Magistrski študijski program je zasnovan izrazito multidisciplinarno z namenom poglobljenega projektnega dela na perečih družbenih in uporabniških problemih. S programom si študent pridobi znanje za razumevanje in prakso industrijskega in unikatnega oblikovanja skozi razvojno-teoretične in načrtovalske projekte s pomočjo razdelane in poglobljene metodologije ob razvijanju individualnih oblikovalskih sposobnosti.
Naloge v večji meri temeljijo na realnih projektih v povezavi s številnimi partnerji iz zasebnega in javnega sektorja. Skozi delo se boš naučil obvladovati vse stopnje oblikovalske metodologije in boš sposoben tvoriti rešitve prepoznanih problemov pa tudi samostojno voditi kompleksnejše projekte. Magistrski študij je primeren tudi za izobraževanje profilov študentov, ki imajo poprejšnjo družboslovno, naravoslovno, tehnično ali ekonomsko izobrazbo.
Splošni podatki o študiju
IME: Industrijsko in unikatno oblikovanje
STOPNJA: magistrski študijski program druge stopnje
TRAJANJE: 2 leti (4 semestre); skupaj 120 kreditnih točk po sistemu ECTS
SMERI: Industrijsko oblikovanje, Oblikovanje stekla in keramike
STROKOVNI NASLOV: magister industrijskega oblikovanja/magistrica industrijskega oblikovanja; magister unikatnega oblikovanja, magistrica unikatnega oblikovanja
OKRAJŠAVA: mag. ind.oblik.; mag. unik. oblik.
ZBORNIK ŠTUDIJSKEGA PROGRAMA
Razpis za vpis
Katere pogoje moram izpolnjevati za vpis
V program se lahko vpiše, kdor je:
1. uspešno opravil preizkus kompetenc, ki obsega sprejemni razgovor s predstavitvijo kandidatovega dela (zbirna mapa – portfolio) s področja industrijskega in unikatnega oblikovanja oziroma njegovih smeri (Industrijsko oblikovanje, Oblikovanje stekla in keramike),
2. in končal:
- kateri koli študijski program 1. stopnje: Industrijsko in unikatno oblikovanje;
- študijski program 1. stopnje z drugih študijskih področij; če je potrebno, kandidat pred vpisom v drugostopenjski študijski program opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za uspešen študij, v obsegu, ki ga individualno določi oddelčna komisija (od 10 do največ 60 ECTS kreditnih točk);
- ali visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred ZViS 2004, če kandidat pred vpisom v drugostopenjski program opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za uspešen študij, v obsegu, ki ga individualno določi oddelčna komisij (od 10 do 60 ECTS kreditnih točk).
Pri pogojih za vpis, kot so navedeni v točkah b in c, se manjkajoče študijske obveznosti določijo individualno glede na različnost strokovnega področja ter glede na kandidatove strokovne in delovne izkušnje.
Pogoje za vpis izpolnjujejo tudi kandidati, ki so končali enakovredno izobraževanje, kot je navedeno v točkah od a do c, v tujini, opravili preizkus posebne nadarjenosti za drugostopenjski magistrski študij na ALUO. Vpisujejo se pod enakimi pogoji, kot veljajo za kandidate, ki so končali svoje šolanje v Sloveniji.
Kako se vpišem
- S študijskim programom se seznaniš na informativnem dnevu in dogodku Informativa.
- Postopek prijave je objavljen v razpisu za vpis na študijski program. Razpis za vpis je objavljen na spletni strani pristojnega ministrstva, UL in na ALUO.
- Ob prijavi oddaš tudi predstavitveno mapo.
- Po uspešni prijavi te obvestimo o pristopu k preizkusu nadarjenosti, ki obsega sprejemni razgovor (podrobna navodila so objavljena v besedilu razpisa in na spletni strani ALUO).
- O rezultatih sprejemnega postopka te obvesti ALUO.
- Vpis na ALUO poteka elektronsko konec septembra; o vpisu boš prejel obvestilo referata za podiplomski študij.
Po študiju oblikovanja na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani se je Miha Klinar specializiral za industrijsko oblikovanje. V 90. letih je ustanovil svoj prvi oblikovalski studio. Leta…
Več
Jure Miklavc je diplomant Akademije za likovno umetnost in oblikovanje in je eden najvidnejših strokovnjakov na področju industrijskega oblikovanja z več kot dvajsetletnimi izkušnjami v praksi. Vodi Studio Miklavc –…
Več
Tanja Pak je magistrirala na Royal College of Art v Londonu leta 1996, potem ko je 1994 diplomirala na Akademiji za likovno umetnost Univerze v Ljubljani; tu od leta 2009…
Več
Vladimir Pezdirc – Lube, rojen 1950 v Ljubljani, je redni profesor na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Za ustvarjalne dosežke na področju industrijskega oblikovanja je leta…
Več
Barbara Prinčič je leta 1991 diplomirala na oddelku za oblikovanje ljubljanske Akademije za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO). Po študiju je leto dni bivala na Tajvanu, kjer je delala na…
Več
REFERENCE 2008–2013 Likovna/oblikovalska skupinska razstava 2013 Likovna razstava: Giornate Europee Patrimonio, MedeArt gallery, Gorizia. Patrocinio Ministero per i Beni e le Attività Culturali, Associazione Graphiti in VirtualGmuseum, Comune di Medea-Gorizia….
Več
Smer: Unikatno oblikovanje
Opis smeri
Študij unikatnega oblikovanja na področju stekla in keramike sega v različna polja umetniškega delovanja in izražanja, včasih pa nam nudi predvsem ustvarjalno izhodišče za raziskovanje drugih področij ter izražanje zamisli in konceptov v drugih materialih. Ta širina omogoča študentu umetniško izpoved in samostojno delovanje v majhnem studiu ali v velikih proizvodnjah ter pripravi na fleksibilnost, ki je na trgu nujna. Izrazito individualno in interdisciplinarno usmerjen študij v veliki meri poteka v obliki praktičnega dela v delavnici. Spodbujamo samostojnost, raziskovalno zvedavost, iniciativo in kritičen pristop posameznika. Z individualnimi razgovori in s korekturami razvijamo tvojo osebno poetiko ter te usmerjamo k raziskovanju in eksperimentiranju z medijem. Tvoji zagnanosti odpiramo vrata in jo bogatimo ter te opremimo z znanjem za lastno kreativno in predano raziskovalno delo.
PREDMETNIK ZA SMER Unikatno oblikovanje
Obvezni predmeti
Vsebina tega predmeta študenta seznani z razlogi in motivi nastanka filozofije umetnosti iz estetike, s filozofijo civilizacije in kulture v 18., 19. in 20. stoletju vse do sodobnosti, z razmerji med umetnostjo in napredkom (avantgarda in dekadenca), s kulturnim obratom in filozofijo postmodernizma ter s »koncem« in krizo umetnosti. Študent bo pri tem predmetu pridobil zmožnost konceptualnega izražanja ustvarjalnih in umetniških problemov ter njihovega umeščanja v historični tok, zmožnost podajanja filozofsko-umetnostnih vsebin v pisni in ustni obliki ter zmožnost povezovanja sodobne umetnosti s kulturnimi fenomeni in filozofskimi teorijami.
Vsebina predmeta obsega izbrana poglavja oblikovanja v steklu in keramiki na podlagi primerov, ki povezujejo oblikovanje, umetnost in tehnologijo v širši družbenega okvir.
Predmet v veliki meri temelji na gostovanju vabljenih profesorjev in profesionalcev s področja oblikovanja in umetnosti v steklu in keramiki, vsebina pa je vezana na temeljne predmete Izbirni strokovni predmet Steklo oz. Keramika in Tehnologijo stekla oz. keramike.
Študent pri predmetu razvija lastno raziskovalno in projektno delo, svojo sposobnost refleksije umetniškega in oblikovalskega dela, ter apliciranje tega v individualno delo.
V prvem semestru je na predavanjih in pri seminarskem delu poudarek na razvoju sposobnosti kritičnega vrednotenja sodobnih strokovnih besedil, razstav in oblikovalskih dosežkov doma in v svetu. Študent se tako usposobi za kompetentno kritično zaznavo in jasno artikulacijo lastnih stališč v relaciji do obravnavane strokovne teme.
Študent poglobi poznavanje specifičnih vsebin v okviru izbranih tem, zna vrednotiti vire in literaturo, razume postopke in metode samostojnega raziskovalnega in razvojnega dela, zna identificirati probleme in vloge kritične analitične in sintezne obdelave oblikovalskih problemov in dosežkov. Sposoben je teoretskega opredeljevanja stanja, ključnih problemov in končnih dosežkov raziskav ter zna ovrednotiti pomen in uporabnosti ustreznih teoretičnih oblikovalskih in interdisciplinarnih metod za razreševanje zastavljenih problemov.
