Magistrski program druge stopnje oblikuje strokovnjake, ki so sposobni samostojnega obravnavanja in vodenja zahtevnejših konservatorsko-restavratorskih posegov.
Pri vpisu v program lahko izbiraš med dvema smerema: Konserviranje/Restavriranje slik in polikromirane plastike (A) in Konserviranje/Restavriranje stenskih slik in kamna (B). Usmeritev študentu omogoča poglabljanje osnov in nadgrajevanje znanja, pridobljenega na prvi stopnji študija, ki je potrebno za raziskovalne in razvojne naloge pri reševanju likovnega gradiva, pri čemer vsaka smer zahteva specifične rešitve. Poleg pridobivanja bolj poglobljenega teoretičnega znanja bo na tej stopnji poudarek na izbrani umetniško-raziskovalni konservatorsko-restavratorski problematiki. Praktični del poteka v ateljejih ALUO ter v okviru muzejev, galerij in Restavratorskega centra ZVKDS.
Splošni podatki o študiju
IME: Konserviranje in restavriranje likovnih del
STOPNJA: magistrski študijski program druge stopnje
TRAJANJE: 2 leti (4 semestre); skupaj 120 kreditnih točk po sistemu ECTS
SMERI: Konserviranje/Restavriranje slik in polikromirane plastike (A), Konserviranje/Restavriranje stenskih slik in kamna (B)
STROKOVNI NASLOV: magistrica konservatorstva-restavratorstva oziroma magister konservatorstva-restavratorstva
OKRAJŠAVA: mag. kons.-rest.
ZBORNIK ŠTUDIJSKEGA PROGRAMA
Katere pogoje moram izpolnjevati za vpis
V program se lahko vpiše, kdor je:
1. uspešno opravil preizkus posebne nadarjenosti, ki obsega preizkus likovne nadarjenosti, ki ga sestavlja risanje figure, izdelava reliefa; sprejemni razgovor s predstavitvijo kandidatovega dela s področja konserviranja in restavriranja likovnih del (zbirna mapa – portfolio),
2. in končal:
- univerzitetni študijski program 1. stopnje Konserviranje in restavriranje likovnih del;
- študijski program 1. stopnje z drugih strokovnih področij, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija v obsegu od 10 do največ 60 ECTS kreditnih točk, kandidat pa jih opravi z opravljanjem izpitov pred vpisom v drugostopenjski študijski program;
- ali visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred ZViS 2004 z drugih strokovnih področij, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija v obsegu od 10 do največ 60 ECTS kreditnih točk, kandidat pa jih opravi z opravljanjem izpitov pred vpisom v drugostopenjski študijski program.
Pri pogojih za vpis, kot je navedeno v točkah b in c, se manjkajoče študijske obveznosti določijo glede na različnost strokovnega področja, kandidatove strokovne in delovne izkušnje. Število obveznosti določi oddelčna komisija za vsakega posameznega kandidata posebej glede na kandidatova predhodno dosežena znanja.
Pogoje za vpis izpolnjujejo tudi kandidati, ki so končali enakovredno izobraževanje, kot je navedeno v točkah od a do c, v tujini, opravili preizkus posebne nadarjenosti za drugostopenjski magistrski študij na ALUO. Vpisujejo se pod enakimi pogoji, kot veljajo za kandidate, ki so končali svoje šolanje v Sloveniji.
Gregor Kokalj (1967) je študiral na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Svoja slikarska in grafična dela predstavlja na selekcijskih razstavah kot so Mednarodni grafični bienale, Bienale Slovenske grafike in…
Več
Miladi Makuc Semion se je rodila leta 1955 v Solkanu. Leta 1979 je diplomirala na ALU in pridobila naziv akademska kiparka. Po diplomi je poučevala likovno vzgojo na OŠ Riharda…
Več
Lucija Močnik Ramovš, rojena leta 1972 v Ljubljani, je po končani srednji šoli za oblikovanje in fotografijo študirala slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani in leta 1996 diplomirala…
Več
Rojen leta 1965, magistriral leta 1996, prejemnik študentske Prešernove nagrade. REFERENCE (izbor) • Avtor nagrad za mednarodni festival kreativnosti Zlati boben 2001–2016 • Izdelal portrete znanih Slovencev: dr. R….
Več
Blaž Šeme, rojen leta 1974 v Kranju, je na ALUO diplomiral (1999) iz slikarstva, magistriral (2003) iz restavratorstva s temo Eruptivni pojavi v ometih stenskih slik in doktoriral (2005) iz…
Več
Tamara Trček Pečak je bila rojena v Ljubljani leta 1964. Diplomirala je leta 1989 na Akademiji za likovno umetnost Univerze v Ljubljani pod mentorstvom prof. Emerika Bernarda in prof. Franca…
Več
Smer: Konserviranje in restavriranje stenskih slik in kamna
PREDMETNIK ZA SMER Konserviranje in restavriranje stenskih slik in kamna
Obvezni predmeti
Študent se pri predmetu seznani z možnostmi kemijske in fizikalne analize umetnin, pri čemer se ne posega v njihovo celovitost. Poleg tega pridobi znanje o monitoringu okolja, v katerem se umetnina nahaja, na osnovi česar lahko načrtuje optimalne pogoje hranjenja umetnine. Nauči se definirati analizni problem na podlagi poznavanja materialne umetnine, izbrati primerno analizno metodo, izbrati primerno metodo monitoringa muzejskega okolja in interpretirati rezultate ter nato uporabiti pridobljene rezultate pri konservatorsko-restavratorskem delu.
Študent se seznani z najpomembnejšimi lesnimi škodljivci (glivami in insekti), njihovim prepoznavanjem in preprečevanjem, s posebnim poudarkom na razkrojnih procesih lesa. Poudarek bo tudi na bistvenih razlikah med plesnimi, glivami modrivkami ter povzročiteljicami trohnobe kulturnih predmetov iz lesa, slik, papirja, tkanin … V drugem delu sledi obravnava lesnih insektov, njihove anatomske in fiziološke značilnosti, načinov prehrane ter najpomembnejše dejavnike okolja, ki vplivajo na napad lesa. Študent se seznani tudi z načini preventivne zaščite in naravno odpornostjo različnih vrst lesa ter z okoljevarstvenimi problemi biocidov na področju zaščite kulturnih spomenikov in varstvo pri delu s kemičnimi sredstvi za konzerviranje lesa.
Predmet temelji na pripravi in analizi konservatorsko-restavratorskega načrta posega na izbranem predmetu kulturne dediščine (stenski sliki, mozaiku, kamniti plastiki) po sistematičnih znanstvenih kriterijih in sodobnih strokovnih smernicah v zadanem časovnem okviru: izdelava konservatorsko-restavratorskega programa, umetnostno zgodovinska analiza gradiva, pretežno samostojne preiskave in testiranja, zaključna dokumentacija.
