Opis smeri
Študij na dodiplomski stopnji omogoča znanje vizualnega razmišljanja za opravljanje samostojnega dela na vseh področjih javnega življenja, na katerih lahko ilustracija sama nosi rešitev komunikacije ali pa je pomemben subjekt celote vidnega sporočanja.
Študent v 1. letniku pridobi splošno znanje, ki se nadgrajuje v težavnostnih stopnjah v višjih letnikih do šestega semestra. V zadnjem semestru študent konča študij z zahtevnejšim projektom, ki zahteva in vsebuje večplastno znanje s področja ilustracije s pomočjo podrobne analize vsebine.
Splošni podatki o študiju
Opis smeri
Študij na dodiplomski stopnji omogoča znanje vizualnega razmišljanja za opravljanje samostojnega dela na vseh področjih javnega življenja, na katerih lahko ilustracija sama nosi rešitev komunikacije ali pa je pomemben subjekt celote vidnega sporočanja.
Študent v 1. letniku pridobi splošno znanje, ki se nadgrajuje v težavnostnih stopnjah v višjih letnikih do šestega semestra. V zadnjem semestru študent konča študij z zahtevnejšim projektom, ki zahteva in vsebuje večplastno znanje s področja ilustracije s pomočjo podrobne analize vsebine.
PREDMETNIK ZA Ilustracija
Obvezni predmeti
Študent spozna osnove fotografskega medija, njegovih možnosti in uporabe na področju vizualnih komunikacij. Nauči se uporabe osnovnih fotografskih tehnik, razume fotografske podobe in spozna zgodovino tako umetniške kot komercialne fotografije. Prepozna tudi delovanje fotografske podobe v različnih medijih.
Pri predmetu študent razvija ustvarjalne sposobnosti likovnega izražanja misli, čustev in sporočil. Spozna osnovna likovna sredstva in izrazne tehnike v oblikovanju vizualnih komunikacij. Razume vloge in načine delovanja vizualnih znakov v komuniciranju ter vzajemnosti delovanja komunikacijskih znakov in likovno izraznih sredstev. Usposobi se za občutljivo in domiselno likovno izražanje misli in idej ter pretvorbo vizualne realnosti v likovni jezik. Študent pridobi osnovno znanje uporabe grafično oblikovalskih računalniških programov in spozna druga orodja ter sredstva za likovno izražanje. Študent se nauči oblikovati slikovne znake v različnih grafičnih tehnikah in stopnjah redukcije.
Študent spozna različne načine oblikovanja ilustratorske zamisli in njene pretvorbe v likovno delo. Spozna osnovne ilustracijske in grafične tehnike ter orodja, zakone organizacije vidnega polja, interpretacijo lastne podobe v perorisbi, akvarelu, temperi in akrilu, mimetično slikanje živali, rastlin, žuželk, mineralov in gradiv v različnih agregatnih stanjih, slikanje v naravi in v grafičnih interpretacijah. Spozna in prepozna stile in avtorje skozi zgodovinski razvoj ilustracije ter zakonitosti visokega, globokega in ploskega tiska.
Študent spozna in razume: vlogo likovne teorije v likovni praksi; odnos med vizualnim in likovnim; oblikotvorno logiko temeljnih likovnih prvin; oblikotvorne postopke modelacije, modulacije, gramatike svetlostnih in barvnih ekranov, gramatiko točke in linearne gramatike; barvne kontraste in logiko barvnega komponiranja; logiko diference med motivno predlogo in modeli njenega likovnega posnemanja; osnove formalne likovne analize; temeljne likovnoteoretske koncepte v formalnem in historičnem likovnem kontekstu. Po končanem programu je sposoben likovnoteoretsko reflektirati likovne ustvarjalne postopke drugih in samega sebe in na tej osnovi v sodelovanju z mentorjem glavnega predmeta (so)načrtovati lastne oblikotvorne cilje in etapne strategije.