Namen predmeta je seznaniti študente s potekom magistrskega študija, pripravo metodologije in cilji magistrske naloge. Prvi del predstavlja uvod v magistrski študij – vpogled v potek študija. Drugi del je zasnova poteka magistrske naloge – celovit vpogled v izdelavo magistrske naloge, izbira teme in oblikovanje vsebinskih smernic. Tretji del je uvod v raziskave v oblikovanju in zajema uvajanje študenta v raziskovalno-načrtovalno dejavnost, metode zbiranja in obdelave podatkov, predstavitev raziskovalne dejavnosti za načrtovanje.
Predmet Izbrane vsebine II je logično nadaljevanje predmeta Izbrane vsebine I z enakim poudarkom na podpori temeljnih predmetom in z enakim pedagoškim pristopom. Ker je predmet nadgradnja prejšnjega, je še večji poudarek na individualnem razvijanju projektov, torej večji samostojnosti študenta.
V drugem semestru se študent seznani in uvede v metodologijo oblikovalskega raziskovanja. To omogoča individualno poglobitev v oblikovalska izbrana področja z zgodovinskega in sodobnega vidika ter nadaljnjo interdisciplinarno povezovanje, tako na področju pedagoškega kot tudi kuratorskega dela v polju industrijskega oblikovanja.
Študent poglobi poznavanje specifičnih vsebin v okviru izbranih tem, zna vrednotiti vire in literaturo, razume postopke in metode samostojnega raziskovalnega in razvojnega dela, zna identificirati probleme in vloge kritične analitične in sintezne obdelave oblikovalskih problemov in dosežkov. Sposoben je teoretskega opredeljevanja stanja, ključnih problemov in končnih dosežkov raziskav ter zna ovrednotiti pomen in uporabnost ustreznih teoretičnih oblikovalskih in interdisciplinarnih metod za razreševanje zastavljenih problemov.
Izbirni predmeti
Študent raziskuje specifike unikatnega in industrijskega oblikovanja ter umetniške keramike. Spoznava in razvija relacije svojega dela v prostorskem in socialnem kontekstu ter spoznava specifike, možnosti in prilagajanja različnih konceptov oblikovanja keramike. Spozna tehniko oblikovanja in okraševanja porcelana. Študent poglobljeno nadgrajuje in razvija znanje na področju oblikovanja forme in površine keramičnih del. Razvija ambientalne zasnove, prezentacijo dela in ga umešča v arhitekturni kontekst.
Vsebina predmeta je zasnova individualnega raziskovalnega in projektnega dela, ki predstavlja oblikovanje in inovacijo na področju stekla, spoznavanje in povezovanje različnih področij umetniškega ustvarjanja in industrije, spoznavanje različnih tehnik oblikovanja stekla v unikatni in serijski proizvodnji. Študent se uči realizacije svojih idejnih zasnov oz. konceptov v različnih tehnikah obdelave stekla. Ob delu s steklom se spodbuja delo v različnih materialih in povezovanje različnih družbenih, znanstvenih in umetniških disciplin. Spoznava zakonitosti različnih oblik in metod umetniških in ročno spretnostnih tehnik. Poudarek je na individualnem delu, zato se vsebina prilagaja posameznikovemu interesu in usmeritvi.
Predmet zajema predavanja, praktične prikaze in raziskovalne projekte s področja tehnologije keramike, multidisciplinarno povezovanje znanj ter aplikacijo pridobljenih znanj na individualne projekte. Osnova študija je individualno raziskovalno delo, zato se tudi vsebina deloma prilagaja specifičnim projektom in zahtevam.
Študent pridobi znanje o strukturi in lastnostih keramičnih materialov, spozna manj zahtevne tehnike oblikovanja keramike in njene fizikalne lastnosti. Spozna osnovne tehnike utrjevanja in zgoščevanja keramike, kot so stiskanje, kalandriranje, vlivanje itd. in samostojno vodi kreativno raziskovalno delo ter obvlada implikacijo le-tega v določen kontekst oz.projekt. Študent zna povezovati različna znanja v novo celoto oz. izhodišče za nadaljnje raziskovalno delo.
Predmet zajema predavanja, praktične prikaze in raziskovalne projekte s področja tehnologije stekla. Osnova študija je individualno raziskovalno delo, zato se tudi vsebina deloma prilagaja specifičnim projektom in zahtevam. Študent pridobi znanje o naravi in strukturi stekla, njegovih lastnostih ter o osnovnih tehnikah oblikovanja stekla. Primarni študijski rezultat je pridobljeno znanje o strukturi in lastnostih stekel, ki bo omogočal v nadaljevanju spoznavanje in obvladovanje samostojnega kreativnega raziskovalnega dela.
Predmet študenta sooča z operacionalizacijo formalno analitičnih postopkov v stiku z neposredno likovno realnostjo in ga usposablja za teoretsko refleksijo teh postopkov in tega stika. Študent se pri tem spozna z likovno artikulacijo kot specifično semiotično in jezikovno stvarnostjo. Pridobi razumevanje sistemske narave stila v likovni umetnosti in vlogo aksiomatske metode v njenem dešifriranju. Spoznava odnos med likovno formo, njej pripadajočo gramatiko in likovno vsebino. Ob tem praktično obvlada metode vizualizacije na področju formalne likovne analize in se nauči vse to samostojno uporabiti v reflektiranem teoretskem soočenju z neposredno in vnaprej nepredvidljivo likovno realnostjo.
Študent se seznani s problemi fotografske umetnosti, z njeno teorijo in vpletenostjo fotografije v sodobno vizualno kulturo. Delo pri predmetu je projektno. Študent si v skladu z osebnimi preferencami in interesi s pomočjo mentorja izbere enega od naslednjih šestih modulov: Teorija in praksa, Prostor in identiteta, Dokument, Koncepti fotografske tehnološke prakse, Retorika slike in njena iluzija, Intimna fotografija. Poleg razumevanja in kritičnega vrednotenja posebnih vsebin fotografije si študent pridobiva tudi usposobljenost za samostojno delo na izbranem področju.
Predmet študentu omogoča razumevanje specifičnih temeljnih študijskih vsebin v kontekstu sodobnih umetniških praks. Študent z izbiro predmeta pokaže poglobljen interes za specifiko grafične umetnosti in za ustvarjalne možnosti grafike v okviru sodobnih umetniških praks. Cilj predmeta je postopna realizacija študentove osebne likovne govorice, tudi skozi navezavo na posamezne problemske sklope, kot so npr. eksploatacija novega realizma, prepletenost figuralike in abstrakcije v kodiranju umetniškega jezika, umetnost kot refleksija individualnega razmišljanja, rekontekstualizacija in reciklaža obstoječega skozi prakse minimalizma in postmodernizma z novimi argumenti. Ateljejsko delo je pri predmetu zasnovano projektno in obsega načrtovanje, eksperimentiranje in realizacijo likovnih del. Pogoj za vključitev v delo je lastno predhodno ustvarjanje ali raziskovanje na področjih grafike in razširjenih slikarskih praks. V ta namen študent predloži portfolio s preteklimi likovnimi deli.
Študent pri predmetu pridobi predvsem razumevanje in poznavanje idejno konceptualnih, tehnološko izvedbenih in likovno estetskih principov ilustracije, razumevanje njene vloge v sodobnih medijih, hkrati pa se usposobi za samostojno ustvarjalno delo na tem področju. Študent izbere enega od modulov, ki jih predmet ponuja: Ilustracija, Strip ali Filmska animacija. Pri svojem delu v sodelovanju z mentorjem izvede operacije vse od konceptualiziranja zamisli do načrtovanja in materializacije ilustratorsko oblikovalskega dela. Poseben poudarek je dan na oblikovanje študentovega lastnega likovnega in narativnega izraza.
Študent razvija individualno raziskovalno in projektno delo na področju keramike, razvija svojo usmeritev in postopke oblikovanja, procese realizacije v glini, keramičnih masah in sorodnih materialih. Krasilne keramične tehnike uporablja čim širše in v različnih kombinacijah, postopkih in tehnologijah. Spozna in razvija tehniko raku. Študent raziskuje možnosti meddisciplinarnega raziskovanja in umestitve svojega dela v smeri unikatnega oblikovanja in v proizvodne procese. Študij je individualen, zato se vsebina prilagaja interesu in usmeritvi študenta.
Pri predmetu študent pridobi poglobljeno poznavanje materialov ter obvladovanje tehnik ravnanja z njimi. Pridobi rutinsko obvladanje materialnosti za samostojno kreiranje artefakta in zna samostojno načrtovati ustvarjanje ter zaporednost ali vzporednost procesov izdelave artefakta. Študent nadgradi poznavanje in obvladovanje klasičnih kiparskih materialov in novih materialov iz umetnih mas pri kreativnem delu ter je sposoben izdelovanja kalupov iz trdih ali mehkih materialov. Obvlada ulivanje materialov in njihovo utrjevanje ter se spozna z uporabo računalniškega jezika za 3D modeliranje, kar odpira nova razmišljanja. Predmet tudi omogoča kombiniranje gradnje kiparske forme, npr. povezava računalniške in fizične izdelave.
