izr. prof. mag. Barbara Prinčič

Barbara Prinčič je leta 1991 diplomirala na oddelku za oblikovanje ljubljanske Akademije za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO). Po študiju je leto dni bivala na Tajvanu, kjer je delala na področju svetovanja in promocije industrijskega oblikovanja v Design Promotion Centre–CETRA (China External Trade Development Council). Leta 1993 je pridobila štipendijo nizozemske vlade za nekajmesečni podiplomski študij v European Design Centre (EDC) v Eindhovnu na Nizozemskem na temo ekološke problematike v oblikovanju. Študij ji je omogočil celostni pogled na okoljske teme, strategije in rešitve, povezane z oblikovanjem. Spoznala je, da je odgovornost oblikovanja večja kot se stroka zaveda, priložnosti za rešitve v prihodnosti pa izjemne. Svoja študijska raziskovanja je leta 2007 zaokrožila z magisterijem na temo Ekologija kot način življenja. Do leta 1997 je delovala samostojno na področju grafičnega oblikovanja in oblikovanja embalaže. Leta 1997 se je na povabilo svojih bivših profesorjev zaposlila na ALUO na oddelku za oblikovanje, še naprej pa je sodelovala z raznimi naročniki na področju industrijskega oblikovanja in oblikovanja interjera. Danes svoje pedagoško poslanstvo na ALUO vidi in dojema predvsem kot priložnost za širitev trajnostnega ozaveščanja med študente. Od leta 2011 dalje predava trajnostno oblikovanje. Njen pedagoški pristop je vedno kombinacija teoretičnih znanj in praktičnih nalog; na dodiplomski stopnji je zato vsakemu posvečen en semester. Je pobudnica predloga za vpeljavo oblikovanja kot avtonomne discipline v slovenski osnovnošolski izobraževalni kurikulum. Na institucionalnem izobraževalnem nivoju se zavzema tudi za to, da bi oblikovalci, diplomanti ALUO lahko poučevali v osnovni šoli, kar jim po trenutno veljavni zakonodaji ni omogočeno. Prinčičeva v slovenskem prostoru pogosto predava, bodisi na povabilo izobraževalnih, raziskovalnih ali podjetniških inštitucij (UL-NTF, Institut Jožef Stefan, agencija SPIRIT). Na področju dosežkov iz profesionalne prakse je dobitnica posebne pohvale na Bienalu industrijskega oblikovanja (BIO 11) ter častne nagrade ICSID na BIO 15. Leta 2010 se je v ZDA uvrstila med finaliste za IDEA Award. 2014 je v Italiji prejela srebrno medaljo na A’Design Award and Competition.

 

REFERENCE (izbor):

2009 – Oddaja Ars 360o, predstavitev avtorice in njenega dela na nacionalni TV SLO 1, 18. 4. 2009.

2009 – Zasnova in postavitev razstavnega prostora Oddelka za industrijsko in unikatno oblikovanje ALUO-UL na razstavi BIG BOX-All Design Awards;

  • Mesec oblikovanja, prostori VIBA filma.
  • Oblikovanje oglasa za Oddelek za industrijsko in unikatno oblikovanje ALUO-UL; objava v katalogu Meseca oblikovanja, izdajatelj Zavod BIG, Ljubljana.

2010 – nominacija za nagrado IDEA Award za stol 5×5

  • Stol 5×5 kot finalist umeščen v stalno zbirko Henry Ford Museum, Dearborn, Michigan/ZDA
  • Razstva IDEA’10 nagrajencev in finalistov, Avgust 2010., Portland, Oregon/ZDA.
  • Objava v Innovation-Yearbook of Design Excellence, journal of IDSA. Fall Edition. Dulles, ZDA.

2014 – srebrna medalja A’Design Award za stol 5×5

  • Razstava nagrajenih izdelkov, 4.–24. 8. 2014., Broletto di Como, Como, Italija
  • Objava v publikaciji A’Design Award & Competition; Winner Designs 2013–2014. Designer Press, Como, Italy.

2014 – Oddaja Slovenski Magazin, predstavitev avtorice in njenega dela na nacionalni TV SLO 1, 14. 11. 2014

PREDMETI

Industrijsko in unikatno oblikovanje
Podiplomski študijski program

Predmet seznani študente z vsemi aktualnimi oblikovalskimi in poslovnimi strategijami, sprejetimi na globalnem nivoju, ki omogočajo načrtovanje in razvoj izdelka po okoljsko sprejemljivih principih (strategija eko učinkovitosti). Poseben poudarek je na principu razmišljanja od zibke do zibke (C2C=cradle to cradle), ki je bistvo strategije eko uspešnosti. Sledi tudi predstavitev vseh strategij in smernic oblikovanja, ki upošteva celotni življenjski krog – LCD (Life Cycle Design). Podajanje vsebin ter preverjanje znanja v praksi po sistemu ”learning by doing” na projektu, ki je zasnovan in izpeljan po principu C2C. To pomeni, da je bistvo v inovativni zasnovi poslovnega modela, ki vključuje vse bistvene faze, značilne za doseganje zaprte zanke (closed loop). Znotraj tega kroga je eden od pomembnih akterjev tudi novo razviti izdelek. Praktična naloga se lahko navezuje na raziskovalno razvojno nalogo pri predmetu Načrtovanje industrijsko oblikovanje I in II na drugi stopnji.

