izr. prof. Lidija Pritržnik

Govorilne ure: Četrtek ob 14.00, obvezna najava po mailu; v seminarju IO2.
Lokacija: Dolenjska cesta 83

Lidija Pritržnik je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, smer Industrijsko oblikovanje, pri prof. Vladimirju Pezdircu in prof. dr. Stanetu Berniku v letu 2000 opravila z odliko.

Še pred zaključkom študija se je leta 1999 pridružila ekipi Design Centra Gorenje, ki je do leta 2009 deloval pod strokovnim vodstvom izr. prof. Janeza Smerdelja. Leta 2009 je prevzela strokovno vodenje ekipe produktnih oblikovalcev Gorenje design studia (GDS). Ta je temeljil na skoraj 60 letni tradiciji oblikovanja gospodinjskih aparatov za mednarodni trg. V začetku leta 2009 je prevzela strokovno vodenje opustošene oblikovalske ekipe (upokojitve), ki se je nato še razdelila na opravljanje storitev za zunanje naročnike in večinskega naročnika Gorenje. V naslednjih 2. letih je na novo vzpostavila ekipo in znanje vse do začetka 2022 prenašala na novo zaposlene, od katerih je večina diplomantov ALUO in dopolnilnih specialistih znanja iz tujine ali iz Slovenije.

Po Gorenjevem prevzemu tujih podjetij v Evropi (Češka, Nizozemska, Švedska, Srbija), je bila v obdobju 2015 do 2018 poleg strokovnega in organizacijskega vodenja GDS ekipe v Velenju (do 20-25 zaposlenih), zadolžena za koordinacijo med vsemi tremi interdisciplinarnimi studiji Skupine Gorenje: v Velenju, na Švedskem in Nizozemskem. V tem času so poleg razvojnih projektov nastali strateški oblikovalski projekti, kot je bil projekt Prenova inovacijskega in oblikovalskega procesa v sodelovanju s KCDM 2.0 in programom Grow/PARK. Pripravljena je bila strategija diferenciacije globalnih in lokalnih blagovnih znamk (BZ) Skupine Gorenje. V interdisciplinarnem timu, zadolženem za razvoj BZ Gorenje, so bili zastavljeni dolgoročni dokumenti Gorenje brand playbook, Gorenje communication/visual communication design, izdelana je bil priročnik za Product design identity in priročnik za Product placement and presentation manual, zastavljen je bil Service design manual.

V letu 2018 je Gorenje prešlo v lastništvo korporacije Hisense. Od 2018 do 2022 je vodila Oddelek za produktno oblikovanje v Hisense Gorenje Europe d.o.o. V tem obdobju se je obseg njene odgovornosti razširil na sodelovanje s Hisensovimi oblikovalskimi studiji na Kitajskem. Prevzela je še odgovornost za produktno identiteto kuhalnih aparatov blagovne znamke Hisense za EU in USA trg. V obdobju 2018-2022 je sokreirala strategijo diferenciacije izdelkov in produktne identitete med BZ Gorenje in BZ Hisense.

Njeno strokovno in dizajn menedžment izkušenost in kvaliteto, s poudarkom na usmerjenost v razumevanje končnega uporabnika v globalnem več-znamčnem podjetju, potrjuje najmanj 11 milijonov proizvedenih izdelkov letno, prodajanih na 6. kontinentih v 160. držav, trženih pod 3. globalnimi in 10. lokalnimi blagovnimi znamkami (podatek za 2020).

V 22. letih prakse je imela priložnost pridobivati, prenašati teorijo in prakso s področja produktnega oblikovanja širom po svetu – Evropa (Nizozemska, Nemčija, Poljska, Češka, Rusija, Švedska), ZDA, Mehika, Brazilija, Kitajska, Japonska, Avstralija in drugje. Ima odličen vpogled v teorijo in prakso v mednarodnem prostoru s področij blagovnih znamk, produktnega oblikovanja, raziskovalnih metod za spremljanje trga, končnih uporabnikov in ostalih deležnikov, sodobne oblikovalske procese in metodologije. Ima dologletne izkušnje z delom v mednarodnih interdisciplinarnih razvojnih timih.