Predmet je že nadgradnja predmeta BI, saj študent izvede celotni konservatorsko-restavratorski poseg na izbranem predmetu kulturne dediščine (stenski sliki, mozaiku, kamniti plastiki) z upoštevanjem sistematičnih znanstvenih kriterijev in sodobnih strokovnih smernic v zadanem časovnem okviru: priprava delovišča in materiala, izvedba konservatorsko-restavratorskega posega na umetnini in izdelava zaključne dokumentacije. Študent že pozna tradicionalne in sodobne konservatorsko-restavratorske metode, metode preiskovalnih tehnik in zna identificirati stanje ter vzroke propadanja umetnine.
Študent se seznani z različnimi tehnikami mikroskopije, predstavitvijo pomembnih pojmov za mikroskopijo, kot so ločljivost, povečava; predstavitvijo različnih tipov mikroskopov; metod, ki se uporabljajo v restavratorstvu; osnovnimi pojmi o mikrobni rasti; z delom s svetlobnim mikroskopom, stereomikroskopom in polarizacijskim optičnim mikroskopom; pripravo anorganskih in organskih vzorcev za različne mikroskopske tehnike; analizo z različnimi mikroskopijami pridobljenih slik. Seznani se s prednostmi in omejitvami pri uporabi posameznih mikroskopov, podrobneje spozna mikroskopske tehnike, najpogosteje uporabljene v restavratorstvu. Nauči se opazovati mikroorganizme, ki kontaminirajo likovna dela, arhivsko, muzejsko in knjižnično gradivo, jih razlikovati med seboj in jih s pomočjo osnovnih aseptičnih tehnik osamiti v čisti kulturi. Spozna se tudi s sestavo in razgradnjo različnih materialov – tekstil, papir, les, poslikave in uporabo mikroskopije pri identifikaciji pigmentov in vlaken.
Študent spozna sistemizirano predstavitev dogajanja in temeljnih teženj v slovenski umetnosti od šestdesetih let dalje (konceptualizem, minimalistične težnje, primarno slikarstvo, nova podoba, novo slovensko kiparstvo, kiparstvo osemdesetih let, umetnost devetdesetih let, sodobna umetnost). Osvoji temeljne pojme, ki opredeljujejo sodobne umetnostne situacije po medijski ter izrazni plati. Tako se seznani z umetnostnim kontekstom prostora, v katerem bo deloval, in posebej s specifičnostmi, veljavnimi za ta prostor, kar mu omogoča uvid v družbene in kulturne pogoje za svoje lastno ustvarjanje ter v razmere in stanje v sodobni umetnosti.
Študent se seznani z najpomembnejšimi lesnimi škodljivci (glivami in insekti), njihovim prepoznavanjem in preprečevanjem, s posebnim poudarkom na razkrojnih procesih lesa. Poudarek bo tudi na bistvenih razlikah med plesnimi, glivami modrivkami ter povzročiteljicami trohnobe kulturnih predmetov iz lesa, slik, papirja, tkanin … V drugem delu sledi obravnava lesnih insektov, njihove anatomske in fiziološke značilnosti, načinov prehrane ter najpomembnejše dejavnike okolja, ki vplivajo na napad lesa. Študent se seznani tudi z načini preventivne zaščite in naravno odpornostjo različnih vrst lesa ter z okoljevarstvenimi problemi biocidov na področju zaščite kulturnih spomenikov in varstvo pri delu s kemičnimi sredstvi za konzerviranje lesa.
Predmet je že nadgradnja predmeta BI, saj študent izvede celotni konservatorsko-restavratorski poseg na izbranem predmetu kulturne dediščine (stenski sliki, mozaiku, kamniti plastiki) z upoštevanjem sistematičnih znanstvenih kriterijev in sodobnih strokovnih smernic v zadanem časovnem okviru: priprava delovišča in materiala, izvedba konservatorsko-restavratorskega posega na umetnini in izdelava zaključne dokumentacije. Študent že pozna tradicionalne in sodobne konservatorsko-restavratorske metode, metode preiskovalnih tehnik in zna identificirati stanje ter vzroke propadanja umetnine.
Ključna za predmet je seznanitev s temeljnimi vsebinami optičnih preiskovalnih metod v konservatorskih–restavratorskih projektih, poglabljanje znanja o dokumentarni fotografiji pri vidni svetlobi (VIS). Poudarek je tudi na UVF (ultravijolični fluorescenci), IRF (infrardeči reflektografiji) in IRR (infrardeči reflektografiji). Študent dobi potrebno znanje o RTG metodi in navadni fotografiji (VIS) kot osnovi za razumevanje tehničnih postopkov pri optičnih preiskavah.
Predmet predstavlja sintezo strokovnih konservatorsko-restavratorskih znanj in nadgradnjo v smislu, da študenta pripravi za managiranje samostojnega dela. Študent se seznani s sodobnimi načini dela v skupinah, s planiranjem dela ter s podajanjem informacij različnim javnostim. Pridobi znanja za samostojno iskanje finančnih virov za projekte zaščite kulturne dediščine, nauči se identificirati partnerje za izbrano delo in projekt ter rezultate predstaviti na primeren način.
Študent z mentorjem poišče in izbere teoretično gradivo za temo, ki smiselno dopolnjuje problematiko obravnavanega gradiva znotraj ateljejskega predmeta. V obliki seminarja študent profesorjem in študentom javno predstavi praktično ateljejsko delo in njegovo problematiko, ki ji nato sledi diskusija.
Izbirni predmeti
Študent pri predmetu spozna temeljne principe vzrokov nastajanja biokorozije, osnov življenja in razmnoževanja mikroorganizmov. Obravnava sodobne postopke in načine sterilizacije ogroženih površin, odstranjevanja biomase gliv s površine različnih materialov kulturne dediščine in postopke za konservacijo. Študent spozna praktične načine reševanja tega zahtevnega mikrobiološkega problema v restavratorstvu in zna povezovati restavratorska znanja s pridobljenimi znanji iz mikrobiologije, naravoslovja, materialov likovnih tehnologij in njihovo uporabo v smislu konservacije in mikrobiološke zaščite.
Osnovni cilj predmeta je študente seznaniti s pregledom materialov in njihovo uporabo pri čiščenju umetnin glede na njihovo sestavo, način učinkovanja in stranske učinke, tako da so sposobni določiti ustrezno tehniko in metodo čiščenja glede na stanje gradiva. Študent spozna klasične in sodobne metode čiščenja, spozna površine in lastnosti tipičnih nečistoč ter probleme pri odstranjevanju površinske umazanije in lakov. Nauči se pripraviti različne mešanice in kompleksne sestavine, ki jih nato uporabi pri čiščenju gradiva.
Pri predmetu se študent seznani s temeljnimi principi delovanja informacijske tehnologije in sistemi za upravljanje zbirk podatkov, principi za digitalizacijo dokumentacije in obvladovanje digitalizirane dokumentacije. Študenta se usmerja k samostojni uporabi digitalizirane dokumentacije s poudarkom na konservatorsko-restavratorskih vidikih, k upravljanju zbirk podatkov in obvladovanju osnovnih računalniških komunikacij za potrebe dokumentalistike.