Namen predmeta je poglobljeno spoznavanje in neposredno delo pri obvladovanju tretje dimenzije in lastnosti, ki so tipične zanjo: oblike, volumna, razumevanja predmetnosti in prostora. Študent pridobi tudi širše znanje o modernem in sodobnem kiparstvu in praktične delovne izkušnje z čim bolj raznovrstnimi materiali in tehnikami, sposobnost oblikovne refleksije in razvijanja analitičnega oblikotvornega mišljenja ter praktičnega kiparskega oblikovanja. Delo pri predmetu je projektno: študent se avtonomno (in s pomočjo mentorskih korektur ter konzultacij) glede na svoja individualna nagnjenja odloči za stilni pristop h kiparski nalogi, si izdela zasnovo, način, materialno podlago in pot do kiparskega izdelka, njegove tridimenzionalne umestitve in konteksta. Pogoj za vključitev v delo je lastno študentovo predhodno ustvarjanje v razširjenem polju umetniških praks, zato študent predloži portfolio s preteklimi likovnimi deli.
Pri predmetu se študent seznani z osnovnimi orodji, modeli in pristopi kognitivne psihologije, njeno interdisciplinarno vpetostjo (računsko modeliranje, kognitivna nevropsihologija in nevropsihiatrija, nevrofiziologija), z zaznavnimi sistemi, zaznavnim kodiranjem, psihofiziko, osnovnimi lastnosti in principi zaznavnih procesov, pozornostjo, zavedanjem, zavestjo. Cilj predmeta je slušatelje seznaniti z osnovnimi področji človeške kognicije, temeljnimi teoretskimi pristopi in modeli, ki jih pojasnjujejo ter raziskovalnimi paradigmami in metodološkimi orodji, ki omogočajo njihovo oblikovanje in preverjanje v okviru kognitivne psihologije. Študent je sposoben načrtovati in izvesti eksperiment ter interpretirati rezultate z disciplinarnega in interdisciplinarnega vidika. Sposoben je samostojnega načrtovanja, izvedbe in dokumentiranja znanstvenega dela.
Temeljni cilj predmeta je seznanjanje študentov s pogoji, okoliščinami, logiko in metodologijo raziskovanja na področju likovne umetnosti. Študent pri tem spozna in razume logično naravo pogojev in okoliščin, ki določajo raziskovalno delo na področju teorije likovne umetnosti in na področju likovne prakse in obvlada osnovno metodologijo umetniškega raziskovalnega dela. Nauči se opredeliti problemsko naravo raziskovalne situacije in oblikovati relevantne raziskovalne hipoteze. Pri tem zna poiskati in kritično ovrednotiti dostopne informacije ter med že znanimi metodami poiskati in kritično ovrednotiti tiste, ki lahko služijo kot relevantna izhodišča raziskovanja, vse s ciljem, da se nauči načrtovati in praktično izvesti umetniško raziskavo ter interpretirati njene rezultate.
Posebnost tega predmeta je, da je načrtovan skozi pojem »integrirana umetniška praksa« in združuje vse vizualne prakse v skladu s projektom zastavljenih individualnih študentovih ciljev. Polje medijske umetnosti študentu omogoča, da skozi svoje lastno delo vključuje video in nove medije v sliko, kip, prostorsko instalacijo in instalacijo na spletu. Študentu, ki si predmet izbere, je omogočeno vstopanje s pozicije njegove osnovne umetniške izkušnje (npr. slikarske ali kiparske) v spreminjanje novih medijev. Pogoj za vključitev v delo je lastno predhodno ustvarjanje ali raziskovanje na področjih razširjenih umetniških praks. V ta namen študent predloži portfolio s preteklimi likovnimi deli.
Predmet je nadgradnja dela pri predmetu Steklo I, pri čemer se vzpostavlja relacija med individualnim delom in širšim družbenim kontekstom. Poudarek je na interdisciplinarnem oblikovalskem, umetniškem in znanstvenem delu ter raziskavah, na individualnem raziskovanju možnosti oblikovanja v steklu na vseh področjih in v kombinaciji z drugimi materiali in disciplinami. Študenta se pri predmetu spodbuja in vodi k razvijanju individualnega raziskovalnega in projektnega dela v materialu, umeščanju novih tehnologij in dognanj v kontekst umetnosti in oblikovanja.
Predmet je logično nadaljevanje predmeta Tehnologija keramike I, s poudarkom na poglobljenem raziskovalnem delu. Študent pridobi poglobljeno znanje o različnih tehnologijah keramike, tako suhih kot mokrih, ter o pomenu procesa sintranja. Pri tem se v celoti seznani s potekom difuzije in z njenim vplivom na zgoščevanje keramike med sintranjem. S pridobljenim znanjem bo lahko pravilno izbiral potrebne tehnologije za izdelavo in termično obdelavo izdelkov iz keramike in izdelavo samostojnega kreativnega raziskovalnega dela.
Predmet je logično nadaljevanje predmeta Tehnologija stekla I in predstavlja poglobljeno raziskovanje materiala v individualnem raziskovalnem in projektnem delu ter apliciranje pridobljenega teoretičnega znanja v prakso. Pridobljeno znanje študent nadgrajuje z lastnim eksperimentalnim delom in raziskovanjem možnosti materiala in novih načinov obdelave/uporabe. V okviru predmeta študent pridobi znanje, ki je potrebno za izdelovanje in oblikovanje najzahtevnejših kompozitnih struktur na osnovi različnih materialov, v katerih prevladuje steklasta matrica. Pridobil bo sposobnost pravilne izbire stekel za medsebojne kombinacije, prav tako pa tudi za njihovo kombiniranje z nesteklastimi materiali.
Študent pri predmetu spoznava različne pristope k telesu v vizualni umetnosti in teoretska izhodišča ter estetske pristope k upodabljanju in uprizarjanju telesa. Predmet s posebnim poudarkom obravnava interdisciplinarnost, procesualnost, izmenjavo, performativne značilnosti sodobne umetnosti in vlogo živega dogodka v vizualni umetnosti. Pri tem se študent poleg argumentiranja umetniških in strokovnih vidikov telesne umetnosti, živega dogodka in performansa nauči prepoznavanja razlik med artikulacijami živega dogodka in refleksije o vlogi telesa v sodobnem umetniškem delu. V povezavi z znanstvenimi obravnavami telesa in z uporabo novih tehnologij zna pristopiti k ustvarjanju telesne umetnosti in razume dinamiko uprizarjanja telesa na interdisciplinaren način.
Cilj predmeta je poglobitev teoretskega znanja in razumevanja prostorskih zasnov ter njihova nadgradnja z natančnejšim poznavanjem prostorskih konceptov in njihovih likovnih interpretacij v moderni in sodobni umetnosti. Študent si pridobi strokovno znanje o sistematizaciji in vrstah likovnih prostorov, vpogled v različne prostorske koncepte in likovne obravnave prostora v sodobnih praksah vizualne umetnosti s poudarkom na vplivu novih tehnologij, digitalnih medijev in sodobnih znanstvenih teorij na spremembe zaznavanja, razumevanja in reprezentiranja prostora v likovni umetnosti. S tem predmet pripomore k študentovi sposobnosti ustvarjalnega raziskovanja in povezovanja teoretskih izhodišč s praktičnim umetniškim delom.
Osnovni namen predmeta je sistematično predstaviti in vsebinsko analizirati izbrana poglavja iz zgodovine kulture in umetnosti v sociološki perspektivi. Pri predmetu se študent spozna z nekaterimi najpomembnejšimi pojmi, idejami in simboli, pomembnimi za razumevanje modernosti nasploh, modernizma kot stilske formacije pa še posebej. Predmet je zastavljen kot transdisciplinarno, teoretsko odprto področje, v katerem se skuša poglobiti spoznavne in analitske sposobnosti študentov pri razumevanju kulture v njenih mnogoterih pojavnostih. V povezavi z njihovim praktičnim raziskovalnim delom ponujajo uporabna izhodišča za oblikovanje konkretnih raziskovalnih nalog.
Posebnost tega predmeta je, da je načrtovan skozi pojem »integrirana umetniška praksa« in združuje vse vizualne prakse v skladu s projektom zastavljenih individualnih študentovih ciljev. Polje medijske umetnosti študentu omogoča, da skozi svoje lastno delo vključuje video in nove medije v sliko, kip, prostorsko instalacijo in instalacijo na spletu. Študentu omogoča vstopanje s pozicije njegove osnovne umetniške izkušnje (npr. slikarske ali kiparske) v spreminjanje novih medijev. Pogoj za vključitev v delo je lastno predhodno ustvarjanje ali raziskovanje na področjih razširjenih umetniških praks. V ta namen študent predloži portfolio s preteklimi likovnimi deli.