Na različne načine je bila aktivna v promociji in pomenu oblikovanja v podjetju, ki zaposluje več kot 10.000 zaposlenih širom po svetu. V 22. letih dela v Gorenjevem oblikovalskem timu in 12. letih strokovnega in organizacijskega vodenja ekipe, je ponudila delovno mesto in priložnost za pridobivanje izkušenj v praksi številnim diplomantom ALUO, ki se posledično imajo možnost srečevati se s tujimi, drugimi strokovnjaki, zunanjimi agencijami za raziskave ali oblikovanje – bodisi v obliki prakse, zaposlitve za določen čas, večinoma pa za nedoločen čas. Ekipa GDS je v obdobju strokovnega vodenja doc. Pritržnik, v zadnjih 12. letih, prejela številna strokovna mednarodna priznanja in nagrade za oblikovanje, od tega 15 mednarodno odmevnih nagrad Red Dot, iF Design Home Style Awad in druge mednarodne ter nacionalne nagrade.

Vse od študijskega leta 2014/15 do 2021/2022 je bila vzporedno zunanja sodelavka ALUO, na Oddelku za industrijsko in unikatno oblikovanje, kjer je izvajala predmete, diplomske, magistrske naloge pri predmetu Načrtovanje industrijsko oblikovanje na dodiplomski in podiplomski stopnji. V začetku leta 2022, pa se je pridružila ALUO kot stalna sodelavka na oddelku za Industrijsko oblikovanje.

 

Izobrazba

  • Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Ljubljana, 1994-2000.

 

Delovne izkušnje

1999–2008: Gorenje d.d., Velenje

  • vodilna oblikovalka
  • pridobivanje izkušenj pod strokovnim vodstvom izr. prof. Janeza Smerdelja (9 let)

2009–2015: Gorenje Design Studio d.o.o., Velenje (GDS) 

  • vodja industrijskega oblikovanja 2008-2010
  • kreativna direktorica 2010-2012 (industrijsko oblikovanje, vizualne komunikacije, arhitekturno oblikovanje)

2015–2018: Gorenje d.d., Velenje

  • direktorica produktnega oblikovanja – strokovno in organizacijsko vodenje oblikovalskega tima in koordinacija globalnih timov
  • koordinativna vloga in povezovanje globalnih oblikovalskih studijev Gorenje Group (Gorenje Design Centre v Sloveniji, Asko Design Department na Švedskem in Atag Design Department na Nizozemskem)

2018 – 2021: Hisense Gorenje Europe (HGE)

  • direktorica produktnega oblikovanja za blagovne znamke HGE srednjega cenovnega razreda – Gorenje, Hisense, Mora, Upo HGE – strokovno in organizacijsko vodenje oblikovalskih timov
  • direktorica produktnega oblikovanja Hisense Europe Design Centre (imenovanje 5.11.2018)
  • namestnica direktorja oblikovanja v Hisense International Design Centre (imenovanje 5.11.2018)

 