Pri predmetu študent spozna vsebine, ki so potrebne za osnovno obvladovanje analize in sinteze rabe energije, varstva okolja in delovanja klimatskih naprav in sistemov v galerijah, muzejih, arhivih, sakralnih objektih … Obravnava povezavo prostorske umeščenosti človeka ter predvsem predmetov, del in gradiv za ohranjanje oziroma zmanjševanje tveganja za njihovo propadanje z učinkovito rabo energije, zahtevano kakovostjo notranjega okolja ter klimatskimi napravami, ki zagotavljajo lokalno mikroklimo. Študent spozna osnove učinkovite rabe energije obnovljivih in konvencionalnih virov ter njenega varčevanja, standardne in posebne zahteve notranjega okolja za/pri konserviranje, arhiviranje in restavriranje. Spozna tudi značilnosti sistemov klimatizacije in z njimi povezanih procesov ogrevanja, hlajenja, razvlaževanja.
Pri predmetu študent nadgrajuje specifična znanja s področja kopiranja likovnih umetnin, pridobljena pri predmetu Kopistika na prvi stopnji študija. Tako zna poiskati ustrezno literaturo za študij tehnologije, vezane na izbrano gradivo, analizirati njegovo zgradbo, izbrati ustrezno metodologijo za izdelavo kopije izbranega gradiv, ob izdelavi tehnoloških študij zna sistematično in samostojno preizkusiti vse faze, nujne za izdelavo kopije, ter samostojno izdelati kopijo.
Namen predmeta je razširjanje, poglabljanje in vsestransko obvladovanje temeljnih postopkov konserviranja in restavriranja moderne slike/kipa/instalacije … in s tem povezano raziskovanje določene problematike, ki rezultira v spoznavanju še neznanih področij. Študent se nauči raziskovati stanje moderne in sodobne umetnine z različno tehnologijo in v povezavi s tem načrtovati, izvesti in obvladovati konservatorsko-restavratorski poseg ter na koncu izdelati potrebno dokumentacijo.
Predmet temelji na prepoznavanju kamnin, ometov, barvnih plasti, gradbene keramike, betonov, načinov propadanja in možnosti restavriranja z uporabo petrografskih, mineraloških, kemičnih in fizikalnih preiskovalnih metod. Študent se nauči prepoznati vrsto naravnega ali umetnega mineralnega materiala, ki je sestavina kulturne dediščine, prepoznati načine propadanja z instrumentalnimi preiskovalnimi metodami ter določiti možne načine restavriranja.
Študent se seznani z različnimi tehnikami in tehnologijami materialov za izdelavo štuka ter sorodnih tehnik arhitekturne dekoracije in njihovo uporabo pri konserviranju-restavriranju štukature. Spozna sodobne konservatorsko-restavratorske smernice, preiskovalne metode in se usposobi za samostojno raziskovanje sestavnih materialov umetnin, njihovih poškodb ter vzrokov zanje. Usposobi se za samostojno izdelava konservatorsko-restavratorskega koncepta/programa dela, izvedbo predvidenih postopkov pod nadzorom in vodstvom vodje projekta, oceno doseženih rezultatov in izdelavo dokumentacije o posegu.
Študent pri predmetu spozna temeljne principe vzrokov nastajanja biokorozije, osnov življenja in razmnoževanja mikroorganizmov. Obravnava sodobne postopke in načine sterilizacije ogroženih površin, odstranjevanja biomase gliv s površine različnih materialov kulturne dediščine in postopke za konservacijo. Študent spozna praktične načine reševanja tega zahtevnega mikrobiološkega problema v restavratorstvu in zna povezovati restavratorska znanja s pridobljenimi znanji iz mikrobiologije, naravoslovja, materialov likovnih tehnologij in njihovo uporabo v smislu konservacije in mikrobiološke zaščite.
Osnovni cilj predmeta je študente seznaniti s pregledom materialov in njihovo uporabo pri čiščenju umetnin glede na njihovo sestavo, način učinkovanja in stranske učinke, tako da so sposobni določiti ustrezno tehniko in metodo čiščenja glede na stanje gradiva. Študent spozna klasične in sodobne metode čiščenja, spozna površine in lastnosti tipičnih nečistoč ter probleme pri odstranjevanju površinske umazanije in lakov. Nauči se pripraviti različne mešanice in kompleksne sestavine, ki jih nato uporabi pri čiščenju gradiva.
Pri predmetu se študent seznani s temeljnimi principi delovanja informacijske tehnologije in sistemi za upravljanje zbirk podatkov, principi za digitalizacijo dokumentacije in obvladovanje digitalizirane dokumentacije. Študenta se usmerja k samostojni uporabi digitalizirane dokumentacije s poudarkom na konservatorsko-restavratorskih vidikih, k upravljanju zbirk podatkov in obvladovanju osnovnih računalniških komunikacij za potrebe dokumentalistike.
Pri predmetu študent spozna vsebine, ki so potrebne za osnovno obvladovanje analize in sinteze rabe energije, varstva okolja in delovanja klimatskih naprav in sistemov v galerijah, muzejih, arhivih, sakralnih objektih … Obravnava povezavo prostorske umeščenosti človeka ter predvsem predmetov, del in gradiv za ohranjanje oziroma zmanjševanje tveganja za njihovo propadanje z učinkovito rabo energije, zahtevano kakovostjo notranjega okolja ter klimatskimi napravami, ki zagotavljajo lokalno mikroklimo. Študent spozna osnove učinkovite rabe energije obnovljivih in konvencionalnih virov ter njenega varčevanja, standardne in posebne zahteve notranjega okolja za/pri konserviranje, arhiviranje in restavriranje. Spozna tudi značilnosti sistemov klimatizacije in z njimi povezanih procesov ogrevanja, hlajenja, razvlaževanja.
Pri predmetu študent nadgrajuje specifična znanja s področja kopiranja likovnih umetnin, pridobljena pri predmetu Kopistika na prvi stopnji študija. Tako zna poiskati ustrezno literaturo za študij tehnologije, vezane na izbrano gradivo, analizirati njegovo zgradbo, izbrati ustrezno metodologijo za izdelavo kopije izbranega gradiv, ob izdelavi tehnoloških študij zna sistematično in samostojno preizkusiti vse faze, nujne za izdelavo kopije, ter samostojno izdelati kopijo.
Namen predmeta je razširjanje, poglabljanje in vsestransko obvladovanje temeljnih postopkov konserviranja in restavriranja moderne slike/kipa/instalacije … in s tem povezano raziskovanje določene problematike, ki rezultira v spoznavanju še neznanih področij. Študent se nauči raziskovati stanje moderne in sodobne umetnine z različno tehnologijo in v povezavi s tem načrtovati, izvesti in obvladovati konservatorsko-restavratorski poseg ter na koncu izdelati potrebno dokumentacijo.
Predmet temelji na prepoznavanju kamnin, ometov, barvnih plasti, gradbene keramike, betonov, načinov propadanja in možnosti restavriranja z uporabo petrografskih, mineraloških, kemičnih in fizikalnih preiskovalnih metod. Študent se nauči prepoznati vrsto naravnega ali umetnega mineralnega materiala, ki je sestavina kulturne dediščine, prepoznati načine propadanja z instrumentalnimi preiskovalnimi metodami ter določiti možne načine restavriranja.