Študent pri predmetu opazuje in spoznava optične zakonitosti vidnega sveta. Spoznava in analizira likovne elemente, metodično razvija risbe kot likovne govorice na osnovi risanja po naravi ter razvija kompleksna znanja likovnega jezika skozi uporabo različnih risarskih tehnik, materialov in orodij. Razvija občutek za obliko in prostor ter čut za estetiko. Nauči se risati dane motive, spozna pomen in vlogo risbe kot likovnega jezika, njene lastnosti in zakonitosti. Poleg tega študent razume pomen risbe v oblikovanju, pridobljeno znanje pa zna uporabiti pri vseh predmetih, kjer je potrebno obvladovanje risarskih veščin.
Študent spozna slogovna obdobja v zgodovinskem razvojnem loku zahodnoevropske umetnosti (prazgodovinske, umetnosti ljudstev starega Bližnjega vzhoda, grške in rimske antične umetnosti, starokrščanske, bizantinske, zgodnjesrednjeveške umetnosti, romanike, gotike, renesanse, baroka, klasicizma, umetnostnih slogov 19. stoletja) na področju tradicionalnih likovnih panog arhitekture, kiparstva, slikarstva in grafike. Pridobi vpogled v načela slogovne zgodovine in analize ter usposobljenost za osnovno samostojno slogovno analiziranje umetnostnih spomenikov. Študent spozna temeljne umetnostne spomenike ter je sposoben določiti kriterije za vrednotenje, na podlagi katerih se jih razvršča v slogovna obdobja ter razlikuje med bolj in manj zgodovinsko prelomnimi umetninami.
Študent spozna različne načine oblikovanja ilustratorske zamisli in njene pretvorbe v likovno delo. Spozna osnovne ilustracijske in grafične tehnike ter orodja, zakone organizacije vidnega polja, interpretacijo lastne podobe v perorisbi, akvarelu, temperi in akrilu, mimetično slikanje živali, rastlin, žuželk, mineralov in gradiv v različnih agregatnih stanjih, slikanje v naravi in v grafičnih interpretacijah. Spozna in prepozna stile in avtorje skozi zgodovinski razvoj ilustracije ter zakonitosti visokega, globokega in ploskega tiska.
Ključno pri predmetu je spoznavanje sodobne digitalne tehnologije ter osnove izraznih tehnik, uporabnih v oblikovanju interaktivnega oblikovanja. Študent spozna uvod v najsodobnejše oblike digitalne tehnologije in osnovne elemente in zakonitosti posameznih digitalnih področij ter njihovo uporabo. Nadaljuje se s semantiko in sintakso posameznih digitalnih tehnik, različnimi upodobitvami digitalnih tehnik, pri čemer študent razvija in pridobiva osnovna znanja in praktične sposobnosti pri uporabi osnovnih elementov digitalne tehnologije od začetne ideje do realizacije.
Študent razvije likovno mišljenje, spoznava operativno vlogo prostorskih principov v likovni praksi in spoznava likovne principe, ki ustvarjajo iluzijo tretje razsežnosti na dvodimenzionalni ploskvi. Pridobi osnovna znanja za kreiranje iluzije tridimenzionalnega prostora na dvodimenzionalni površini s pomočjo raznovrstnih kombinacij prostorskih ključev. Študent je sposoben reflektirati likovne ustvarjalne postopke in začenja spoznavati notranjo strukturo in proces gradnje likovnega dela. Spozna principe in vedenja, ki so kreativno uporabna v vseh vrstah likovnih praks, tako v slikarstvu, risbi, ilustraciji, animaciji, videu in drugih zvrsteh sodobnih medijev, oblikovanju in restavratorstvu.
Študent pri predmetu opazuje in spoznava optične zakonitosti vidnega sveta. Spoznava in analizira likovne elemente, metodično razvija risbe kot likovne govorice na osnovi risanja po naravi ter razvija kompleksna znanja likovnega jezika skozi uporabo različnih risarskih tehnik, materialov in orodij. Razvija občutek za obliko in prostor ter čut za estetiko. Nauči se risati dane motive, spozna pomen in vlogo risbe kot likovnega jezika, njene lastnosti in zakonitosti. Poleg tega študent razume pomen risbe v oblikovanju, pridobljeno znanje pa zna uporabiti pri vseh predmetih, kjer je potrebno obvladovanje risarskih veščin.