Obvezni predmeti
Študent se pri predmetu spozna s pomembnimi prelomnicami v moderni in sodobni umetnosti ter si pridobi pregled nad umetniškimi praksami v razmerju do teoretičnih modelov, na katerih so utemeljene. Pri tem si pridobi poglobljen uvid v teoretične koncepte, ki določajo te modele, ter se spozna z aktualno relevantnimi metodologijami umetnostnega interpretiranja od družbene teorije umetnosti do psihoanalize in feministične umetnostne teorije ter semiotike in poststrukturalizma. Po vsebini se spozna z avantgardnimi in neoavantgardnimi gibanji, povezavami med eksistencializmom in likovno umetnostjo, totalitarizmi, politično in aktivistično umetnostjo, analitičnimi modeli umetniških praks (minimalizma, konceptualne umetnosti in primarnega slikarstva), geopolitičnimi razvojnimi shemami modernistične in postmodernistične umetnosti, z analizo slikovnega polja in kiparske transformacije od kipa do objekta in z ekstravaganco in razmerjem umetnine s kičem. Študent si na podlagi seznanitve z umetnostnimi modeli, ki vplivajo tudi na oblike aktualne umetnostne produkcije – posebej v povezavi s specifičnostmi, veljavnimi za naš prostor, pridobi razumevanje vzvodov, po katerih deluje likovna umetnost, in spozna družbene ter kulturne pogoje za svoje lastno delovanje.
Predmet obsega načrtovanje in izvedbo kreativno raziskovalne naloge s področja oblikovanja ali umetniškega izražanja v materialih, s poudarkom na steklu in keramiki, ter zagovor magistrske naloge. Magistrska naloga je usmerjena v poglobljeno raziskavo izražanja v materialu, ki je lahko, ali uporabne ali umetniško ekspresivne vrednosti. Bistveno je raziskovalno delo ter povezovanje z drugimi disciplinami. Predmet zajema izključno individualno delo in individualno vodenje.
Zaključni seminar je obvezen del magistrskega projekta, na predavanjih pa študent pridobi osnove, spozna postopke, razvoj in vrednotenje zaključnega projekta. Prek pregleda dobrih praks zaključnih primerov »State of Art« se loti priprave smernic načrtovanja zaključnega projekta in njegove končne revizije. Študent opravi tudi obvezen tečaj (20 ur) retorike – javno nastopanje.
Izbirni predmeti
Predmet študenta sooča z operacionalizacijo formalno analitičnih postopkov v stiku z neposredno likovno realnostjo in ga usposablja za teoretsko refleksijo teh postopkov in tega stika. Študent se pri tem spozna z likovno artikulacijo kot specifično semiotično in jezikovno stvarnostjo. Pridobi razumevanje sistemske narave stila v likovni umetnosti in vlogo aksiomatske metode v njenem dešifriranju. Spoznava odnos med likovno formo, njej pripadajočo gramatiko in likovno vsebino. Ob tem praktično obvlada metode vizualizacije na področju formalne likovne analize in se nauči vse to samostojno uporabiti v reflektiranem teoretskem soočenju z neposredno in vnaprej nepredvidljivo likovno realnostjo.
Študent se seznani s problemi fotografske umetnosti, z njeno teorijo in vpletenostjo fotografije v sodobno vizualno kulturo. Delo pri predmetu je projektno. Študent si v skladu z osebnimi preferencami in interesi s pomočjo mentorja izbere enega od naslednjih šestih modulov: Teorija in praksa, Prostor in identiteta, Dokument, Koncepti fotografske tehnološke prakse, Retorika slike in njena iluzija, Intimna fotografija. Poleg razumevanja in kritičnega vrednotenja posebnih vsebin fotografije si študent pridobiva tudi usposobljenost za samostojno delo na izbranem področju.
Predmet študentu omogoča razumevanje specifičnih temeljnih študijskih vsebin v kontekstu sodobnih umetniških praks. Študent z izbiro predmeta pokaže poglobljen interes za specifiko grafične umetnosti in za ustvarjalne možnosti grafike v okviru sodobnih umetniških praks. Cilj predmeta je postopna realizacija študentove osebne likovne govorice, tudi skozi navezavo na posamezne problemske sklope, kot so npr. eksploatacija novega realizma, prepletenost figuralike in abstrakcije v kodiranju umetniškega jezika, umetnost kot refleksija individualnega razmišljanja, rekontekstualizacija in reciklaža obstoječega skozi prakse minimalizma in postmodernizma z novimi argumenti. Ateljejsko delo je pri predmetu zasnovano projektno in obsega načrtovanje, eksperimentiranje in realizacijo likovnih del. Pogoj za vključitev v delo je lastno predhodno ustvarjanje ali raziskovanje na področjih grafike in razširjenih slikarskih praks. V ta namen študent predloži portfolio s preteklimi likovnimi deli.
Študent pri predmetu pridobi predvsem razumevanje in poznavanje idejno konceptualnih, tehnološko izvedbenih in likovno estetskih principov ilustracije, razumevanje njene vloge v sodobnih medijih, hkrati pa se usposobi za samostojno ustvarjalno delo na tem področju. Študent izbere enega od modulov, ki jih predmet ponuja: Ilustracija, Strip ali Filmska animacija. Pri svojem delu v sodelovanju z mentorjem izvede operacije vse od konceptualiziranja zamisli do načrtovanja in materializacije ilustratorsko oblikovalskega dela. Poseben poudarek je dan na oblikovanje študentovega lastnega likovnega in narativnega izraza.
Skozi delo pri predmetu Keramika III študent utrdi in preveri skozi študij pridobljeno znanje in individualni razvoj. Študent analizira svoje delo in ga suvereno vodi in razvija. Ob razvijanju individualne oblikovalske in umetniške usmeritve spozna nove tehnike in postopke, kot so keramični sitotisk, fotokeramika in krakle glazure. V svoje delo študent vključuje specifiko industrijske proizvodnje in razvija stike in možnosti vključevanja v industrijo.
Pri predmetu študent pridobi poglobljeno poznavanje materialov ter obvladovanje tehnik ravnanja z njimi. Pridobi rutinsko obvladanje materialnosti za samostojno kreiranje artefakta in zna samostojno načrtovati ustvarjanje ter zaporednost ali vzporednost procesov izdelave artefakta. Študent nadgradi poznavanje in obvladovanje klasičnih kiparskih materialov in novih materialov iz umetnih mas pri kreativnem delu ter je sposoben izdelovanja kalupov iz trdih ali mehkih materialov. Obvlada ulivanje materialov in njihovo utrjevanje ter se spozna z uporabo računalniškega jezika za 3D modeliranje, kar odpira nova razmišljanja. Predmet tudi omogoča kombiniranje gradnje kiparske forme, npr. povezava računalniške in fizične izdelave.
Namen predmeta je poglobljeno spoznavanje in neposredno delo pri obvladovanju tretje dimenzije in lastnosti, ki so tipične zanjo: oblike, volumna, razumevanja predmetnosti in prostora. Študent pridobi tudi širše znanje o modernem in sodobnem kiparstvu in praktične delovne izkušnje z čim bolj raznovrstnimi materiali in tehnikami, sposobnost oblikovne refleksije in razvijanja analitičnega oblikotvornega mišljenja ter praktičnega kiparskega oblikovanja. Delo pri predmetu je projektno: študent se avtonomno (in s pomočjo mentorskih korektur ter konzultacij) glede na svoja individualna nagnjenja odloči za stilni pristop h kiparski nalogi, si izdela zasnovo, način, materialno podlago in pot do kiparskega izdelka, njegove tridimenzionalne umestitve in konteksta. Pogoj za vključitev v delo je lastno študentovo predhodno ustvarjanje v razširjenem polju umetniških praks, zato študent predloži portfolio s preteklimi likovnimi deli.
Pri predmetu se študent seznani z osnovnimi orodji, modeli in pristopi kognitivne psihologije, njeno interdisciplinarno vpetostjo (računsko modeliranje, kognitivna nevropsihologija in nevropsihiatrija, nevrofiziologija), z zaznavnimi sistemi, zaznavnim kodiranjem, psihofiziko, osnovnimi lastnosti in principi zaznavnih procesov, pozornostjo, zavedanjem, zavestjo. Cilj predmeta je slušatelje seznaniti z osnovnimi področji človeške kognicije, temeljnimi teoretskimi pristopi in modeli, ki jih pojasnjujejo ter raziskovalnimi paradigmami in metodološkimi orodji, ki omogočajo njihovo oblikovanje in preverjanje v okviru kognitivne psihologije. Študent je sposoben načrtovati in izvesti eksperiment ter interpretirati rezultate z disciplinarnega in interdisciplinarnega vidika. Sposoben je samostojnega načrtovanja, izvedbe in dokumentiranja znanstvenega dela.