Mentorstvo diplomskih in magistrskih del

Diplomska dela:

  • Modularna počitniška prikolica s poudarkom na razvoju funkcionalnih izvlečnih modulov /Katja Turk; mentorica Barbara Prinčič, 2016
  • Siesta-momenti; ležalni razvajalniki in udobni dotikalniki / Damijan Jermančič; mentorica Barbara Prinčič, 2016
  • Indukcijska plošča v žarnih napravah / Maja Sever; mentorica Barbara Prinčič, 2016
  • Ponovna uporaba odpadnih predmetov in materialov / Jelka Kaker; mentor Vladimir Pezdirc, somentorica Barbara Prinčič, 2016
  • Embalaža za hitro prehrano / Katjuša Červek; mentor Vladimir Pezdirc, somentorica Barbara Prinčič, 2016
  • Serija ovitkov za glasbene albume Elle Fitzgerald in Louisa Armstronga / Rina Barbarić; mentor Ranko Novak, somentorica Barbara Prinčič, 2015
  • Stainless steel furniture design / skupina 4 študentov; Birgit Flieser, Hermann Jakobitsch, Verena Knöbl, Philip Röttl; kot gostujoči predavatelj na HTBL Ferlach, Design Kolleg, Avstrija, vabljeno mentorstvo na diplomi za področje oblikovanja; 2010
  • Conception and product development for the activity workshop Ledenitzen / skupina 5 študentov; Sonja Kaiser, Mag. Daniela Miklautz, Julia Pabst, Florian Ringsmuth, Brigitte Schaber; kot gostujoči predavatelj na HTBL Ferlach, Design Kolleg, Avstrija, vabljeno mentorstvo na diplomi za področje oblikovanja; 2009
  • Multifunkcionalna torba iz proizvodnih ostankov tapetniške proizvodnje / Neli Štrukelj; mentorica Karin Košak, somentorica Barbara Prinčič, 2008 (Delo je bilo nagrajeno s fakultetno Prešernovo nagrado. Na Mesecu oblikovanja ’08 se je študentka s projektom samostojno predstavila, saj je prejela nagrado Perspektivni. Po diplomi je avtorica projekt razširila in k sodelovanju povabila 14 znanih slovenskih modnih oblikovalcev, ki so na njeno torbo aplicirali svojo zamisel; Razstava z naslovom Urbani nomadi je bila na ogled v atriju Mestne hiše septembra 2008, doživela pa je tudi mednarodno odmevnost (Dessign Assembly-Graz, Avstrija, Hollabrun-Avstrija, Test 9+10 festival-Zagreb) Projekt se danes trži kot I-bag. Je komercialno uspešen, kar dokazuje, da so lahko tudi izdelki, zasnovani ekološko (izhodiščni smernici: modularno oblikovanje, podaljšanje življenjske dobe) modni in hkrati uspešni na tržišču.)

Na posameznih študijskih projektih:

  • Socialna trajnost/Social Sustainability, somentor arh. Martijn Schieldkamp, Smart Shelter Research, the Netherlands, 2017
  • Po kreativni poti do praktičnega znanja 2: Praktična uporaba zavrženih materialov s poudarkom na izdelkih tekstilnega porekla, UL NTF, Oddelek za tekstilstvo, Katedra za oblikovanje tekstilij in oblačil, Center ponovne uporabe d.o.o., SO.P., tapetništvo Novak s.p., 2015
  • Po kreativni poti do praktičnega znanja 1: Ponovna uporaba – R&R oblikovalski in tehnološki proces, UL NTF Oddelek za tekstilstvo, Katedra za oblikovanje tekstilij in oblačil, Center ponovne uporabe d.o.o, SO.P., 2014
  • Mednarodna delavnica IDEM 10: organizacija slovenske udeležbe, MAECHTIG, Saša J., PRINČIČ, Barbara. Eindhoven, Nizozemska, 23.–28. avgust 1998.
  • Projekt Lifestyle: predstavitev 4 izdelkov in 10 zasnov: BIO 16, Ljubljanski grad, 5. okt.–8.nov. MAECHTIG, Saša J., PRINČIČ, Barbara. Ljubljana, 1998.