Predmet je namenjen spoznavanju nastankov in razvoju pisave od prvih zapisov do sodobnih sistemov pisanja. Študent spozna pisave kot sisteme sporočanja (piktografija, ideografija, logografija, alfabet), načine zapisovanja v različnih časovnih obdobjih, v različnih kulturah in civilizacijah. Spozna dojemanje kaligrafskega oblikovanja kot estetske dimenzije sporočanja in pridobiva osnove kaligrafije ter veščine kaligrafskega oblikovanja črk. Spozna zgodovino in razvoj tiskarske črke, likovnih zakonov pisanja z različnimi orodji na različne podlage. Poleg tega predmet vključuje tudi teoretično in praktično spoznavanje z osnovami tipografske črke in njenimi zakonitostmi (lettering) ter poznavanje likovnih zakonitosti črkovnega gradiva.
Študent spozna likovni razvoj moderne umetnosti, njen pomen, kontekst in recepcijo. Na podlagi konkretnih analiz pridobi temeljna znanja iz epistemologije in hermenevtike modernizma. Usposobi se za poznavanje in interpretacijo likovnih umetnin 19. in 20. stoletja, kritično branje in razlaganje umetnostno zgodovinske literature ter oblikovanje inovativnih kritičnih stališč v vrednotenju modernizma. Pridobljeno znanje je sposoben uporabljati v študentskem ateljejskem delu in v povezavah z drugimi teoretičnimi predmeti. Razume ustvarjalne postopke in probleme v moderni umetnosti, kar se neposredno zrcali v celotnem študijskem procesu prvega letnika in v študentovem osebnem razvoju.
Obvezni predmeti
Pri predmetu študent spozna osnovne pojme, potrebne za kreativno manipulacijo mnogoterosti pojava barve-barvna terminologija, barvni krogi, barvne harmonije (analogna, komplementarna, uravnovešena, dominantna), barvni akordi, barvno stopnjevanje, uniformirane kromatske skale, barvni iluzionistnični efekti (atmosferski, globinski, plastični, bleščeči, luminozni, svetlobe in sence, transparentnosti, teksture in barvne palete ipd.). Študent pridobi znanje o zaznavi, kogniciji, barvnih razmerjih oz. barvne harmonije, ki je konkretna osnova za vse nadaljnje interpretacije, razumevanje in uporabnost barve pri vseh zvrsteh oblikovanja in slikanja.
Pri predmetu študent spozna temeljna področja ilustracije in uporabo knjižne ilustracije pri oblikovanju. Sreča se z vsemi osnovnimi sestavinami, ki tvorijo celostni vtis knjižnega organizma in dojame ilustracijo kot vizualizacijo verbalnega. Spozna in prepozna tudi stile in avtorje skozi zgodovinski razvoj ilustracije. Študent obvladuje različne žanre in razvija senzibilnost za smiselno in učinkovito uvajanje lastnega stila.
Predmet Razvoj in teorija oblikovanja zajema zgodovino oblikovanja in zgodovino teorij oblikovanja, vključujoč aktualne praksiološke vidike v okviru poučevanja načrtovanja tudi v stiku z drugimi podpornimi teoretičnimi predmeti. To velja za vse smeri: industrijsko oblikovanje, oblikovanje vidnih sporočil (vizualnih komunikacij), ilustracijo, fotografijo, nove vidne (in zvočne) medije ter unikatno oblikovanje. Smoter predmeta je spoznavanje zgodovine oblikovanja in razvoja oblikovalskih teorij, ki nazorsko in v praksi zaznamujejo sodobno načrtovanje in ustvarjalno prakso oblikovanja bivanjskega okolja in vidnega komuniciranja v njem, smotrne opreme in uporabnih predmetov. Študent pridobi potrebna znanja ter metodološke pristope in veščine za samostojno kritično analizo in definicijo ustvarjalnih oblikovalskih problemov in nalog.