Nagrade in priznanja

  • 2002: BIO 18 ICSID excellence design award, Ljubljana 2002; Touch the future Gorenje linija gospodinjskih aparatov
  • 2005: RED DOT winner award 2005, (prvi Red Dot za Slovenijo), Essen 2005; WA65205 AL washing machine Gorenje
  • 2011: RED DOT honorable mention 2011, Essen 2011; Oven interface Gorenje
  • 2012: RED DOT winner AWARD 2012, Essen 2012; WM SensoCare Gorenje
  • 2012: RED DOT winner AWARD 2012, Essen 2012; IQcook Gorenje
  • 2013: RED DOT winner award 2013, Essen 2013; Aerogor Heat Pump Gorenje
  • 2013: RED DOT winner award 2013, Essen 2013; DSD Descender Anthron
  • 2014: RED DOT winner award 2014, Essen 2014; Gorenje built-in oven Gorenje
  • 2015: RED DOT winner award 2015, Essen 2015; Gorenje+ hood Gorenje
  • 2015: Red dot winner award 2015/16, Essen 2015; Nova generacija kompaktnih vgradnih pečic Gorenje višine 45 cm
  • 2016: Priznanje pomembnih umetniških del Univerze v Ljubljani, na področju industrijskega oblikovanja
  • 2016: Red dot winner award 2016/17, Essen 2016; Nova generacija multifunkcijskih vgradnih pečic Gorenje višine 60 cm
  • 2018: Red dot winner award 2017/18, Essen 2017; Nova generacija vgradnih plinskih kuhališč Gorenje
  • 2019: Red dot winner award 2018/19, Essen 2018; Nova generacija pralnih strojev WaveActive Gorenje
  • 2019: Red dot winner award 2018/19, Essen 2018; Nova generacija sušilnih strojev WaveActive Gorenje
  • 2020: Red Dot winner awward 2019/2020, Essen 2019; Nova generacija Indukcijskih kuhališč linije Simplicity 2.1 Gorenje
  • 2018: Nagrada AWE China Best design 2019, Šanghaj 2019; Gorenje Retro Special Edition 2018
  • 2017: Mednarodna nagrada Big SEE award winner product design 2017, Ljubljana 2017; Nova generacija vgradnih plinskih kuhališč Gorenje
  • 2018: Mednarodna nagrada Big SEE award winner product design 2017, Ljubljana 2018; Nova generacija pralnih strojev WaveActive Gorenje
  • 2018: Mednarodna nagrada Big SEE award winner product design 2017, Ljubljana 2018; Nova generacija sušilnih strojev WaveActive Gorenje
  • 2019: PLUS X AWARD 2018/19 – nagrada za inovativnost, visoko kakovost, odličnost dizajna, oblikovanje in preprosto in uvrstitev v Hall of fame, Nemčija 2019; Nova generacija pralnih strojev WaveActive Gorenje
  • 2021: Mednarodna nagrada Big SEE posebna pohvala žirije 2021, Ljubljana 2021; Vgradna pečica Gorenje Optibake Black
  • 2021: Plus X Award 2021/2022 – nagrada za kategorije: visoka kakovost, odlično oblikovanje, enostavnost uporabe in funkcionalnost, Nemčija 2021; Vgradna pečica Gorenje Optibake Black
  • 2022: Mednarodna nagrada German Design Award Special 2022 – kategorija excellent Product Design Kitchen, Nemčija 2022; Vgradna pečica Gorenje Optibake Black

 

Raziskovalno oz. umetniško delo

Produktno oblikovanje:

Na vseh umetniških področjih se je osredotočala na celovito uporabniško izkušnjo, usmerjeno oblikovalsko metodologijo, prakso in razvijanje smiselne in dolgoročne produktne identitete izdelkov, ki je zajemalo:

  • Identiteto BZ
  • Industrijsko oblikovanje
  • UI/UX oblikovanje

Upravljanje v oblikovanju:

  • diferenciacija platformskih izdelkov za različne blagovne znamke
  • razvoj produktnih identitet za posamezne globalne in lokalne blagovne znamke
  • sokreiranje nove holistične identitete Gorenje blagovne znamke (2017) – povezovanje vizualne identitete izdelkov, produktne grafike, vizualnih komunikacij, UI/UX področja, prostora v katerem se predstavljajo izdelki

Prostorsko oblikovanje:

  • Sejemske postavitve
    • umetniško vodenje projektov oblikovanja sejemskih postavitev v mednarodnem prostoru za Gorenje BZ
  • Prodajna mesta
    • umetniško vodenje projektov oblikovanja prodajnih mest za Gorenje BZ