Temeljni cilj predmeta je seznanjanje študentov s pogoji, okoliščinami, logiko in metodologijo raziskovanja na področju likovne umetnosti. Študent pri tem spozna in razume logično naravo pogojev in okoliščin, ki določajo raziskovalno delo na področju teorije likovne umetnosti in na področju likovne prakse in obvlada osnovno metodologijo umetniškega raziskovalnega dela. Nauči se opredeliti problemsko naravo raziskovalne situacije in oblikovati relevantne raziskovalne hipoteze. Pri tem zna poiskati in kritično ovrednotiti dostopne informacije ter med že znanimi metodami poiskati in kritično ovrednotiti tiste, ki lahko služijo kot relevantna izhodišča raziskovanja, vse s ciljem, da se nauči načrtovati in praktično izvesti umetniško raziskavo ter interpretirati njene rezultate.
Posebnost tega predmeta je, da je načrtovan skozi pojem »integrirana umetniška praksa« in združuje vse vizualne prakse v skladu s projektom zastavljenih individualnih študentovih ciljev. Polje medijske umetnosti študentu omogoča, da skozi svoje lastno delo vključuje video in nove medije v sliko, kip, prostorsko instalacijo in instalacijo na spletu. Študentu, ki si predmet izbere, je omogočeno vstopanje s pozicije njegove osnovne umetniške izkušnje (npr. slikarske ali kiparske) v spreminjanje novih medijev. Pogoj za vključitev v delo je lastno predhodno ustvarjanje ali raziskovanje na področjih razširjenih umetniških praks. V ta namen študent predloži portfolio s preteklimi likovnimi deli.
Predmet je nadaljevanje in študijski zaključek dela pri predmetih Steklo I in Steklo II, s poudarkom na poglobljenem raziskovalnem delu in s ciljem razviti lastno izraznost v tem materialu, na področju umetnosti ali oblikovanja. Spodbuja se multidisciplinarno povezovanje različnih področij umetniškega ustvarjanja ter kreativno uporabo in povezovanje različnih znanj v nove celote. Predmet zajema sodelovanje s proizvodnjo in oblikovalsko industrijo na konkretnem projektu z javno predstavitvijo študentskih del ter razvija sposobnost vključevanja lastnega dela v aktualno družbeno, socialno, kulturno, umetnostno, oblikovalsko in teoretično dogajanje kot tudi sposobnost argumentiranja lastnega koncepta.
Študent pri predmetu spoznava različne pristope k telesu v vizualni umetnosti in teoretska izhodišča ter estetske pristope k upodabljanju in uprizarjanju telesa. Predmet s posebnim poudarkom obravnava interdisciplinarnost, procesualnost, izmenjavo, performativne značilnosti sodobne umetnosti in vlogo živega dogodka v vizualni umetnosti. Pri tem se študent poleg argumentiranja umetniških in strokovnih vidikov telesne umetnosti, živega dogodka in performansa nauči prepoznavanja razlik med artikulacijami živega dogodka in refleksije o vlogi telesa v sodobnem umetniškem delu. V povezavi z znanstvenimi obravnavami telesa in z uporabo novih tehnologij zna pristopiti k ustvarjanju telesne umetnosti in razume dinamiko uprizarjanja telesa na interdisciplinaren način.
Cilj predmeta je poglobitev teoretskega znanja in razumevanja prostorskih zasnov ter njihova nadgradnja z natančnejšim poznavanjem prostorskih konceptov in njihovih likovnih interpretacij v moderni in sodobni umetnosti. Študent si pridobi strokovno znanje o sistematizaciji in vrstah likovnih prostorov, vpogled v različne prostorske koncepte in likovne obravnave prostora v sodobnih praksah vizualne umetnosti s poudarkom na vplivu novih tehnologij, digitalnih medijev in sodobnih znanstvenih teorij na spremembe zaznavanja, razumevanja in reprezentiranja prostora v likovni umetnosti. S tem predmet pripomore k študentovi sposobnosti ustvarjalnega raziskovanja in povezovanja teoretskih izhodišč s praktičnim umetniškim delom.
Osnovni namen predmeta je sistematično predstaviti in vsebinsko analizirati izbrana poglavja iz zgodovine kulture in umetnosti v sociološki perspektivi. Pri predmetu se študent spozna z nekaterimi najpomembnejšimi pojmi, idejami in simboli, pomembnimi za razumevanje modernosti nasploh, modernizma kot stilske formacije pa še posebej. Predmet je zastavljen kot transdisciplinarno, teoretsko odprto področje, v katerem se skuša poglobiti spoznavne in analitske sposobnosti študentov pri razumevanju kulture v njenih mnogoterih pojavnostih. V povezavi z njihovim praktičnim raziskovalnim delom ponujajo uporabna izhodišča za oblikovanje konkretnih raziskovalnih nalog.
Posebnost tega predmeta je, da je načrtovan skozi pojem »integrirana umetniška praksa« in združuje vse vizualne prakse v skladu s projektom zastavljenih individualnih študentovih ciljev. Polje medijske umetnosti študentu omogoča, da skozi svoje lastno delo vključuje video in nove medije v sliko, kip, prostorsko instalacijo in instalacijo na spletu. Študentu omogoča vstopanje s pozicije njegove osnovne umetniške izkušnje (npr. slikarske ali kiparske) v spreminjanje novih medijev. Pogoj za vključitev v delo je lastno predhodno ustvarjanje ali raziskovanje na področjih razširjenih umetniških praks. V ta namen študent predloži portfolio s preteklimi likovnimi deli.
URNIK ZA SMER Unikatno oblikovanje
8.00
9.00
10.00
11.00
12.00
13.00
14.00
15.00
16.00
17.00
18.00
19.00
20.00
21.00
Smer: Industrijsko oblikovanje
Opis smeri
Poglobljen magistrski študij je sestavljen iz različnih teoretičnih in praktičnih družboslovnih, tehničnih, ekonomskih, oblikovalskih in drugih znanj.
Skozi delo se naučiš obvladovati vse stopnje oblikovalske metodologije in biti sposoben tvoriti rešitve kompleksnejših problemov oz. vodenja kompleksnih projektov. Program študenta usmerja v iskanje inovativnosti in kreativnosti skozi iskanje konceptualnih, tehničnih ali netehničnih oblikovalskih rešitev. Spodbuja razvoj nadarjenih posameznikov in delovnih skupin, usposobljenih za razvojno-raziskovalno oblikovalsko delo, s poudarkom na ustvarjanju inovativnih, trajnostnih proizvodov in storitev skozi ves njihov življenjski ciklus na širokem področju oblikovanja vsega našega okolja. Bistvena prednost programa je načrtovana prilagodljivost posameznikom in študentskim skupinam.
PREDMETNIK ZA SMER Industrijsko oblikovanje
Obvezni predmeti
Na predavanjih in seminarskem delu bodo predstavljeni koncepti oziroma prijemi konstruiranja in razmišljanja o prostoru, ki so relevantni v sodobnem času. Vsak od teh konceptov bo predstavljen skozi produkcijo izbranih arhitektov / oblikovalcev 20. stoletja, v čigar delih so ti bili najbolj nedvoumno in učinkovito razviti, in skozi relevantne interpretacije in transformacije teh konceptov v sodobni praksi. Ti koncepti so aplikativni preko merila kot ideja širšega oblikovalskega mišljenja.
Namen predmeta je usposobiti študente za samostojno ali timsko delo na domačih in tujih interdisciplinarnih projektih industrijskega oblikovanja. Študij na podiplomski stopnji je usmerjen v poglobljeno delo na nalogah, ki so lahko usmerjene v raziskovalno delo na kompleksnejših (sistemskih) konkretnih problemih ali v eksperimentalno / konceptualno smer razvoja. Študent se skozi delo nauči obvladovati vse stopnje oblikovalske metodologije in biti sposoben tvoriti (sintetizirati) rešitve kompleksnejših problemov. Proces je usmerjen v iskanje inovativnosti in kreativnosti skozi tehnične in ne-tehnične rešitve.
Študenta se spodbuja v senzibilnost za iskanje odgovorov na pereče družbene probleme. Nauči se razumevanja industrijskega oblikovanje v širšem kontekstu in postane sposoben pravilno pozicionirati njegovo vlogo v okviru gospodarstva ali družbe.
V prvem semestru je na predavanjih in pri seminarskem delu poudarek na razvoju sposobnosti kritičnega vrednotenja sodobnih strokovnih besedil, razstav in oblikovalskih dosežkov doma in v svetu. Študent se tako usposobi za kompetentno kritično zaznavo in jasno artikulacijo lastnih stališč v relaciji do obravnavane strokovne teme.
Študent poglobi poznavanje specifičnih vsebin v okviru izbranih tem, zna vrednotiti vire in literaturo, razume postopke in metode samostojnega raziskovalnega in razvojnega dela, zna identificirati probleme in vloge kritične analitične in sintezne obdelave oblikovalskih problemov in dosežkov. Sposoben je teoretskega opredeljevanja stanja, ključnih problemov in končnih dosežkov raziskav ter zna ovrednotiti pomen in uporabnosti ustreznih teoretičnih oblikovalskih in interdisciplinarnih metod za razreševanje zastavljenih problemov.