Spoznavanje osnovnih slikarskih metod na osnovah risarskih izkušenj iz prvega letnika. Študent spoznava optične učinke svetlobe, sence, tona in barve v naravi in prenašanje teh izkušenj v slikarski jezik. Pri predmetu se študenta spodbuja, da išče avtorske slikarske govorice, raziskuje kreativne interpretacije motiva ter spoznava slikarske tehnologije in postopke. Poleg tega razvija metode stilizacije v ilustraciji in spoznava principe modelacije in modulacije barve. Spozna vlogo barve in zakonitosti slikarskega izražanja v slikovnem polju, prostorske učinke barv, emocionalni in estetski pomen barve in izrazne možnosti likovnega izražanja v ilustraciji.
Predmet se osredotoča na spoznavanje razvoja in zgodovine tiska in tiskarskih črk, na seznanjanje s temeljnimi pojmi tipografske terminologije, z osnovnimi tehnikami tiska, osnovami tipografskega preloma in uporabo računalnika pri tipografskem oblikovanju. Študent spozna črkovne vrste glede na različna zgodovinska obdobja in črkovne družine z opisom značilnosti vseh rezov in oblik. Poleg tega pri predmetu spozna osnovne pojme tipografske terminologije, merske sisteme v tipografiji, kodne tabele in črkovne sisteme, predelave črkovnih vrst in znakov za različne jezike, prelom raznih besedil glede na njihov namen in obliko. Spozna tudi sestavne dele teh tiskovin, uporabo različnih likovnih elementov in principov.
Študent spozna dogajanje v zgodovini likovne umetnosti od leta 1945 dalje do sodobnega časa v kontekstu filozofskih in družbenih tokov ter teorij. Dobi vpogled v kronološko zaporedje gibanj in teženj v umetnosti visokega in poznega modernizma ter postmodernizma. Hkrati je sposoben samostojno uporabljati kriterije za vrednotenje del znotraj različnih medijskih praks moderne in sodobne umetnosti. Študent spozna aktualne umetnostnozgodovinske metodologije, kot so strukturalizem in poststrukturalizem, postkolonialna teorija ter teorije spolov in identitet.
Pri predmetu študent spozna temeljna področja ilustracije in uporabo knjižne ilustracije pri oblikovanju. Sreča se z vsemi osnovnimi sestavinami, ki tvorijo celostni vtis knjižnega organizma in dojame ilustracijo kot vizualizacijo verbalnega. Spozna in prepozna tudi stile in avtorje skozi zgodovinski razvoj ilustracije. Študent obvladuje različne žanre in razvija senzibilnost za smiselno in učinkovito uvajanje lastnega stila.
Študent pridobi operativno poznavanje zahtevnejših konceptov stroke ter sposobnost za funkcionalno povezovanje teoretskih in praktičnih spoznanj na ravni aplikacije. Pozna in razume: vlogo likovnih spremenljivk v likovni praksi; logiko likovnega abstrahiranja; predpostavke za izgradnjo avtorske likovne morfologije; barvno sistematiko; predpostavke in logiko barvnega komponiranja; gestaltistične zakone in logiko njihove likovne aplikacije; kategorialno strukturo likovnega prostora in njene oblikotvorne regulative; logiko kompozicijskih principov zagotavljanja enotnosti v likovni kompoziciji; logiko kompozicijskih principov na temelju kategorialne strukture formata; aplikacijo modelov formalne likovne analize na konkretne primere likovnih del.
Predmet Razvoj in teorija oblikovanja zajema zgodovino oblikovanja in zgodovino teorij oblikovanja, vključujoč aktualne praksiološke vidike v okviru poučevanja načrtovanja tudi v stiku z drugimi podpornimi teoretičnimi predmeti. To velja za vse smeri: industrijsko oblikovanje, oblikovanje vidnih sporočil (vizualnih komunikacij), ilustracijo, fotografijo, nove vidne (in zvočne) medije ter unikatno oblikovanje. Smoter predmeta je spoznavanje zgodovine oblikovanja in razvoja oblikovalskih teorij, ki nazorsko in v praksi zaznamujejo sodobno načrtovanje in ustvarjalno prakso oblikovanja bivanjskega okolja in vidnega komuniciranja v njem, smotrne opreme in uporabnih predmetov. Študent pridobi potrebna znanja ter metodološke pristope in veščine za samostojno kritično analizo in definicijo ustvarjalnih oblikovalskih problemov in nalog.