Študent se seznani z različnimi tehnikami in tehnologijami materialov za izdelavo štuka ter sorodnih tehnik arhitekturne dekoracije in njihovo uporabo pri konserviranju-restavriranju štukature. Spozna sodobne konservatorsko-restavratorske smernice, preiskovalne metode in se usposobi za samostojno raziskovanje sestavnih materialov umetnin, njihovih poškodb ter vzrokov zanje. Usposobi se za samostojno izdelava konservatorsko-restavratorskega koncepta/programa dela, izvedbo predvidenih postopkov pod nadzorom in vodstvom vodje projekta, oceno doseženih rezultatov in izdelavo dokumentacije o posegu.
Obvezni predmeti
Študent se seznani z najpomembnejšimi lesnimi škodljivci (glivami in insekti), njihovim prepoznavanjem in preprečevanjem, s posebnim poudarkom na razkrojnih procesih lesa. Poudarek bo tudi na bistvenih razlikah med plesnimi, glivami modrivkami ter povzročiteljicami trohnobe kulturnih predmetov iz lesa, slik, papirja, tkanin … V drugem delu sledi obravnava lesnih insektov, njihove anatomske in fiziološke značilnosti, načinov prehrane ter najpomembnejše dejavnike okolja, ki vplivajo na napad lesa. Študent se seznani tudi z načini preventivne zaščite in naravno odpornostjo različnih vrst lesa ter z okoljevarstvenimi problemi biocidov na področju zaščite kulturnih spomenikov in varstvo pri delu s kemičnimi sredstvi za konzerviranje lesa.
Vsebina tega predmeta študenta seznani z razlogi in motivi nastanka filozofije umetnosti iz estetike, s filozofijo civilizacije in kulture v 18., 19. in 20. stoletju vse do sodobnosti, z razmerji med umetnostjo in napredkom (avantgarda in dekadenca), s kulturnim obratom in filozofijo postmodernizma ter s »koncem« in krizo umetnosti. Študent bo pri tem predmetu pridobil zmožnost konceptualnega izražanja ustvarjalnih in umetniških problemov ter njihovega umeščanja v historični tok, zmožnost podajanja filozofsko-umetnostnih vsebin v pisni in ustni obliki ter zmožnost povezovanja sodobne umetnosti s kulturnimi fenomeni in filozofskimi teorijami.
Bistvena pri predmetu je izvedba oziroma zaključevanje konservatorsko-restavratorskega posega na izbranem predmetu kulturne dediščine (stenski sliki, mozaiku, kamniti plastiki), primerjava izvedenega posega z realizacijo konservatorsko-restavratorskega posega na sorodnem gradivu, čemur sledita finalizacija in evalvacija.
Študent samostojno načrtuje in izvede konservatorsko-restavratorski poseg na izbrani umetnini in/ali določi in obdela konservatorsko-restavratorski problem, ki je vezan na obravnavano umetnino ali na širšo konservatorsko-restavratorsko problematiko. Sledi priprava strokovnega besedila in zagovor magistrskega dela.
Izbirni predmeti
Študent pri predmetu spozna temeljne principe vzrokov nastajanja biokorozije, osnov življenja in razmnoževanja mikroorganizmov. Obravnava sodobne postopke in načine sterilizacije ogroženih površin, odstranjevanja biomase gliv s površine različnih materialov kulturne dediščine in postopke za konservacijo. Študent spozna praktične načine reševanja tega zahtevnega mikrobiološkega problema v restavratorstvu in zna povezovati restavratorska znanja s pridobljenimi znanji iz mikrobiologije, naravoslovja, materialov likovnih tehnologij in njihovo uporabo v smislu konservacije in mikrobiološke zaščite.
Osnovni cilj predmeta je študente seznaniti s pregledom materialov in njihovo uporabo pri čiščenju umetnin glede na njihovo sestavo, način učinkovanja in stranske učinke, tako da so sposobni določiti ustrezno tehniko in metodo čiščenja glede na stanje gradiva. Študent spozna klasične in sodobne metode čiščenja, spozna površine in lastnosti tipičnih nečistoč ter probleme pri odstranjevanju površinske umazanije in lakov. Nauči se pripraviti različne mešanice in kompleksne sestavine, ki jih nato uporabi pri čiščenju gradiva.
Pri predmetu se študent seznani s temeljnimi principi delovanja informacijske tehnologije in sistemi za upravljanje zbirk podatkov, principi za digitalizacijo dokumentacije in obvladovanje digitalizirane dokumentacije. Študenta se usmerja k samostojni uporabi digitalizirane dokumentacije s poudarkom na konservatorsko-restavratorskih vidikih, k upravljanju zbirk podatkov in obvladovanju osnovnih računalniških komunikacij za potrebe dokumentalistike.
Pri predmetu študent spozna vsebine, ki so potrebne za osnovno obvladovanje analize in sinteze rabe energije, varstva okolja in delovanja klimatskih naprav in sistemov v galerijah, muzejih, arhivih, sakralnih objektih … Obravnava povezavo prostorske umeščenosti človeka ter predvsem predmetov, del in gradiv za ohranjanje oziroma zmanjševanje tveganja za njihovo propadanje z učinkovito rabo energije, zahtevano kakovostjo notranjega okolja ter klimatskimi napravami, ki zagotavljajo lokalno mikroklimo. Študent spozna osnove učinkovite rabe energije obnovljivih in konvencionalnih virov ter njenega varčevanja, standardne in posebne zahteve notranjega okolja za/pri konserviranje, arhiviranje in restavriranje. Spozna tudi značilnosti sistemov klimatizacije in z njimi povezanih procesov ogrevanja, hlajenja, razvlaževanja.
Pri predmetu študent nadgrajuje specifična znanja s področja kopiranja likovnih umetnin, pridobljena pri predmetu Kopistika na prvi stopnji študija. Tako zna poiskati ustrezno literaturo za študij tehnologije, vezane na izbrano gradivo, analizirati njegovo zgradbo, izbrati ustrezno metodologijo za izdelavo kopije izbranega gradiv, ob izdelavi tehnoloških študij zna sistematično in samostojno preizkusiti vse faze, nujne za izdelavo kopije, ter samostojno izdelati kopijo.
Namen predmeta je razširjanje, poglabljanje in vsestransko obvladovanje temeljnih postopkov konserviranja in restavriranja moderne slike/kipa/instalacije … in s tem povezano raziskovanje določene problematike, ki rezultira v spoznavanju še neznanih področij. Študent se nauči raziskovati stanje moderne in sodobne umetnine z različno tehnologijo in v povezavi s tem načrtovati, izvesti in obvladovati konservatorsko-restavratorski poseg ter na koncu izdelati potrebno dokumentacijo.