Izobraževalni proces pripravi študenta na zahtevno delo v razvoju inovativnih, inventivnih in konkurenčnih proizvodov, sistemov in storitev. Pri predmetu dobi znanje, veščine, spoznajo orodja in načrtovalske tehnike. Študent spozna temeljne koncepte razmišljanja o managementu in razume povezanost med razvojem oblikovanja, upravljanjem in prepletenostjo dejavnikov, od katerih je odvisno uspešno vodenje oblikovalskega procesa, razumevanje znanosti in kreativnega oblikovanja.
Namen predmeta je seznaniti študente s potekom magistrskega študija, pripravo metodologije in cilji magistrske naloge. Prvi del predstavlja uvod v magistrski študij – vpogled v potek študija. Drugi del je zasnova poteka magistrske naloge – celovit vpogled v izdelavo magistrske naloge, izbira teme in oblikovanje vsebinskih smernic. Tretji del je uvod v raziskave v oblikovanju in zajema uvajanje študenta v raziskovalno-načrtovalno dejavnost, metode zbiranja in obdelave podatkov, predstavitev raziskovalne dejavnosti za načrtovanje.
Na predavanjih in seminarskem delu bodo predstavljeni koncepti oziroma prijemi konstruiranja in razmišljanja o prostoru, ki so relevantni v sodobnem času. Vsak od teh konceptov bo predstavljen skozi produkcijo izbranih arhitektov / oblikovalcev 20. stoletja, v čigar delih so ti bili najbolj nedvoumno in učinkovito razviti, in skozi relevantne interpretacije in transformacije teh konceptov v sodobni praksi. Ti koncepti so aplikativni preko merila kot ideja širšega oblikovalskega mišljenja.
Namen predmeta je usposobiti študente za samostojno ali timsko delo na domačih in tujih interdisciplinarnih projektih industrijskega oblikovanja. Študij na podiplomski stopnji je usmerjen v poglobljeno delo na nalogah, ki so lahko usmerjene v raziskovalno delo na kompleksnejših (sistemskih) konkretnih problemih ali v eksperimentalno / konceptualno smer razvoja. Študent se skozi delo nauči obvladovati vse stopnje oblikovalske metodologije in biti sposoben tvoriti (sintetizirati) rešitve kompleksnejših problemov. Proces je usmerjen v iskanje inovativnosti in kreativnosti skozi tehnične in ne-tehnične rešitve.
Študenta se spodbuja v senzibilnost za iskanje odgovorov na pereče družbene probleme. Nauči se razumevanja industrijskega oblikovanje v širšem kontekstu in postane sposoben pravilno pozicionirati njegovo vlogo v okviru gospodarstva ali družbe.
V drugem semestru se študent seznani in uvede v metodologijo oblikovalskega raziskovanja. To omogoča individualno poglobitev v oblikovalska izbrana področja z zgodovinskega in sodobnega vidika ter nadaljnjo interdisciplinarno povezovanje, tako na področju pedagoškega kot tudi kuratorskega dela v polju industrijskega oblikovanja.
Študent poglobi poznavanje specifičnih vsebin v okviru izbranih tem, zna vrednotiti vire in literaturo, razume postopke in metode samostojnega raziskovalnega in razvojnega dela, zna identificirati probleme in vloge kritične analitične in sintezne obdelave oblikovalskih problemov in dosežkov. Sposoben je teoretskega opredeljevanja stanja, ključnih problemov in končnih dosežkov raziskav ter zna ovrednotiti pomen in uporabnost ustreznih teoretičnih oblikovalskih in interdisciplinarnih metod za razreševanje zastavljenih problemov.
Izobraževalni proces pripravi študenta na zahtevno delo v razvoju inovativnih, inventivnih in konkurenčnih proizvodov, sistemov in storitev. Pri predmetu dobi znanje, veščine, spoznajo orodja in načrtovalske tehnike. Študent spozna temeljne koncepte razmišljanja o managementu in razume povezanost med razvojem oblikovanja, upravljanjem in prepletenostjo dejavnikov, od katerih je odvisno uspešno vodenje oblikovalskega procesa, razumevanje znanosti in kreativnega oblikovanja.
Izbirni predmeti
Predmet analizira in sintetizira zvezo med uporabnikom in oblikovanjem. Uporabnik se pojavlja v dveh možnih vlogah: v neposredni uporabniški vlogi z vidikom primarnih, funkcionalnih ali simbolnih potreb, oz. v vlogi »naročnika« s poslovnimi ali pa družbeno kulturnimi interesi. Zveza deluje, če oblikovanje (design) razume duh časa ter deluje kreativno kot dejavnik novega, inovativnega ali inventivnega. Le v taki vlogi vpliva na civilizacijsko kulturo, povečuje udobje življenja in uresničuje konkurenčne primerjalne prednosti dosežka (rezultata). Za ta cilj mora razumeti kreativno soodvisnost med človeškimi, tehničnimi in poslovnimi vidiki, da se kot presežek znajde v presečišču treh. Gre za razumevanje ustvarjalno interpretacijo potreb materialnega in družbenega okolja, ki pa ni le globalno, ampak tudi lokalno in kulturno specifično.
Predmet posreduje znanje o oblikovanju, ki v center postavlja uporabnika. Poudarek je na pridobivanju izkušenj in holistični obravnavi različnih problemov uporabnikov izdelkov in storitev ter iskanju najprimernejših rešitev, ki bodo zagotavljale številne koristi za končne uporabnike. Hkrati se predmet, tako v teoriji kot praksi, osredotoča na pomene in vidike, ki jih oblikovanje lahko odigra na področju storitvenega oblikovanja in s tem postavlja temelj za nadaljnji razvoj in kritično vrednotenje tega področja pri nas. Predmet sicer zajema tri razvojno raziskovalne stopnje: teoretično osnovo, spoznavanje orodij in razumevanje dobrih praks. Poleg metodologije in teorije predavanja dopolnjuje tudi delo na seminarskem delu s konkretno nalogo. Seminarsko delo se lahko kasneje razvije tudi v magistrsko delo.
Pri predmetu študent poglobi znanje o ergonomskem oblikovanju in išče nove, človeku prilagojene rešitve. Poglobi znanje o tem, kako z oblikovanjem specifičnega delovnega in življenjskega makro in mikro okolja zmanjšati ali preprečiti obremenitve in obremenjenosti delavca, šolarja, starostnika … Poleg tega tudi poglobi znanja o boleznih, ki se razvijejo zaradi neprimernega oblikovanja orodij in okolja, znajo oblikovati ukrepe, ki izboljšajo obremenitve in obremenjenosti tako, da ne vodijo do bolezni ali nesreče (poškodbe). Vsebina predmeta je predstavljena tako na teoretični kot tudi na praktični ravni. Predmet se nadgrajuje in dopolnjuje z ostalimi predmeti. Četrti semester študija je namenjen za poglobljeno delo in podporo magistrski nalogi.
Študent pri predmetu spozna najnaprednejše in razvijajoče se tehnologije in materiale, ki omogočajo načrtovanje inovativnih industrijskih izdelkov in storitev. Spozna najnaprednejše tehnologije za nove koncepte masovne individualizacije industrijskih izdelkov (mass customisation & personalisation) ter usvoji uporabo digitalnih tehnologij v sodobnem oblikovalskem procesu in preizkušanju. Študent pridobi potrebna znanja za uspešno sodelovanje s tehniškimi strokami.
Predmet seznani študente z vsemi aktualnimi oblikovalskimi in poslovnimi strategijami, sprejetimi na globalnem nivoju, ki omogočajo načrtovanje in razvoj izdelka po okoljsko sprejemljivih principih (strategija eko učinkovitosti). Poseben poudarek je na principu razmišljanja od zibke do zibke (C2C=cradle to cradle), ki je bistvo strategije eko uspešnosti. Sledi tudi predstavitev vseh strategij in smernic oblikovanja, ki upošteva celotni življenjski krog – LCD (Life Cycle Design). Podajanje vsebin ter preverjanje znanja v praksi po sistemu ”learning by doing” na projektu, ki je zasnovan in izpeljan po principu C2C. To pomeni, da je bistvo v inovativni zasnovi poslovnega modela, ki vključuje vse bistvene faze, značilne za doseganje zaprte zanke (closed loop). Znotraj tega kroga je eden od pomembnih akterjev tudi novo razviti izdelek. Praktična naloga se lahko navezuje na raziskovalno razvojno nalogo pri predmetu Načrtovanje industrijsko oblikovanje I in II na drugi stopnji.
Spoznavanje naprednih inteligentnih sistemov za upravljanje naprav in procesov, ki omogočajo uporabniku prijazno rabo industrijskih izdelkov. Za sodobno komunikacijo človek–stroj so tradicionalne metode premalo, zato se predmet osredotoča na podajanje znanja o ključnih gradnikih uporabniških vmesnikov, razumevanje tehnoloških omejitev sistemov za upravljanje naprav in procesov, vrednotenje aplikacij na podlagi testiranj in poznavanje sodobnih trendov pri realizaciji komunikacije človek–stroj. Študent spozna pomen ustreznega izbora metodologije in načrtovanja za dosego zastavljenega cilja.