Spoznavanje osnovnih slikarskih metod na osnovah risarskih izkušenj iz prvega letnika. Študent spoznava optične učinke svetlobe, sence, tona in barve v naravi in prenašanje teh izkušenj v slikarski jezik. Pri predmetu se študenta spodbuja, da išče avtorske slikarske govorice, raziskuje kreativne interpretacije motiva ter spoznava slikarske tehnologije in postopke. Poleg tega razvija metode stilizacije v ilustraciji in spoznava principe modelacije in modulacije barve. Spozna vlogo barve in zakonitosti slikarskega izražanja v slikovnem polju, prostorske učinke barv, emocionalni in estetski pomen barve in izrazne možnosti likovnega izražanja v ilustraciji.
Obvezni predmeti
Predmet Razvoj in teorija oblikovanja v 3. letniku se predava v dveh skupinah: predmetno in prostorsko oblikovanje (za študijske programe industrijsko oblikovanje in unikatno oblikovanje) in vidna sporočila (za študijski program vizualne komunikacije). Zajema zgodovino oblikovanja in zgodovino teorij oblikovanja, vključujoč aktualne praksiološke vidike v okviru poučevanja načrtovanja tudi v stiku z drugimi podpornimi teoretičnimi predmeti. To velja za vse smeri: industrijsko oblikovanje, oblikovanje vidnih sporočil (vizualnih komunikacij), ilustracijo, fotografijo, nove vidne (in zvočne) medije ter unikatno oblikovanje.
Študent izpopolnjuje svojo sposobnost izražanja ustvarjalnih zamisli in koncipiranja ter izvajanja umetniških del. S pomočjo konsultacij in mentorstev se usposablja za načrtovanje, izvedbo in zagovor diplomskega dela ter za pisanje diplomske naloge. Pri tem spozna zgradbo strokovnih in znanstvenih besedil, se nauči citiranja po veljavnih standardih in izpopolnjuje sposobnost javne prezentacije svojega umetniškega dela in strokovnih besedil. To mu kasneje pripomore k usposobljenosti za argumentiranje rezultatov lastnega dela v stiku s strokovno in laično javnostjo.
Nadaljevanje snovi, ki jih je študent spoznal pri predmetu Razvoj in teorija oblikovanja III, in sicer z zgodovino oblikovanja in zgodovino teorij oblikovanja, vključujoč aktualne praksiološke vidike v okviru poučevanja načrtovanja tudi v stiku z drugimi podpornimi teoretičnimi predmeti. Študent nadgradi pridobljeno znanje in ga razvije v zastavljeni smeri. Še posebej to velja pri osvajanju metodoloških pristopov in veščin za samostojno kritično analizo in definicijo ustvarjalnih oblikovalskih problemov in nalog, kar bo pomembno zlasti v VI. semestru pri izdelavi teoretičnega dela diplomske naloge.
Izbirni predmeti
Študent spozna zmožnosti grafičnega medija in možne aplikacije njegovih značilnih lastnosti v avtonomnih grafičnih delih ali kot dodana matrica v kombinaciji z ostalimi likovnimi mediji. Nauči se uporabljati različne tehnike, materiale in orodja, ki so potrebni za ustvarjanje v grafiki ter to prakso v skladu s posebnimi individualnimi izraznimi potrebami prenesti na področje svojega osnovnega delovanja. Po končanem programu je študent sposoben samostojno zasnovati in realizirati grafični list, zna prilagajati različne tehnike svojim konceptom in prezentirati svoja grafična dela na samostojnih razstavah.