Predmet temelji na prepoznavanju kamnin, ometov, barvnih plasti, gradbene keramike, betonov, načinov propadanja in možnosti restavriranja z uporabo petrografskih, mineraloških, kemičnih in fizikalnih preiskovalnih metod. Študent se nauči prepoznati vrsto naravnega ali umetnega mineralnega materiala, ki je sestavina kulturne dediščine, prepoznati načine propadanja z instrumentalnimi preiskovalnimi metodami ter določiti možne načine restavriranja.
Študent se seznani z različnimi tehnikami in tehnologijami materialov za izdelavo štuka ter sorodnih tehnik arhitekturne dekoracije in njihovo uporabo pri konserviranju-restavriranju štukature. Spozna sodobne konservatorsko-restavratorske smernice, preiskovalne metode in se usposobi za samostojno raziskovanje sestavnih materialov umetnin, njihovih poškodb ter vzrokov zanje. Usposobi se za samostojno izdelava konservatorsko-restavratorskega koncepta/programa dela, izvedbo predvidenih postopkov pod nadzorom in vodstvom vodje projekta, oceno doseženih rezultatov in izdelavo dokumentacije o posegu.
URNIK ZA SMER Konserviranje in restavriranje stenskih slik in kamna
8.00
9.00
10.00
11.00
12.00
13.00
14.00
15.00
16.00
17.00
18.00
19.00
20.00
21.00
Smer: Koserviranje in restavriranje slik in polikromirane plastike
PREDMETNIK ZA SMER Koserviranje in restavriranje slik in polikromirane plastike
Obvezni predmeti
Študent se pri predmetu seznani z možnostmi kemijske in fizikalne analize umetnin, pri čemer se ne posega v njihovo celovitost. Poleg tega pridobi znanje o monitoringu okolja, v katerem se umetnina nahaja, na osnovi česar lahko načrtuje optimalne pogoje hranjenja umetnine. Nauči se definirati analizni problem na podlagi poznavanja materialne umetnine, izbrati primerno analizno metodo, izbrati primerno metodo monitoringa muzejskega okolja in interpretirati rezultate ter nato uporabiti pridobljene rezultate pri konservatorsko-restavratorskem delu.
Študent se seznani z najpomembnejšimi lesnimi škodljivci (glivami in insekti), njihovim prepoznavanjem in preprečevanjem, s posebnim poudarkom na razkrojnih procesih lesa. Poudarek bo tudi na bistvenih razlikah med plesnimi, glivami modrivkami ter povzročiteljicami trohnobe kulturnih predmetov iz lesa, slik, papirja, tkanin … V drugem delu sledi obravnava lesnih insektov, njihove anatomske in fiziološke značilnosti, načinov prehrane ter najpomembnejše dejavnike okolja, ki vplivajo na napad lesa. Študent se seznani tudi z načini preventivne zaščite in naravno odpornostjo različnih vrst lesa ter z okoljevarstvenimi problemi biocidov na področju zaščite kulturnih spomenikov in varstvo pri delu s kemičnimi sredstvi za konzerviranje lesa.
Pri predmetu študent razširja, poglablja in vsestransko obvladuje temeljne postopke konserviranja in restavriranja slik na platnu, ki predstavljajo obsežen del slovenske likovne dediščine. Del konservatorsko-restavratorskih postopkov je vezan tudi na ostale nosilce slik, kot sta kovina in papir. Študent spozna tehniko in tehnologijo slik na raznovrstnih nosilcih. Seznani se z glavnimi vzroki propadanja in tipom poškodb, s problematiko raziskovanja stanja umetnin v teh tehnikah, z načrtovanjem konservatorsko restavratorskega posega in izvajanjem neposrednih postopkov na umetninah. Seznani se z materiali, pripomočki in opremo, potrebno pri konserviranju in restavriranju umetnin.
Študent se seznani z različnimi tehnikami mikroskopije, predstavitvijo pomembnih pojmov za mikroskopijo, kot so ločljivost, povečava; predstavitvijo različnih tipov mikroskopov; metod, ki se uporabljajo v restavratorstvu; osnovnimi pojmi o mikrobni rasti; z delom s svetlobnim mikroskopom, stereomikroskopom in polarizacijskim optičnim mikroskopom; pripravo anorganskih in organskih vzorcev za različne mikroskopske tehnike; analizo z različnimi mikroskopijami pridobljenih slik. Seznani se s prednostmi in omejitvami pri uporabi posameznih mikroskopov, podrobneje spozna mikroskopske tehnike, najpogosteje uporabljene v restavratorstvu. Nauči se opazovati mikroorganizme, ki kontaminirajo likovna dela, arhivsko, muzejsko in knjižnično gradivo, jih razlikovati med seboj in jih s pomočjo osnovnih aseptičnih tehnik osamiti v čisti kulturi. Spozna se tudi s sestavo in razgradnjo različnih materialov – tekstil, papir, les, poslikave in uporabo mikroskopije pri identifikaciji pigmentov in vlaken.
Študent spozna sistemizirano predstavitev dogajanja in temeljnih teženj v slovenski umetnosti od šestdesetih let dalje (konceptualizem, minimalistične težnje, primarno slikarstvo, nova podoba, novo slovensko kiparstvo, kiparstvo osemdesetih let, umetnost devetdesetih let, sodobna umetnost). Osvoji temeljne pojme, ki opredeljujejo sodobne umetnostne situacije po medijski ter izrazni plati. Tako se seznani z umetnostnim kontekstom prostora, v katerem bo deloval, in posebej s specifičnostmi, veljavnimi za ta prostor, kar mu omogoča uvid v družbene in kulturne pogoje za svoje lastno ustvarjanje ter v razmere in stanje v sodobni umetnosti.
Pri predmetu študent spozna izvedbo celotnega konservatorsko-restavratorskega posega na izbranem predmetu kulturne dediščine (leseni plastiki, sliki na platnu) z upoštevanjem sistematičnih znanstvenih kriterijev in sodobnih strokovnih smernic v zadanem časovnem okviru. Najprej se pripravi delovišče, nato material, sledi konservatorsko-restavratorski poseg na umetnini in izdelava zaključne dokumentacije.
Ključna za predmet je seznanitev s temeljnimi vsebinami optičnih preiskovalnih metod v konservatorskih–restavratorskih projektih, poglabljanje znanja o dokumentarni fotografiji pri vidni svetlobi (VIS). Poudarek je tudi na UVF (ultravijolični fluorescenci), IRF (infrardeči reflektografiji) in IRR (infrardeči reflektografiji). Študent dobi potrebno znanje o RTG metodi in navadni fotografiji (VIS) kot osnovi za razumevanje tehničnih postopkov pri optičnih preiskavah.
Predmet predstavlja sintezo strokovnih konservatorsko-restavratorskih znanj in nadgradnjo v smislu, da študenta pripravi za managiranje samostojnega dela. Študent se seznani s sodobnimi načini dela v skupinah, s planiranjem dela ter s podajanjem informacij različnim javnostim. Pridobi znanja za samostojno iskanje finančnih virov za projekte zaščite kulturne dediščine, nauči se identificirati partnerje za izbrano delo in projekt ter rezultate predstaviti na primeren način.