Obvezni predmeti
Na predavanjih in seminarskem delu bodo predstavljeni koncepti oziroma prijemi konstruiranja in razmišljanja o prostoru, ki so relevantni v sodobnem času. Vsak od teh konceptov bo predstavljen skozi produkcijo izbranih arhitektov / oblikovalcev 20. stoletja, v čigar delih so ti bili najbolj nedvoumno in učinkovito razviti, in skozi relevantne interpretacije in transformacije teh konceptov v sodobni praksi. Ti koncepti so aplikativni preko merila kot ideja širšega oblikovalskega mišljenja.
Namen predmeta je usposobiti študente za samostojno ali timsko delo na domačih in tujih interdisciplinarnih projektih industrijskega oblikovanja. Študij na podiplomski stopnji je usmerjen v poglobljeno delo na nalogah, ki so lahko usmerjene v raziskovalno delo na kompleksnejših (sistemskih) konkretnih problemih ali v eksperimentalno / konceptualno smer razvoja. Študent se skozi delo nauči obvladovati vse stopnje oblikovalske metodologije in biti sposoben tvoriti (sintetizirati) rešitve kompleksnejših problemov. Proces je usmerjen v iskanje inovativnosti in kreativnosti skozi tehnične in ne-tehnične rešitve.
Študenta se spodbuja v senzibilnost za iskanje odgovorov na pereče družbene probleme. Nauči se razumevanja industrijskega oblikovanje v širšem kontekstu in postane sposoben pravilno pozicionirati njegovo vlogo v okviru gospodarstva ali družbe.
Od študenta se pričakuje zmožnost prepoznavanja in izbiranja ključnih izzivov, vprašanj in problemov v okviru zadane tematike. Cilj predmeta je študenta pripraviti do kritičnega razmišljanja, razumevanja odgovornosti in vloge oblikovalca ter oblikovalke v družbi, s sposobnostjo prevzemanja mesta vodilnega koordinatorja v razvoju, ki oblikovanje izdelkov vidi kot širši družbeni proces.
Študent poglobi poznavanje specifičnih vsebin v okviru izbranih tem, zna vrednotiti vire in literaturo, razume postopke in metode samostojnega raziskovalnega in razvojnega dela, zna identificirati probleme in vloge kritične analitične in sintezne obdelave oblikovalskih problemov in dosežkov. Sposoben je teoretskega opredeljevanja stanja, ključnih problemov in končnih dosežkov raziskav ter zna ovrednotiti pomen in uporabnost ustreznih teoretičnih oblikovalskih in interdisciplinarnih metod za razreševanje zastavljenih problemov.
Cilj študija v okviru predmeta Upravljanje v oblikovanju III je, da se študent seznani s kompleksnostjo razvoja proizvodov, sistemov in storitev ter načeli gospodarnega vodenja procesov s pomočjo znanja, veščin, orodij in načrtovalskih tehnik, ki vključuje poslovne, človeške in tehnične vidike. Prepletenost in kompleksnost problematike se izrazi v prepletenem zajemanju znanj dveh sklopov, ki jih mora študent obvladovati v načrtovanju in vodenju razvojnega procesa od cilja do izdelka/storitve v rokah uporabnika. Študent se nauči uporabljati različne metode in tehnike spodbujanja kreativnosti, mrežnega planiranja (sočasni inženiring), sodobnih tehnologi in dela na terenu z uporabniki. Študent krepi zmožnost samostojnega kritičnega in kreativnega razmišljanja, motiviranja sodelavcev in timov, spodbujanja interdisciplinarnega reševanja nalog in sploh gospodarjenja z viri, razumevanja ciljev uporabnikov, naročnikov in investitorjev.
Načrtovanje in izvedba razvojno-raziskovalne naloge s področja prakse ali teorije oblikovanja ter zagovor magistrske naloge. Magistrska naloga je usmerjena v poglobljeno delo na aktualnih nalogah, ki so lahko usmerjene v razvojno-raziskovalno delo na kompleksnejših (sistemskih) konkretnih problemih ali v eksperimentalno / konceptualno smer razvoja. Diploma je lahko A (teorija + praktični del naloge), B (samo praktični del) ali C (samo teoretski del).
Zaključni seminar je obvezen del magistrskega projekta, na predavanjih pa študent pridobi osnove, spozna postopke, razvoj in vrednotenje zaključnega projekta. Prek pregleda dobrih praks zaključnih primerov »State of Art« se loti priprave smernic načrtovanja zaključnega projekta in njegove končne revizije. Študent opravi tudi obvezen tečaj (20 ur) retorike – javno nastopanje.
Izbirni predmeti
Pri predmetu študent poglobi znanje o ergonomskem oblikovanju in išče nove, človeku prilagojene rešitve. Poglobi znanje o tem, kako z oblikovanjem specifičnega delovnega in življenjskega makro in mikro okolja zmanjšati ali preprečiti obremenitve in obremenjenosti delavca, šolarja, starostnika … Poleg tega tudi poglobi znanja o boleznih, ki se razvijejo zaradi neprimernega oblikovanja orodij in okolja, znajo oblikovati ukrepe, ki izboljšajo obremenitve in obremenjenosti tako, da ne vodijo do bolezni ali nesreče (poškodbe). Vsebina predmeta je predstavljena tako na teoretični kot tudi na praktični ravni. Predmet se nadgrajuje in dopolnjuje z ostalimi predmeti. Četrti semester študija je namenjen za poglobljeno delo in podporo magistrski nalogi.
Študent pri predmetu spozna najnaprednejše in razvijajoče se tehnologije in materiale, ki omogočajo načrtovanje inovativnih industrijskih izdelkov in storitev. Spozna najnaprednejše tehnologije za nove koncepte masovne individualizacije industrijskih izdelkov (mass customisation & personalisation) ter usvoji uporabo digitalnih tehnologij v sodobnem oblikovalskem procesu in preizkušanju. Študent pridobi potrebna znanja za uspešno sodelovanje s tehniškimi strokami.
Predmet seznani študente z vsemi aktualnimi oblikovalskimi in poslovnimi strategijami, sprejetimi na globalnem nivoju, ki omogočajo načrtovanje in razvoj izdelka po okoljsko sprejemljivih principih (strategija eko učinkovitosti). Poseben poudarek je na principu razmišljanja od zibke do zibke (C2C=cradle to cradle), ki je bistvo strategije eko uspešnosti. Sledi tudi predstavitev vseh strategij in smernic oblikovanja, ki upošteva celotni življenjski krog – LCD (Life Cycle Design). Podajanje vsebin ter preverjanje znanja v praksi po sistemu ”learning by doing” na projektu, ki je zasnovan in izpeljan po principu C2C. To pomeni, da je bistvo v inovativni zasnovi poslovnega modela, ki vključuje vse bistvene faze, značilne za doseganje zaprte zanke (closed loop). Znotraj tega kroga je eden od pomembnih akterjev tudi novo razviti izdelek. Praktična naloga se lahko navezuje na raziskovalno razvojno nalogo pri predmetu Načrtovanje industrijsko oblikovanje I in II na drugi stopnji.
Spoznavanje naprednih inteligentnih sistemov za upravljanje naprav in procesov, ki omogočajo uporabniku prijazno rabo industrijskih izdelkov. Za sodobno komunikacijo človek–stroj so tradicionalne metode premalo, zato se predmet osredotoča na podajanje znanja o ključnih gradnikih uporabniških vmesnikov, razumevanje tehnoloških omejitev sistemov za upravljanje naprav in procesov, vrednotenje aplikacij na podlagi testiranj in poznavanje sodobnih trendov pri realizaciji komunikacije človek–stroj. Študent spozna pomen ustreznega izbora metodologije in načrtovanja za dosego zastavljenega cilja.
Pri predmetu se študent nauči praktične uporabe in aplikacije zadovoljevanja uporabnikovih potreb v specifičnem lokalnem družbenem kontekstu in morebitne globalnem. Gre za definiranje izdelka, sistema izdelkov ali blagovnih znamk v fizičnem okolju interiera in eksteriera mesta v duhu časa in okolja (prostor, jezik, socialno življenje). Študent spozna primere dobrih praks na področju oblikovanja in arhitekture v 21. stoletju, kar daje uvid v spremembe, ki prihajajo s časom ter projekcijo prihodnjega razvoja iz vidikov oblikovanja in družboslovja. Določa se scenarij potreb po izdelku in okolju z upoštevanjem časa povečane dinamike in intenzivnosti družbenih in tehnoloških sprememb, ki mnogokrat determinirajo še nedavne trditve in teorije.