Cilji predmeta je študentu, ki ni del programa Kiparstvo, preko izbranega profesorja kiparstva omogočiti kontakt z znanji in praksami s področja kiparstva oziroma sodobnih umetniških praks. Študent se nauči prepoznavanja smiselnosti uporabe kiparskih praks pri svojem delu in izbrati, organizirati ter konstruirati material za materializacijo ideje. Pridobi vedenje in izkušnje s področja opazovanja, konceptualiziranja, konstruiranja in upodabljanja kiparske oblike. Skozi neposredno in praktično snovanje in delo pridobi izkušnje in znanje za razumevanje sočasnih sodobnih umetniških praks in kritično preverjanje umetniških informacij. Sposoben je kontekstualizacije lastnega dela.
Študent razvija zmožnost historičnega in kritičnega mišljenja ter sposobnost humanistične imaginacije preko meja časa in prostora lastne kulture in zgodovine ter prepoznava pomene razlik in paralelnih struktur. Študent pridobi znanje in razume kulturne in umetniške modernosti, sposobnost kritičnega razmerja do kulturnega obrata in postmodernosti, poleg tega pa dojema kulturna in umetniška dogajanja sodobnosti v luči globalnih konfliktov in kontroverz.
Pri predmetu študent razvija oblikovalske veščine, poznavanje in obvladovanje tehnik ter spoznava principe in zakonitosti projektnega dela. Poudarek je na razvijanju grafično-oblikovalskih izrazoslovij, timskem delu in osebni komunikaciji med naročniki in sodelavci, saj se spozna z realnimi projektnimi procesi.
Razvijanje kaligrafskih veščin: podrobnejše spoznavanje zgodovinskih slogov, tehnik im materialov, pridobivanje spretnosti in razvijanje lastnega kaligrafskega izraza. Razvijanje tipografskih veščin, poznavanje razvoja in tehnik oblikovanja tiskarskih črk. Spoznavanje ustvarjalnih principov in zakonitosti oblikovanja črkovnih vrst. Študent razvija ročne spretnosti, likovno občutljivost in ustvarjalnost v kaligrafiji. Zna uporabljati kaligrafska orodja, materiale in tehnike, razvija občutek in spretnosti pri tipografskem projektiranju črkovnih vrst. Na področju tipografije pa se seznani s teorijo in postopki načrtovanja in oblikovanja črkovnih vrst, s stilnimi značilnostmi posameznih obdobij, z dekorativno in ekspresivno tipografijo, s tipografijo za tekoče besedilo (knjižne tipografije) in pripravo diplomskih projektov.
Študent spozna temeljne tekste iz novoveške umetnostne teorije. Sposoben je povezovanja znanj iz filozofije, estetike, literarne teorije, sociologije umetnosti in psihoanalize. Nauči se oblikovanja inovativnih teoretskih stališč in pisanja strokovnih tekstov ter povezovati teoretske modele z ustvarjalno prakso (ateljejsko delo). Spozna ustroj ter pomen kritiškega diskurza o likovni umetnosti od Platona do postmodernizma (Derrida). Na tej podlagi je študent sposoben večplastne analize in kritike kulturnih in umetniških pojavov, teorij in konceptov, pridobljeno znanje pa se zrcali tudi v njegovem splošnem pogledu na svet in umetnost.
Študent pridobi fotografsko znanje in vedenje v navezavi na področje njegovih kreativnih afinitet. Pridobi znanja za tehnološko obvladovanje izbranih tem fotografskega medija in razumevanje fotografske podobe na izbranem področju medija. Spozna tehnologijo fotografije in njena kreativna področja. Specifično področje delovanja znotraj fotografskega medija je izbrano glede na temo, ki jo predloži študent. Po končanem programu študent obvladuje tako teorijo kot prakso posameznih področij fotografskega medija in kritično razume pomen fotografije v javnih medijih in polju umetnosti danes.