Študent z mentorjem poišče in izbere teoretično gradivo za temo, ki smiselno dopolnjuje problematiko obravnavanega gradiva znotraj ateljejskega predmeta. V obliki seminarja študent profesorjem in študentom javno predstavi praktično ateljejsko delo in njegovo problematiko, ki ji nato sledi diskusija.
Izbirni predmeti
Študent pri predmetu spozna temeljne principe vzrokov nastajanja biokorozije, osnov življenja in razmnoževanja mikroorganizmov. Obravnava sodobne postopke in načine sterilizacije ogroženih površin, odstranjevanja biomase gliv s površine različnih materialov kulturne dediščine in postopke za konservacijo. Študent spozna praktične načine reševanja tega zahtevnega mikrobiološkega problema v restavratorstvu in zna povezovati restavratorska znanja s pridobljenimi znanji iz mikrobiologije, naravoslovja, materialov likovnih tehnologij in njihovo uporabo v smislu konservacije in mikrobiološke zaščite.
Osnovni cilj predmeta je študente seznaniti s pregledom materialov in njihovo uporabo pri čiščenju umetnin glede na njihovo sestavo, način učinkovanja in stranske učinke, tako da so sposobni določiti ustrezno tehniko in metodo čiščenja glede na stanje gradiva. Študent spozna klasične in sodobne metode čiščenja, spozna površine in lastnosti tipičnih nečistoč ter probleme pri odstranjevanju površinske umazanije in lakov. Nauči se pripraviti različne mešanice in kompleksne sestavine, ki jih nato uporabi pri čiščenju gradiva.
Pri predmetu se študent seznani s temeljnimi principi delovanja informacijske tehnologije in sistemi za upravljanje zbirk podatkov, principi za digitalizacijo dokumentacije in obvladovanje digitalizirane dokumentacije. Študenta se usmerja k samostojni uporabi digitalizirane dokumentacije s poudarkom na konservatorsko-restavratorskih vidikih, k upravljanju zbirk podatkov in obvladovanju osnovnih računalniških komunikacij za potrebe dokumentalistike.
Pri predmetu študent spozna vsebine, ki so potrebne za osnovno obvladovanje analize in sinteze rabe energije, varstva okolja in delovanja klimatskih naprav in sistemov v galerijah, muzejih, arhivih, sakralnih objektih … Obravnava povezavo prostorske umeščenosti človeka ter predvsem predmetov, del in gradiv za ohranjanje oziroma zmanjševanje tveganja za njihovo propadanje z učinkovito rabo energije, zahtevano kakovostjo notranjega okolja ter klimatskimi napravami, ki zagotavljajo lokalno mikroklimo. Študent spozna osnove učinkovite rabe energije obnovljivih in konvencionalnih virov ter njenega varčevanja, standardne in posebne zahteve notranjega okolja za/pri konserviranje, arhiviranje in restavriranje. Spozna tudi značilnosti sistemov klimatizacije in z njimi povezanih procesov ogrevanja, hlajenja, razvlaževanja.
Pri predmetu študent nadgrajuje specifična znanja s področja kopiranja likovnih umetnin, pridobljena pri predmetu Kopistika na prvi stopnji študija. Tako zna poiskati ustrezno literaturo za študij tehnologije, vezane na izbrano gradivo, analizirati njegovo zgradbo, izbrati ustrezno metodologijo za izdelavo kopije izbranega gradiv, ob izdelavi tehnoloških študij zna sistematično in samostojno preizkusiti vse faze, nujne za izdelavo kopije, ter samostojno izdelati kopijo.
Namen predmeta je razširjanje, poglabljanje in vsestransko obvladovanje temeljnih postopkov konserviranja in restavriranja moderne slike/kipa/instalacije … in s tem povezano raziskovanje določene problematike, ki rezultira v spoznavanju še neznanih področij. Študent se nauči raziskovati stanje moderne in sodobne umetnine z različno tehnologijo in v povezavi s tem načrtovati, izvesti in obvladovati konservatorsko-restavratorski poseg ter na koncu izdelati potrebno dokumentacijo.
Predmet temelji na prepoznavanju kamnin, ometov, barvnih plasti, gradbene keramike, betonov, načinov propadanja in možnosti restavriranja z uporabo petrografskih, mineraloških, kemičnih in fizikalnih preiskovalnih metod. Študent se nauči prepoznati vrsto naravnega ali umetnega mineralnega materiala, ki je sestavina kulturne dediščine, prepoznati načine propadanja z instrumentalnimi preiskovalnimi metodami ter določiti možne načine restavriranja.
Študent se seznani z različnimi tehnikami in tehnologijami materialov za izdelavo štuka ter sorodnih tehnik arhitekturne dekoracije in njihovo uporabo pri konserviranju-restavriranju štukature. Spozna sodobne konservatorsko-restavratorske smernice, preiskovalne metode in se usposobi za samostojno raziskovanje sestavnih materialov umetnin, njihovih poškodb ter vzrokov zanje. Usposobi se za samostojno izdelava konservatorsko-restavratorskega koncepta/programa dela, izvedbo predvidenih postopkov pod nadzorom in vodstvom vodje projekta, oceno doseženih rezultatov in izdelavo dokumentacije o posegu.
Študent pri predmetu spozna temeljne principe vzrokov nastajanja biokorozije, osnov življenja in razmnoževanja mikroorganizmov. Obravnava sodobne postopke in načine sterilizacije ogroženih površin, odstranjevanja biomase gliv s površine različnih materialov kulturne dediščine in postopke za konservacijo. Študent spozna praktične načine reševanja tega zahtevnega mikrobiološkega problema v restavratorstvu in zna povezovati restavratorska znanja s pridobljenimi znanji iz mikrobiologije, naravoslovja, materialov likovnih tehnologij in njihovo uporabo v smislu konservacije in mikrobiološke zaščite.
Osnovni cilj predmeta je študente seznaniti s pregledom materialov in njihovo uporabo pri čiščenju umetnin glede na njihovo sestavo, način učinkovanja in stranske učinke, tako da so sposobni določiti ustrezno tehniko in metodo čiščenja glede na stanje gradiva. Študent spozna klasične in sodobne metode čiščenja, spozna površine in lastnosti tipičnih nečistoč ter probleme pri odstranjevanju površinske umazanije in lakov. Nauči se pripraviti različne mešanice in kompleksne sestavine, ki jih nato uporabi pri čiščenju gradiva.
Pri predmetu se študent seznani s temeljnimi principi delovanja informacijske tehnologije in sistemi za upravljanje zbirk podatkov, principi za digitalizacijo dokumentacije in obvladovanje digitalizirane dokumentacije. Študenta se usmerja k samostojni uporabi digitalizirane dokumentacije s poudarkom na konservatorsko-restavratorskih vidikih, k upravljanju zbirk podatkov in obvladovanju osnovnih računalniških komunikacij za potrebe dokumentalistike.
