7. februarja 2020 je na Računskem sodišču Republike Slovenije potekala predstavitev umetniškega dela Nike Šantej, dodiplomske študentke 1. letnika smeri Unikatno oblikovanje UL ALUO. Gre za nadaljevanje umetniških razstav v avli sodišča, hkrati pa začetek daljšega sodelovanja z Akademijo, saj bodo v prihodnje tam predstavljena tudi druga dela naših študentov.
Dogodek sta uvodoma pospremila nagovora predsednika Računskega sodišča Tomaža Vesela, ki je pozdravil zbrane in se zahvalil kiparju Bojanu Štinetu, čigar razstava se je z današnjim dogodkom zaključila, ter prodekana za študijske zadeve UL ALUO izr. prof. Domna Frasa, ki je predstavil uspešno sodelovanje med Računskim sodiščem in UL ALUO.
V nadaljevanju sta spregovorila tudi mentor predstavljenega dela doc. Boštjan Drinovec in avtorica Nika Šantej. Slednja je pojasnila, da je svoje kiparsko delo zaradi nastale oblike poimenovala Kakapo, kar pa je tudi neleteča nočno aktivna vrsta papige, ki živi na Novi Zelandiji in spada med najbolj ogrožene vrste na svetu. Avtorica si želi na tak način tudi ozavestiti ljudi o pomembnosti skrbi za naravo in ogrožene vrste.
Kakapo bo v Vhodni avli Računskega sodišča na ogled do poletja 2020.
VEČ O SODELOVANJU
Na UL ALUO že deseto leto deluje študijska smer Unikatno oblikovanje. Ta študij meji na kiparstvo na eni in industrijsko oblikovanje na drugi strani, zato tudi pridobljena znanja študentov segajo od kiparstva do izdelave uporabnih predmetov. Smer Unikatno oblikovanje / steklo in keramika je izbrala tudi Nika Šantej, študentka 1. letnika, katere kiparsko delo Kakapo je bilo izbrano za prvo predstavitev del študentov UL ALUO v preddverju Računskega sodišča.
Abstraktna skulptura je nastala pri predmetu Kiparstvo I, kjer je mentor, priznani slovenski kipar doc. Boštjan Drinovec, študente poučeval o izdelavi izbočeno-vbočene kiparske forme. Idejno so študentje izhajali iz kiparstva avtorjev visokega modernizma, predvsem del Konstantina Brancussija, Alberta Giacomettija in Eduarda Chillide. S tem znanjem so izdelali številne skice v glini, ki niso presegale velikosti petih centimetrov, in nato najboljši modelček uporabili za predlogo povečane izvedbe. Slednjo so sprva oblikovali v glini, nato izdelali mavčni kalup po modelu in z njegovo pomočjo mavčni odlitek. A kip, ki se je izvil iz kalupa, še ni dokončano delo. Študenti so morali še popraviti napake na odlitku, zakitati luknje in pobrusiti površino, kjer je bilo to potrebno.
Eden izmed najuspešnejših odlitkov je razstavljeno delo Nike Šantej. Študentka o ustvarjenem pove: “Do oblike sem prišla tako, da sem najprej oblikovala manjšo kroglo, ki sem jo z določenim prijemom stisnila med prsti. Tako da je manjši modelček iz gline, iz katerega sem izhajala, prijem moje roke.” To predstavlja tudi razstavljeno delo.
doc. dr. Petja Grafenauer
Foto: arhiv RSRS