Študent pridobi teoretsko refleksijo likovnih oblikotvornih procesov in strategij, ki mu omogoči načrtovanje in zavestno usmerjanje lastne likovne ustvarjalnosti. Nauči se reflektiranega analitičnega in sintetičnega mišljenja in fleksibilne uporabe teoretskih pojmov in znanj v praksi. Spozna pomen praktične uporabe predpostavk in metod formalne likovne analize in hermenevtike, osvoji logiko odnosa med površinsko in globinsko strukturo v likovni artikulaciji ter obvladuje sistemske oblike orientacije v likovnem prostoru. Študent pozna in razume: likovno kompozicijo v njeni sintaktični in semantični ekstenziji; odnos med površinsko in globinsko strukturo v likovni praksi; probleme operiranja z modeli formalne likovne analize. Zna tudi praktično uporabiti bazične modele formalne likovne analize in temeljne hermenevtične metode v likovni praksi.
Predmet risanje in slikanje študenta didaktično seznani z razvojem modelov oz. matric likovne umetnosti z uporabo historičnih referenc in s pluralnostjo pogledov ter pristopov, značilnih za paradigmo likovne umetnosti 20. in začetka 21. stoletja. Individualni pristop upošteva specifični interes študenta tako, da predstavlja dopolnitev njegovega študija v matični stroki.
Pri predmetu nadaljujemo na podlagi že pridobljenega znanja z različnimi risarsko/slikarskimi vajami. Risanje je oblikovanje likovnega prostora in obvladovanje oziroma povezovanje različnih zgodovinskih prostorskih principov. Gre za obravnavo predmeta upodobitve s primerno praktično aplikacijo različnih teoretičnih stališč, pojmov, izraženih neposredno z raznoliko linijo, z uporabo različnih slikarsko–risarskih materialov.
Cilji predmeta so razvijanje kritičnega razumevanja vloge oblikovanja in oblikovalcev v kompleksnih komunikacijskih in medijskih okoljih ter osvojitev analitičnega teoretskega aparata, ki je potreben za analizo komunikacijskih okolij, družbeno kulturnih implikacij komuniciranja ter za učinkovito in družbeno odgovorno oblikovanje. Predmet podaja znanja, teoretične argumente in praktične izkušnje za senzibiliziranje študenta za pomembna problemska polja in ustvarjanje kritične refleksije. Zaradi hitro se spreminjajočega komunikacijskega okolja polaga posebno pozornost na aktualnost in učinkovitost komunikacijskih praks ter na preučevanje trenutnih značilnosti (vizualnega) komuniciranja. Študent tako spozna in razume temeljne pojme medijev in komuniciranja. Razume vlogo medijev in komuniciranja pri konstrukciji pomenov in družbene realnosti.
Razvijanje kaligrafskih veščin: podrobnejše spoznavanje zgodovinskih slogov, tehnik im materialov, pridobivanje spretnosti in razvijanje lastnega kaligrafskega izraza. Razvijanje tipografskih veščin, poznavanje razvoja in tehnik oblikovanja tiskarskih črk. Spoznavanje ustvarjalnih principov in zakonitosti oblikovanja črkovnih vrst. Študent razvija ročne spretnosti, likovno občutljivost in ustvarjalnost v kaligrafiji. Zna uporabljati kaligrafska orodja, materiale in tehnike, razvija občutek in spretnosti pri tipografskem projektiranju črkovnih vrst. Na področju tipografije pa se seznani s teorijo in postopki načrtovanja in oblikovanja črkovnih vrst, s stilnimi značilnostmi posameznih obdobij, z dekorativno in ekspresivno tipografijo, s tipografijo za tekoče besedilo (knjižne tipografije) in pripravo diplomskih projektov.
8.00
9.00
10.00
11.00
12.00
13.00
14.00
15.00
16.00
17.00
18.00
19.00
20.00
21.00
Zonguldak Escort
Ktahya Escort
ankr Escort
Quali sono i segreti per avere una buona salute sessuale durante linvecchiamento? In realt le vitamine giocano un ruolo essenziale anche nel desiderio cialis senza la ricetta sessuale e nei casi di mancanza di libido. pensa a quanto diventi intrattabile ogni volta che stress e stanchezza hanno la meglio. es., depressione, ansia, Comprare Megalis Online Senza Ricetta stress, problemi di relazione) e/o esperienze insoddisfacenti (per esempio, a causa della mancanza di competenze sessuali o di scarsa comunicazione dei osu comprare levitra bisogni). Nel corso della storia, il cioccolato stato simbolo del desiderio, non solo a causa del suo gusto delizioso, ma per il suo potere di migliorare il viagra kamagra prezzo piacere sessuale. Esistono dei preservativi aromatizzati creati proprio per la fellatio: Ma ci sono ben altri modi per mostrare al vostro partner che cos' che vi eccita.
