izr. prof. Bojan Gorenec

Bojan Gorenec je bil rojen 1956 v Ljubljani. Leta 1979 je diplomiral na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani pri prof. Marjanu Pogačniku in prof. Jožetu Brumnu. Od leta 1980 do 1996 je deloval kot samostojni umetnik. Leta 1996 se je zaposlil na ALU v Ljubljani kot profesor za področje slikarstva. Med leti 2001 in 2007 je opravljal funkcijo prodekana za študijske zadeve, od leta 2007 do 2013 pa je bil dekan Akademije za likovno umetnost in oblikovanje.

Na področju likovne umetnosti je deloval sprva izmenoma na slikarskem in grafičnem področju, od leta 1985 naprej izključno na slikarskem. Do sedaj je izvedel 38 originalnih samostojnih razstav, sodeloval pa je tudi na več kot 50 skupinskih razstavah doma in v tujini.

Poleg avtorskega umetniškega dela je prevedel vrsto besedil o umetnosti iz angleškega in francoskega jezika (Marcelin Pleynet: De Pictura, Kazimir Malevič: Bog ni stopil s prestola. Umetnost. Cerkev. Tovarna) pri založbi Galerije ŠKUC in v reviji M’ARS. Je tudi avtor vrste besedil, ki jih je objavil v reviji M’ARS in v različnih publikacijah in katalogih.

REFERENCE 2008–2013

Samostojne razstave in izid knjige:
2008: Ljubljana, Galerija ŠKUC, Kapitan in mornar, razstava avtorskih printov ob
izidu knjige: Bojan Gorenec, Kremaster 1–5 Matthew Barney, Galerija
ŠKUC, Zbirka Umetnina 2, Ljubljana.
2009: Ribnica, Galerija Miklova hiša, R-evolucija kosa v času, pregledna slikarska
razstava
2010: Kostanjevica ob Krki, Galerija Božidarja Jakca, Razni vhodi (druga linija),
slikarska razstava
2012: Ljubljana, Cankarjev dom, Likovni kritiki izbirajo, september 2012
2013: Ljubljana, Galerija Equrna, Iracionalno, slikarska razstava

Skupinske razstave:
2010: Ljubljana, Mednarodni grafični likovni center, Hočemo biti svobodni kot
so bili očetje
2010: Maribor, Umetnostna galerija, Vizualni birokrati*Trojna ločitev Podobe/
težavna ločitev podobe/večkratna izključitev podobe*Najlepša slika, lepša
slika, lepa slika (brez naslova)
2011: Ljubljana, Moderna galerija, 20. stoletje/Kontinuitete in prelomi
2011: Ljubljana, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Sedanjost in prisotnost
2013: Kranj, 9. Bienale Alpe_Adria 2013 ĆRNO/BELO_dela na papirju

PREDMETI

Slikarstvo
Dodiplomski študijski program

Poleg poglobljene ravni poučevanja slikarske problematike, se v tem letniku posveča dodatna mentorska pozornost osebnim nagnjenjem in preferencam študentov pri njihovi kreaciji avtonomnih likovnih del in osebnega izraza. Študent pridobi izkušnjo razlikovanja in primerjave zgodovinskih slogovnih sprememb, ki se nanašajo na koncept slikovne ploskve kot pokončne površine, v katero vstopamo s svojim telesnim križem. Spozna tehnike kolaža (dekolaža), asemblaža in (foto)montaže, ki temeljijo na vzpostavljanju razlik kot pogoju celote ter se posveča raziskovanju in razumevanju modernistične in postmodernistične umetnosti. V okviru rednega ateljejskega študija pripravi študent dela za uspešno opravljanje diplome na BA stopnji.

Mentorstvo diplomskih in magistrskih del

Diplomska dela:

  • Hibridna vizualnost/Dominik Mahnič; mentor teoretičnega dela: Nadja Zgonik, somentorica: Tanja Mastnak, mentor praktičnega dela: Dušan Bučar, somentor: Bojan Gorenec, 2008
  • Feministična umetnost v Sloveniji/Ana Grobler; Mentor teoretičnega dela: Nadja Zgonik, somentorica: Tanja Mastnak, mentor praktičnega dela: Dušan Bučar, somentor: Bojan Gorenec, 2008

Magistrska dela:

  • Slikarstvo več planov/Viktor Bernik; mentor Bojan Gorenec, 2001
  • Slikovno polje kot nosilec različnih sistemov/Arjan Pregl; mentor Bojan Gorenec, 2001