Pri predmetu študent spozna vsebine, ki so potrebne za osnovno obvladovanje analize in sinteze rabe energije, varstva okolja in delovanja klimatskih naprav in sistemov v galerijah, muzejih, arhivih, sakralnih objektih … Obravnava povezavo prostorske umeščenosti človeka ter predvsem predmetov, del in gradiv za ohranjanje oziroma zmanjševanje tveganja za njihovo propadanje z učinkovito rabo energije, zahtevano kakovostjo notranjega okolja ter klimatskimi napravami, ki zagotavljajo lokalno mikroklimo. Študent spozna osnove učinkovite rabe energije obnovljivih in konvencionalnih virov ter njenega varčevanja, standardne in posebne zahteve notranjega okolja za/pri konserviranje, arhiviranje in restavriranje. Spozna tudi značilnosti sistemov klimatizacije in z njimi povezanih procesov ogrevanja, hlajenja, razvlaževanja.
Pri predmetu študent nadgrajuje specifična znanja s področja kopiranja likovnih umetnin, pridobljena pri predmetu Kopistika na prvi stopnji študija. Tako zna poiskati ustrezno literaturo za študij tehnologije, vezane na izbrano gradivo, analizirati njegovo zgradbo, izbrati ustrezno metodologijo za izdelavo kopije izbranega gradiv, ob izdelavi tehnoloških študij zna sistematično in samostojno preizkusiti vse faze, nujne za izdelavo kopije, ter samostojno izdelati kopijo.
Namen predmeta je razširjanje, poglabljanje in vsestransko obvladovanje temeljnih postopkov konserviranja in restavriranja moderne slike/kipa/instalacije … in s tem povezano raziskovanje določene problematike, ki rezultira v spoznavanju še neznanih področij. Študent se nauči raziskovati stanje moderne in sodobne umetnine z različno tehnologijo in v povezavi s tem načrtovati, izvesti in obvladovati konservatorsko-restavratorski poseg ter na koncu izdelati potrebno dokumentacijo.
Predmet temelji na prepoznavanju kamnin, ometov, barvnih plasti, gradbene keramike, betonov, načinov propadanja in možnosti restavriranja z uporabo petrografskih, mineraloških, kemičnih in fizikalnih preiskovalnih metod. Študent se nauči prepoznati vrsto naravnega ali umetnega mineralnega materiala, ki je sestavina kulturne dediščine, prepoznati načine propadanja z instrumentalnimi preiskovalnimi metodami ter določiti možne načine restavriranja.
Študent se seznani z različnimi tehnikami in tehnologijami materialov za izdelavo štuka ter sorodnih tehnik arhitekturne dekoracije in njihovo uporabo pri konserviranju-restavriranju štukature. Spozna sodobne konservatorsko-restavratorske smernice, preiskovalne metode in se usposobi za samostojno raziskovanje sestavnih materialov umetnin, njihovih poškodb ter vzrokov zanje. Usposobi se za samostojno izdelava konservatorsko-restavratorskega koncepta/programa dela, izvedbo predvidenih postopkov pod nadzorom in vodstvom vodje projekta, oceno doseženih rezultatov in izdelavo dokumentacije o posegu.
Obvezni predmeti
Vsebina tega predmeta študenta seznani z razlogi in motivi nastanka filozofije umetnosti iz estetike, s filozofijo civilizacije in kulture v 18., 19. in 20. stoletju vse do sodobnosti, z razmerji med umetnostjo in napredkom (avantgarda in dekadenca), s kulturnim obratom in filozofijo postmodernizma ter s »koncem« in krizo umetnosti. Študent bo pri tem predmetu pridobil zmožnost konceptualnega izražanja ustvarjalnih in umetniških problemov ter njihovega umeščanja v historični tok, zmožnost podajanja filozofsko-umetnostnih vsebin v pisni in ustni obliki ter zmožnost povezovanja sodobne umetnosti s kulturnimi fenomeni in filozofskimi teorijami.
Študent se usposobi za izvedbo predvidenih konservatorsko-restavratorskih postopkov pod nadzorom in vodstvom vodje projekta, sledi primerjava izvedenega posega z realizacijo konservatorsko-restavratorskega posega na sorodnem gradivu. Po posegu je na vrsti evalvacija in ocena doseženih rezultatov in izdelava dokumentacije. Študent se nauči kritično oceniti rezultate posega in interpretirati izvedena dela.
Študent samostojno načrtuje in izvede konservatorsko-restavratorski poseg na izbrani umetnini in/ali določi in obdela konservatorsko-restavratorski problem, ki je vezan na obravnavano umetnino ali na širšo konservatorsko-restavratorsko problematiko. Sledi priprava strokovnega besedila in zagovor magistrskega dela.
Izbirni predmeti
Študent pri predmetu spozna temeljne principe vzrokov nastajanja biokorozije, osnov življenja in razmnoževanja mikroorganizmov. Obravnava sodobne postopke in načine sterilizacije ogroženih površin, odstranjevanja biomase gliv s površine različnih materialov kulturne dediščine in postopke za konservacijo. Študent spozna praktične načine reševanja tega zahtevnega mikrobiološkega problema v restavratorstvu in zna povezovati restavratorska znanja s pridobljenimi znanji iz mikrobiologije, naravoslovja, materialov likovnih tehnologij in njihovo uporabo v smislu konservacije in mikrobiološke zaščite.
Osnovni cilj predmeta je študente seznaniti s pregledom materialov in njihovo uporabo pri čiščenju umetnin glede na njihovo sestavo, način učinkovanja in stranske učinke, tako da so sposobni določiti ustrezno tehniko in metodo čiščenja glede na stanje gradiva. Študent spozna klasične in sodobne metode čiščenja, spozna površine in lastnosti tipičnih nečistoč ter probleme pri odstranjevanju površinske umazanije in lakov. Nauči se pripraviti različne mešanice in kompleksne sestavine, ki jih nato uporabi pri čiščenju gradiva.
Pri predmetu se študent seznani s temeljnimi principi delovanja informacijske tehnologije in sistemi za upravljanje zbirk podatkov, principi za digitalizacijo dokumentacije in obvladovanje digitalizirane dokumentacije. Študenta se usmerja k samostojni uporabi digitalizirane dokumentacije s poudarkom na konservatorsko-restavratorskih vidikih, k upravljanju zbirk podatkov in obvladovanju osnovnih računalniških komunikacij za potrebe dokumentalistike.
Pri predmetu študent spozna vsebine, ki so potrebne za osnovno obvladovanje analize in sinteze rabe energije, varstva okolja in delovanja klimatskih naprav in sistemov v galerijah, muzejih, arhivih, sakralnih objektih … Obravnava povezavo prostorske umeščenosti človeka ter predvsem predmetov, del in gradiv za ohranjanje oziroma zmanjševanje tveganja za njihovo propadanje z učinkovito rabo energije, zahtevano kakovostjo notranjega okolja ter klimatskimi napravami, ki zagotavljajo lokalno mikroklimo. Študent spozna osnove učinkovite rabe energije obnovljivih in konvencionalnih virov ter njenega varčevanja, standardne in posebne zahteve notranjega okolja za/pri konserviranje, arhiviranje in restavriranje. Spozna tudi značilnosti sistemov klimatizacije in z njimi povezanih procesov ogrevanja, hlajenja, razvlaževanja.