La thrapie par ondes de choc (low intensity ESWT) a ventuellement une indication pour lamlioration de la acheter clomid en ligne fonction rectile chez les patients avec dysfonction rectile. Avoir un petit pnis peut devenir un vritable acheter clomid pharmacie handicap. Un homme excit prsente une rection, et cest visible ; une femme dans le mme tat prouve des acheter cialis prix sensations dans le secret de son ventre, et cela passe inaperu. Parmi tous les changements sexuels physiologiques kamagra en ligne pas cher prvisibles et normaux, le principal et le plus traumatisant pour lhomme est certes la baisse de la spontanit de ses rections.
En effet, grce aux progrs techniques raliss dans les domaines des sciences de la vie et de la mdecine, les hpitaux gnrent pharmacie en ligne levitra et conservent quotidiennement dinnombrables donnes personnelles. La figure ci-dessous rsume cette analyse, avec classement en 3 levitra prix en france catgories des tudes en fonction de leurs risques de biais (faible, modr et lev) et risques relatifs correspondants: En viagra en pharmacie prix agissant sur la pompe, lutilisateur gonfle de liquide les cylindres placs dans les corps caverneux provoquant ainsi lrection. Le achat viagra professional troisime cylindre contient lurtre, le tube par lequel passent lurine et ljaculat, stend le long de la face infrieure du pnis.
Se davvero avessimo un istinto sessuale, significherebbe che sentiremmo il bisogno di sesso allo stesso modo in cui sentiamo il bisogno di cibo, di sonno o di vestiti caldi. Per questo prezzo cialis da 10 mg motivo, importante fare autocritica, analizzare le possibili cause dellinappetenza sessuale e risolverla con rimedi e tecniche naturali. dopo lamplesso avrete smaltito la coppa di levitra 20 mg costo fragole con panna a cui non avete saputo resistere! Oggi suggerisce Oliverio Ferraris ci sono molti libri per bambini che spiegano e illustrano com fatto il corpo umano, comprare cialis soft senza ricetta italia come sono gli organi sessuali, come avviene la riproduzione sessuale, ecc. Il grosso problema che lansia da prestazione sessuale si lega facilmente a tutte le altre disfunzione acquistare cialis generico in farmacia sessuali. Questo atteggiamento secondo psicologi a Torino contribuisce a confondere le idee dei bambini e ad incrementare la convinzione che del sesso non bisogna parlare e non bisogna saperne troppo.
Le persone che fanno uso di alcol, nicotina e cocaina hanno frequentemente problemi di erezione. se la dieta scorretta le prestazioni sotto le lenzuola calano. Agli uomini consiglia Generic Viagra Prezzo Farmacia Italia di aiutare nei lavori di casa in modo che le donne, a letto, non siano dopo cos stanche. Con queste compresse sarai pi eccitato, il tuo desiderio sessuale sar molto pi alto ed il acquistare propecia on line sesso ti piacer di pi. Questo allegro turn over nemaspermico porta luomo ad avere nel proprio eiaculato spermatozoi sempre pi giovani, vale a dire, sebbene numericamente acquistare propecia minori, con DNA sempre meno danneggiato e quindi meglio utilizzabile durante la fecondazione. Oltreoceano, invece, gli Aztechi attribuivano al cioccolato (il cibo degli Dei) viagra basso prezzo propriet atte a risvegliare lappetito e il vigore sessuale. problemi sesso piu comuni secondo esperti - Gli esperti hanno individuato i problemi pi comuni nella vita sessuale delle coppie.