Študent pri predmetu nadgradi osnovna znanja ergonomije. Spozna se z interdisciplinarnim delom pri načrtovanju varnega in ergonomskega delovnega in življenjskega okolja. Spozna osnovne regulatorne mehanizme človekove (akutne in) kronične adaptacije in razpozna vpliv oblikovanja nanje. Samostojno bo lahko študiral strokovno ergonomsko literaturo. Zna oceniti tveganje za nastanek in preprečitev bolezni pri oblikovanju predmeta ali prostora in presodil o ukrepih. V načrtovanje svojih projektov bo vključeval ergonomsko znanje. Pri tem ne gre le za pridobljeno znanje, kako narediti okolje, ki je po meri človeka, gre tudi za »posvojitev« filozofije zdravega človekovega okolja, ki se v vsakem trenutku prilagaja človeku in mu omogoča udobno življenje. Študent bo zmožen predvsem ergonomsko razmišljanje vplesti v vsakdanje razmišljanje, načrtovanje, raziskovanje in izvedbo ergonomskih rešitev.
Predmet predstavlja vsebinsko in strukturno nadaljevanje predmeta Integralni pristopi v oblikovanji I, saj nadaljuje s spoznavanjem temeljnih konceptov razmišljanja o prostoru in prijemov oblikovanja prostora ter objektov v prostoru. Študent razvija sposobnosti preučevanja nalog v širšem (prostorskem, kulturnem, ekonomskem, tehnološkem, socialnem) kontekstu. Raziskovalna tema in načrtovalsko delo v četrtem semestru študija je namenjeno poglobljenemu študiju in podpori magistrski nalogi.
Študent poglobi razumevanje novih alternativnih tehnologij in umetnih materialov pri načrtovanju inovativnih izdelkov. Spozna uporabo alternativnih tehnologij in umetnih materialov za masovno individualizacijo industrijskih izdelkov. Poleg tega pridobi potrebna znanja za obvladovanje parametričnega petosnega modeliranja s povezavami hitre izdelave prototipov na strojih za prototipiranje (NC stroji, laserji, STL, 3D tiskalniki). Četrti semester je namenjen za poglobljeno delo in podporo magistrski nalogi.
Študent dodatno razširi pridobljeno znanje s področja storitvenega oblikovanja, s poudarkom razvija zmožnosti prenosa pridobljenih orodij in apliciranja metodologije v prakso. Ključni poudarek je na prenosu inovativne metodologije in orodij iz polja storitvenega oblikovanja na razvoj in uporabo pridobljenega znanja v praksi ter sposobnost merjenja učinka pred in po uveljavitvi storitvenega oblikovanja.
Predmet seznani študente z vsemi aktualnimi oblikovalskimi in poslovnimi strategijami, sprejetimi na globalnem nivoju, ki omogočajo načrtovanje in razvoj izdelka po okoljsko sprejemljivih principih (strategija eko učinkovitosti). Poseben poudarek je na principu razmišljanja od zibke do zibke (C2C=cradle to cradle), ki je bistvo strategije eko uspešnosti. Sledi tudi predstavitev vseh strategij in smernic oblikovanja, ki upošteva celotni življenjski krog – LCD (Life Cycle Design). Podajanje vsebin ter preverjanje znanja v praksi po sistemu ”learning by doing” na projektu, ki je zasnovan in izpeljan po principu C2C. To pomeni, da je bistvo v inovativni zasnovi poslovnega modela, ki vključuje vse bistvene faze, značilne za doseganje zaprte zanke (closed loop). Znotraj tega kroga je eden od pomembnih akterjev tudi novo razviti izdelek. Praktična naloga se lahko navezuje na raziskovalno razvojno nalogo pri predmetu Načrtovanje industrijsko oblikovanje I in II na drugi stopnji.
Spoznavanje naprednih inteligentnih sistemov za upravljanje naprav in procesov, ki omogočajo uporabniku prijazno rabo industrijskih izdelkov. Za sodobno komunikacijo človek–stroj so tradicionalne metode premalo, zato se predmet osredotoča na podajanje znanja o ključnih gradnikih uporabniških vmesnikov, razumevanje tehnoloških omejitev sistemov za upravljanje naprav in procesov, vrednotenje aplikacij na podlagi testiranj in poznavanje sodobnih trendov pri realizaciji komunikacije človek–stroj. Študent spozna pomen ustreznega izbora metodologije in načrtovanja za dosego zastavljenega cilja.
URNIK ZA SMER Industrijsko oblikovanje
8.00
9.00
10.00
11.00
12.00
13.00
14.00
15.00
16.00
17.00
18.00
19.00
20.00
21.00
Zonguldak Escort
Ktahya Escort
ankr Escort
Quali sono i segreti per avere una buona salute sessuale durante linvecchiamento? In realt le vitamine giocano un ruolo essenziale anche nel desiderio cialis senza la ricetta sessuale e nei casi di mancanza di libido. pensa a quanto diventi intrattabile ogni volta che stress e stanchezza hanno la meglio. es., depressione, ansia, Comprare Megalis Online Senza Ricetta stress, problemi di relazione) e/o esperienze insoddisfacenti (per esempio, a causa della mancanza di competenze sessuali o di scarsa comunicazione dei osu comprare levitra bisogni). Nel corso della storia, il cioccolato stato simbolo del desiderio, non solo a causa del suo gusto delizioso, ma per il suo potere di migliorare il viagra kamagra prezzo piacere sessuale. Esistono dei preservativi aromatizzati creati proprio per la fellatio: Ma ci sono ben altri modi per mostrare al vostro partner che cos' che vi eccita.
La thrapie par ondes de choc (low intensity ESWT) a ventuellement une indication pour lamlioration de la acheter clomid en ligne fonction rectile chez les patients avec dysfonction rectile. Avoir un petit pnis peut devenir un vritable acheter clomid pharmacie handicap. Un homme excit prsente une rection, et cest visible ; une femme dans le mme tat prouve des acheter cialis prix sensations dans le secret de son ventre, et cela passe inaperu. Parmi tous les changements sexuels physiologiques kamagra en ligne pas cher prvisibles et normaux, le principal et le plus traumatisant pour lhomme est certes la baisse de la spontanit de ses rections.
En effet, grce aux progrs techniques raliss dans les domaines des sciences de la vie et de la mdecine, les hpitaux gnrent pharmacie en ligne levitra et conservent quotidiennement dinnombrables donnes personnelles. La figure ci-dessous rsume cette analyse, avec classement en 3 levitra prix en france catgories des tudes en fonction de leurs risques de biais (faible, modr et lev) et risques relatifs correspondants: En viagra en pharmacie prix agissant sur la pompe, lutilisateur gonfle de liquide les cylindres placs dans les corps caverneux provoquant ainsi lrection. Le achat viagra professional troisime cylindre contient lurtre, le tube par lequel passent lurine et ljaculat, stend le long de la face infrieure du pnis.
Se davvero avessimo un istinto sessuale, significherebbe che sentiremmo il bisogno di sesso allo stesso modo in cui sentiamo il bisogno di cibo, di sonno o di vestiti caldi. Per questo prezzo cialis da 10 mg motivo, importante fare autocritica, analizzare le possibili cause dellinappetenza sessuale e risolverla con rimedi e tecniche naturali. dopo lamplesso avrete smaltito la coppa di levitra 20 mg costo fragole con panna a cui non avete saputo resistere! Oggi suggerisce Oliverio Ferraris ci sono molti libri per bambini che spiegano e illustrano com fatto il corpo umano, comprare cialis soft senza ricetta italia come sono gli organi sessuali, come avviene la riproduzione sessuale, ecc. Il grosso problema che lansia da prestazione sessuale si lega facilmente a tutte le altre disfunzione acquistare cialis generico in farmacia sessuali. Questo atteggiamento secondo psicologi a Torino contribuisce a confondere le idee dei bambini e ad incrementare la convinzione che del sesso non bisogna parlare e non bisogna saperne troppo.
Le persone che fanno uso di alcol, nicotina e cocaina hanno frequentemente problemi di erezione. se la dieta scorretta le prestazioni sotto le lenzuola calano. Agli uomini consiglia Generic Viagra Prezzo Farmacia Italia di aiutare nei lavori di casa in modo che le donne, a letto, non siano dopo cos stanche. Con queste compresse sarai pi eccitato, il tuo desiderio sessuale sar molto pi alto ed il acquistare propecia on line sesso ti piacer di pi. Questo allegro turn over nemaspermico porta luomo ad avere nel proprio eiaculato spermatozoi sempre pi giovani, vale a dire, sebbene numericamente acquistare propecia minori, con DNA sempre meno danneggiato e quindi meglio utilizzabile durante la fecondazione. Oltreoceano, invece, gli Aztechi attribuivano al cioccolato (il cibo degli Dei) viagra basso prezzo propriet atte a risvegliare lappetito e il vigore sessuale. problemi sesso piu comuni secondo esperti - Gli esperti hanno individuato i problemi pi comuni nella vita sessuale delle coppie.