Pri predmetu študent nadgrajuje specifična znanja s področja kopiranja likovnih umetnin, pridobljena pri predmetu Kopistika na prvi stopnji študija. Tako zna poiskati ustrezno literaturo za študij tehnologije, vezane na izbrano gradivo, analizirati njegovo zgradbo, izbrati ustrezno metodologijo za izdelavo kopije izbranega gradiv, ob izdelavi tehnoloških študij zna sistematično in samostojno preizkusiti vse faze, nujne za izdelavo kopije, ter samostojno izdelati kopijo.
Namen predmeta je razširjanje, poglabljanje in vsestransko obvladovanje temeljnih postopkov konserviranja in restavriranja moderne slike/kipa/instalacije … in s tem povezano raziskovanje določene problematike, ki rezultira v spoznavanju še neznanih področij. Študent se nauči raziskovati stanje moderne in sodobne umetnine z različno tehnologijo in v povezavi s tem načrtovati, izvesti in obvladovati konservatorsko-restavratorski poseg ter na koncu izdelati potrebno dokumentacijo.
Predmet temelji na prepoznavanju kamnin, ometov, barvnih plasti, gradbene keramike, betonov, načinov propadanja in možnosti restavriranja z uporabo petrografskih, mineraloških, kemičnih in fizikalnih preiskovalnih metod. Študent se nauči prepoznati vrsto naravnega ali umetnega mineralnega materiala, ki je sestavina kulturne dediščine, prepoznati načine propadanja z instrumentalnimi preiskovalnimi metodami ter določiti možne načine restavriranja.
Študent se seznani z različnimi tehnikami in tehnologijami materialov za izdelavo štuka ter sorodnih tehnik arhitekturne dekoracije in njihovo uporabo pri konserviranju-restavriranju štukature. Spozna sodobne konservatorsko-restavratorske smernice, preiskovalne metode in se usposobi za samostojno raziskovanje sestavnih materialov umetnin, njihovih poškodb ter vzrokov zanje. Usposobi se za samostojno izdelava konservatorsko-restavratorskega koncepta/programa dela, izvedbo predvidenih postopkov pod nadzorom in vodstvom vodje projekta, oceno doseženih rezultatov in izdelavo dokumentacije o posegu.
URNIK ZA SMER Koserviranje in restavriranje slik in polikromirane plastike
8.00
9.00
10.00
11.00
12.00
13.00
14.00
15.00
16.00
17.00
18.00
19.00
20.00
21.00
Zonguldak Escort
Ktahya Escort
ankr Escort
Quali sono i segreti per avere una buona salute sessuale durante linvecchiamento? In realt le vitamine giocano un ruolo essenziale anche nel desiderio cialis senza la ricetta sessuale e nei casi di mancanza di libido. pensa a quanto diventi intrattabile ogni volta che stress e stanchezza hanno la meglio. es., depressione, ansia, Comprare Megalis Online Senza Ricetta stress, problemi di relazione) e/o esperienze insoddisfacenti (per esempio, a causa della mancanza di competenze sessuali o di scarsa comunicazione dei osu comprare levitra bisogni). Nel corso della storia, il cioccolato stato simbolo del desiderio, non solo a causa del suo gusto delizioso, ma per il suo potere di migliorare il viagra kamagra prezzo piacere sessuale. Esistono dei preservativi aromatizzati creati proprio per la fellatio: Ma ci sono ben altri modi per mostrare al vostro partner che cos' che vi eccita.
La thrapie par ondes de choc (low intensity ESWT) a ventuellement une indication pour lamlioration de la acheter clomid en ligne fonction rectile chez les patients avec dysfonction rectile. Avoir un petit pnis peut devenir un vritable acheter clomid pharmacie handicap. Un homme excit prsente une rection, et cest visible ; une femme dans le mme tat prouve des acheter cialis prix sensations dans le secret de son ventre, et cela passe inaperu. Parmi tous les changements sexuels physiologiques kamagra en ligne pas cher prvisibles et normaux, le principal et le plus traumatisant pour lhomme est certes la baisse de la spontanit de ses rections.
En effet, grce aux progrs techniques raliss dans les domaines des sciences de la vie et de la mdecine, les hpitaux gnrent pharmacie en ligne levitra et conservent quotidiennement dinnombrables donnes personnelles. La figure ci-dessous rsume cette analyse, avec classement en 3 levitra prix en france catgories des tudes en fonction de leurs risques de biais (faible, modr et lev) et risques relatifs correspondants: En viagra en pharmacie prix agissant sur la pompe, lutilisateur gonfle de liquide les cylindres placs dans les corps caverneux provoquant ainsi lrection. Le achat viagra professional troisime cylindre contient lurtre, le tube par lequel passent lurine et ljaculat, stend le long de la face infrieure du pnis.
Se davvero avessimo un istinto sessuale, significherebbe che sentiremmo il bisogno di sesso allo stesso modo in cui sentiamo il bisogno di cibo, di sonno o di vestiti caldi. Per questo prezzo cialis da 10 mg motivo, importante fare autocritica, analizzare le possibili cause dellinappetenza sessuale e risolverla con rimedi e tecniche naturali. dopo lamplesso avrete smaltito la coppa di levitra 20 mg costo fragole con panna a cui non avete saputo resistere! Oggi suggerisce Oliverio Ferraris ci sono molti libri per bambini che spiegano e illustrano com fatto il corpo umano, comprare cialis soft senza ricetta italia come sono gli organi sessuali, come avviene la riproduzione sessuale, ecc. Il grosso problema che lansia da prestazione sessuale si lega facilmente a tutte le altre disfunzione acquistare cialis generico in farmacia sessuali. Questo atteggiamento secondo psicologi a Torino contribuisce a confondere le idee dei bambini e ad incrementare la convinzione che del sesso non bisogna parlare e non bisogna saperne troppo.
Le persone che fanno uso di alcol, nicotina e cocaina hanno frequentemente problemi di erezione. se la dieta scorretta le prestazioni sotto le lenzuola calano. Agli uomini consiglia Generic Viagra Prezzo Farmacia Italia di aiutare nei lavori di casa in modo che le donne, a letto, non siano dopo cos stanche. Con queste compresse sarai pi eccitato, il tuo desiderio sessuale sar molto pi alto ed il acquistare propecia on line sesso ti piacer di pi. Questo allegro turn over nemaspermico porta luomo ad avere nel proprio eiaculato spermatozoi sempre pi giovani, vale a dire, sebbene numericamente acquistare propecia minori, con DNA sempre meno danneggiato e quindi meglio utilizzabile durante la fecondazione. Oltreoceano, invece, gli Aztechi attribuivano al cioccolato (il cibo degli Dei) viagra basso prezzo propriet atte a risvegliare lappetito e il vigore sessuale. problemi sesso piu comuni secondo esperti - Gli esperti hanno individuato i problemi pi comuni nella vita sessuale delle coppie.