Council v okviru platforme European Design Innovation Platform (EDIP), financiran s strani Evropske komisije)

  • 2015–2016: Slovenska ambasadorka projekta

Znanstvena revija The Design Journal, Bloomsbury Publishing, London (VB)

  • 2015–do nadaljnjega: Editorial Manager

Inštitut za oblikovanje, Ljubljana (raziskovalna organizacija)

  • 2014–do nadaljnjega: soustanoviteljica in direktorica

Cankarjev dom (kulturni in kongresni center)

  • 2013–2019: Članica Sveta Cankarjevega doma

Zbirka 42 (knjižna zbirka za področje oblikovanja)

  • 2010–do nadaljnjega: Sourednica knjižne zbirke

Znanstvena revija Design Principles and Practices. An International Journal, Common Ground Publishing LLC, Champaign (ZDA)

  • 2010 and 2019–do nadaljnjega: Editorial Manager

Društvo Pekinpah (društvo za kulturno, založniško in producentsko dejavnost)

  • 2013–do nadaljnjega: Vodja sekcije za teorijo oblikovanja
  • 2007–2013: Predsednica društva Pekinpah

Bienale mladih umetnikov MEDITERRANEA

  • 2007–2018: Vodja slovenske strokovne komisije za oblikovanje

Bienale industrijskega oblikovanja – BIO

  • 2006–2010: Članica strokovne komisije